26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Sähkökärryt

Etusivu Foorumit Välineet Sähkökärryt

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 51)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kertokaa kokemuksia näistä uusimmista Suomessa etupäässä käytetyistä sähkökärryistä. Muutakin kuin että ne ei kuulu Golffiin. Aikomuksena hankkia moinen laite.

    KL1

    Paljonko ajattelit laittaa rahaa kiinni?

    Tuhannen euron paikkeilla tai vähän yli.

    Osta kerralla hyvä. Suosittelen mallia jossa on kaukosäädin, helmi laite esimerkiksi sadekelissä. Hyvä puoli on myös siinä että sinun ei tarvitse itse kiertää griiniä, voit siis halutessasi houltaa tai muuten edistää ryhmäsi peliä.

    KL1

    Näitähän testattiin GD-lehdessä parin vuoden sisään. Kannattaa kaivella digitunnukset esiin ja lukea se testi. Ykkönen oli tietenkin JuCad, mutta se maksaa riisuttunakin melkein neljä tonnia.

    Itselläni on PowerBug ja kaukosäädin on oikeastaan ainoa asia, jota siihen kaipaisin (tosin siinä on toiminto, jolla sen saa kulkemaan itsekseen säädetyn matkan verran eteenpäin). Sen hinta jää reilusti alle tonnin, ja akku painaa kilon ja latautuu käyttökuntoon erittäin nopeasti. Helppo laittaa kasaan, joskin pienempäänkin tilaan mahtuvia värkkejä markkinoilla on.

    Smart Caddy. Tilasin suoraan tehtaalta. Maksoi alta tonnin. Saa myös kauko-ohjauksella. Vähän harmittaa, kun en älynnyt sellaista tilata. Nyt se menee sellaisen 10 – 15 m itsekseen, kun nappia painaa. Laite on kevyt ja menee pieneen nippuun. Ostin sellaisen kahden rundin akkupaketin ja ikinä ei ole kentälle jättänyt. En tosin ikinä pelaa kahta rundia peräkkäin. Laitteen vääntö on kova. Sehän vetää isonkin miehen loivemman mäen päälle heittämällä. Mukaan tulee säilytyskassi.

    Minulla on ollut viime kesän käytössä Motocaddy M3 Pro lithium 36 reiän akulla. Kärry on kevyt, menee pieneen tilaan ja akku kestää ja latautuu nopeasti. Maksoi jotain 700€ suoraan Englannista tilattuna kaikilla hilpetööreillä. Ainoa harmitus on se, että juomapullotelineeseen sopii vain 6 cm halkaisijaltaan oleva pullo (telineitä olisi varmaan ollut leveämpiäkin). Kärryssä ei ole alamäkihidastinta, toki toimii hyvin alamäessäkin, kun laittaa hitaamman vaihteen päälle. Käyttöohjeet ovat englannin kieliset. En voi moittia, kierrokset menee paljon keveämmin, kun ei tarvi lykkiä kärryjä ylämäkiin. Kannattaa vertailla kärryjä, niissä on suuria eroja ja tuo testi joka oli golfledessä ei kerro kärryistä juuri mitään:(

    Itselläni käytössä jo toinen versio Powakaddystä. Ensimmäinen pelitti yli 10 vuotta, eikä tarvetta uusimpaankaan ollut muuta, kuin ädläys hieman modernimpaan malliin.
    Itse ainakin ostaisin sellaisen tuotteen, jolla on takuu- ja huoltoasiat kotimaassa tarjolla. Akut tuntuvat joskus menevän takuuvaihtoon, muillakin merkeillä. Vetokselin sokka saattaa katketa tms. teknisten vempainten perusjuttuja.
    http://www.powakaddy.co.uk/

    Ainoa oikea sähkökärry on Stewart X9 Follow! Seuraa perässä ja saat kävellä reippaasti kädet vapaana. Muut sähköiset kärryt on lähinnä itsensä huijjaamista…

    KL1

    Junttapee: Ainoa oikea sähkökärry on Stewart X9 Follow!

    Onko sinulla tuollainen?

    Seuramme edellisellä kapteenilla oli tuommoinen ja aika hauska pelihän se on. Jätti hänet kahdesti kentälle kieltäydyttyään liikkumasta. Noh, se oli pelkästään tyyppivika, ei sen vakavampaa. Kapu osti JuCadin ja nyt homma pelittää.

    Stewart muuten mahtuu isoon farmariin, ei tarvitse sen takia ostaa pakettiautoa. Kotioloissakin mahtuu auton kanssa isohkoon autotalliin. Autokatoksella varustetut älkööt siis vaivautuko! Toisaalta, voihan sillä kuskata ostokset kotiin lähikaupasta tai viedä imeväisen päiväkävelylle. Monikäyttöinen laite, ja taatusti saa naapurit kateellisiksi!

    Kun viime keväänä vaihdoin JuCadin Stewartiin, ei ole enää paluuta! Toi ”perässä kulkija” on niin ylivoimaisen käyttömukava ja sen kanssa eläminen on helppoa! Menee pieneen pakettiin, samassa koossa auton perässä kuin JuCadi tai sitä ennen ollut Clicgear. Stewart painaa ilman akkua saman kuin tavalliset työntökärryt. Jos akku sattuisi loppumaan kesken rundin tai tekisi muuten vaan tenän, niin renkaat vapauttamalla kulkee kuin normaali työntökärry.

    On helpompi kasata kuin mikään muu kärry, kahdesta napista painaa ja laite menee ylös ja alas.

    En ymmärtänyt tota kommenttia isosta farmarista ja autotallista. Täähän mahtuu vaikka Minin konttiin, mullakaan kesäautossa ei kontti varmasti ainakaan isompi ole. Ja eihän tätä tartte autosta nostaa pois kun kentällä.

    Ja tietysti mikä parasta; aiheuttaa hymyä ihmisten kasvoilla missä ikinä kuljenkaan! Sitä ei tehnyt JuCadi…

    Kehottaisin suhtautumaan tuohon JuCadiin varauksella. Meidän perheessä on käytetty JuCadin kärryjä vuodesta 2009 asti, yhteensä 4 kpl. Ja täytyy sanoa että niin JuCadin tekninen laatu kuin asiakaspalvelukaan ei nykyisin vastaa lähimainkaan tuota neljän tonnin hintaa. Meillä se ensimmäinen, siis se 2009 hankittu, kohtasi tiensä pään viime talvena; kävi pari kertaa tehtaalla korjattavana ja sitten tuli tuomio: ei kannata enää korjata! Noh, armollisesti hyvittivät tonnin verran vaihdossa uuteen kärryyn. Nykyisin meillä on siis käytössä kolme kpl noita kärryjä. Miksikö kolme? No kun pääsääntöisesti yksi niistä on kuitenkin tehtaalla korjattavana. Nytkin yksi odottaa golfklubin proshopissa noutoa tehtaalle (noutoa joka luvattiin tapahtuvaksi eilen, siellä se nurkassa odotteli ainakin vielä äsken…) korjaukseen. Eli suosittelen katselemman muiden valmistajien tarjontaa jos tuollaisen high-end kärryn haluaa; mun muutama klubikaveri käyttää TiCad -kärryjä ja ovat oikein tyytyväisiä valintaansa. Sellaisen mäkin hommaan kunhan (valitettavasti siis melko pian tod.näk.) näistä nykyisitä aika jättää. http://www.ticad.de

    J-P Salakari

    KL1

    Meillä se ensimmäinen, siis se 2009 hankittu, kohtasi tiensä pään viime talvena; kävi pari kertaa tehtaalla korjattavana ja sitten tuli tuomio: ei kannata enää korjata!

    Onko mitään käsitystä siitä kuinka monta kierrosta tuli kärryllä täyteen?

    Sellanen pyöreesti 100 kierrosta kaudessa, ei ainakaan enempää. Siitä voi laskea.

    JP

    KL1

    Tuo TiCad näyttää kuvissa kovin samalta kuin JuCad. Onko niissä oikeasti jotain oleellisia eroja?

    Kuukkeloimalla löytyy vain saksankielisiä vertailuja eikä kiinnostukseni riitä tulkitsemaan ko. tekstejä ruostuneella saksankielentaidollani.

    Kun tuo JuCad maksaa 3k ja TiCad vähintään saman verran, niin pistää pohtimaan, onko rasvainen hinta perusteltu. Toki titaanisesta keveydestä on hyötyä, mutta jos ei pidä mukana lentomatkoilla, niin sähkökärryllä se ei liene olennaisinta.

    Onko teillä kokemuksia noista vastaavista rosterisista malleista, joiden hinta on vain murto-osa edellä mainituista. Esimerkkinä näistä tämä noin 800€ maksava härpäke
    http://www.golffellow.fi/product/47/mc314ts-sahkokarry

    ”Tuo TiCad näyttää kuvissa kovin samalta kuin JuCad. Onko niissä oikeasti jotain oleellisia eroja?”
    Kovastihan ne samannäköisiä ovat ja saman maksavatkin. Klubikavereiden kertoman mukaan ero on kuitenkin siinä että silloin kun mun JuCad on tehtaalla korjattava, niiden TiCad’it kiertää kenttää… Ei kai niissä juuri muuta eroa olekaan. Eikä kummallakaan ole suomalaista maahantuojaa.

    JP

    Kiinasta saa Jucad sähkökärryjä alle tonnilla, tosin joutuu maksaan alvit ja tullausmaksun. Älkää kysykö laadusta mitään koska en tuollaista ole hankkinut/hankkimassa, sen verran löytyy pohkeista ruutia ettei tarvi sen takia tilata. Halvin kaukoohjattava(suht laadukas) oli menneenä vuonna 165 taalaa.

    ”Kiinasta saa Jucad sähkökärryjä alle tonnilla, tosin joutuu maksaan alvit ja tullausmaksun. Älkää kysykö laadusta mitään koska en tuollaista ole hankkinut/hankkimassa…”
    Tuskinpa nuo kiinankopiot juurikaan laadussa aidolle saksalaiselle häviävät, sen verran heikoksi on JuCadin laatu mennyt…

    JP

    KL1

    Kovastihan ne samannäköisiä ovat ja saman maksavatkin. Klubikavereiden kertoman mukaan ero on kuitenkin siinä että silloin kun mun JuCad on tehtaalla korjattava, niiden TiCad’it kiertää kenttää… Ei kai niissä juuri muuta eroa olekaan. Eikä kummallakaan ole suomalaista maahantuojaa.

    Onko Heino lopettanut JuCadin maahantuonnin?

    Nettisivut ovat ainakin vielä pystyssä: http://jucad.fi/

    JuCadia edustaa Suomessa Golden Door Estonia OÜ, eestiläinen yritys siis. Ainakin laskut maksetaan tällaisen firman tileille Eestiin.

    JP

    KL1

    Siinä tapauksessa kaimasi ei ole päivittänyt sivujaan:

    Yritys

    Golden Door Oy on perustettu 1989.

    – Eurimage jäsen vuodesta 1999. (euroopanlaajinen mainos- ja liikelahjakonsepti)
    – Segway -henkilökuljettimien maahantuonti vuodesta 2007.
    – JuCad golfkärryjen maahantuonti vuodesta 2010.
    – Ninebot -henkilökuljettimien maahantuonti vuodesta 2015.

    ”Siinä tapauksessa kaimasi ei ole päivittänyt sivujaan”
    Hyvin paljon mahdollista, en hämmästyisi. Mutta tuolle eestiläiselle firmalle meidän perhe ainakin on jo vuosia kaikki aiheeseen liittyvät laskut (joita on aika ollut aika paljon, esim. ties kuinka monta akku/ohjausyksikköä kuolleiden tilalle) maksanut.

    JP

    Kuka nyt ei menestyvää firmaansa Eestiin siirtäisi…

    Moi,

    Huomasin keskustelunne sähkökärryistä jossa myös JuCadit mainittiin.

    Myyn JuCad & JuStar golfkärryjä seuraaviin maihin; Viro, Latvia, Liettua, Suomi ja Costa De Sol Espanja. Myymme kärryt suoraan JuCadin tehtaalta Limburg Saksa asiakkaalle tai varastosta Espoo/Tallinna Viro.

    JuCad golkärryjen idea on siinä, että ne menevät pieneen tilaan eivätkä sähkökärryt näytä perinteisiltä sähkökärryiltä. Kärryt voi myös kustomoida näköisekseen. Kaikki kärryt valmistetaan käsityönä Saksassa Limburg.

    JuCadilla on erilaisia kärrymalleja asiakkaan käyttötarkoituksen mukaan esim. JuCad Travel malli, pakkauskoko 65 x 35 x 15 cm jonka saa perusakulla tai lentokoneakuilla.
    Kaikissa sähkökärryissä on vaihde eteenpäin ja vapaa, joissain malleissa löytyy myös pakki vaihde.
    JuCadeja löytyy kolmea eri materiaalia, Titaani, Ruostumaton Teräs ja Hiilikuitu ja ne painavat 4 – 7,2 kg.
    JuCadissa on painonapin takana esiasetus 10, 20, 30 m
    JuCadissa on intektoitu sateenvarjon paikka, näin voit kätevästi ajaa sateenvarjon alla sateella.
    Lisäksi JuCadin sähkökärryissä on automaattinen alamäkijarru sekä lisävarusteena pysäköintijarru. Kaikkiin JuCadin sähkökärryihin saa kaukosäätimen.
    Mikäli asiakas päättää vaihtaa JuCad golfkärrynsä uudempaan niin Jucad hyvittää asiakkaalle käytetyistä kärryistä hinnan niiden kunnon mukaan.

    JuCad & JuStar kärryillä on takuu 5 vuotta(runko), akku ja moottorit 2 vuotta.
    Kärryjen hinnat 750-890 työntökärryt, ja sähkökärryt 2190-4990 Euroa.

    Viat ja takuuasiat hoitaa tehdas, takuuaikana kärryt noudetaan asiakkaalta ja tehdas maksaa noudon ja palautuksen.

    JuCad on myydyimpiä golfkärryjä Euroopassa. Voit tutustua malleihin http://www.jucad.de

    Myynti ja tiedustelut: info@goldendoor.fi, puhelin 0400 402717

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 51)
Vastaa aiheeseen: Sähkökärryt

Etusivu Foorumit Välineet Sähkökärryt