23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][27]
KilpailuaSuomalaista

WHS-tasoitusjärjestelmä 2020

Etusivu Foorumit Säännöt WHS-tasoitusjärjestelmä 2020

Esillä 25 viestiä, 551 - 575 (kaikkiaan 722)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

    Onko tilanne nyt niin, ettei eBirdie-sovellukseen syötetty kierrostulos siirry Golfbox-historiaan lainkaan? GGbook-sovellukseen syötetty tulos ei myöskään ole päivittynyt eBirdie-tietokantaan. Mikä on paras keino saada kierrostulokset tallennettua niin, että ne ovat oikein, oikeassa paikassa ja vaikuttamassa tasoitukseen oikealla tavalla?

    Asiaa on varmaan jo käsitelty tässä ketjussa, mutta kun viestejä on satoja parillakymmenellä sivulla niin… Vastauksia kysymyksiin ei irtoa ’eBirdie-asiakastuen’ s-postin kautta, vaikuttaako sitten Golfliiton henk.kunnan lomautukset siihen ?!

    Onko tilanne nyt niin, ettei eBirdie-sovellukseen syötetty kierrostulos siirry Golfbox-historiaan lainkaan? GGbook-sovellukseen syötetty tulos ei myöskään ole päivittynyt eBirdie-tietokantaan. Mikä on paras keino saada kierrostulokset tallennettua niin, että ne ovat oikein, oikeassa paikassa ja vaikuttamassa tasoitukseen oikealla tavalla?

    Asiaa on varmaan jo käsitelty tässä ketjussa, mutta kun viestejä on satoja parillakymmenellä sivulla niin… Vastauksia kysymyksiin ei irtoa ’eBirdie-asiakastuen’ s-postin kautta, vaikuttaako sitten Golfliiton henk.kunnan lomautukset siihen ?!

    Kolme (4) asiaa, jotka voivat vaikuttaa tähän…
    1. Olethan merkinnyt kierroksen tasoituskierrokseksi GameBookissa
    2. Onhan eBirdiesi aktivoitu seuran toimesta, jos ei, niin tasoituskierrosta ei voi pelata (ei mene eteenpäin, koska et seuran mukaan ole maksanut jäsenmaksua
    3. Olethan kirjaantunut sisään eBirdieen kotiseurasi tunnuksilla (koskee niittä, jotka ovat useamman seuran jäseniä tai vaihtaneet seuraaa)
    (4. Jos pelaat vain 9 reikää, niin etukäteen tulee GameBookissa valita 9 kierroksen peli, jos olet valinnut 18 reikää, niin tulos ei mene eteenpäin)

    #MinäEnAinakaanNytTuolla’eBirdie-asiakastuessa’Vastaa
    #LomautusPäällä

    Itsellä sama tilanne, eli eBirdieen syötetty kierros ei näy seuran GolfBoxissa. Kaikki BayStreamin mainitsemat kohdat pitäisi olla kunnossa.

    Nimetön

    Kiitos Baystream nopeasta vastauksestasi, lomautuksesta huolimatta. Kaikki kohdat ovat osaltani kunnossa, eli sama tilanne Jari5 kanssa

    Yhteys vaan support@golfgamebook.com ja sieltä tulee nopeasti vastaus eli kysymyksessä lienee ”tekninen virhe”, jolloin GameBook auttaa (tämän takia varmaan eBirdie-”helpdesk” ei löydä vastausta tuohon).
    Itse en ole kerennyt käydä noita läpi (3 muuta vastailee noihin eBirdien viesteihin), koska käyn pääsääntöisesti seurojen ja vendoreiden ”ongelmia läpi ja niitäkin riittää pitkäksi jonoksi, joka tietysti näin alun 4 päivän lAmautuksen aikana kertyy niin pitkäksi, että sitä ei kerkeä seuraavan 6 työpäivän aikana purkamaan ennen seuraavaa 4 päivän lAmautusta…
    #KierreOnAlkanutJaPäättyneeVastaTalvella

    Gamebook support vastasi kyllä nopeasti, mutta vastauksessaan vain pyysi ottamaan yhteyttä eBirdie tukeen. Forwardasin viestin sinne, mutta eihän tämä ping-pong palloittelu tietty kovin lupaavalta näytä 🙂

    Pelasin tänään tasoituskierroksen ja syötin eBirdien/Gamebookin kautta tulokset. Yritin sitten myöhemmin katsoa kierrostulostani, mutta olin aika hukassa:
    – en mistään löytänyt pelattuja kierroksia
    – systeemi näyttää, että olen 2020 pelannut 26 kierrosta ??
    – ”Keskiarvo kesto viim 10” 02:41, mitä sitten tarkoittaakin
    – hcp-ryhmien vertailu? Eikös ne hcp-ryhmät poistuneet WHS myötä
    – Kaverit Gold, Fiidi, Liity Haasteeseen – mikä ihmeitä nämäkin ovat

    … eli kaikenlaisia turhia kikkoja, mutta sitä olennaista eli tämän päivän tuloskorttia ei löydy mistään. Kävin myös Gamebook sivulla katsomassa, josko löytyisi ohje. Löytyi video, jossa sovelluksen versio ei ole sama eikä sieläkään mitään ohjeita löytynyt.

    Onko tämä Gamebook ihan hanurista, vai olenko minä vaan tumpelo?

    KL1

    Katso omasta profiilista (se on se naama ympyrän keskellä alareunassa), sieltä pitäisi löytyä pelatut kierrokset.

    Mutta itse asiasta olet oikeassa, GB on täysin hanurista. Harvoin löytää käyttäjäepäystävällisempää applikaatiota.

    Kiitos KL, niimpä löytyikin. Mielenkiintoinen yksityiskohta oli se, että laski väärin nettotuloksen, koska hcp oli väärä. Huomasin, että asetuksista piti synkronoida Golfliiton tasoituksen kanssa, jotta olisi mennyt oikein. Gamebook kuitenkin kertoi minun uuden ”väärän” tasoituksen, ikäänkuin EGA olisi edelleen voimassa.

    Sitä paitsi minä täytän nykyisin paperisen kortin, josta syötän tuloksen kierroksen jälkeen Gamebookiin. Tämä sen johdosta, että viime vuonna tapahtui kahdesti niin, että kesken kierroksen peli ”nollautui” eli kaikki syötetyt tulokset hävisivät. Olisi noloa, jos pelaisi kisaa ja kesken kierrosta tulokset häviäisivät. Siten luottamus Gamebookiin ei ole ihan tapissa.

    Nimetön

    Hauskaa puuhailua tämän uuden WHS/eBirdie-järjestelmän kanssa. Aiempien kokemuksien rinnalle piti testata, miten järjestelmä pelittää, jos syötän kierrostuloksen (vanhaan malliin) Golfboxiin. No sehän toimii erikoisesti:

    1. la 18.4.2020 kierrostulos löytyy vain GB’n ”arkistosta”, statuksella ”hyväksytty”
    2. Kierros ei siis näy Golfboxin ”tasoituslaskennassa käytettyjen kierrosten joukossa”
    3. eBirdie-sovelluksessa kierros ei näy ”kierroshistoriassa” joten virallinen hcp säilyy ennallaan
    4. MUTTA kierros näkyy eBirdie-sovelluksessa, kun kääntää kännykän vaakatasoon – ja siinä kohtaa on hcp laskenut 0,2

    Ylittää minun ymmärryksen, että jos joku osaa rationaalisella tavalla selittää järjestelmien toimivuuden, niin olen pelkkänä korvana.

    Voi kait aika yksiselitteisesti sanoa, että integraatiot ei (ainakaan vielä) uusien kierrosten osalta toimi ollenkaan. Omasta mielestäni jo se, että eBirdie ja Gamebook on tälla lailla naimisissa keskenään olematta kuitenkaan sama järjestelmä on jo oma ongelmansa. Puhumattakaan sitten kaikista muista käytössä olevista seurajärjestelmistä. Integraatiota näin tulee väistämättä ristiin rastiin.

    Mikähän järjestelmä kussakin tilanteessa on se, jossa on ns. master data? Toivottavasti se on eBirdie. Ja jos se on näin, niin eBirdieen pitäisi olla mahdollista syöttää kierrostulos aina suoraan, josta se sitten vain tarvittaessa luetaan muiden järjestelmien käyttöön.

    GameBook, NexGolf ja GolfBox lähettävät kierrokset eBirdieen ja data säilyy siellä kunhan joku näistä sen sinne lähettää.
    Käsittääkseni GameBookilla on ollut jotain serveriongelmia ja loppuviikosta ja antavat käsittääkseni tästä tiedotteen. 99% kierrokset ovat kierrokset tulleet ja tiedän neljä tapausta (ellei yksi niistä ole jompi kumpi täällä mainituista), että kierros ei ole tullut perille. Yksi näistä on ollut tuo, että kierros on merkitty 18 reikäiseksi, mutta pelattu vain 9.

    Mutta entä tuo datan siirtyminen toisinpäin, eli omassa tapauksessa suunta eBirdiestä Golfboxiin? Niin kuin mainitsin, oma siirtymän jälkeen (2.3.2020) pelattu tasoituskierros ei vieläkään näy Golfboxissa. Kierros ei kyllä vaikuttanut tasoitukseen (ainakaan vielä, mutta voi jossain vaiheessa muiden kierrosten tippuessa pois laskennasta tietysti vaikuttaa), mutta pitäisi kai siltikin tulla mukaan näkyviin kierroshistoriaan?

    Ei ole eilen 19.4 GameBookin kautta lähetetyt tuloskortit siirtyneet, aluksi oli jotain yhteyshäiriöitä, mutta ilmoitti kyllä lopulta kortit lähetetyksi…
    GolfBoxiin 15.4. syötetty peli ei näy eBirdiessä…
    Nyt ei pääse kirjautumaan Gemebookiin ollenkaan, ehkä järjestelmät vielä pientä hienosäätöä kaipaavat…

    ————————————————————————————————————–

    Kannatti valittaa, heti eBirdie päivittyi;)
    Golfboxissa ei muutosta

    GameBookilla oli tosiaan jokin serveriongelma loppuviikosta ja siitä ei vielä ole tullut lisätietoa. eBirdiestä tuo data menee GolfBoxille, mutta GolfBoxilla on ollut suuria ongelmia datan käsittelyssä ja ongelmaan yritetään saada ratkaisua. Tähän asiaan liittyy 4 osapuolta ja pyrimme saamaan päivitykset sellaisiksi eri osapuolilta, että turha liikenne vähenisi ja pelaajille ei merkittäisi muutoksia, jos heille ei niitä ole tehty, koska tämä aiheuttaa turhaa tietojen hakua ja päivitystä.

    Gamebook ei Vihti Golfia löydä ”Nearest” listan alta paikanpäällä peliä aloittaessa. Ihmekkös tuo kun vapaahaulla etsiessä kenttä ilmoittaa olevansa n 7000km päässä.

    Noh, peli meni miten meni ja tuloksia lähetettäessä (19.4.) yhteysongelmia.
    Loppujen lopuksi tuli ilmoitus onnistuneesta lähetyksestä.

    E-birdieen ja NexGolfiin tulos ilmestyi seuraavana päivänä.

    Gamebook: Tästä syystä otamme todella vakavasti viime viikonlopun tilanteen, jossa tekninen ongelma heijastui sovelluksen käyttämiseen. Ongelma on korjattu, ja jatkossa pidämme omalta osaltamme huolen siitä, että pallo osuu väylään, ja vastaavilta tilanteilta vältytään.

    Gamebookilta tuli tällainen pahoitteluviesti, hyvä niin. Silti sovelluksen epävarmuus on ongelma, johon pitäisi keksiä jokin ratkaisu. Ei voi olla niin, että sähköinen tuloskortti voi ”nollautua” ja kaikki kierroksen tulokset hävitä. Hupikierroksilla ei tällä ole suurta väliä, mutta jos haluamme käyttää Gamebookia myös kisakierroksilla. Nykyisellään on kaiketi välttämätöntä täyttää kierroksella paperikortti ja syöttää tulokset Gamebookiin jälkikäteen. Tämä menettely on toivon mukaan vain välivaihe. Gamebookissa pitäisi mielestäni olla ”backup”, joka muistaa ennen sovelluksen kaatumista syötetyt tiedot. Sovelluksesta en myöskään ole löytänyt painiketta, jossa järjestelmän ylläpitäjälle voi lähettää viestin vikatilanteesta. Nämä kaksi viimeksimainittua ominaisuutta eivät ole ”innovaatioita”, vaan tutuksi tulleita ominaisuuksia esim. Mikkisoftan sovelluksista.

    Gamebook ei Vihti Golfia löydä ”Nearest” listan alta paikanpäällä peliä aloittaessa. Ihmekkös tuo kun vapaahaulla etsiessä kenttä ilmoittaa olevansa n 7000km päässä.

    Mulla oli sama ongelma, kunnes tajusin laittaa puhelimen sijaintitiedot päälle…

    Kovin hiljaista WHS-rintamalla. Eikä kaikki ole kuitenkaan mennyt kuin Strömsössä. Omalta kohdaltani ei ainakaan. Pelasin seurani seniorien viikkokilpailussa punaisilta. NexGolf tulosluettelossa kaikki tiedot oikein. Mutta eBirdie kertookin, että pelasin keltaisilta. Tasoitustulos komeasti 6 lyöntiä parempi kuin todellinen ja oikea. Kotiseura ilmoittaa: “Jep, tällä hetkellä valitettavasti en pysty tekemään asialle mitään, näitä ongelmia on ilmennyt muillakin, joten täytyy vaan odottaa saadaanko tähän joku ratkaisu. T. Caddiemaster.“ Jos vika jatkuu niin tässähän pääsee äkkiä takaisin singeliksi.

    Liiton sivuilta löytyy tietoa toukokuun alkupäiviltä:
    Seurajärjestelmien ja eBirdie-palvelun synkronoinnin välillä on ollut haasteita, joita parhaillaan ratkaisemme hyvässä yhteistyössä kaikkien järjestelmätoimittajien kanssa. Kaikki osapuolet pyrkivät mahdollisimman nopeasti ratkaisemaan ongelmat, mutta pyydämme kärsivällisyyttä. Tasoituksen voi tarkistaa esimerkiksi omasta eBirdie-sovelluksesta, joka toimii aina ajantasaisen tasoitustiedon lähteenä.

    Kauanko vielä?

    KL1

    Mihin järjestelmään syötit kierrostuloksesi? Onko varma, että kerroit järjestelmälle pelanneesi juuri punaiselta tiiltä? Se tuskin on oletustiisi.

    Seuran toimisto kirjasi tuloksen seuran NexGolf-järjestelmään ja seuran kilpailukalenterin tuloksissa kaikki on oikein; punaisten slope, bruttolyönnit ja bogipisteet jne. Mutta sitten, kun tulokset ovat siirtyneet eBirdieen, on käytetty oikeaa lyöntimäärää, mutta keltaisten slopea. Voisikohan systeemivirheen lähde olla se, että ko. kilpailussa oli vain yksi sarja, mutta nuoremmat seniorit pelasivat keltaisilta, kun taas me veteraanit ja ladyt punaisilta.

    Olen yli 30-vuotisen golfurani aikana syöttänyt itse vain muutaman ulkomailla järjestetyn golfkilpailun tulokset NexGolf-järjestelmään tai tuonut niistäkin tuloskortit kotiseuran toimiston tallennettaviksi. Osallistun vuosittain yli kahteen tusinaan seuran tai muuhun kotimaiseen golfkilpailuun ja minusta niiden tulokset ovat riittäneet tasoitukseni ylläpitämiseksi. Harjoituskierroksilla pidän kyllä aina kirjaa tuloksestani, mutta en ole koskaan syöttänyt niitä mihinkään. En edes Exceliin. Ei ole liikaa vaadittu, että valtakunnallinen (globaali) tasoitusjärjestelmä ylläpitää tasoitustani niinkuin sen on määrä ylläpitää.

    Yksi tasoitusjärjestelmän vastuukysymyksistä:

    Jos eBirdie-järjestelmässä on väärin laskettu tasoitus ja itse käsin laskemalla tietää oikean tasoituksen, ja osallistuu hcp-kisaan, niin kumpaa tasoitusta pitää käyttää:
    1. Sitä, jonka järjestelmä antaa ja jonka pelaaja tietää olevan väärin, vai
    2. Sitä, jonka itse omin päin laskee ja tietää (itse) olevan oikea?

    Ainakaan Golfbox ei toimi. Olen kirjannut pari kierrosta golfboxiin nyt toukokuussa. Arkistossa kirjaamani kierrokset näkyvät. Siellä lukee Status: Hyväksytty ja Viestilaatikossa lukee: Tuloskortti on lähetetty. Ei vaan näy laskennassa käytetyissä kierroksissa mitään ja siten tietysti tasoitus ei ole muuttunut piiruakaan vaikka olisi pitänyt.

    P-P, juuri tuon ongelmanasettelusi vuoksi viestiä laitoin. Tämän viikon viikkokisassa virheellinen 0,5 tasoituspudotus ei vaikuttanut slopeen, mutta jos sama jatkuu ensi viikolla, niin sitten jo vaikuttaa. Onneksi minua eivät sijoitukset (enää) paljon heiluta, mutta olen pikkuisen pedantti ja kaikenlaiset virhetoiminnat harmittavat. Itse en tietenkään koskaan mitään virheitä tee😉.

Esillä 25 viestiä, 551 - 575 (kaikkiaan 722)
Vastaa aiheeseen: WHS-tasoitusjärjestelmä 2020

Etusivu Foorumit Säännöt WHS-tasoitusjärjestelmä 2020