16.4.–23.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][17]
KilpailuaSuomalaista

Nordcenter pelastaa ravintolan osakkaiden rahalla

Etusivu Foorumit Yleistä Nordcenter pelastaa ravintolan osakkaiden rahalla

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 64)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tulipa juuri yhtökokouskutsu Nordcenteristä.Nyt maksaa nelihenkiselle perheelle kesän golffit vaatimattomat 6000 eur.Uutuutena ravintolaan maksettava pakkomaksu 150 eur henkilöltä.Siinä on hieman pakkosyötön makua. Nordcenteriä hallitsee nykyään noin kymmenen hengen elitistinen ryhmä jonka unelmat ovat 1800 -luvulta.’Dogs,poors and no ordinary people in this club’.Kierosti he maksattavat kuitenkin unelmansa tuhannen ihmisen rahoilla.Se on demokratiaa parhaimmillaan, siteeraa hallituksen puh.joht. Pelimaksukin nostettiin kolmeensataan euroon eikä yhdellä osakkeella saa pelata kuin yksi pelaaja.Jos elitistien ja hallituksen ehdotus menee läpi. Täytyy toivoa osakkaiden tulevan runsain joukoin kokoukseen, jotta demokratia toteutuisi.Tosin paikka on taitavasti piilotettu Poliisien Kesämaja Lauttasaaressa, missä parkkipaikat ovat pienet, tilat pienet eikä yleiset kulkuneuvot liiku lähellä.Sehän sopii elitisteille.

    Mitä osakkaat saavat vastineeksi sillä 150.000€:lla, jonka yhteisesti maksavat ravintolalle?

    Noilla pelaamisen hinnoilla myyntiin tulevat osakkeet suorastaan riuhtaistaan käsistä, vai olenko väärässä?

    Chip Greenside kirjoitti: (5.3.2009 19:53:42)
    Mitä osakkaat saavat vastineeksi sillä 150.000€:lla, jonka yhteisesti maksavat ravintolalle?

    Noilla pelaamisen hinnoilla myyntiin tulevat osakkeet suorastaan riuhtaistaan käsistä, vai olenko väärässä?

    Nyt vasta tarkistettuani pörssistä, huomaan viimeisen ostotarjouksen olevan viime keväältä ja määrältään 100€!!

    Osakkaat saavat (joutuvat) syödä ja juoda tuolla summalla.Jos ei ruoka maistu niin oma vika.Osakkeet revitään käsistä jo nyt jos maksaa repijälle 500 euroa.

    Hyvähän siinä on rahastaa kun on niin loistava sijaintikin. Eihän tuonne aja stadista kuin reilun tunnin.

    wood77 kirjoitti: (5.3.2009 20:06:03)
    Osakkaat saavat (joutuvat) syödä ja juoda tuolla summalla.Jos ei ruoka maistu niin oma vika.

    Eikös vähän tuonhenkisiä toimintamuotoja harrastettu muinaisessa Sosialististen Neuvostotasavaltojen Liitossa. Tarpeesta riippumaton yleinen ja yhtäläinen maksuvelvollisuus. Kun ravintoloitsija vielä pistää hintatason oikein ’kohdalleen’, niin toiminnasta on saatavissa kunnollinen katekin.

    Chip Greenside kirjoitti: (5.3.2009 20:18:28)
    Eikös vähän tuonhenkisiä toimintamuotoja harrastettu muinaisessa Sosialististen Neuvostotasavaltojen Liitossa.

    Kyllä tässä malli on haettu isonmerentakaisistaparemmanväenklubeilta. Olen antanut itselleni kertoa että yleinen käytäntö noissa piireissä, ei tarvitse klubilla rahvaanomaisesti korttia kaivella kun pistelee lobsteria poskeen kierroksen jälkeen.

    Chip Greenside kirjoitti: (5.3.2009 20:18:28)

    wood77 kirjoitti: (5.3.2009 20:06:03)
    Osakkaat saavat (joutuvat) syödä ja juoda tuolla summalla.Jos ei ruoka maistu niin oma vika.

    Eikös vähän tuonhenkisiä toimintamuotoja harrastettu muinaisessa Sosialististen Neuvostotasavaltojen Liitossa. Tarpeesta riippumaton yleinen ja yhtäläinen maksuvelvollisuus. Kun ravintoloitsija vielä pistää hintatason oikein ’kohdalleen’, niin toiminnasta on saatavissa kunnollinen katekin.

    Sama systeemi on käytössä lukemattomilla golfklubeilla ympäri maailman. Yleensä summat ovat paljon suuremmat. Usein jäsenille on myös omat ruokasalinsa jossa tarjoillaan vain jäsenille ja heidän vierailleen.

    Kysymys on siitä minkälaisen harrastusympäristön jäsenet ja kentän omistajat (=osakkaat) haluavat itselleen. Suomessa ei ole vielä oikein totuttu vaatimaan keskimääräistä parempia palveluita ja hämmästellään sitä että monet ovat valmiita jopa maksamaan niistä.

    Yhä enemmän meiltä löytyy tilausta nykyistä kalliimmille kentille/klubeille ja toisaalta myös halvemmille, jokamiehen halvoille pay-and-play kentille. Ja luonnollisesti enemmän kysyntää kohdistuu edullisempaan päähän.

    Hienoa että löytyy tarjontaa kaikkien tarpeisiin. Kehitys kehittyy.

    Jylan kirjoitti: (5.3.2009 20:52:50)

    Chip Greenside kirjoitti: (5.3.2009 20:18:28)

    wood77 kirjoitti: (5.3.2009 20:06:03)
    Osakkaat saavat (joutuvat) syödä ja juoda tuolla summalla.Jos ei ruoka maistu niin oma vika.

    Eikös vähän tuonhenkisiä toimintamuotoja harrastettu muinaisessa Sosialististen Neuvostotasavaltojen Liitossa. Tarpeesta riippumaton yleinen ja yhtäläinen maksuvelvollisuus. Kun ravintoloitsija vielä pistää hintatason oikein ’kohdalleen’, niin toiminnasta on saatavissa kunnollinen katekin.

    Sama systeemi on käytössä lukemattomilla golfklubeilla ympäri maailman. Yleensä summat ovat paljon suuremmat. Usein jäsenille on myös omat ruokasalinsa jossa tarjoillaan vain jäsenille ja heidän vierailleen.

    Kysymys on siitä minkälaisen harrastusympäristön jäsenet ja kentän omistajat (=osakkaat) haluavat itselleen. Suomessa ei ole vielä oikein totuttu vaatimaan keskimääräistä parempia palveluita ja hämmästellään sitä että monet ovat valmiita jopa maksamaan niistä.

    Yhä enemmän meiltä löytyy tilausta nykyistä kalliimmille kentille/klubeille ja toisaalta myös halvemmille, jokamiehen halvoille pay-and-play kentille. Ja luonnollisesti enemmän kysyntää kohdistuu edullisempaan päähän.

    Hienoa että löytyy tarjontaa kaikkien tarpeisiin. Kehitys kehittyy.

    Käsittämätöntä, että selkeästi markkinatalouteen kuulumatonta menettelyä puolustellaan niiden toimesta, jotka ovat kovasti tunnustautuneet alan asiantuntijoiksi.

    Kokonaan eri asia on, jos tällä tavoin on oltu pakotettuja turvaamaan ravintolapalvelujen saatavuus klubilla, joka muussa tapauksessa ei olisi toteutunut. Mikäli asia on näin, niin eivät osakkaat ole omaksuneet sellaista klubikulttuuria, jonka avulla vapaaehtoisesti kyettäisiin ylläpitämään ravintolayrittäjän toimintaa. Syynä voi olla monetkin tekijät, kuten epämiellyttävä ilmapiiri, tuotteiden ja palvelujen suhde hintatasoon jne. Joka tapauksessa toivon ainakin itse, että saan tulevaisuudessakin (omalla klubilla) ihan itse päättää omista ostoistani. Kuten ymmärtänet, voi hinnoittelu olla ihan mitä tahansa tällaisessa pakko-ostotilanteessa.

    Chip Greenside kirjoitti: (5.3.2009 21:12:37)

    Jylan kirjoitti: (5.3.2009 20:52:50)

    Chip Greenside kirjoitti: (5.3.2009 20:18:28)

    wood77 kirjoitti: (5.3.2009 20:06:03)
    Osakkaat saavat (joutuvat) syödä ja juoda tuolla summalla.Jos ei ruoka maistu niin oma vika.

    Eikös vähän tuonhenkisiä toimintamuotoja harrastettu muinaisessa Sosialististen Neuvostotasavaltojen Liitossa. Tarpeesta riippumaton yleinen ja yhtäläinen maksuvelvollisuus. Kun ravintoloitsija vielä pistää hintatason oikein ’kohdalleen’, niin toiminnasta on saatavissa kunnollinen katekin.

    Sama systeemi on käytössä lukemattomilla golfklubeilla ympäri maailman. Yleensä summat ovat paljon suuremmat. Usein jäsenille on myös omat ruokasalinsa jossa tarjoillaan vain jäsenille ja heidän vierailleen.

    Kysymys on siitä minkälaisen harrastusympäristön jäsenet ja kentän omistajat (=osakkaat) haluavat itselleen. Suomessa ei ole vielä oikein totuttu vaatimaan keskimääräistä parempia palveluita ja hämmästellään sitä että monet ovat valmiita jopa maksamaan niistä.

    Yhä enemmän meiltä löytyy tilausta nykyistä kalliimmille kentille/klubeille ja toisaalta myös halvemmille, jokamiehen halvoille pay-and-play kentille. Ja luonnollisesti enemmän kysyntää kohdistuu edullisempaan päähän.

    Hienoa että löytyy tarjontaa kaikkien tarpeisiin. Kehitys kehittyy.

    Käsittämätöntä, että selkeästi markkinatalouteen kuulumatonta menettelyä puolustellaan niiden toimesta, jotka ovat kovasti tunnustautuneet alan asiantuntijoiksi.

    Kokonaan eri asia on, jos tällä tavoin on oltu pakotettuja turvaamaan ravintolapalvelujen saatavuus klubilla, joka muussa tapauksessa ei olisi toteutunut. Mikäli asia on näin, niin eivät osakkaat ole omaksuneet sellaista klubikulttuuria, jonka avulla vapaaehtoisesti kyettäisiin ylläpitämään ravintolayrittäjän toimintaa. Syynä voi olla monetkin tekijät, kuten epämiellyttävä ilmapiiri, tuotteiden ja palvelujen suhde hintatasoon jne. Joka tapauksessa toivon ainakin itse, että saan tulevaisuudessakin (omalla klubilla) ihan itse päättää omista ostoistani. Kuten ymmärtänet, voi hinnoittelu olla ihan mitä tahansa tällaisessa pakko-ostotilanteessa.

    Kierrosmäärät ovat niin pienet, että tuolla on vaikea kuvitella ravintolan pärjäävän normaalisti. Syöjiä on varmasti muuten liian vähän. Kyllähän sitä sämpylä- ja hodarilinjalla voisi hengissä pysyä, mutta se ei riitä jäsenille.

    Vilkaskaan golfravintola ei ole sen pitäjälle business. Kyllä sillä ravintoloitsija itsensä ja pari muutakin työllistää, mutta kannattavuus on yleensä melko heikko.

    Chip Greenside kirjoitti: (5.3.2009 21:12:37) Joka tapauksessa toivon ainakin itse, että saan tulevaisuudessakin (omalla klubilla) ihan itse päättää omista ostoistani. Kuten ymmärtänet, voi hinnoittelu olla ihan mitä tahansa tällaisessa pakko-ostotilanteessa.

    Periaatteessa uskoisin monelle sopivan hyvin että klubille maksettaisiin jo kausimaksun yhteydessä ns. ravintolamaksu. Esimerkikisi seuraavasti:

    Jäsenen ravintolamaksu 300,-/kausi, joka oikeuttaisi ns. ’kausipiikkiin’
    – sisältäisi vapaan ruokailun ym. tarjoilun klubilla
    – kaikki tapahtumat luonnollisesti lyötäisiin kassaan
    – lokakuun 1. päivä tulisi tasaus. Jos laskua olisi kertynyt yli etukäteen maksetun, esim. 400:lla, jäsen tilittäisi ylityksen (100 €) ravintolalle. Jos ruokailut olisi jääneet pienemmäksi niin maksua ei kuiitenkaan palautettaisi (=ns. ehdollinen tasapuolisuus).
    – järjestelmässä voisi olla joku hälytys, esim. jos jonkun ostot ylittäisi tietyn rajasumman (esim. 500 €), ravintola voisi (tarvittaessa) pyytää ylimenevältä osalta suoritusta jo aikaisemmin.
    – Kausipiikkimaksu voisi mahdollisesti sisältää jonkinlaisia jäsenetuja, verrattuna esim. muihin Asiakkaisiin.
    – esimerkiksi kausipiikkiläisille olisi ravintolasta varattu tietty nurkkaus/looshi valmiiksi katettuine pöytineen jne., mahdollisesti joku muu erikoistarjous jne.

    Tällainen, esim. 300 euron ’Kausipiikki’, voisi olla myös ravintolan ja klubin sopima yhteinen tuote, joka sisältäisi tietynlaisen, etukäteen suunnitellun palvelu-/tuotekonaisuuden. Uskoisin että idearikas ravintoloitsija voisi kehitellä kaikenlaista mukavaa jäsenten eduksi, varsinkin kun sitä ei tarvitsisi tehdä ilmaiseksi. ’Kausipiikkejä’ voisi kenties olla erilaisia ja hintaisia, joista kukin voisi valita oman tarpeensa mukaan.

    Eikä tällaisen järjestelyn tarvitsisi olla pakollinenkaan. Jos joku ei sellaista haluaisi, niin voisi asioida normaalisti. Henkilökohtaisesti pitäisin systeemiä erittäin sopivana. Itsellä on jo nykyäänkin ollut tapana tehdä klubiravintiolan ostoksista ’piikki’, jonka sitten maksan suurin piirtein kerran kuussa. Pitäisin kuitenkin ’kausipiikki’-ratkaisua fiksumpana.

    Päinvastoin kuin veljeni Chip, minä näen tällaisessa systeemissä mahdollisuuden nykyistä parempaan palveluun. Jopa niin että siitä hyötyisivät niin jäsenet kuin ravintoloitsija. Näiden lisäksi mielessä olisi paljon muitakin jutskia, joista saisi kehiteltyä vaikka mitä, mutta palataan niihin myöhemmin.

    Jos kerran Mersun ostaa, ei pidä valittaa, että renkaat on kalliimmat kuin Fiatin vastaavat.
    Miksi muuten vastaavaa porua ei nosteta vaikka parkkipaikoista , klubitalosta tai caddiemastereista? osakkaiden rahoilla nekin on aina pelastettu, ja pelastetaan jatkossakin, vaikka niille ei erillistä hintaa kerrotakaan.

    Jylan kirjoitti: (5.3.2009 22:36:16)

    Päinvastoin kuin veljeni Chip, minä näen tällaisessa systeemissä mahdollisuuden nykyistä parempaan palveluun. Jopa niin että siitä hyötyisivät niin jäsenet kuin ravintoloitsija. Näiden lisäksi mielessä olisi paljon muitakin jutskia, joista saisi kehiteltyä vaikka mitä, mutta palataan niihin myöhemmin.

    No eihän se tietenkään ole päinvastoin. Kyllähän minäkin näen, että kun ravintolalla on varma tulopohja tällä pakkomyynnillä, niin toiminnan tuloksen ennustettavuus on suhteellisen varmalla pohjalla ja toimintaan (taso, laatu) on mahdollista panostaa pitkäjännitteisemmin. Käytän itse paljon enemmän ravintolapalveluihin mitä em. summat, mutta en silti halua periaatteessa maksaa tällaisi etukäteismaksuja. En muuten haluaisi maksaa pääasiassa käyttämääni päivittäistavarakauppaankaan vuoden maksuja etukäteen, joita mikäli käyttö jäisi pienemmäksi ei kuitenkaan palautettaisi (ns. ehdollinen tasapuolisuus?). Kyseessä on mielestäni paremminkin yksipuolinen tasapuolisuus.

    vieraspelaaja kirjoitti: (5.3.2009 22:55:41)
    Jos kerran Mersun ostaa, ei pidä valittaa, että renkaat on kalliimmat kuin Fiatin vastaavat.
    Miksi muuten vastaavaa porua ei nosteta vaikka parkkipaikoista , klubitalosta tai caddiemastereista? osakkaiden rahoilla nekin on aina pelastettu, ja pelastetaan jatkossakin, vaikka niille ei erillistä hintaa kerrotakaan.

    Jos tuota nyt pitää autokauppaan verrata, niin kyseessä on sama asia kuin jos olet Vehon asiakas, niin maksat sisään esim. seuraavien kymmenen vuoden välirahat kolmesta uudesta Mersusta ja jos et sitten vaihdakaan kolmea kertaa autoa tuona aikana, niin oma vika, rahoja ei palauteta.

    Hörhö kirjoitti: (5.3.2009 21:51:55)

    Kierrosmäärät ovat niin pienet, että tuolla on vaikea kuvitella ravintolan pärjäävän normaalisti. Syöjiä on varmasti muuten liian vähän. Kyllähän sitä sämpylä- ja hodarilinjalla voisi hengissä pysyä, mutta se ei riitä jäsenille.

    Vilkaskaan golfravintola ei ole sen pitäjälle business. Kyllä sillä ravintoloitsija itsensä ja pari muutakin työllistää, mutta kannattavuus on yleensä melko heikko.

    Sitten kun otetaan huomioon se useimmilta kentiltä löytyvä ’tauko kioski’ jonka ostokset maksetaan klubilla…. niin siinä taisikin mennä ne loputkin katteet, ravintoloitsia saa karhuta maksamattomia ostoksia ja pohtia 30 -50% hävikkiä.

    itse maksaisin mielelläni ’pakollista minimi suoritusta’ jos sillä saataisiin edes pidettyä samaa ravintoloitsijaa pidempään kuin 2 kautta (ainakin meidän kentällä ravintoloitsijat vaihtuvat tuohon tahtiin, kun tuottoa ei tule)

    Suomessa ei ylipäätään ole ravintolakulttuuria. Miksi? Yksi syy: Hinnoittelu. Surkeaa ruokaa kalliilla hinnalla. Varsinkin alkoholit hinnoitellaan taivaisiin. Viini, joka alkossa maksaa 10 euroa, maksaa kapakassa 30 eur jne. Viina mitataan jollakin helkatin 4cl mitalla millin tarkasti. Tulee mieleen Espanjassa Masia Bachin klubilla baarimestari, joka katsoi minua silmiin kaataessaan Bombay giniä lasiin. Kun nostin käden, kaataminen loppui. Homma pelaa. Toinen syy: Suurin osa meistä ei osaa vaatia laatua. Huono annos harvoin palautetaan keittiöön, se syödään eikä seuraavalla kerralla syödä mitään. Keskitytään kyllä hygieniaan ja kaiken maailman demareiden keksimiin ihmeellisiin säännöksiin. Missä on laatu? Palvelu? Joustavuus? Ravintolamielessä tämä on todellinen sarvikuonola. Kulttuuri ei luota ihmiseen, asiakkaaseen vaan perustuu holhoukseen, säännöstelyyn ja kaiken maailman määräyksiin, mitkä omalta osaltaan nostaa kustannustasoa. Meillä olisi varmasti osaavia ravintoloitsijoita, mutta……..

    Chip Greenside kirjoitti: (5.3.2009 23:20:18)

    vieraspelaaja kirjoitti: (5.3.2009 22:55:41)
    Jos kerran Mersun ostaa, ei pidä valittaa, että renkaat on kalliimmat kuin Fiatin vastaavat.
    Miksi muuten vastaavaa porua ei nosteta vaikka parkkipaikoista , klubitalosta tai caddiemastereista? osakkaiden rahoilla nekin on aina pelastettu, ja pelastetaan jatkossakin, vaikka niille ei erillistä hintaa kerrotakaan.

    Jos tuota nyt pitää autokauppaan verrata, niin kyseessä on sama asia kuin jos olet Vehon asiakas, niin maksat sisään esim. seuraavien kymmenen vuoden välirahat kolmesta uudesta Mersusta ja jos et sitten vaihdakaan kolmea kertaa autoa tuona aikana, niin oma vika, rahoja ei palauteta.

    Kuvitteletko oikeasti, että klubiravintola pääsee edes nollatulokseen tai on kannattavaa? Jos se sitä olisi, miksi kyseistä maksua edes harkittaisiin?

    Jos halutaan klubille sopivan tasoinen ravintola josta saa palvelua esim. 8:00 -21:00, pitää olla valmis maksamaan sen kustannukset, koska jonkun ne on maksettava kuitenkin. Luonnollinen maksaja on tietysti se, joka palvelua haluaa. Tukea voi antaa monessa muodossa, esim. alennettuna vuokrana tiloista ja kalusteista, hiljaisten aikojen palkanmaksusubventiona, hyväksymällä korkean hintatason, tai sitten kuten nyt on tehty, takaamalla riittävä suuri liikevaihto, jolla voi kattaa hiljaisten aikojen palkkakulut ja myymättä jäävän ruoan, joka tarjonnan ylläpitämiseksi pitää kuitenkin hankkia.

    Kansakoulussa opeteltiin aikanaan laskemaan kauppiaan saamaa voittoa vähentämällä ostohinta myyntihinnasta: kauppias ostaa laatikon – koska pienempiä eriä ei myydä – 12 puolloa shampanjaa hintaan 1.200 euroa (lainarahalla, korko 10%) ja myy niitä kesän aikana 2 pulloa hintaan 300 euroa pullo. Paljonko kauppias saa voittoa?

    Haluaisin viitata seuraaviin kommentteihini tässä ketjussa 7 ja 13, enkä kuvittele mitään, sillä tiedän, että tuloksentekokin on alalla mahdollista vaikkakin kovan työn ja työtä pelkäämättömän asenteen sekä yrittäjähengen avulla.

    Siis onko kyseessä pakkomaksu vai vapaa-ehtoinen maksu? Jos on pakollinen, homma on aivan perseestä. Hommalla tuetaan ravintolaa, jotta pieni piiri saa piffinsä järkevään hintaan. Sama juttu on jossain ylimitoitetuissa kentän kunnostusprojekteissa. Pienipiiri haluaa prameutta, eihän se maksa kuin 2 e kierros. Pitää vain pelata lähemmäksi 100 kierrosta kesän aikana. Todellisella maksajalla kierroshinta voi lisääntyä 200 eurolla.

    Saahan niitä eliittiklubeja olla, mutta niitä ei vain löydy Suomesta eikä niitä tule, kun pelioikeuksia per kenttä on alkaen jostain 600 ylöspäin keskiarvon olleessa lähempänä tuhatta.

    Mitä iloa on kausipiikistä jos sillä saa pelkkää perushuttua broilerinkoipien, kirjolohen ja kiusausten muodossa? Harvemmin olen kotimaan klubeilla saanut lautaselle mitään ikimuistoisia herkkuja.

    Itselleni toimivampi ratkaisu klubilla on sauna+bisse+makkara (sinapilla) ja sitten himaan väsäämään kunnon illallista.

    KL

    wood77 kirjoitti: (5.3.2009 19:42:42)
    Tulipa juuri yhtökokouskutsu Nordcenteristä.Nyt maksaa nelihenkiselle perheelle kesän golffit vaatimattomat 6000 eur.Uutuutena ravintolaan maksettava pakkomaksu 150 eur henkilöltä.

    Eikös tätä konseptia voisi laajentaa kattamaan myös muut huonosti toimialansa valinneet yrittäjät? Veloitettakoon jatkossa jokaiselta osakkeenomistajalta 250 euroa per kausi Pro Shopin ylläpitämiseen. Tuohon summaan sisältyvät hanskat, tiit, griinihaarukat, pehmopiikit sekä ne pallot, joissa on paras kate. Kaikista muista myyntiartikkeleista pitää maksaa erikseen, mutta saa ottaa mys velaksi, korko vain 8% kuukaudessa. Ja käyttämättä jäänyt varanto luonnollisesti jaetaan ko. Shopin ja tilojen omistajien kesken fifty-sixty-periaatteella.

    Lisäksi lähtöajan varaamisesta puhelimitse tai paikan päällä veloitetaan 1,50 euroa per puheenvuoro. Ilmoittautuminen olkoon jatkossakin ilmaista, mitä nyt muodollinen 50 euron kausimaksu siitäkin voitaneen veloittaa. Plus tippi tietenkin.

    Näin saadaan Suomi nousuun!

    shanny kirjoitti: (6.3.2009 13:53:06)
    Mitä iloa on kausipiikistä jos sillä saa pelkkää perushuttua broilerinkoipien, kirjolohen ja kiusausten muodossa? Harvemmin olen kotimaan klubeilla saanut lautaselle mitään ikimuistoisia herkkuja.

    Itselleni toimivampi ratkaisu klubilla on sauna+bisse+makkara (sinapilla) ja sitten himaan väsäämään kunnon illallista.

    Osataan sitä muuallakin!
    No onhan meitil asiat kuitenkin aika hyvis kantimis….. Tässä kirjeenvaihtoa minun ja suomalaisen ystänäni kirjeenvaihdosta tänään:

    Rami: Se minne olisin halunnu, on 3055 euroo + 600 euron talletus ravintolaan. Tarkoittaa vissiin sita, et minimissaan 600 eurol pitaa kayttaa ravintolan palveluja kauden aikana…
    14:48 minä: Nutikka yrittää samaa ravintolasysteemiä nyt läpi… vajaak jääneitä ostoja ei hyvitetä, mut ylimenevä kyllä. On noussu pieni haloo
    Rami: Se ois ollu Trent Jonesin kentta. Mut noihin summiin ei kylla pysty millaan. Toi kaks tonnii on kylla ihan ehdoton maksimi.

    Siis ystäväni asuu Helvetiassa. Eikä sieltä näköjään halvalla vuokrata pelioikeutta…. En itse ole ehdottamasti tuon ravinteli ’pakkomyynnin’ kannalla, mut on sitä siis muuallakin.

    Ja toi Sauna, Bisse ja makkara on kaikki mitä minäkin haluan.

    shanny kirjoitti: (6.3.2009 13:53:06)
    … Harvemmin olen kotimaan klubeilla saanut lautaselle mitään ikimuistoisia herkkuja. …

    Jaa, mää söin viime kesänä oman klubin terassilla aivan sairraan hyvää grillattua siikaa. Peterille kiitokset näin jälkikäteen. Myös.

    Siis ymmärtääkö joku ihan oikeasti mitä pelaaminen tuolla NCGG:ssä tulee maksamaan. Katsoin kotisivulta ja löytyi hieno pelioikeusohjeet sivu. Tuohon kun laitetaan päälle mahdolliset ravintolamaksut ja kentän tulevat parannukset 3 miljoonalla, niin aika suossa on tavallinen klubipelaaja.

    Jos vertaa vaikka mun kotikentän hinnastoon niin aika suuri ero on sillä mitä pelaaminen maksaa. No ei nämä nyt sinänsä ole vertailukelpoisia, kun toisessa on 36 reikää ja toisessa 18, mutta kuitenkin.

    shanny kirjoitti: (6.3.2009 13:53:06)
    Itselleni toimivampi ratkaisu klubilla on sauna+bisse+makkara (sinapilla) ja sitten himaan väsäämään kunnon illallista.

    Pelasin viime syksynä Uudessa-Seelannissa kahdeksalla eri kentällä. Ainoallakaan niistä ei ollut klubitalolla ravintolaa, josta olisi saanut ruokaa. Oli vain pieni baari, josta voi ostaa juomia ja pikkupurtavaa. Kolmella kentällä baari oli auki ainoastaan viikonloppuisin. Saattoivat pyöriä naistoimikunnan talkoovoimin, en tiedä. Itse pelikentät olivat hyvinhoidettuja ja laadukkaita.

    Miksi golfkentän klubitalolla pitää olla ruokaravintola? Lähinnä kenttähenkilökuntaako varten?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 64)
Vastaa aiheeseen: Nordcenter pelastaa ravintolan osakkaiden rahalla

Etusivu Foorumit Yleistä Nordcenter pelastaa ravintolan osakkaiden rahalla