Aihe: Toinen lajisi -gallup - Golfpiste.com

14.4.–21.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][12]
KilpailuaSuomalaista

Toinen lajisi -gallup

Etusivu Foorumit Yleistä Toinen lajisi -gallup

Esillä 23 viestiä, 26 - 48 (kaikkiaan 48)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kyllä se on jääkiekko tai jääpallo.

1. höntsy

2. kunto+itsehillintä

1) Jääkiekkoa ja kaukalopalloa on tullut pelattua joskus paljonkin. Tasosta en sano mitään, mutta yritys on aina ollut kova.

Nykyään pelailu on enää satunnaista – valitettavasti. Ykköslaji taitaa olla golfin katselu TV:stä.

Onkohan vanhuus tehnyt tehtävänsä?Vai olenko vain laiska?

2) Näkee, miten golfia pitäisi pelata.

1.Golfin ohella tärkein on kesällä sauvakävely , joka talvella muuttu hiihdoksi. Ja melkein yhtä tärkeä 60 – vuotiaalle on talvella vesijumppa ja kotivenyttely – ympäri vuoden.

2. Peruskunto edelllyttä yli 35 v. viikottaista peruskuntoilua- kolohvikaudella se vain korkeintaan pysyy – jopa heikkenee pelkällä kolohvilla. Venyttely ja vesjumppa pitää sinut Sam Sneadina 90 v.

Oho… Täällähän on kokonainen ketju joka on melkein mennyt multa ohi… Tilanne korjataan NYT:

1. Elokuvat, kotiteatteri. Kohta alkaa olla tuhat DVD-leffaa kasassa. Näistä muuten vaan noin 10 golfaiheisia :o(, jääkiekkoakin pelasin vielä pari vuotta sitten mutta laji ei oikein tehnyt hyvää mun ruumiin hyvinvoinnille.

2. Sohvalla löhöily tekee ihmeitä näin massakauden aikana. :o)

Luen kuntoilulajiksi portaiden kävelyn. pakko, kun se on ainoa säännöllinen liikuntamuotoni. Koti toisessa kerroksessa, voisi olla ylempänäkin. Toki harrastan portaita muuallakin.

Kun tulee tehtyä töitä istuallaan, niin edes vähän saisi jaloissa veren kiertämään.

Toisena lajina uistelu, ihan vaan mökillä savossa. Tuntuu hyvältä vetää 107cm hauki järvestä ylös. Oli vaan mokoma hoikassa kunnossa, kun painoi vain 7,5kg. Kysykää vaikka faijalta, se veti, mä soudin:(

No, maistu se mullekin.

Mulla toiset lajit jotka eivät kuulu golffin talvi harjoitteluun ovat sulkapallo ja ulko lätkä, joka tosin kehittää reisiä mutta kuitenkin. Lisäksi käyn lenkillä ja punttisalilla ( mitä mielestäni jokaisen golffia tosissaan harrastavan pitäisi tehdä) ja mielestäni kehon käyttäytyy paremmin ja jaksan kierrokset paremmin nykyään kuin ennen. Ja kaikki joilla on harrastus golfin ohella niin ISO KÄSI TEILLE!

1) Säännöllisesti: Kerran vuodessa tikanheittoturnauspäivä yhden kaveriporukan kanssa ja samoin kerran vuodessa mailapeliturnaus toisen kaveriporukan kanssa. Vähemmän säännöllisesti: Kunhan kevät tulee alan taas hölkötellä metsässä ja luistella pyöräteillä.

2) Ensin mainituista on siinä mielessä hyötyä, että tukanheittoporukassa on myös kolme muuta golfaajaa, joiden kanssa vedetään myös pari golfillista aktiviteettia kesän aikana.

Lenkkeily auttaa painamaan painoa vähän alemmaksi kesää varten ja varmaan vähentää puuskutusta kentällä.

Se on perinteinen hemohes urheilu.. (vanhavitsi) hiihtoa tulee harrastettua…

Vastaan hieman väärin kysymykseen.

Judo on toinen urheilulaji, jota olen harrastanut. Ehdin kuluttaa tatameja 25 vuotta, ennen kuin katsoin parhaammaksi lopettaa. Kun en oikein osannut myöntää vanhenevani. Kaksi leikkausta sai riittää minulle.

Ehti kulua kymmenkunta vuotta, ennen kuin löysin golfin. Siitä huolimatta judosta on ollut paljon apua golfiin. Olen ikäisekseni vieläkin hyvin notkea. Kropan koordinaatio pelaa ja yllättävää kyllä kaveri heitätään mattoon täsmälleen samalla kiertoliikkellä, jolla pallokin lennätetään maailmalle.

Keilailu. Molemmat ovat sellaisia lajeja, joita voi harrastaa niin kauan kuin yleensä liikuntaa pystyy ilman apuvälineitä harrastamaan.

Hienoa poijjaat ja tytöt!

Käsitykseni muunkinlaisen liikunnan tarpeesta vahvistui entisestään. Se, mikä laji sopii golfin kanssa parhaiten yhteen, näyttää olevan erittäin yksilöllistä. Oma kokemukseni on, että jos ennen golf-kierrosta pelaan tunnin tennistä, on kroppa lämmin ja pallosilmäkin alkanut toimia, yleensä on tullut hyvä kierros – toisinpäin homma ei toimi! Tennis sinänsä on ehkä hyvä talvilaji, mutta golf-svingiin siitä on minulle jäänyt liian aktiiviset jalat ja kova käsillä lyöminen.

Golfiin sopiva talvilaji on vielä hakusessa siis.

1: puulaaki lätkä

2: se tuo mukavaa vaihtelua talvella golffin talviharjoitusten kanssa….

1) Kiipeily

2) Jos jotain hyötyä niin parantaa lihaskoordinaatiota ja keskittymistä. Ylhäällä ei ole varaa turhiin liikkeisiin eikä saa antaa pikkuasioiden häiritä.

1. Salibandy

2. Ei mitään hyötyä golfille, ei sitten niin mitään…

Vaelluksilla on kiva käydä. Hyöty? Oppii kävelemään metsässä vähän haastavammassakin maastossa eikä pelkästään lyhyeksi leikatulla nurmella niinkuin moni muu tekee…

Punttisali. Hyöty? Työt eivät stressaa yhtä pahasti kun pitää tuollaisen tauon välissä eikä pelkästään käy aina kaffilla. Lisävoiman vaikutuksesta pallon lyöntiin en voi vielä sanoa.

Telluilla laskeminen (nykyisellään vain pari kertaa talvessa, joskus enemmän). Hyöty? Suksiporukassa on hyvä motto: toisen laskua analysoimalla ja kritisoimalla oppii paremmaksi laskijaksi. Todennäköisesti toimisi golfissa juuri päinvastoin, oma swingi menee sekaisin kun tutkii muiden tapaa huiskia mailalla.

Kajakkielonta – tätäkin liian harvoin. Hyöty? Keskivartalon ja yläkropan yhtäaikanen liikkuvuuden ja lihaskunnon parantaminen.

Autojen pienoismallien rakentaminen (vasta pari valmiina ja yksi kesken, komerossa puolenkymmentä brittiavoautoa odottamassa vuoroaan). Hyöty? Arvatkaas? Näprääminen vai? 🙂

Vai pelkästään lyhyellä leikatulla nurmella. Hanki itsellesi kunnon slaissi/hukki, niin ei tarvitse metsään pääsyn takia lähteä vaellusretkelle. Säästyy sekin aika golfille…

Hmm. Ehkä ilmaisin itseäni epäselvästi. Siis tarvitsen tuota metsässäkävelytaitoa myös kesken kierroksen, ja varmasti enemmän kuin moni muu tarvitsee. Slaissia minun ei tarvitse hankkia, minulla on hyvä, vahva sellainen jo ennestään 🙂

Talvella kuntosali, kesällä purjehdus. Kuntosalista lisää voimaa. Purjehdus vie vain golfilta aikaa, ellei sitten lasketa ilmavirtauksien parempaa huomioimista eduksi golfissa. Kaukaa haettu mutta selitys tuokin.

Talvella olen pelannut jääkiekkoa ja tennistä sekä hiihtänyt. Kaikki hyviä kunnon ja koordinaation kannalta.

Kesällä aikaisemmin meloin kilvan ja purjehdin, nykyisin purjehdin bägit mukana.

Ai, että purjehdus lepuuttaa mieltä ja kroppaa – ei tule edes kolhvi mieleen.

Lisään tuohon aiempana mainitsemaani keilailuun vielä spinningin, jonka aloitin viime viikolla. Kahden kerran kokemuksen jälkeen laji tuntuu tosi hyvältä. Uskon, että ensi kesän kierroksilla ei ainakaan kunto lopu kesken.

Hyvä että löytyy spinningin ja purjehduksen harrastajiakin.

Spinningiä harrastin vielä 4 vuotta sitten. Nyt mulla on kilpapyörä vastuksien päällä alakerrassa, tulee halvemmaksi kuin kuntosalin tunnit – myös polvet säästyvät, koska spinningissä vastukset on älyttömän kovilla.

En ole ennen kuullutkaan toimivasta yhdistelmästä golf ja purjehdus, joten onnittelut, jos homma toimii – käsittääkseni lajit kilpailevat täsmälleen samoista prime time-keleistä. Toinen laji vie kai lopulta voiton ja se on varmaan purjehdus? Vai golf sittenkin?

Loistava talvilaji, liikkeen ja tasapainon hallinta ja taktikointi laji.

Jossainmäärin jopa liikuntaa ja soliaalista kanssakäymistä.

Ennenkaikkea HAUSKAA

Esillä 23 viestiä, 26 - 48 (kaikkiaan 48)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #386482 kohteessaToinen lajisi -gallup

Etusivu Foorumit Yleistä Toinen lajisi -gallup