Aihe: Tätä ei koskaan tapahdu, mutta…. - Golfpiste.com

29.11.–6.12. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][3]
KilpailuaSuomalaista

Tätä ei koskaan tapahdu, mutta….

Etusivu Foorumit Säännöt Tätä ei koskaan tapahdu, mutta….

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 168)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • KL

    … pohditaanpas kuitenkin näin pakkasten keskellä. Pelaajaa tiiaa pallonsa tiiausalueen sisäpuolelle käyttäen sääntöjen sallimaa tiitikkua. Sitten hän tähtää palloaan ja lyö hudin eikä pallo liiku paikaltaan. Nyt pelaaja päättääkin vaihtaa taktiikkaa ja lyödä pallonsa maasta. Hän ottaa pallonsa tiitikun nokasta, poistaa tikun maasta ja droppaa pallonsa kohtaan, jossa tiitikku oli. Sitten hän ottaa rautakutosen ja lyö pallon lyhyeksi leikatulle alueelle. Montako lyöntiä pelaajalla on nyt plakkarissaan? Vihje: asia ei ole aivan yksioikoinen enkä ole myöskään löytänyt mitään desitsioonia asiasta. P.S. Tosikoille kerrottakoon heti, että tämän tapahtuman todennäköisyys on luultavasti suunnilleen yhden suhde kvintiljoonaan, joten kyse on akateemisesta pohdinnasta.

    Paha sanoo, mites mones väylä onkaan menossa? No mä arvaan 3 plakkarissa…

    KL

    tepi62 kirjoitti: (2.2.2012 16:26:02)
    Paha sanoo, mites mones väylä onkaan menossa? No mä arvaan 3 plakkarissa…

    Olkoon vaikka ykkösreikä, sillä ei ole merkitystä.

    Haluatko perustella vastaustasi?

    KL

    Nytpä löysin asiasta oikein deccarinkin. Lordit ovat näköjään ajatelleet jopa liki mahdottomia 😀

    En edes etsinyt dessissississionia, mutta mahtaakohan umpikieron KL:n ja Lordien mahdottomia miettivän toimikunnan ajatuksissa olla jotakin pallon paikan ’parantamisesta’ tii-tikulla. Notta lätisiköhän jopa neljäs tuolta onnettomalta?

    Akateemiseen pohdiskeluun näin opistotasoisella koulutuksella osallistuen.

    Sopiiko tähän seuraava dekkari: Dec 11-3/1 Stroke misses the ball. When the player made a stroke at the ball, it was in the play and the Rule 11-3 no longer applied. Tämän mukaan pallo olisi siis pelissä eikä sitä saa enää koskea tai sen asemaa muuttaa. Eli säännön rikkomisesta asianmukaiset seuraamukset: rankut ja pallo takaisin paikalleen.

    Jokaisen lyönnin voi uusia rankulla, eli hakea tai nostaa pallo ja dropata mahdollisimman lähelle alkuperäistä paikkaa tai tiiata uudelleen boxissa. Kuppiin mennyttä lyöntiä tai puttia ei saa kuitenkaan uusia, luulisin.

    Jokaisen lyönnin voi uusia rankulla, eli hakea tai nostaa pallo ja dropata mahdollisimman lähelle alkuperäistä paikkaa tai tiiata uudelleen boxissa. Kuppiin mennyttä lyöntiä tai puttia ei saa kuitenkaan uusia, luulisin. Siis kolmas lähtee boxista nurmelta.

    KL

    Vielä ei ole tullut oikeaa vastausta…

    Merkkasiko pelaaja pallonsa ennen kuin otti pallon tiitikun nokasta?

    Täsmennetään vastausta:

    Merkkasiko pelaaja pallonsa paikan?

    KL

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (3.2.2012 1:30:11)
    Täsmennetään vastausta:

    Merkkasiko pelaaja pallonsa paikan?

    Ei, mutta siinähän oli tiitikku jo valmiiksi merkkinä, pallohan oli sen tikun päällä.

    Vastaus on neljä,

    Jii

    Huti lasketaan.
    Mieelstäni pallo (ei ole liikkunut) ei ole pelissä, joten sen voi lyödä mistä hyvänsä tiiboksista.
    Kaksi lyöty.

    Voin perustella sen, että kaverin olis pitäny laittaa se pallo vaan uudestaa tiin nokkaa, ja tintata siitä menemään….

    KL

    Jii kirjoitti: (3.2.2012 2:22:58)
    Huti lasketaan.
    Mieelstäni pallo (ei ole liikkunut) ei ole pelissä, joten sen voi lyödä mistä hyvänsä tiiboksista.
    Kaksi lyöty.

    Pallo on pelissä heti, kun sitä on lyöty tiipaikalla, osuttiin siihen tahi ei.

    Sen sijaan tuo kaksi lyöntiä on oikein, mutta millä perusteella? Minkä säännön nojalla pelaaja selviää ilman rangaistuksia ko. tilanteessa?

    Olisko tämä sääntö:

    ’20-5:
    When a player elects or is required to make his next stroke from where a previous stroke was made, he must proceed as follows:
    (a) On the Teeing Ground: The ball to be played must be played from within the teeing ground. It may be played from anywhere within the teeing ground and may be teed. ’

    Teeboksissa näyttäisi tässä tapauksessa enemmän vapausasteita.
    Hutista yksi lyönti ja sen jälkeen vapaasti paikka teeboksissa seuraavalle.

    eka rankku hutilyönnistä => 11.3,
    toinen rankku => 12.2 (yleinen rangaistus).
    ja kolmas lähtee..

    En minäkään löytänyt muuta sääntöä kuin tuon 20-5, mihin Herkkupaarikin viittasi, kaikissa muissa säännöissä näytti olevan rankkuja seuraamuksena. Viittasitko KL johonkin tiettyyn dekkariin ja siinä mainittuun erityistapaukseen?

    KL

    Goodpar kirjoitti: (3.2.2012 10:35:54)
    Olisko tämä sääntö:

    ’20-5:
    When a player elects or is required to make his next stroke from where a previous stroke was made, he must proceed as follows:
    (a) On the Teeing Ground: The ball to be played must be played from within the teeing ground. It may be played from anywhere within the teeing ground and may be teed. ’

    Teeboksissa näyttäisi tässä tapauksessa enemmän vapausasteita.
    Hutista yksi lyönti ja sen jälkeen vapaasti paikka teeboksissa seuraavalle.

    Ei ole 20-5. Tätä sääntöä sovelletaan aina jonkin toisen säännön yhteydessä ja miltei aina siihen liittyy jokin rangaistus, kuten pelaamaton paikka, pallo OB tai vesiesteeseen, pallo kadoksiin, jne.

    Huomatkaa, että jos pelaaja olisi lähtenyt siirtelemään palloaan tiiboksissa, niin silloin hän olisi soveltanut sääntöä 27-1 ja kolmas lähtisi. Nyt hän nimenomaisesti ottaa pallon pois tiin nokasta ja droppaa sen siihen kohtaan, jossa tii oli. Mikä sääntö edellyttää näin toimittavan?

    Vihje: mikä tiitikku on sääntöjen kannalta?

    ts

    KL kirjoitti: (3.2.2012 14:23:56)

    Goodpar kirjoitti: (3.2.2012 10:35:54)
    Olisko tämä sääntö:

    ’20-5:
    When a player elects or is required to make his next stroke from where a previous stroke was made, he must proceed as follows:
    (a) On the Teeing Ground: The ball to be played must be played from within the teeing ground. It may be played from anywhere within the teeing ground and may be teed. ’

    Teeboksissa näyttäisi tässä tapauksessa enemmän vapausasteita.
    Hutista yksi lyönti ja sen jälkeen vapaasti paikka teeboksissa seuraavalle.

    Ei ole 20-5. Tätä sääntöä sovelletaan aina jonkin toisen säännön yhteydessä ja miltei aina siihen liittyy jokin rangaistus, kuten pelaamaton paikka, pallo OB tai vesiesteeseen, pallo kadoksiin, jne.

    Huomatkaa, että jos pelaaja olisi lähtenyt siirtelemään palloaan tiiboksissa, niin silloin hän olisi soveltanut sääntöä 27-1 ja kolmas lähtisi. Nyt hän nimenomaisesti ottaa pallon pois tiin nokasta ja droppaa sen siihen kohtaan, jossa tii oli. Mikä sääntö edellyttää näin toimittavan?

    Vihje: mikä tiitikku on sääntöjen kannalta?

    Mielenkiintoisen casen kehitit, mutta pari pientä asiaa panee miettimään vielä, että onkohan tuo sittenkään noin. Droppaamisen ja asettamisen ohjeet kun tuon säännön kohdalla annetaan through the green ja viheriölle, mutta tiiauspaikka ei sisälly noista kumpaankaan. Voidaanko silti olettaa kyseisen sääntökohdan vaikuttavan myös tiiauspaikalla? Mahdollisesti kyllä, jopa todennäköisesti.

    KL

    ts kirjoitti: (3.2.2012 14:39:26)

    KL kirjoitti: (3.2.2012 14:23:56)

    Goodpar kirjoitti: (3.2.2012 10:35:54)
    Olisko tämä sääntö:

    ’20-5:
    When a player elects or is required to make his next stroke from where a previous stroke was made, he must proceed as follows:
    (a) On the Teeing Ground: The ball to be played must be played from within the teeing ground. It may be played from anywhere within the teeing ground and may be teed. ’

    Teeboksissa näyttäisi tässä tapauksessa enemmän vapausasteita.
    Hutista yksi lyönti ja sen jälkeen vapaasti paikka teeboksissa seuraavalle.

    Ei ole 20-5. Tätä sääntöä sovelletaan aina jonkin toisen säännön yhteydessä ja miltei aina siihen liittyy jokin rangaistus, kuten pelaamaton paikka, pallo OB tai vesiesteeseen, pallo kadoksiin, jne.

    Huomatkaa, että jos pelaaja olisi lähtenyt siirtelemään palloaan tiiboksissa, niin silloin hän olisi soveltanut sääntöä 27-1 ja kolmas lähtisi. Nyt hän nimenomaisesti ottaa pallon pois tiin nokasta ja droppaa sen siihen kohtaan, jossa tii oli. Mikä sääntö edellyttää näin toimittavan?

    Vihje: mikä tiitikku on sääntöjen kannalta?

    Mielenkiintoisen casen kehitit, mutta pari pientä asiaa panee miettimään vielä, että onkohan tuo sittenkään noin. Droppaamisen ja asettamisen ohjeet kun tuon säännön kohdalla annetaan through the green ja viheriölle, mutta tiiauspaikka ei sisälly noista kumpaankaan. Voidaanko silti olettaa kyseisen sääntökohdan vaikuttavan myös tiiauspaikalla? Mahdollisesti kyllä, jopa todennäköisesti.

    Erinomaista, hyvä veli! Samaa minäkin kummastelin ja sitten löysin erään deccarin.

    ts

    KL kirjoitti: (3.2.2012 15:00:32)

    Erinomaista, hyvä veli! Samaa minäkin kummastelin ja sitten löysin erään deccarin.

    Jeps… ja vielä ensimmäisenä tuolla osastolla kun älyää katsoa.

    KL kirjoitti: (3.2.2012 15:00:32)

    ts kirjoitti: (3.2.2012 14:39:26)

    KL kirjoitti: (3.2.2012 14:23:56)

    Goodpar kirjoitti: (3.2.2012 10:35:54)
    Olisko tämä sääntö:

    ’20-5:
    When a player elects or is required to make his next stroke from where a previous stroke was made, he must proceed as follows:
    (a) On the Teeing Ground: The ball to be played must be played from within the teeing ground. It may be played from anywhere within the teeing ground and may be teed. ’

    Teeboksissa näyttäisi tässä tapauksessa enemmän vapausasteita.
    Hutista yksi lyönti ja sen jälkeen vapaasti paikka teeboksissa seuraavalle.

    Ei ole 20-5. Tätä sääntöä sovelletaan aina jonkin toisen säännön yhteydessä ja miltei aina siihen liittyy jokin rangaistus, kuten pelaamaton paikka, pallo OB tai vesiesteeseen, pallo kadoksiin, jne.

    Huomatkaa, että jos pelaaja olisi lähtenyt siirtelemään palloaan tiiboksissa, niin silloin hän olisi soveltanut sääntöä 27-1 ja kolmas lähtisi. Nyt hän nimenomaisesti ottaa pallon pois tiin nokasta ja droppaa sen siihen kohtaan, jossa tii oli. Mikä sääntö edellyttää näin toimittavan?

    Vihje: mikä tiitikku on sääntöjen kannalta?

    Mielenkiintoisen casen kehitit, mutta pari pientä asiaa panee miettimään vielä, että onkohan tuo sittenkään noin. Droppaamisen ja asettamisen ohjeet kun tuon säännön kohdalla annetaan through the green ja viheriölle, mutta tiiauspaikka ei sisälly noista kumpaankaan. Voidaanko silti olettaa kyseisen sääntökohdan vaikuttavan myös tiiauspaikalla? Mahdollisesti kyllä, jopa todennäköisesti.

    Erinomaista, hyvä veli! Samaa minäkin kummastelin ja sitten löysin erään deccarin.

    Hienoa, tässähän alkaa olemaan sellainen tunne, että tähän saadaan jopa ratkaisu ennenkuin asiaa on puitu muutaman viikon ajan yli 2000 viestillä muutamien bännien jälkeen;)

    Toinen lähtee. Pelaaja saa vapautua tee-tikusta droppaamalla koskapa se on liikuteltava haitta.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 168)
Vastaa aiheeseen: Tätä ei koskaan tapahdu, mutta….

Etusivu Foorumit Säännöt Tätä ei koskaan tapahdu, mutta….