23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][12]
KilpailuaSuomalaista

Pitäis hommata kuljetuslaukku. Millainen olisi hyvä?

Etusivu Foorumit Välineet Pitäis hommata kuljetuslaukku. Millainen olisi hyvä?

Esillä 22 viestiä, 76 - 97 (kaikkiaan 97)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nyt tulee verraton vinkki. Osta matkailua varten siihen hommaan sovelutvat puumailat. Minä ostin tähän tarkoitukseet Titleistin 910 – sarjan draiverin, sponen ja hybridin. Niissä on mahdollista kiertää varsi irti nupista, nupit bagin sivutaskuun ja johan on perkele, jos varret lentomatkalla vaurioituvat. Edes pehmeässä kuljetuslaukussa tätä vaaraa ei ole.

    Harjanvarsi ja johtajan nupit ovat hyviä konsteja, mutta muoviämpäri mailojen päällä toimii myös. Pari mailapyyhettä vielä raiverin päälle pehmusteeksi niin on pelittäny ainakin mulla. Mainittakoon että joka reissun jälkeen ämpäri on ollut niin halki, että roskiin on saanut heittää. Kyllä ne bägit siis aika rankkaa käsittelyä saa. Ja mitään arvokastahan ei niihin sivutaskuihin kannata laittaa.

    MP-33 kirjoitti: (2.2.2014 18:22:24)
    Harjanvarsi ja johtajan nupit ovat hyviä konsteja, mutta muoviämpäri mailojen päällä toimii myös. Pari mailapyyhettä vielä raiverin päälle pehmusteeksi niin on pelittäny ainakin mulla. Mainittakoon että joka reissun jälkeen ämpäri on ollut niin halki, että roskiin on saanut heittää. Kyllä ne bägit siis aika rankkaa käsittelyä saa. Ja mitään arvokastahan ei niihin sivutaskuihin kannata laittaa.

    Samat kokemukset, sen jälkeen yksi draiveri hajosi on käytetty ämpäriä suojana, aina ollut halki. Tosin syynä voi olla sekin, että muoviämpäri ei oikein tykkää olla siellä kylmässä ruumassa ja ei tarvitse kovaakaan ’iskua’ kun halkeaa.

    Rauski kirjoitti: (3.2.2014 10:33:42)

    MP-33 kirjoitti: (2.2.2014 18:22:24)
    Harjanvarsi ja johtajan nupit ovat hyviä konsteja, mutta muoviämpäri mailojen päällä toimii myös. Pari mailapyyhettä vielä raiverin päälle pehmusteeksi niin on pelittäny ainakin mulla. Mainittakoon että joka reissun jälkeen ämpäri on ollut niin halki, että roskiin on saanut heittää. Kyllä ne bägit siis aika rankkaa käsittelyä saa. Ja mitään arvokastahan ei niihin sivutaskuihin kannata laittaa.

    Samat kokemukset, sen jälkeen yksi draiveri hajosi on käytetty ämpäriä suojana, aina ollut halki. Tosin syynä voi olla sekin, että muoviämpäri ei oikein tykkää olla siellä kylmässä ruumassa ja ei tarvitse kovaakaan ’iskua’ kun halkeaa.

    Nyt tulee toinenkin vinkki: peltiämpäri! Ei hevin halkea ja kun on sinkitty, ei myöskään ruostu. Lommot voi oikoa kirveen hamaralla naputtelemalla ja ämpärin voi sitten palauttaa vaivihkaa taloyhtiön saunaan odottamaan seuraavaa reissua.

    ts

    Joskus miettinyt, että saakohan nää erilaiset suojaustoimenpiteet enemmän haittaa kuin hyötyä aikaiseksi. Varsihan kestää tolkuttoman paljon vääntöä jos se vääntö tulee nupista ja jakaantuu varrelle tasaisesti kuten lyödessä. Sitten kun pannaan harjanvartta ym tueksi, se vääntö tuleekin parin sentin matkalle ja varsi poikki.

    Sellaista iskua bägiä heitellessä ei oikeen varren osalle keskivaiheille saa, että se siitä onnistuisi katkeamaan, koska johan siinä on bägi suojana. Mutenkin tuon tavaroiden paiskomisen pitäisi olla aika huimaa, että maila poikki menisi sen seurauksena. Ehkäpä vaurioissa on enemmän taustalla putoaminen kärjelleen tms.

    Rauski kirjoitti: (3.2.2014 10:33:42)

    MP-33 kirjoitti: (2.2.2014 18:22:24)
    Harjanvarsi ja johtajan nupit ovat hyviä konsteja, mutta muoviämpäri mailojen päällä toimii myös. Pari mailapyyhettä vielä raiverin päälle pehmusteeksi niin on pelittäny ainakin mulla. Mainittakoon että joka reissun jälkeen ämpäri on ollut niin halki, että roskiin on saanut heittää. Kyllä ne bägit siis aika rankkaa käsittelyä saa. Ja mitään arvokastahan ei niihin sivutaskuihin kannata laittaa.

    Samat kokemukset, sen jälkeen yksi draiveri hajosi on käytetty ämpäriä suojana, aina ollut halki. Tosin syynä voi olla sekin, että muoviämpäri ei oikein tykkää olla siellä kylmässä ruumassa ja ei tarvitse kovaakaan ’iskua’ kun halkeaa.

    [OT]

    Näinköhän siellä ruumassa kovinkaan kylmä on? Onhan siellä kasseisa usein juomiakin jotka ei ainakaan minun kasseissa ole koskaan jäätyneet. Käsittääkseni samassa rumassa kuljetetaan myös lemmikit, joten ei se kovinkaan paljon matkustamoa kylmempi luulisi olevan? Ei tieto.

    [/OT]

    Itse asiaan, kovaa laukkua en koskaan edes kuvittelisi mukaan. Kuten ts sanoi, niissä reissuissa missä minä olen ollut mukana olisi jokaisessa pitänyt vaihtaa autoa pykälää isompaan. Ei mahdu tuollainen pitkä sukkulapötikkä normiautoihin, kahdesta, kolmesta, tai neljästä puhumattakaan. Minä olen toiminut kuten Johtaja XXL. Driveristä nuppi irti ja sivutaskuun. Muiden pidempien mailojen lapojern ympärille vielä pyyhe ja rypistymättömät paidat niin pysyy kamat ehjinä.

    Henkka kirjoitti: (3.2.2014 12:27:16)

    Rauski kirjoitti: (3.2.2014 10:33:42)

    Samat kokemukset, sen jälkeen yksi draiveri hajosi on käytetty ämpäriä suojana, aina ollut halki. Tosin syynä voi olla sekin, että muoviämpäri ei oikein tykkää olla siellä kylmässä ruumassa ja ei tarvitse kovaakaan ’iskua’ kun halkeaa.

    [OT]

    Näinköhän siellä ruumassa kovinkaan kylmä on? Onhan siellä kasseisa usein juomiakin jotka ei ainakaan minun kasseissa ole koskaan jäätyneet. Käsittääkseni samassa rumassa kuljetetaan myös lemmikit, joten ei se kovinkaan paljon matkustamoa kylmempi luulisi olevan? Ei tieto.

    [/OT]

    Olen sen monta kertaa tätä itse ajatellut että tulipa nyt sitten tarkistettua. Ja liittyyhän tämän nyt vähän aiheeseenkin tuon muoviämpärin hajoamisen kautta.


    Finnair Cargo:

    Useimmat Euroopan lennot operoidaan Airbussilla. Niissä ruuman lämpötila on ensimmäisen tunnin ajan sama kuin lähtöpaikan ulkolämpötila. Tämä johtuu siitä, että ennen lähtöä ruuman luukku on auki matkalaukkuja lastattessa.

    Airbussissa ilma kiertää sen verran tehokkaasti, että ruuman lämpötila alkaa tuon ensimmäisen tunnin jälkeen lähennellä matkustamon lämpötilaa, päätyen lopulta samaan lämpötilaan.

    Embraereissa, jotka ovat Airbussia pienempiä, kaksimoottorisia brasilialais-koneita, pätee myös tuo ensimmäisen tunnin sääntö. Sen jälkeen ruuma alkaa lämmetä, mutta lämpötila nousee vain kymmenen asteen tuntumaan.

    Isommissa kaukoliikenteen koneissa on eri ruumalokeroita, joissa on eri lämpötiloja. Näitä lämpötiloja voidaan myös säädellä. Pakkasen puolelle ei kuitenkaan päästä, eli kylmäkuljetus ei järjesty.

    Finnair Cargolta vielä korostettiin, että eläimet sijoitetaan aina ruumaan, jonka lämpötila säädetään sellaiseksi, että eläimet siellä pärjäävät![/I

    ts kirjoitti: (3.2.2014 11:40:39)
    Sellaista iskua bägiä heitellessä ei oikeen varren osalle keskivaiheille saa, että se siitä onnistuisi katkeamaan, koska johan siinä on bägi suojana. Mutenkin tuon tavaroiden paiskomisen pitäisi olla aika huimaa, että maila poikki menisi sen seurauksena. Ehkäpä vaurioissa on enemmän taustalla putoaminen kärjelleen tms.

    Hyvä mailanvarren suoja on sellainen noin puolimetrinen, paksusta pahvista tehty holkki, jonka sisään varren alaosa pannaan. Taatusti kestää koviakin kolauksia.

    Joskus luin tältä palstalta vinkin laittaa mailat ylösalaisin bägiin . Tuota metodia käytän ja ei vielä ole katkeamisia tullut . Vaatii kohtuu isoaukkoisen bägin,että driverin nuppi mahtuu. Draiverin varteen bägistä ulostulevalle osalle vielä vaikka sateenvarjo kevyesti teipattuna. Käytän kyllä lisäksi vielä sellaista puolivelttoa matkasuojaa..

    Susi korvesta kirjoitti: (3.2.2014 19:27:51)
    Joskus luin tältä palstalta vinkin laittaa mailat ylösalaisin bägiin . Tuota metodia käytän ja ei vielä ole katkeamisia tullut . Vaatii kohtuu isoaukkoisen bägin,että driverin nuppi mahtuu. Draiverin varteen bägistä ulostulevalle osalle vielä vaikka sateenvarjo kevyesti teipattuna. Käytän kyllä lisäksi vielä sellaista puolivelttoa matkasuojaa..

    Nykydarivereissa taitaa melkein jokaissa saada sen nupin irti, nuppi käsimatkatavroihin tai muuten suojaan bägiin niin ei mene poikki.

    Yksi simppeli konsti jota käytän hikkorimailoja lennättäessäni. Noinviisi mailaa kiinnitetään yhteen tiukasti kumilenkeillä. Varret tukevat toisiaan eikä mahdolliset pikkukolhut haittaa. Toimii varmaan nykyvarsillakin.

    Itsellä on semipehmeä pyörällinen suoja. Takana kymmeniä reissuja eikä yhtään mailaa ole vahingoittunut kuljetuksessa. Hikkorimailoilla minulla on melko pehmeä bägi joka ei varmaankaan suojaa yhtä hyvin kun modernit bägit. Tosin, moni taitaa matkustaa aika kevyen kantobägin kanssa nykyään. Sellaiset taitavat vastata käyttämääni bägiä suojaavuuden osalta.

    KL

    Susi korvesta kirjoitti: (3.2.2014 19:27:51)
    Joskus luin tältä palstalta vinkin laittaa mailat ylösalaisin bägiin . Tuota metodia käytän ja ei vielä ole katkeamisia tullut . Vaatii kohtuu isoaukkoisen bägin,että driverin nuppi mahtuu. Draiverin varteen bägistä ulostulevalle osalle vielä vaikka sateenvarjo kevyesti teipattuna. Käytän kyllä lisäksi vielä sellaista puolivelttoa matkasuojaa..

    Näin minäkin olen aina tehnyt, ja lisäksi kietonut mailapyyhkeet varsien päähän ja sitonut narulla kiinni*. Tuolla tekniikalla mailoja ei saa vahingoittumaan vaikka yrittäisi eikä matkasuojalla ole muuta merkitystä kuin säilöä irtonaiset tavarat sisälle pakaasiin ja estää bägistä roikkuvia ulokkeita tarttumasta mihinkään kiinni.

    Nimimerkki: Pehmeä bägisuoja maksoi alle 200 markkaa ja sen kanssa on matkattu ympäri Eurooppaa.

    (*tarkemmin sanottuna olen työntänyt puumailojen päät bägiin ja rautamailojen lavat kietonut tiukasti puumailojen varsiin kiinni pyyhkeiden ja narun avulla)

    Rehellisesti sanottuna en jaksanut kahlata läpi kaikkia yli 80 viestiä; muutamat alusta ja toisen mokoman lopusta vain. Mutta noitakin viestejä lukiessa tuli vain mieleen että kuinka usein niitä kuletusvaurioita oikein tapahtuukaan? Kun jengi varjelee mailojaan harjanvarsilla, muoviämpäreillä, kumilenkeillä, kondomeilla, markkinapalloilla ja muilla tarviskaluilla? Ajattelin vaan tuossa tänään Finca Cortesinissa buggyssa istuessani hieman pitempää päivää, että kun meidänkin perheen mailat ovat melkoisen liikkuvaista sorttia eikä koskaan mitään ole sattunut. Laskeskelin että viimeisen 10 vuoden aikana meidän perheen mailat ovat tehneet keskimäärin yili 20 lentomatkaa vuodessa, eikä KOSKAAN, eikä MILLOINKAAN ole yhtikäsmitään sattunut. Tuo tekee kuitenkin yhteensä yli 200 lentomatkaa. Varhaisempia vuosia en jaksanut ryhtyä muistelemaan, mutta aika paljon silloinkin reissattiin eikä mitään sattunut…

    Eli tähän pieni galluppi: kenelle on oikeasti omalle tai perheen kohdalle sattunut (nyt ei lasketa niitä ”kaverille kuulemma kerran sattu… -juttuja”) kuletusvaurio golfmailoille lentoliikenteessä? Ja millainen?

    J-P Salakari

    Niin se edit… 🙂

    Meillä ei mailoja koskaan ole varjeltu mitenkään erityiseeti; kuljetuspusseja löytyy kaapista monenmerkkisiä, mutta kaikki ne ovat sellaisia ”puolipehmeitä”, ja sellaisia ovat aina olleetkin. Ja nou proplems.

    -jp-

    J-PS kirjoitti: (5.2.2014 23:52:08)
    Rehellisesti sanottuna en jaksanut kahlata läpi kaikkia yli 80 viestiä; muutamat alusta ja toisen mokoman lopusta vain. Mutta noitakin viestejä lukiessa tuli vain mieleen että kuinka usein niitä kuletusvaurioita oikein tapahtuukaan? Kun jengi varjelee mailojaan harjanvarsilla, muoviämpäreillä, kumilenkeillä, kondomeilla, markkinapalloilla ja muilla tarviskaluilla? Ajattelin vaan tuossa tänään Finca Cortesinissa buggyssa istuessani hieman pitempää päivää, että kun meidänkin perheen mailat ovat melkoisen liikkuvaista sorttia eikä koskaan mitään ole sattunut. Laskeskelin että viimeisen 10 vuoden aikana meidän perheen mailat ovat tehneet keskimäärin yili 20 lentomatkaa vuodessa, eikä KOSKAAN, eikä MILLOINKAAN ole yhtikäsmitään sattunut. Tuo tekee kuitenkin yhteensä yli 200 lentomatkaa. Varhaisempia vuosia en jaksanut ryhtyä muistelemaan, mutta aika paljon silloinkin reissattiin eikä mitään sattunut…

    Eli tähän pieni galluppi: kenelle on oikeasti omalle tai perheen kohdalle sattunut (nyt ei lasketa niitä ”kaverille kuulemma kerran sattu… -juttuja”) kuletusvaurio golfmailoille lentoliikenteessä? Ja millainen?

    J-P Salakari

    Ei ole sattunut. Ja jos sattuu,niin vakuutus tai lentoyhtiö korvaa. Todennäköisesti.

    sixties kirjoitti: (6.2.2014 0:05:00)
    Ei ole sattunut. Ja jos sattuu,niin vakuutus tai lentoyhtiö korvaa. Todennäköisesti.

    Niinpä. Ja jos ei korvaa niin kättä taskuun; ei tätä kukaan ilmaiseksi harrastukseksi ole väittänytkään. 🙂

    -jp-

    ts

    J-PS kirjoitti: (5.2.2014 23:52:08)
    Rehellisesti sanottuna en jaksanut kahlata läpi kaikkia yli 80 viestiä; muutamat alusta ja toisen mokoman lopusta vain. Mutta noitakin viestejä lukiessa tuli vain mieleen että kuinka usein niitä kuletusvaurioita oikein tapahtuukaan?eissattiin eikä mitään sattunut…

    Eli tähän pieni galluppi: kenelle on oikeasti omalle tai perheen kohdalle sattunut (nyt ei lasketa niitä ”kaverille kuulemma kerran sattu… -juttuja”) kuletusvaurio golfmailoille lentoliikenteessä? Ja millainen?

    J-P Salakari

    Aiemmasta ote:

    ts kirjoitti: (24.1.2014 8:26:48)

    15v ja noin 1500 matkalaista sinä aikana, eli liki 3000 lentoa ja tuloksena kautta aikojen 1 ainoa kuljetuksessa katkennut draiveri.

    KL

    sixties kirjoitti: (6.2.2014 0:05:00)

    J-PS kirjoitti: (5.2.2014 23:52:08)
    Eli tähän pieni galluppi: kenelle on oikeasti omalle tai perheen kohdalle sattunut (nyt ei lasketa niitä ”kaverille kuulemma kerran sattu… -juttuja”) kuletusvaurio golfmailoille lentoliikenteessä? Ja millainen?

    J-P Salakari

    Ei ole sattunut. Ja jos sattuu,niin vakuutus tai lentoyhtiö korvaa. Todennäköisesti.

    Ei ole sattunut meillekään, aina on mailat suojattu niin hyvin. Kenties juuri siksi ei olekaan sattunut.

    En oikein ymmärrä miksei mailojaan saisi kunnolla suojata tai ylipäätään minimoida mahdollisia vahinkoja. Minun mielestäni se on tervettä riskienhallintaa. Kaikilla ei ole halua tai rahaa ostella mailoja sellaisten rikki menneiden tilalle, joiden särkymisen olisi voinut pienellä vaivalla estää.

    No tana ku hajoaisivat edes välillä olisi paljon helpompaa perustella ’hallitukselle’ uuden ostoa.

    toveri kirjoitti: (6.2.2014 16:41:43)
    No tana ku hajoaisivat edes välillä olisi paljon helpompaa perustella ’hallitukselle’ uuden ostoa.

    Minä en tajua tuota. KL:kin sanoi että on ostanut omansa joskun 1800 luvulla. Minä jouduin jo eka reissun jälkeen omaani parsimaanja liimailemaan ja Jeesusteippeilemään (Kohdemaasta takaisin tullessa se lausitaan Hesusthelo) ja se on jatkunut kolmisen vuotta vain siksi että on kotona niin perkeleellisen kova kuri että en ole saanut lupaa ostaa uutta. 8 mm rosteristako ne teidän matkasuojat on tehty?

    KL

    Henkka kirjoitti: (6.2.2014 18:09:50)

    toveri kirjoitti: (6.2.2014 16:41:43)
    No tana ku hajoaisivat edes välillä olisi paljon helpompaa perustella ’hallitukselle’ uuden ostoa.

    Minä en tajua tuota. KL:kin sanoi että on ostanut omansa joskun 1800 luvulla. Minä jouduin jo eka reissun jälkeen omaani parsimaanja liimailemaan ja Jeesusteippeilemään (Kohdemaasta takaisin tullessa se lausitaan Hesusthelo) ja se on jatkunut kolmisen vuotta vain siksi että on kotona niin perkeleellisen kova kuri että en ole saanut lupaa ostaa uutta. 8 mm rosteristako ne teidän matkasuojat on tehty?

    Henkka, sinä olet ostanut matkasuojasi aikana, jolloin kerskakulutuskerroin ylitti tuotteen kestävyyskertoimen yli 200-kertaisesti. Minä taas aikana jolloin suhde oli likimain päinvastainen.

    Eläköön se pieni ero 😉

Esillä 22 viestiä, 76 - 97 (kaikkiaan 97)
Vastaa aiheeseen: Pitäis hommata kuljetuslaukku. Millainen olisi hyvä?

Etusivu Foorumit Välineet Pitäis hommata kuljetuslaukku. Millainen olisi hyvä?