23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][27]
KilpailuaSuomalaista

Golfpiste Clubhouse Invitational 2007 goes Ringside

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Golfpiste Clubhouse Invitational 2007 goes Ringside

Esillä 25 viestiä, 451 - 475 (kaikkiaan 683)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Pieni vinkki kaikille Rinkkuun tuleville.

    Normaalien punaisten, keltaisten ja valkoisten lätkien lisäksi on kentällä metallisia suorakulmaisia ’Janneniska’ laattoja, joissa on lukema greenin ETEEN. Tämän lisäksi itse laatta on (ei koske par kolmosia) joko 75, 125, 175 tai 225 metriä greenin KESKUSTASTA.

    Ja eikun hyviä pelejä ja toivottavasti myös hyvää säätä kaikille mukaan tuleville.

    Aamut vähenevät Invitationaalia ajatellen. Mitäs Team Birdielle kuuluu näin kisan alla, onko koko alkuperäinen joukkue pääsemässä skaboihin mukaan?

    Oman pelin kanssa on ollut haastetta riittävästi, mutta näin kisan alla suunta on taas mukavasti yläviistoon. Peliä parantaneen auttajan ammatista ei kyllä tässä sen enempää 😉

    Nyt virtuaalikierros Ringsidessa, ja perjantaina nähdään sitten ihan paikan päällä.

    Tasan viikko kauden päätapahtumaan!

    Tänään kentällä kävivät vakoilukierroksella Paksis, Tetsa ja Hermes. Olipa hauska kierros ja välillä pelattiin oikein golfiakin:esim kutosella 4xgir ja 13:lla avaukset olivat kaikki väylällä ja nipussa kuin paremmillakin pelaajilla. Pelimuotona toki B-type oululainen skini.

    Rautatykki kirjoitti: (29.6.2007 21:21:24)
    Aamut vähenevät Invitationaalia ajatellen. Mitäs Team Birdielle kuuluu näin kisan alla, onko koko alkuperäinen joukkue pääsemässä skaboihin mukaan?

    Oman pelin kanssa on ollut haastetta riittävästi, mutta näin kisan alla suunta on taas mukavasti yläviistoon. Peliä parantaneen auttajan ammatista ei kyllä tässä sen enempää 😉

    Nyt virtuaalikierros Ringsidessa, ja perjantaina nähdään sitten ihan paikan päällä.

    Ei ihan selkärangasta tullut responssi meikäläisellä tuohon ryhmän kutsuhuutoon ,notta täytyynee harjoitella tuota… Perjantaina klo 10.00 rangella neilikka poskessa?

    Kiitoskia Kyylle & BlueWoodille tiedonannoista.

    Laitas mulle PartiSonni salasana ViiteenElementtiin uudestaan. Nyt sain hukattua aikuisten oikeesti salasanan…

    BlueWood kirjoitti: (29.6.2007 20:58:17)
    Pieni vinkki kaikille Rinkkuun tuleville.

    Normaalien punaisten, keltaisten ja valkoisten lätkien lisäksi on kentällä metallisia suorakulmaisia ’Janneniska’ laattoja, joissa on lukema greenin ETEEN. Tämän lisäksi itse laatta on (ei koske par kolmosia) joko 75, 125, 175 tai 225 metriä greenin KESKUSTASTA.

    Lukeehan tuossa 225:n lätkällä metrien sijaan Dream On! 😉

    Tässä ensimmäinen osa strokesaverista nille, joille kisan areena ei ole ennestään tuttu.

    Pituusmittoja oli jo äsitelty tässä aikaisemmin: Kaikki normaalit lätkät ja tolpat siis aivan niinkuin kaikkialla muuallakin, mutta sellaiset neliskulmaiset kirkkaat metallilätkät ovat Rinkun erikoisuus. Niissä oleva numero on metrejä griinin eteen ja itse lätkä on 75, 125, 175 tai 225 keskeltä. Kurkosysteemi jos sen vain tietää ja hiffaa.

    Kirjoitan jokaisesta väylästä lyhyen kuvauksen. Kuvaus perustuu pelaamiseen keltaiselta tiiltä, hookkiongelmaisen näkökulmasta ja normaalilla klubipelaajan lyöntipituuksilla (1W = 220m)

    Väylä 1: Par 5
    Pikkaisen kinkkinen aloitusväylä. Oikealla oja ja sen takana OB, molemmat loppuvat koivurivistön päässä lähellä 150m tolppaa.
    Toisessa lyönnissä on vahvasti mukana vesieste, jonka yli olisi päästävä, jos haluaa helpon lähestymislyönnin. Ekalta kummulta on noin 100m vesiesteen alkuun ja samasta kohdasta on lyötävä noin 170m että vesieste ei ole enää lainkaan pelissä. Useat pelaavat toisen lyönnin vahvasti oikealle raffiin, koska siellä on tilaa.
    Griini on kapea ja pitkä, muista ottaa lipunpaikka huomioon mailavalinnassa. Bunkkereita on molemmin puolin ja griinin keskellä tuplaharjanne jakamassa etu- ja takaosaa. Tärkeää saada lähestyminen oikeaan osaan griiniä.

    Väylä 2: par 3
    Teoriassa helppo väylä. Lippu kuitenkin usein edessä bunkkereiden välissä, jossa vähän tilaa. Riskejä voi silloin vähentää valitsemalla sellainen maila, jolla ei yltä vasempaan bunkkeriin ja pelata vasemman kautta. Vaihtoehtoisesti pidempi maila, jolla yltää oikean bunkkerin yli ja pelata griinin oikeaa puolta.
    Griinissä paljon muotoa, joten kannattaa katsoa kallistukset ettei tule lukivihreitä.

    Väylä 3: Par 4
    Kebax Specialin näyttämö. Lyhyt par4, jossa jo tuuppari pääsee yrittämään griinille, avauksellaan. Tosin suurimmalle osalle tämä jää yrittämiseksi, mutta onhan se aina komeaa patastella honorissa, odottaa griinin tyhjenemistä ja sitten slaissata 17:n väylälle.
    Jos lippu on oikealla, lähelle griiniä lyöty avaus ei välttämättä ole hyvä, koska oikealla puolella griini viettää poispäin ja lyhyttä nostoa on vaikea saada pysähtymään lipulle.
    Hyvä vaihtoehto on lyödä avaus oikealle kummun yli, sieltä griini avautuu paljon helpommin.

    Jatkuu….

    Rautatykki kirjoitti: (29.6.2007 21:21:24)
    Aamut vähenevät Invitationaalia ajatellen. Mitäs Team Birdielle kuuluu näin kisan alla, onko koko alkuperäinen joukkue pääsemässä skaboihin mukaan?

    Oman pelin kanssa on ollut haastetta riittävästi, mutta näin kisan alla suunta on taas mukavasti yläviistoon. Peliä parantaneen auttajan ammatista ei kyllä tässä sen enempää 😉

    Nyt virtuaalikierros Ringsidessa, ja perjantaina nähdään sitten ihan paikan päällä.

    terve

    Tämä team Birdien (?) jäsen on pienen peruutusuhan alla. Niinkin turhalta kuulostava este golfin peluulle kuin työ uhkaa perjantain kisamatkaa. Toivottavasti tuo uhka ei kuitenkaan pääse toteutumaan. Miten on Parti, onko sinulla jonossa pelureita odottamassa peruutuspaikkoja? Jos on, niin ehkä luovun paikastani jo nyt, ettei joudu viime hetken peruutuksella (mitä tämäkin jo lienee…) aiheuttamaan lisäharmia.

    Tällainen otsikko, jonka Teemu tai Sami joutuvat ehkä kirjoittamaan, välähti mieleeni maatessani tuskissani metsätiellä, jolle olin suistunut 24-vaihteisen hybridifillarini etupyörän haukattua kiperässä mutkassa pehmeää soraa ja näin suistaen tomumajani satulasta. Myös liian suuri tilannenopeus oli kysymyksessä.

    Kaaduin oikealle kyljelleni ja tunsin viiltävää kipua kun kylkiluuni murtui ja tunkeutui keuhkopussista sisään aiheuttaen vakavan sisäisen verenvuodon. Oikea polveni oli muuttunut veriseksi massaksi. Tajusin heti, että shortseissa en voi pitkään aikaan esiintyä joutumatta selittelemään vamman aiheutumisen syytä ja mahdollista alkoholin osuutta siihen.

    Hybridifillari (24-vaihdetta) näytti selvinneen kolarista ilman näkyviä vaurioita joten nousin satulaan ja poljin mökille. Pihalle saavuttuani aloin inventoida vammojeni vakavuutta.

    Otin rautaseiskan käsiini ja aloin lyödä käpyjä Suomenlahden suuntaan. Helpotukseni oli suuri kun kävyt lähtivät vihaisesti vinkuen ilmaan. Löin fadea ja drawta ja kävyt tottelivat nöyrästi. Männynkävyn ballistisista ominaisuuksista johtuen niitten lentomatka on alle sata metriä vaikka löin välillä tulisestikin.

    Saatatte arvata tunteeni, kun saatoin todeta, ettei kylkivammani haitannut juuri ollenkaan lyöntejäni. En kirjoita näitä rivejä selitelläkseni etukäteen mitään vaan varoituksen sanoiksi muulle ryhmälle: pysykää kaidalla polulla nämä muutamat päivät ja välttäkää kajoamasta hybrideihin.

    Johtaja XXL kirjoitti: (2.7.2007 9:34:55)
    pysykää kaidalla polulla nämä muutamat päivät ja välttäkää kajoamasta hybrideihin.

    Vältettävien asioiden listalle pitää lisätä suomalaiset häät. Tuli oltua sellaisissa viikonloppuna ja voi pojat sitä painin ja repaleisten vaatteiden määrää. Kyse ei ollut mistään leikkimielisestä city-painista vaan siellä painittiin ihan verenmaku suussa.

    Koetapa nyt laittaa prioriteetit oikeaan järjestykseen 😉

    Jonossa ei ole ketään ja perinteiseen tapaan perumisia alkaa tippumaan pikkuhiljaa laatikkoon.
    Siis mukaan mahtuu, joten ilmoa rohkeasti peliin jos haluat mukaan kauden kohokohtaan.

    AVECEISTA+muut ei kisaajat: Tänä vuonnahan on runsaasti oheisohjelmaa, Skills Challenge, Long Driving kisa, bändi….
    Näihin kaikiin rientoihin pääsee mukaan vaikkei itse pääkisaa pelaisikaan. Samoin avecit ovat tervetulleita iltaohjelmaan. Huhujen mukaan ainakin muutama avec on tulossa.
    Tänne ketjuun tai mulle mailiin olisi hyvä pistää ilmoa jos aveceja tai muita ”ylimääräisiä” on tulossa. Välitän tietoa eteenpäin ravintolan suuntaan, jotta osaavat varata riittävästi sapuskaa. Ruokanahan meillä on maittavaa kana-pekoni-pastaa.

    Parti PersiMonni kirjoitti: (2.7.2007 10:08:05)
    Huhujen mukaan ainakin muutama avec on tulossa. ..

    Muutama avec ei kyllä riitä mihinkään jos tarkoitus on ,notta The Bändin eisiintyminen ei jää pelkäksi konsertiksi. Jos on tarkoitus niin sanotusti jorata, niin laskujeni mukaan läsnä oleva ladykanta ei riitä mihinkään. Tarvitaan bussilasti, min. 30 ladya lisää.

    Olisko viimeistään nyt syytä laittaa ilmoitus, ehkä peräti venäjänkielinen, johonkin alan lehteen?

    Asia ei koske minua henkilökohtaisesti: Tough guys don’t dance.
    Kirjoitti Norman Mailer joka sai pesää Marilyn Monroelta.

    Parti PersiMonni kirjoitti: (29.6.2007 22:00:33)
    Tasan viikko kauden päätapahtumaan!

    Tänään kentällä kävivät vakoilukierroksella Paksis, Tetsa ja Hermes. Olipa hauska kierros ja välillä pelattiin oikein golfiakin:esim kutosella 4xgir ja 13:lla avaukset olivat kaikki väylällä ja nipussa kuin paremmillakin pelaajilla. Pelimuotona toki B-type oululainen skini.

    Et ois nyt mennyt tunnustamaan tuota B-tyypin skiniä. Eihän siihen ei edes sitten lopulta jouduttu turvautumaan, kun otin suosiolla kolme puttia säälistä ,notta Hermeskin sai edes yhden skinin 😮
    Kiitos mukavasta vakoilukierroksesta. Allekirjoittaneen pelikin alkoin jo ajoittain näyttämään golfiksi kutsutulta pallopeliltä. Kauden eka edes bufferiin (+2 netto) mennyt rundi näki päivänvalon, vaikka neljä kolmen putin pokia tulikin väännettyä 🙁
    Pitäisköhän vielä paljastaa, että nousukunto näyttää osuvan aika kivasti kohdilleen kauden päätapahtumaa ajatellen. Lauantaiaamusta kävin Pickalassa Parkille pelaamassa kauden ekan laskevan kortinkin. Ulos 39 tuplalla ja sisään 39 triplalla.

    Juu, ja tässä yksi peruutus.

    Ketuttaa pirusti mutta minkäs teet; kauan aikaa sitten sovittu lapsenvahti joutui (tai pääsi) ihan muihin hommiin ja mun perjantai menee sitten ihan hiekkalaatikolla vaan bunkkereita rakennellessa 🙁

    Myy

    Voidaanko taas tehdä Invitationalin yhteydessä 5E suoritteita Open- ja Champ-sarjassa, vaikka kyseessä onkin joukkuekisa. Muistaakseni viime vuonna aika moni teki näin 5E Tourin edeltäjän kanssa. Tulee sitten niitä vieraskenttiäkin plakkariin.

    Oiva tilaisuus haastaa Invitationalin mestaripelaajat myös erilaiseen golfkisaan, joka pelataan seuraavana päivänä. Menisi hyvin jatkona perjantain kisalle ja antaa mahdollisuuden kyniä niitä kanoja jotka Rinkussa jää kynimättä.

    Samalla on mahdollisuus pelata Kytäjä SE edullisesti eli halvemmalla kuin normi greefee.

    Kyse on tietysti Evolvit Hickory Challengesta, jossa on vielä muutama paikka vapaana. Kisa pidetään siis Kytäjän SE kentällä ja se alkaa lauantaina 7.7. kello 12. Kisamaksu on 30 ja Kytäjän pelioikeutetuille ilmainen. Mailavuokra on toiset 30 joten kalleimmillaankin kisa maksaa vain 60 ja Kytäjän normi-gf on 80.

    Tiedätte kyllä, mistä löytyy lisätietoja tapahtumasta.

    Ainakin Parti on haastettu, vuoroin vieraissa. Ja kaikki muutkin vanhat ja uudet tutut. Eikös pitkämatkalaisten kannattaisi yhdistää reissuun toisenlainenkin kokemus.

    PS. Saanko pelata Invitationalin hikkoreilla punaisilta? Tietysti sillä tasoituksella kun slope antaa.

    Kiitos haasteesta, mutta Kisu on buukannut meidät jo muualle lauantaiksi.
    Mielenkiintoista olisi kyllä ollut kokeilla.

    Myy

    Johtaja XXL kirjoitti: (2.7.2007 11:10:21)
    Muutama avec ei kyllä riitä mihinkään jos tarkoitus on ,notta The Bändin eisiintyminen ei jää pelkäksi konsertiksi. Jos on tarkoitus niin sanotusti jorata, niin laskujeni mukaan läsnä oleva ladykanta ei riitä mihinkään. Tarvitaan bussilasti, min. 30 ladya lisää.

    Olisko viimeistään nyt syytä laittaa ilmoitus, ehkä peräti venäjänkielinen, johonkin alan lehteen?

    Asia ei koske minua henkilökohtaisesti: Tough guys don’t dance.

    No, voi harmi! Michelle soitteli tuossa iltapäivällä, kun oli kuullut The Bandin konsertista ja olisi mielellään peruuttanut muutaman muun menon, jos olisi päässyt nojailemaan The Bandin musiikin tahdissa erään tietyn suomalaisen Johtajan kanssa. Kun kerroin, että tosimiehet ei täällä tanssi, hän pettyi ja ilmoitti, että turha on odotella mustikkaan tai mitään muutakaan, jos ei edes tanssimaan vaivaidu!

    Parti PersiMonni kirjoitti: (2.7.2007 10:08:05)
    Tänne ketjuun tai mulle mailiin olisi hyvä pistää ilmoa jos aveceja tai muita ”ylimääräisiä” on tulossa. Välitän tietoa eteenpäin ravintolan suuntaan, jotta osaavat varata riittävästi sapuskaa. Ruokanahan meillä on maittavaa kana-pekoni-pastaa.

    En (näillä näkymin) ole kenenkään avec, enkä ajatellut osallistua muuhun kuin katsomiseen, arvostelemiseen ja partaanhihittelyyn eri kisoissa, joten oikeuttaako tällainen ’ylimääräisyys’ osallistumisen mahdollisiin post-kisa-rientoihin?

    Allekirjoittanut, kvartaalitalouden pelinappula, joutuu perumaan perjantain kisan.

    Pahoittelen järjettömästi.

    Mun kädillä on vapaa pääsy vaikka keittiöön. Saa maistaa kaikkea. Ja vippi terassin julkkis-karsinaan jossa minä, golfbot ja ruhjoutunut XxL kerätään samettinauhan takana ihailevia rahvaan katseita. Eikä ton tason kädin tartte edes kantaa mun mailoja, mä voin tehdä sen sun puolesta, ettei taktinen neuvonta (lue:jälkiviisastelu) vaan kärsi turhasta rasituksesta.

    Paksupekka kirjoitti: (2.7.2007 11:17:59)

    Parti PersiMonni kirjoitti: (29.6.2007 22:00:33)
    Tasan viikko kauden päätapahtumaan!

    Tänään kentällä kävivät vakoilukierroksella Paksis, Tetsa ja Hermes. Olipa hauska kierros ja välillä pelattiin oikein golfiakin:esim kutosella 4xgir ja 13:lla avaukset olivat kaikki väylällä ja nipussa kuin paremmillakin pelaajilla. Pelimuotona toki B-type oululainen skini.

    Et ois nyt mennyt tunnustamaan tuota B-tyypin skiniä. Eihän siihen ei edes sitten lopulta jouduttu turvautumaan, kun otin suosiolla kolme puttia säälistä ,notta Hermeskin sai edes yhden skinin 😮
    Kiitos mukavasta vakoilukierroksesta. Allekirjoittaneen pelikin alkoin jo ajoittain näyttämään golfiksi kutsutulta pallopeliltä. Kauden eka edes bufferiin (+2 netto) mennyt rundi näki päivänvalon, vaikka neljä kolmen putin pokia tulikin väännettyä 🙁

    Tosia-asiassa piilottelin lyöntejäni vähän, hyökin sitten Perjantaina.
    Takaysi kummiskin 42:lla ja pakkohan päätösreiällä oli se veret seisauttava Pirkko tehdä, ei IHme että Pakan puttipeli sekosi täysin 😉

    Kiitos pojat, peliseura oli loistavaa.

    Missäs on jatkot?

    Lavantauti kirjoitti: (2.7.2007 20:08:18)
    Mun kädillä on vapaa pääsy vaikka keittiöön. Saa maistaa kaikkea. Ja vippi terassin julkkis-karsinaan jossa minä, golfbot ja ruhjoutunut XxL kerätään samettinauhan takana ihailevia rahvaan katseita. Eikä ton tason kädin tartte edes kantaa mun mailoja, mä voin tehdä sen sun puolesta, ettei taktinen neuvonta (lue:jälkiviisastelu) vaan kärsi turhasta rasituksesta.

    Hieno homma! Tuossa tapauksessa mä voin kantaa vaikka pientä pallopyyhettä (tosi itte saat pyyhkiä pallis), ja v****illa vastineeks ihan online! It’s a deal.

    Annukka kirjoitti: (2.7.2007 20:14:26)
    Missäs on jatkot?

    Mulla on etkot torstaina Aulangolla ja jatkot lauantaina Pirkkalassa. Lisäksi matkan varrelle sattuu näillä näkymin ainakin Kalajoki ja Tammer Golf. Ja pari muuta kenttää Jyväskylän pohjois- tai eteläpuolella.

Esillä 25 viestiä, 451 - 475 (kaikkiaan 683)
Vastaa aiheeseen: Golfpiste Clubhouse Invitational 2007 goes Ringside

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Golfpiste Clubhouse Invitational 2007 goes Ringside