23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][15]
KilpailuaSuomalaista

Pitäis hommata kuljetuslaukku. Millainen olisi hyvä?

Etusivu Foorumit Välineet Pitäis hommata kuljetuslaukku. Millainen olisi hyvä?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 97)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Off-topic. Varoitus.

    Ballmarker kirjoitti: (24.1.2014 19:28:50)

    Pitäisköhän teidän vielä kisailla siitä, kumpi on käynyt useammassa maassa? Tai kumpi tuntee enemmän lentäjiä? Tai kumpi on ………………………………..? Tai kumman hiekkalaatikko on ISOMPI!

    Ei ole mitaan tarvetta kilpailla kenenkaan (varsinkaan jokun tommosen kun Tapsa) kanssa. Jalleen kerran joku kysyy mielipidetta ja Tapsa alkaa riehumaan. Yllatys kenellekaan? Ei ainakaan minulle.

    Toivottavasti ketjun aloittaja loytaa mieluisen bagin itselleen. Hyvaksyy sen sen Hyvinkaan matkanjarjestajien kuningas (ei v*ttu etta osaa olla saalittava!) tahi ei.

    ts kirjoitti: (24.1.2014 8:26:48)

    15v ja noin 1500 matkalaista sinä aikana, eli liki 3000 lentoa ja tuloksena kautta aikojen 1 ainoa kuljetuksessa katkennut draiveri.

    Kohutarinoita voi keltasien lehdistön tyyliin levitellä noiden lastaajien tekemisestä, mutta minulla kun sattuu muutama tuttu olemaan sillä puolella töissä niin kovin hymyilevät sitä miten joku viitsii älytöntä sontaa levittää heidän tekemisestään.

    No tietty minä puhun vaan tästä eurooppalaisesta meiningistä.. ehkä ne tuolla oikeassa maailmassa rikkoo ihmisten tavaroita tahallaan…

    Mulla on muuten niitä tuttuja oikeesti tuolla kentällä ja ilmailualalla hommissa ja olen myös nähnyt sen omin silmin, kuinka Helsinki-Vantaalla lingottiin golfbägejä kauhealla kolinalla ruumaan. Siinä pyöri muutama silmäpari ja ihmetteli sitä touhua. Ei se mitään sontaa ole. 2 katkennutta mailaa on oman perheeni saldo, vaikka ne mailat suojataan aina hyvin. Golflentoja on takana ’muutama’ vähemmän kuin tuossa esimerkissäsi.

    ts kirjoitti: (24.1.2014 8:26:48)

    Golfinn kirjoitti: (23.1.2014 21:08:34)

    Perhepiiriini kuuluu yhden ison lehtoyhtion kenttasupervisori ja hanelta tietysti saa kaiken lentoyhtioiden saantoihin kuuluvan kun apteekin hyllylta. Mutta mika sai minut vaihtamaan pehmeasta kovaan keissiin, oli tieto siita miten matkalaukkuja ym kasitellaan siella seinien takana ja lastauksessa/purussa. .

    Kohutarinoita voi keltasien lehdistön tyyliin levitellä noiden lastaajien tekemisestä, mutta minulla kun sattuu muutama tuttu olemaan sillä puolella töissä niin kovin hymyilevät sitä miten joku viitsii älytöntä sontaa levittää heidän tekemisestään.

    Ehtikö tieto tuosta Golfinnin kirjoituksesta 23.1. klo 21:08 saavuttamaan tuttusi kentällä ennen omaa kirjoitustasi 24.1. klo 08:26 niin, että voit kertoa heidän kovasti hymyilevän Golfinnin mielipiteelle?

    Kyllä minäkin aina ihmettelen tuolla lentokentällä, miksi ne laukut pitää heittää siihen nostohihnalle. Luulisi, että olisi helpompaa vaan nostaa ne siihen.

    ts

    Golfinn kirjoitti: (24.1.2014 21:44:48)
    .

    Toivottavasti ketjun aloittaja loytaa mieluisen bagin itselleen. Hyvaksyy sen sen Hyvinkaan matkanjarjestajien kuningas (ei v*ttu etta osaa olla saalittava!) tahi ei.

    Anteeks nyt herra Oreganon keisarinna, mutta missä mä olen tässä ketjussa ollut säälittävä tai hyökännyt sun mielipidettä vastaan niin pahoin, että taas pitää käytöksen olla tuollaista.

    Mä olen kertonut kovan matkasuojan ongelmasta, joka on pirun todellinen ja johtanut pari kertaa ihan käsittämättömiin ongelmiin kun se vaan ei autoon sisään mahdu.

    Toisaalta olen kertonut, että tarinat tavaroiden paiskomisesta ovat puppua ja millä prosentilla meidän matkalaisilta on mailoja hajonnut lennoila.

    Taas voi kysyä, voiko terve mieli noista teksteistä oikeesti saada tuollaisen kimmokkeen synnytettyä?

    Ballmarker kirjoitti: (23.1.2014 16:57:14)
    En tiedä, minkä yhtiön reittilennoilla golfbägi on eri hintainen tai saa painaa vähemmän kuin mikä tahansa kirjattava matkatavara, joka ei ylitä enimmäismittoja. Ehkä tuo 15 kg koskee lomalentoja tai joitakin halpisyhtiöitä? Ainakin kaikkien OneWorld-lentoyhtiöiden (Finnair, British Airways, American Airlines etc.) reittilennoilla on samantekevää, mikä kirjattava matkatavara on (matkalaukku, bägi yms). Kunhan painaa enintään 23 kg eikä pituus/leveysmitat ylity.

    Monilla lentoyhtiöillä on erikoisrajoituksia silloin, kun matkatavarana on golftarvikkeet. Silloin kun golflaukku on ainoa matkatavara ei pikauksen katsauksen perusteella tunnuttu rajoittavan painoa, mutta jokainen katsomani lentoyhtiö rajoitti sisältöä. Toivon kuitenkin, etteivät kovin tarkkaan tuota valvo, koska itselläkin tulee pakattua ainakin vaatteita aina pehmusteeksi. Jos golflaukun taas ottaa ylimääräisenä matkatavarana, silloin monesti pätee eri painorajoitukset. Esim. Tapilla on rajoitus 17 kiloa halvemmalla lisämaksulla.

    SAS
    Golf Bag voi sisältää 14 golfmailaa, 12 golfpalloa ja parin golfkenkiä.

    Finnair
    The maximum weight of one set of golf equipment is 23 kg. Golf equipment may comprise a set of golf clubs, one golf bag and one pair of golf shoes – all these items count towards the total weight of your golf equipment.

    Norwegian
    Golfvarusteet ja sukset/lumilauta Max 20 kg
    Laukuissa/pusseissa ei saa olla muuta kuin maksetut urheiluvälineet/soittimet.

    ts

    Duffman kirjoitti: (25.1.2014 10:01:06)
    . Silloin kun golflaukku on ainoa matkatavara ei pikauksen katsauksen perusteella tunnuttu rajoittavan painoa, mutta jokainen katsomani lentoyhtiö rajoitti sisältöä.]

    Ongelma noiden tulkinnassa on se, että pitää osata katsoa kokonaan kahden eri kohdan alta näitä ehtoja.

    Jos reittilennolla golfbägi suojineen on ainoa ruumaan menevä matkatavara, siihen suurin osa Euroopassa toimivista lentoyhtiöistä soveltaa tuota 23kg rajaa, eli käsittelee sitä yhtenä matkatavarana, ottamatta kantaa sisältöön. Tämä siis löytyy yleisistä matkatavaraehdoista.

    Jos ruumaan menee kaksi laukkua, joista toinen maksettuna golfbäginä, siihen sovelletaan tuolta urheiluvälineiden kuljettamisen puolelta ehtoja, jotka esim SAS:lla ovat järjettömät 15kg rajoineen ja sisältöä rajoittaen. Kysyin kerran tiskillä sitäkin, että kuinkahan saan sateenvarjon kuljetettua kohteeseen jos sitä ei saa bägisuojaan laittaa kun ei ole mainittu. Hymyillen lupasi virkailija katsoa asiaa läpi sormien 🙂

    Sitten saadaan vielä asiaa sotkettua lisää kun otetaan tilauslennot käsittelyyn mukaan, mutta nuo esittämäni ovat reittilentoja koskevia säädöksiä

    ts kirjoitti: (25.1.2014 10:25:42)
    Jos ruumaan menee kaksi laukkua, joista toinen maksettuna golfbäginä, siihen sovelletaan tuolta urheiluvälineiden kuljettamisen puolelta ehtoja, jotka esim SAS:lla ovat järjettömät 15kg rajoineen ja sisältöä rajoittaen.

    Noin ei ole mm. Finnairin ja American Airlinesin reittilennoilla. Lisämatkatavara voi olla mikä tahansa ale 23 kg painava laukku, mm. golfbägi.

    Ballmarker kirjoitti: (25.1.2014 11:42:15)

    ts kirjoitti: (25.1.2014 10:25:42)
    Jos ruumaan menee kaksi laukkua, joista toinen maksettuna golfbäginä, siihen sovelletaan tuolta urheiluvälineiden kuljettamisen puolelta ehtoja, jotka esim SAS:lla ovat järjettömät 15kg rajoineen ja sisältöä rajoittaen.

    Noin ei ole mm. Finnairin ja American Airlinesin reittilennoilla. Lisämatkatavara voi olla mikä tahansa ale 23 kg painava laukku, mm. golfbägi.

    Vaikka saisi painaa 23 kiloa, Finnairin sääntöjen mukaan ei saa kuljettaa laukussa muuta kuin golftavaraa. Golftarvikkeista golfkenkienkin lulkumäärä oli rajattu yhteen pariin. Tuskin kuitenkaan kovin usein tarkistavat laukun sisältöä kunhan painaa alle 23 kiloa.

    Duffman kirjoitti: (25.1.2014 12:36:54)

    Ballmarker kirjoitti: (25.1.2014 11:42:15)

    ts kirjoitti: (25.1.2014 10:25:42)
    Jos ruumaan menee kaksi laukkua, joista toinen maksettuna golfbäginä, siihen sovelletaan tuolta urheiluvälineiden kuljettamisen puolelta ehtoja, jotka esim SAS:lla ovat järjettömät 15kg rajoineen ja sisältöä rajoittaen.

    Noin ei ole mm. Finnairin ja American Airlinesin reittilennoilla. Lisämatkatavara voi olla mikä tahansa ale 23 kg painava laukku, mm. golfbägi.

    Vaikka saisi painaa 23 kiloa, Finnairin sääntöjen mukaan ei saa kuljettaa laukussa muuta kuin golftavaraa. Golftarvikkeista golfkenkienkin lulkumäärä oli rajattu yhteen pariin. Tuskin kuitenkaan kovin usein tarkistavat laukun sisältöä kunhan painaa alle 23 kiloa.

    Eipähän tuohon sisällön laatuun ja määrään kukaan ole koskaan millään tavalla puuttunut.

    ts

    Duffman kirjoitti: (25.1.2014 12:36:54)

    Ballmarker kirjoitti: (25.1.2014 11:42:15)

    ts kirjoitti: (25.1.2014 10:25:42)
    Jos ruumaan menee kaksi laukkua, joista toinen maksettuna golfbäginä, siihen sovelletaan tuolta urheiluvälineiden kuljettamisen puolelta ehtoja, jotka esim SAS:lla ovat järjettömät 15kg rajoineen ja sisältöä rajoittaen.

    Noin ei ole mm. Finnairin ja American Airlinesin reittilennoilla. Lisämatkatavara voi olla mikä tahansa ale 23 kg painava laukku, mm. golfbägi.

    Vaikka saisi painaa 23 kiloa, Finnairin sääntöjen mukaan ei saa kuljettaa laukussa muuta kuin golftavaraa. Golftarvikkeista golfkenkienkin lulkumäärä oli rajattu yhteen pariin. Tuskin kuitenkaan kovin usein tarkistavat laukun sisältöä kunhan painaa alle 23 kiloa.

    Tässä juuri sotket sen, onko tavara bookattu sisään normaalina matkatavarana vai golfbäginä.

    Golfbäginä bookkaaminen kannattaa silloin jos on toinen matkalaukku mukana, koska se on halvempaa kuin maksaa ylipainosta. Jos taas ei ole muuta tavaraa, niin paketin sisällöllä ei ole väliä, vaan katsotaan normaaliksi matkatavaraksi ja painoraja 23kg astuu voimaan.

    ts kirjoitti: (25.1.2014 16:37:32)
    Tässä juuri sotket sen, onko tavara bookattu sisään normaalina matkatavarana vai golfbäginä.

    Golfbäginä bookkaaminen kannattaa silloin jos on toinen matkalaukku mukana, koska se on halvempaa kuin maksaa ylipainosta. Jos taas ei ole muuta tavaraa, niin paketin sisällöllä ei ole väliä, vaan katsotaan normaaliksi matkatavaraksi ja painoraja 23kg astuu voimaan.

    Voi hyvinkin olla että sotken, sen verran epäselvästi nuo ohjeet on kirjoittu. Tässä kuitenkin lainaus Finnairin sivuilta (lihavoinnin minun):
    Finnairin ohjeet
    Golf equipment is considered one piece of baggage.
    The fee for golf equipment depends on the baggage allowance of your ticket as well as how much other baggage you’re taking with you. If your ticket bears the code “1 PC”, you can take one set of golf equipment or one other piece of baggage free of charge. If you wish to travel with both, you will need to pay for one piece of baggage as defined by our excess-baggage price list.
    The maximum weight of one set of golf equipment is 23 kg. Golf equipment may comprise a set of golf clubs, one golf bag and one pair of golf shoes – all these items count towards the total weight of your golf equipment.
    Finnair Plus Platinum and Gold members are allowed to carry one set of golf equipment free of charge.
    If you’re travelling on a Finnair scheduled flight, you can pay excess-baggage fees on our website via the My booking link.
    If you’re travelling on a Finnair leisure flight (AY1000 series), you can pay excess-baggage fees on our website via the Leisure flight travel extras link.
    Finnair recommends that you protect your sports equipment when you travel. Airshells offers the rental of protective packaging at some European airports. As a Finnair customer you are entitled to a discount.

    Toisaalta kuten Ballmarker totesi, riippumatta mitä ohjeet sanovat, eivät lentoyhtiöt minunkaan kokemuksen mukaan ole tarkistaneet laukun sisältöä.

    ts

    Duffman kirjoitti: (25.1.2014 18:38:23)

    Voi hyvinkin olla että sotken, sen verran epäselvästi nuo ohjeet on kirjoittu. Tässä kuitenkin lainaus Finnairin sivuilta (lihavoinnin minun):
    Finnairin ohjeet
    Golf equipment is considered one piece of baggage.
    The fee for golf equipment depends on the baggage allowance of your ticket as well as how much other baggage you’re taking with you. If your ticket bears the code “1 PC”, you can take one set of golf equipment or one other piece of baggage free of charge. If you wish to travel with both, you will need to pay for one piece of baggage as defined by our excess-baggage price list.
    The maximum weight of one set of golf equipment is 23 kg. Golf equipment may comprise a set of golf clubs, one golf bag and one pair of golf shoes – all these items count towards the total weight of your golf equipment.
    Finnair Plus Platinum and Gold members are allowed to carry one set of golf equipment free of charge.
    If you’re travelling on a Finnair scheduled flight, you can pay excess-baggage fees on our website via the My booking link.
    If you’re travelling on a Finnair leisure flight (AY1000 series), you can pay excess-baggage fees on our website via the Leisure flight travel extras link.
    Finnair recommends that you protect your sports equipment when you travel. Airshells offers the rental of protective packaging at some European airports. As a Finnair customer you are entitled to a discount.

    Toisaalta kuten Ballmarker totesi, riippumatta mitä ohjeet sanovat, eivät lentoyhtiöt minunkaan kokemuksen mukaan ole tarkistaneet laukun sisältöä.

    Juu, eivät nuo ole selvästi saaneet asiaa ilmaistua tuossakaan. Eivät edes omat virkailijansa tunnu aina saavan tolkkua ohjeista, jotka olis aika helppo kirjoittaa selkeäänkin muotoon.

    Silloin kun tuo muuttui muutama vuosi sitten, jouduin hetken kinaamaan virkailijan kanssa asiasta tiskillä, jonka jälkeen hän lähetti minut maksamaan bägistä maksua, vaikka se oli ainoa matkatavara. Tämän teki varmistettuaan lipputoimiston puolelta asian. En päässyt kuin muutaman metrin kun huuteli palaamaan ja kertoi lipputoimiston soittaneen takaisin kertoakseen asiakkaan olleen oikeassa.

    Eli yhteenvetona: jos sinulla on yksi ainoa matkatavara, se saa olla vaikka golfbägi suojineen ja painaa enintään 23kg. Sen sisään ei silloin katsota.

    Jos ruumaan menee jotain muuta tuon lisäksi, sovelletaan bägiin erikoismatkatavaran ehtoja ja peritään sen mukainen maksu, eikä ylikilojen mukaan. SIlloin astuu voimaan myös tuo sisältöä rajoittava pykälä.

    Näin on muutaman kymmenen matkalaisen kanssa menty viimeiset vuodet ilman häiriöitä. Itsellä esim joka kerta lyhyemmillä reissuilla 23kg bägi ja käsimatkatavarana lentolaukku, jolloin ylimääräistä ei peritä.

    ts kirjoitti: (25.1.2014 18:48:22)
    Juu, eivät nuo ole selvästi saaneet asiaa ilmaistua tuossakaan. Eivät edes omat virkailijansa tunnu aina saavan tolkkua ohjeista, jotka olis aika helppo kirjoittaa selkeäänkin muotoon.

    Eli yhteenvetona: jos sinulla on yksi ainoa matkatavara, se saa olla vaikka golfbägi suojineen ja painaa enintään 23kg. Sen sisään ei silloin katsota.

    Jos ruumaan menee jotain muuta tuon lisäksi, sovelletaan bägiin erikoismatkatavaran ehtoja ja peritään sen mukainen maksu, eikä ylikilojen mukaan. SIlloin astuu voimaan myös tuo sisältöä rajoittava pykälä.

    Finnairin reittilennoilla voimassaolevassa golfbägin kuljetusohjeessa ei ole mitään epäselvää. Päinvastoin, ohje on äärimmäisen yksinkertainen ja selkeä.

    Golfbägi on kuin mikä tahansa ruumaan menevä matkatavara – myös silloin kun se on lisämatkatavara.

    Ainoa ero on tämä ohjeistus:
    Yhdet golfvarusteet (max 23 kg) saavat sisältää mailojen ja golflaukun lisäksi golfkenkäparin.

    Käytännössä tuokin on osoittautunut lähinnä suositukseksi.

    Lisämatkatavaran hinta löytyy suoraan taulukosta ja riippuu matkan kohteesta ja siitä, maksetaanko se etukäteen netissä vai lentokentällä tiskillä.

    ts

    Ballmarker kirjoitti: (26.1.2014 5:22:32)

    ts kirjoitti: (25.1.2014 18:48:22)
    Juu, eivät nuo ole selvästi saaneet asiaa ilmaistua tuossakaan. Eivät edes omat virkailijansa tunnu aina saavan tolkkua ohjeista, jotka olis aika helppo kirjoittaa selkeäänkin muotoon.

    Eli yhteenvetona: jos sinulla on yksi ainoa matkatavara, se saa olla vaikka golfbägi suojineen ja painaa enintään 23kg. Sen sisään ei silloin katsota.

    Jos ruumaan menee jotain muuta tuon lisäksi, sovelletaan bägiin erikoismatkatavaran ehtoja ja peritään sen mukainen maksu, eikä ylikilojen mukaan. SIlloin astuu voimaan myös tuo sisältöä rajoittava pykälä.

    Finnairin reittilennoilla voimassaolevassa golfbägin kuljetusohjeessa ei ole mitään epäselvää. Päinvastoin, ohje on äärimmäisen yksinkertainen ja selkeä.

    Golfbägi on kuin mikä tahansa ruumaan menevä matkatavara – myös silloin kun se on lisämatkatavara.

    Ainoa ero on tämä ohjeistus:
    Yhdet golfvarusteet (max 23 kg) saavat sisältää mailojen ja golflaukun lisäksi golfkenkäparin.

    Käytännössä tuokin on osoittautunut lähinnä suositukseksi.

    Lisämatkatavaran hinta löytyy suoraan taulukosta ja riippuu matkan kohteesta ja siitä, maksetaanko se etukäteen netissä vai lentokentällä tiskillä.

    No eipä ole kyllä noinkaan. Jos se olisi kuten mikä tahansa ruumaan menevä tavara, siitä maksettaisiin kilojen mukainen taksa, joka olis paljon korkeampi kuin tuo bägistä veloitettava.

    Edelleen kertauksena: Epäselvyys tulee siitä, että ohjeita on kahdessa paikassa ja asiakas päätyy eri käsitykseen sen mukaan kummasta kohdasta alkaa tulkintaansa tekemään. Tämä kävi kuvaamassani tapauksessa virkailijallekin.

    ts kirjoitti: (26.1.2014 9:02:29)

    No eipä ole kyllä noinkaan. Jos se olisi kuten mikä tahansa ruumaan menevä tavara, siitä maksettaisiin kilojen mukainen taksa, joka olis paljon korkeampi kuin tuo bägistä veloitettava.

    Mene Finnairin nettisivulle ja seuraa polkua
    PALVELUT > MATKATAVARA > URHEILUVÄLINEET > GOLFVARUSTEET,
    niin sieltä selviää ajan tasalla oleva ohjeistus.

    Kun painorajoja ei ylitetä, maksullisia ovat vain kiintiön ylittävät matkatavarat. Ratkaisevaa on kappalemäärä, tässä tapauksessa ei matkatavaran laatu.

    ts

    Ballmarker kirjoitti: (26.1.2014 10:27:26)

    ts kirjoitti: (26.1.2014 9:02:29)

    No eipä ole kyllä noinkaan. Jos se olisi kuten mikä tahansa ruumaan menevä tavara, siitä maksettaisiin kilojen mukainen taksa, joka olis paljon korkeampi kuin tuo bägistä veloitettava.

    Mene Finnairin nettisivulle ja seuraa polkua
    PALVELUT > MATKATAVARA > URHEILUVÄLINEET > GOLFVARUSTEET,
    niin sieltä selviää ajan tasalla oleva ohjeistus.

    Kun painorajoja ei ylitetä, maksullisia ovat vain kiintiön ylittävät matkatavarat. Ratkaisevaa on kappalemäärä, tässä tapauksessa ei matkatavaran laatu.

    Teet juurikin sen saman virheen kuin tuo virkailija teki. Pitää katsoa ensin normaalit matkatavaran ehdot, joissa ei rajata mitenkään niiden sisältöä. Jos bägilaukku mahtuu niiden ehtojen sisään, ei pidä mennä lainkaan tuolle mainitsemallesi osastolle, mikäli bägilaukku on ainoa ruumaan menevä tavara.

    En tiedä miten paljon itse lennät, mutta mun kokemus perustuu tässä muutamaan sataan lentoon ja kymmeniin matkalaisiin eri yhtiöillä ja muutaman vuoden ajalta, sekä asian läpikäyntiin tarkasti lipputoimiston virkailijan kanssa.

    Siis vielä kerran: Jos menet kentälle kahden ruumaan menevän laukun kanssa, bägin ja matkalaukun, mennään katsomaan bägille hinta ja rajoitteet tuolta osoittamastasi paikasta. Se bägin hinnoittelu tuota kautta on halvempi, kuin jos laittaisit ruumaan toisen matkalaukun, jonka johdosta painorajat ylittyisivät ja joutuisit maksamaan ylipainosta kilojen mukaan.

    Jos menet kentälle vain bägin (max 23kg) ja käsimatkatavaroiden kanssa, bägiä käsitellään normaalina matkatavarana ja se menee veloituksetta ruumaan, sisälsi se pussi sitten mitä tahansa.

    Molemmista casesta on kokemusta runsaasti.

    ts kirjoitti: (26.1.2014 10:40:31)

    Siis vielä kerran: Jos menet kentälle kahden ruumaan menevän laukun kanssa, bägin ja matkalaukun, mennään katsomaan bägille hinta ja rajoitteet tuolta osoittamastasi paikasta. Se bägin hinnoittelu tuota kautta on halvempi, kuin jos laittaisit ruumaan toisen matkalaukun, jonka johdosta painorajat ylittyisivät ja joutuisit maksamaan ylipainosta kilojen mukaan.

    Ylipainomaksu tulee kysymykseen vain silloin, jos matkatavara painaa enemmän kuin 23 kg. Nykyisin maksetaan kollien lukumäärästä, ei muusta. Määräykset olivat erilaiset vielä kesään 2013 saakka, joihin sinä ilmeisesti vetoat.

    Kerro, mistä kohdasta Finnairin sivustolta löytyy tukea tulkinnoillesi.

    ts

    Ballmarker kirjoitti: (26.1.2014 11:19:40)

    ts kirjoitti: (26.1.2014 10:40:31)

    Siis vielä kerran: Jos menet kentälle kahden ruumaan menevän laukun kanssa, bägin ja matkalaukun, mennään katsomaan bägille hinta ja rajoitteet tuolta osoittamastasi paikasta. Se bägin hinnoittelu tuota kautta on halvempi, kuin jos laittaisit ruumaan toisen matkalaukun, jonka johdosta painorajat ylittyisivät ja joutuisit maksamaan ylipainosta kilojen mukaan.

    Ylipainomaksu tulee kysymykseen vain silloin, jos matkatavara painaa enemmän kuin 23 kg. Nykyisin maksetaan kollien lukumäärästä, ei muusta. Määräykset olivat erilaiset vielä kesään 2013 saakka, joihin sinä ilmeisesti vetoat.

    Kerro, mistä kohdasta Finnairin sivustolta löytyy tukea tulkinnoillesi.

    Tästä:
    Jos lentolipussa on merkintä 1 PC, sinulla voi olla mukanasi yksi laukku, joka saa painaa enintään 23 kg.

    Eli tuossa ei mainita mitään laukun sisällöstä, vaan päinvastoin tarkennetaan:

    Kunkin matkatavaran ulkomittojen summa (korkeus + pituus + leveys) saa olla enintään 158 cm. Yhdeksi laukuksi voidaan myös laskea pienet urheiluvälineet (golfvarusteet/sukset/lumilauta) tai näihin mittoihin mahtuvat soittimet.

    ja sitten

    Golfvarusteiden kuljetuksesta perittävä maksu riippuu lippusi matkatavarakiintiöstä ja muusta matkatavarastasi. Jos lipussasi on 1 PC, voit kuljettaa veloituksetta joko golfvarusteet tai matkalaukun. Jos haluat ottaa mukaasi kummatkin, veloitetaan toisesta lisämaksu taulukon mukaan.

    Eli Finski on tosiaan onnistunut nyt kirjoittamaan säädökset ymmärrettävästi, jos vaan muistaa parista paikasta niitä katsoa.
    Huvittavaa tuossa on edelleen se, että gollaukun sisällölle asetetaan rajoituksia jos se menee golflaukkuna, mutta ei siloin jos se menee matkatavarana.

    ts kirjoitti: (26.1.2014 12:44:58)

    Ballmarker kirjoitti: (26.1.2014 11:19:40)

    ts kirjoitti: (26.1.2014 10:40:31)

    Siis vielä kerran: Jos menet kentälle kahden ruumaan menevän laukun kanssa, bägin ja matkalaukun, mennään katsomaan bägille hinta ja rajoitteet tuolta osoittamastasi paikasta. Se bägin hinnoittelu tuota kautta on halvempi, kuin jos laittaisit ruumaan toisen matkalaukun, jonka johdosta painorajat ylittyisivät ja joutuisit maksamaan ylipainosta kilojen mukaan.

    Ylipainomaksu tulee kysymykseen vain silloin, jos matkatavara painaa enemmän kuin 23 kg. Nykyisin maksetaan kollien lukumäärästä, ei muusta. Määräykset olivat erilaiset vielä kesään 2013 saakka, joihin sinä ilmeisesti vetoat.

    Kerro, mistä kohdasta Finnairin sivustolta löytyy tukea tulkinnoillesi.

    Tästä:
    Jos lentolipussa on merkintä 1 PC, sinulla voi olla mukanasi yksi laukku, joka saa painaa enintään 23 kg.

    Eli tuossa ei mainita mitään laukun sisällöstä, vaan päinvastoin tarkennetaan:

    Kunkin matkatavaran ulkomittojen summa (korkeus + pituus + leveys) saa olla enintään 158 cm. Yhdeksi laukuksi voidaan myös laskea pienet urheiluvälineet (golfvarusteet/sukset/lumilauta) tai näihin mittoihin mahtuvat soittimet.

    ja sitten

    Golfvarusteiden kuljetuksesta perittävä maksu riippuu lippusi matkatavarakiintiöstä ja muusta matkatavarastasi. Jos lipussasi on 1 PC, voit kuljettaa veloituksetta joko golfvarusteet tai matkalaukun. Jos haluat ottaa mukaasi kummatkin, veloitetaan toisesta lisämaksu taulukon mukaan.

    Eli Finski on tosiaan onnistunut nyt kirjoittamaan säädökset ymmärrettävästi, jos vaan muistaa parista paikasta niitä katsoa.
    Huvittavaa tuossa on edelleen se, että gollaukun sisällölle asetetaan rajoituksia jos se menee golflaukkuna, mutta ei siloin jos se menee matkatavarana.

    Hienoa, että olet vihdoinkin tajunnut miten asia nykyään on. Tuota minä olen yritänyt sanoa jo ensimmäisestä viestistäni lähtien, sinä olet sotkenut tähän asiaan ylipainomaksuja.

    Ja, kuten Finskin ohjeistuksessa lukee, golflaukkukin on matkatavara, joko se ensimmäinen ja ainoa, tai sitten lisämatkatavara. Aina kuitenkin matkatavara.

    ts

    Ballmarker kirjoitti: (26.1.2014 12:50:39)

    Hienoa, että olet vihdoinkin tajunnut miten asia nykyään on. Tuota minä olen yritänyt sanoa jo ensimmäisestä viestistäni lähtien, sinä olet sotkenut tähän asiaan ylipainomaksuja.

    Ja, kuten Finskin ohjeistuksessa lukee, golflaukkukin on matkatavara, joko se ensimmäinen ja ainoa, tai sitten lisämatkatavara. Aina kuitenkin matkatavara.

    Ollaan puhuttu eri asiasta koko ajan ja ilmeisesti koitettu kertoa samaa viestiä.

    Olennainen mun kertomassa on se, että jos bägi menee ruumaan ainoana matkatavarana ja painaa max 23kg, ei sen sisällöllä ole merkitystä, eikä lisämaksuja peritä. Tämä pätee muillakin surten allianssien yhtiöillä varsin yleisesti.

    Mielenkiintoinen on tuo 158 cm sääntö, jota onneksi ei ilmeisesti noin noudateta, koska yksikään bägi ei siihen sopisi, vaikka nuo kertomerkit korjattaisiin plussiksi: The maximum dimensions per bag are 158 cm (width x height x depth).

    ts kirjoitti: (26.1.2014 13:10:49)

    Olennainen mun kertomassa on se, että jos bägi menee ruumaan ainoana matkatavarana ja painaa max 23kg, ei sen sisällöllä ole merkitystä, eikä lisämaksuja peritä. Tämä pätee muillakin surten allianssien yhtiöillä varsin yleisesti.

    Tuota boldattua tulkintaasi ei Finskin sivustolta löydy, siellä on ainoastaan määritelty mitä golfvarusteet saavat sisältää. Ei siis mainintaa siitä, onko se ainoa vai lisämatkatavara ja sen mukaan eri kohtelu.

    ts

    Ballmarker kirjoitti: (26.1.2014 13:30:37)

    ts kirjoitti: (26.1.2014 13:10:49)

    Olennainen mun kertomassa on se, että jos bägi menee ruumaan ainoana matkatavarana ja painaa max 23kg, ei sen sisällöllä ole merkitystä, eikä lisämaksuja peritä. Tämä pätee muillakin surten allianssien yhtiöillä varsin yleisesti.

    Tuota boldattua tulkintaasi ei Finskin sivustolta löydy, siellä on ainoastaan määritelty mitä golfvarusteet saavat sisältää. Ei siis mainintaa siitä, onko se ainoa vai lisämatkatavara ja sen mukaan eri kohtelu.

    Mutta kun ne ovat ainoa matkatavara, niitä ei käsitellä tuon rajoituksen mukaisesti golfvarusteina.

    Eli kirjoitetut säädökset sitten eivät ihan selkeät kuitenkaan ole. Onneksi käytäntö on ainakin tähän asti ollut. Oletettavasti tuo sisältöä koskeva rajoitus on jäänyt kummittelemaan tuonne juuri aiemman käytännön mukaisesti, jolloin golfbägille oli määrätty erikseen hinta lisämatkatavarana.

    ts kirjoitti: (26.1.2014 14:08:10)

    Ballmarker kirjoitti: (26.1.2014 13:30:37)

    ts kirjoitti: (26.1.2014 13:10:49)

    Olennainen mun kertomassa on se, että jos bägi menee ruumaan ainoana matkatavarana ja painaa max 23kg, ei sen sisällöllä ole merkitystä, eikä lisämaksuja peritä. Tämä pätee muillakin surten allianssien yhtiöillä varsin yleisesti.

    Tuota boldattua tulkintaasi ei Finskin sivustolta löydy, siellä on ainoastaan määritelty mitä golfvarusteet saavat sisältää. Ei siis mainintaa siitä, onko se ainoa vai lisämatkatavara ja sen mukaan eri kohtelu.

    Mutta kun ne ovat ainoa matkatavara, niitä ei käsitellä tuon rajoituksen mukaisesti golfvarusteina.

    Kirjoitetut, sinänsä selkeät säännöt, eivät tue tuota tulkintaasi. Mutta kuten jo aikaisemmin totesin, tuo sääntö golfvarusteiden sisällöstä näyttää käytännössä olevan suositus. Kukaan ei tiskillä koskaan ole puuttunut siihen mitä siellä sisällä on.

    ts

    Ballmarker kirjoitti: (26.1.2014 14:33:02)

    Kirjoitetut, sinänsä selkeät säännöt, eivät tue tuota tulkintaasi. .

    Miten niin?

    Kunkin matkatavaran ulkomittojen summa (korkeus + pituus + leveys) saa olla enintään 158 cm. Yhdeksi laukuksi voidaan myös laskea pienet urheiluvälineet (golfvarusteet/sukset/lumilauta) tai näihin mittoihin mahtuvat soittimet.

    Tuo siis löytyy heti kirjattavien matkatavaroiden ohjeiden alta, menemättä lainkaan tutkimaan urheiluvälineiden puolta.

    Luftwaffe ilmaisee asian tarkoitusperineen vielä paremmin:

    We want you to be able to continue your sports activities even when you are travelling. For this reason, Lufthansa offers special excess baggage rates for sports baggage (including bikes).* Please note that you need to register sports baggage under the reservation hotline preferably within 24 hours after you have made your booking. Because of limited capacities and different regulations with partner airlines, we cannot definitely guarantee for your booking that special or excess baggage will be accepted.

    In general, sporting equipment is treated like any other baggage. Thus, sporting equipment is included in the Free Baggage Allowance (FBA) if the respective limitations are not exceeded.

    PLa

    Oletuksena kaksi henkeä on lähdössä Norwegianilla matkaan. Toisella matkalaukussa molempien vaatteet ja toisella kuljetiuspussissa molempien bagit ja mailat (painorajat huomioiden).

    Selviääkö siis maksamalla molemmille yhdestä matkatavarasta 11 e suuntaansa?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 97)
Vastaa aiheeseen: Pitäis hommata kuljetuslaukku. Millainen olisi hyvä?

Etusivu Foorumit Välineet Pitäis hommata kuljetuslaukku. Millainen olisi hyvä?