26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Onko jollain vieraspelaajalla hyviä kokemuksia Wisegolfista

Etusivu Foorumit Yleistä Onko jollain vieraspelaajalla hyviä kokemuksia Wisegolfista

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 123)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kyllä on huolestuttavaa. Ei pelaajien tietoja pidä joka kentällä olla tallessa, vaan vain kotikentällä. Itsekin sain postia että olen muka erään GoGolf kentän jäsen ja sitä myötä minulle on GoGolf jäsenyys tarjottu, vaikka en siis ole kyseisen kentän jäsen. Samoin Golf Sky lähettää jatkuvasti mainoksia sähköpostiin vaikka peruutan uutiskirjeen aina kun se tulee. Kyllä näissä tietosuojavaltuutetulle olisi hommia.

    KL1

    Samoin Golf Sky lähettää jatkuvasti mainoksia sähköpostiin vaikka peruutan uutiskirjeen aina kun se tulee.

    Outoa. Minulla ovat aina ja kaikki peruutukset toimineet, poikkeuksetta ja firmasta, yhdistyksestä tms. tahosta riippumatta. Liekö nyt käyttäjässä vika..?

    Ei ole käyttäjässä vika. Tulee ilmoitus että sähköpostiosoite on poistettu onnistuneesti, mutta sinne se tulee jonkin ajan kuluttua aina uudestaan. Olen myös pyytänyt aikoinaan poistamaan kaikki tietoni Golf Skyn ja parin muun toimijan rekistereistä, mutta siellä ne taas ovat. Mitä siis teen väärin? Niin ja kyllä minullakin muilla toimijoilla on toimineet peruutukset.

    KL1

    Onpa outoa. Oletko soittanut ao. firmoihin?

    Kuten sanoin olen pyytänyt poistamman tietoni ja niin luvattiin tehdä. Tilanne on kuitenkin toivoton ellen lähde viranomaisten kautta asiaa ajamaan ja sitä en jaksa tehdä. Eikä kyse ole pelkästään uutiskirjeistä, vaan tietojani on heillä vastoin tahtoani eikä niitä näköjään saa pyytämälläkään pois. Lopetan osaltani tämän keskustelun tähän lopputoteamuksella että Wise Golfin tiedot henkilöstä, joka ei itse sinne ole liittynyt sopisivat oikein hyvin tähän samaan kuvioon, kuin tämä minunkin tapaukseni.

    Itselläni seuran vaihto Wisegolf-seurasta toiseen tuntuu tökkivän oikein tosissaan. Vaikuttaa siltä, että kenellekään suunnittelijalle ei ole tullut mieleen, että pelaajat voisivat haluta vaihtaa seuraa. Homman selvittely on vaatinut tähän mennessä kaksi pitkää puhelua uuteen seuraan ja yhden puhelun vanhaan. Nyt sitten uuden seuran cädärikin päätyi siihen tulokseen että vika on itse softassa kun näyttää siltä ettei seura eikä pelaaja itse pysty vaihtamaan pelaajan tietoihin golfseuraa, vaikka vanha seura on poistanut tiedot omalta osaltaan. Katsotaan nyt sitten mitä tapahtuu seuraavaksi ja millä vauhdilla.

    onko Sport Goofyn asia edistynyt? Minulla on täysin sama ongelma, seuran vaihto Wisessä ei onnistu.

    Minun asiani tuli kuntoon pari päivää tuon kolmannen puhelun jälkeen. Seura sanoi ottavansa yhteyttä Wisegolfiin, joten olettaisin Wisen tehneen tuon muutoksen kohdallani manuaalisesti. Tosin uuden seuran cädäriltä tuli tämän viikon alkupuolella viesti kaikille(?) seuraan tänä vuonna siirtyneille, jossa kehoitettiin ilmoittamaan seurajäsenyyden siirrosta vanhaan seuraan jotta jäsenyys muuttuu myös Wisessä. Eli mahdollisesti ilmoitus vanhaan seuran riittää, mutta jos näin on niin Wisen systeemillä menee tuon tiedon päivittämisessä lähemmäs viikko.

    Wisegolf on täysin toimimaton, miksi jotkut seurat edes käyttää sitä? Ei esim. toimi kaikilla selaimilla, näyttää pelkkää tyhjää. Välttäkää seuroja jossa on Wisegolf käytössä.

    Wisegolf on täysin toimimaton, miksi jotkut seurat edes käyttää sitä? Ei esim. toimi kaikilla selaimilla, näyttää pelkkää tyhjää. Välttäkää seuroja jossa on Wisegolf käytössä.

    Millä selaimella/selaimilla ei toimi?

    edit: Kokeilin kannettavalla, niin ainakin Chromella, Operalla ja Edgellä toimi moitteetta.

    Kyllähän tässä kieltämättä jossakin vaiheessa on käynyt mielessä sekin, että olisiko pitänyt valita uusi seura sillä perusteella, mikä varausjärjestelmä on käytössä…

    Tämä on tilanne ihme on jos ei viranomaiset puutu Wisegolfin toimintaan, sen verran on epäselvyyksiä esim. seuran vaihdon, tasoituskierrosten syöttämisen tai tietojen tarkastamisen osalta.

    Nexgolf sentään toimii, vaikka ei sekään täydellinen ole, ei ole esim. tarpeeksi vahvaa tunnistautumista.

    Hyvinhän tämä näyttää toimivan, vaikka en mikään datavelho olekaan. Mikä tärkeää, ajanvaraus onnistui vaivattomasti vieraskentälle jossa otettu Wise käyttöön. Muutamien kenttien verkkosivutkin muuttuneet edukseen uudistuksen myötä.

    Ei toimi varaukset selaimella joka oli jossain vaiheessa maailman toiseksi käytetyin. Wisegolf näyttää ihan joltain harrastelijan tekeleeltä.

    KL1

    Käytä sellaista selainta, jolla se toimii. Ei kannata hakata päätään seinään.

    Kahden eri toimitusjohtajan kommentti Wisegolfiin on ollut VMP.

    Wise on hanurista. Minulla on 5 lisäkentälle lisäpelioikeus muttei voi varata aikaa kuin soittamalla koska wise kinuaa rahaa. Joten ei nappaa wiset.

    +1

    Ne kentät, jotka ovat siiryneet Wisen softaan ovat ainakin asiakasystävällisyydessä (vieraspelaajan kommentti) ottaneet askeleen taaksepäin. Kirjautuminen tai sovelluksen lataaminen vain nähdäkseen varauskalenteria ei olisi tarpeen. Suuntaan siis kentille, joiden varauskalenteria pääsee selaamaan suoraan kentän etusivulta tai vaikkapa Golfpisteen Teetime’ssa.

    Toinen häiritsevä seikka näiden uusien varausjärjestelmien (ml. Nexgolf) kohdalla on se, että ne pyytävät luotto/maksukortin tietojen syöttämistä ja tallentavat ne tietokantaansa. Ymmärrän toki, että jos netissä aikoo jotain ostaa ja maksaa niin kortin tiedot on välttämättömyys. Useissa verkkokaupoissa täytetään maksutiedot vasta kassalla, kertaluontoisena toimintona, ja monesti vielä ulkopuolisen maksuliikenneyrityksen ”secure” sivulta. Eikä siten, että ensin kortin tiedot systeemiin ja vasta sitten pääset selaamaan tuotteita ja tekemään ostoja.

    Soitto cädärille ja ajanvaraus, maksu cädärin tiskillä kentälle saavuttua. Tämä kuvio on aina toiminut vaivattomasti ilman minkäänlaista rimpuilua appien ja järjestelmien kanssa.

    Kommenteista voi päätellä, että ongelmat johtuu suurelta osin seurojen/kenttäyhtiöiden kädettömyydestä. Wise ei edellytä luottokorttia tai etukäteismaksua, paitsi jos kenttä itse haluaa rahat etukäteen. Eikä tietenkään pyydetä maksua, jos pelaajalla on pelioikeus tai lisäpelioikeus. Myös varausoikeudet määräytyvät kentän sääntöjen mukaan. Eli jos esim vieraspelaaja saa varata 3 pv etukäteen, ja lisäpelioikeuden haltija 5 pv etukäteen, niin jälkimmäinen näkee varauskalenterissa 5 pv eteenpäin ja edellinen 3 pv.
    Ainakin omalla kotikentällä ja niillä vieraskentillä mistä on kokemusta, on ollut mahdollisuus valita maksaminen cädärille.

    Maisonin mukaan kaksi toimaria on kommentoinut ”VMP”. Tiedä sitten, perustuuko kommentti kokemukseen vai omaan tulkintaan Wisen myyntipuheista. No, vastapainoksi ihan wise golfin sivuilla on referenssinä kahdeksan tyytyväistä toimaria. Eli ilmeisesti tämä järjestelmä jotain hyvää tuottaa klubin pyöritykseen, kun vaan osaa käyttää sitä. Ainahan löytyy niitä, jotka ei halua muuttaa mitään, vaan jatkaa omien exceleiden pyörittämistä.

    Wisegolfiin on vaihdettu kun on epätoivoisesti haettu kustannussäästöjä ja uskottu mainospuheita. Toki voi aina vaihtaa takaisin Nexgolfiin, joka sentään toimii. Varmasti näkyy vieraspelaajien määrässä jos ei ajanvaraaminen ja lähtöaikojen selaaminen toimi helposti.

    KL1

    Soitto cädärille ja ajanvaraus, maksu cädärin tiskillä kentälle saavuttua. Tämä kuvio on aina toiminut vaivattomasti ilman minkäänlaista rimpuilua appien ja järjestelmien kanssa.

    Sama täällä. Eipä ole koskaan tarvinnut kysellä onko kentällä NexGolf, GolfBox tai jokin muu varaustenhallintajärjestelmä, puhelinyhteys cädäriin on toiminut aina, ja toimii jatkossakin. Jos ei toimi, valitsen toisen kentän, jolle kiikutan vieraspelaajan rahani.

    PG

    Ajanvaraus Master tai Laakso

    Tuon mukaan Talmassa ajanvaraus puhelimitse onnistuu vain ulkomailla jäseninä oleville. Muussa tapauksessa ajanvaraukset on tehtävä Nexgolf-sovelluksella tai selaimella.

    KL1

    Eiköhän Talmassakin oteta kotimaisen vieraspelaajan raha vastaan, vaikka soittaisikin puhelimella. Moisella julistuksella pyritään minimoimaan cädärin puhelinliikenne, ei estämään gf-myyntiä.

    PG

    Bogitaipar(i)

    Talven jälkeen eka kertaa avasin sovelluksen ja tein varauksen, meni ehkä 11 sekuntia, ei mitään ongelmia.

    Minulla taisi olla jonkin verran ongelmia, koska aikaa kului ainakin 15 sekuntia.

    Entä paljonko aikaa olisi kulunut, jos olisin soittanut? Vähintään kymmenen tuntia, sillä tein varauksen illalla klo 22 ja cädärin puhelinaika alkoi vasta aamulla klo 8…

    Ihan alkuaikoina Wisessä oli ongelmia ajan peruuttamisessa. Nyt ei enää ole.
    Klikkaat vain omat varaukset ja peruuta – viisi sekuntia. Toimii.

    P.S. Sama bugi kuin viime kaudella vaivaa Wiseä toisinaan vieläkin: kun avaa ajanvarauksen, niin joskus kuluvan päivän varauksissa näkyvät eilisen päivän varaukset. Tilanne voidaan päivittää oikeaksi klikkaamalla ensin eilistä päivää (jolloin varaukset pysyvät ennallaan) ja sen jälkeen kuluvaa päivää (jolloin varaukset muuttuvat oikeiksi). Normaalisti eilinen päivä ei ole aktivoitavissa. Ei mikään iso ongelma, jos sen tietää.

    P.P.S. Uudesta selainversiosta tuo bugi näyttää jo poistuneen. Esiintyy kuitenkin vielä silloin tällöin mobiiliappia käytettäessä.

    Puhelimella soittavat eivät varmaan pelaa paljon vieraskentillä. Jos on tarve varata aikoja eri kentille useita kertoja viikossa, kuten minulla aika ajoin, niin puhelin on pois suljettu vaihtoehto. Kenttien varaustilanne on nähtävä ja varauksia pystyttävä tekemään sujuvasti tietokoneella tai kännykän sovelluksella. En ole vielä aloittanut kiertueita vieraskentillä tänä vuonna, joten myös kommentit Wisen toimivuudesta tulevat myöhemmin.

    PG

    Slowhand, ehkä kannattaisi harjoitella Wisen käyttöä jo etukäteen tekemällä varauksia eli klikkaamalla + -painiketta jonkin päivän ja ajan kohdalla. Näyttöön tulee tällöin nimesi sekä painikkeet Tee varaus ja Sulje. Sulje tarkoittaa, että varausta ei tehdä ja nimesi poistuu varauksista. Tee varaus tekee sen minkä lupaa, mutta varauksen voi helposti peruuttaa (Omat varaukset/peruuta). Näissä toiminnoissa Wise ei ole omassa käytössäni koskaan jumittanut eikä jättänyt varauksia epämääräiseen tilaan.

    Pelaajien nimet ja vanhentuneet lähtöajat saat näkyviin tai pois klikkaamalla Omat varaukset -laatikon vasemmalla puolella olevaa ympyrää, jonka takaa nämä valinnat löytyvät.

    Wisen ajanvaraus on tarkoitettu toimivan samalla myös lähtöaikanäyttönä. Kätevää, mikäli pysyy jatkuvasti sisään kirjautuneena. (Itse kyllä kirjaudun käytön jälkeen yleensä ulos, kuten kaikista muistakin sovelluksista).

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 123)
Vastaa aiheeseen: Onko jollain vieraspelaajalla hyviä kokemuksia Wisegolfista

Etusivu Foorumit Yleistä Onko jollain vieraspelaajalla hyviä kokemuksia Wisegolfista