16.4.–23.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][17]
KilpailuaSuomalaista

Missä mun driverin metrit luuraa?

Etusivu Foorumit Välineet Missä mun driverin metrit luuraa?

Esillä 12 viestiä, 26 - 37 (kaikkiaan 37)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Jake2 kirjoitti: (6.7.2010 8:41:07)
    Mailan vaiktutusta kun katsotaan lennon pituuteen niin olen siinä käsityksessä että spoonissa ja siitä lyhyemmissä lofti vaikuttaa eniten ja toiseksi vasta varren pituus.

    Myös olosuhteilla on merkitystä, kuten tuulen vaikutus spinniin ja lentokaareen.

    PGA Senior Tourilta esimerkkinä Jay Haas.
    Lyödessään spoonilla, Jay tiiaa pallonsa vastatuulilyönneissä pienen ’ruohotupsukan’ sisään / keskelle, siten että myös pieni osa ruohosta jää osumassa pallon ja mailan väliin.
    Tämä poistaa alakierrettä ja lyönti porautuu tuuleen ottaen ’kaupan päälle’ mojovat rullit.
    Täysin sääntöjen mukaista, sillä tätä tehdään PGA kisoissa.

    Lipulle kirjoitti: (6.7.2010 11:11:58)

    Jake2 kirjoitti: (6.7.2010 8:41:07)
    Mailan vaiktutusta kun katsotaan lennon pituuteen niin olen siinä käsityksessä että spoonissa ja siitä lyhyemmissä lofti vaikuttaa eniten ja toiseksi vasta varren pituus.

    Myös olosuhteilla on merkitystä, kuten tuulen vaikutus spinniin ja lentokaareen.

    PGA Senior Tourilta esimerkkinä Jay Haas.
    Lyödessään spoonilla, Jay tiiaa pallonsa vastatuulilyönneissä pienen ’ruohotupsukan’ sisään / keskelle, siten että myös pieni osa ruohosta jää osumassa pallon ja mailan väliin.
    Tämä poistaa alakierrettä ja lyönti porautuu tuuleen ottaen ’kaupan päälle’ mojovat rullit.
    Täysin sääntöjen mukaista, sillä tätä tehdään PGA kisoissa.

    Helppoa se on siellä kun on teeboxit niin paskassa kunnossa 🙂

    Tänään mittailtiin ja mailanpäännopeuksien takia ei pitäisi olla noin lyhyitä draivit. Muistaakseni spuunilla mailanpäännopeudet oli jotain 98-104 mph ja driverilla 104-113mph. Eli oululaisittain sanottuna keskiarvo driverilla oli 113mph 😉

    Mutta pallon lennoissa ei mittojen puolesta suurta eroa ollut koska driverille spinniä oli niin älyttömän paljon ja lähtökulma aivan liian matala. muutettiin sitten setupissa asentoa (axis tilttiä enempi) ja pallot rupesi lähtemään parempaan kulmaan, tosin jopa liian korkealle. jokatapauksessa 20 metriä tuli tuolla tavalla lisää lyöntiin mittaa vaikka luonnollisesti en vielä siitä asennosta osannutkaan normaalisti vetää pyörimällä läpi.

    Eiköhän tämä taas tästä lähde etenemään, aiemmin olen lyönyt matalaa ja paskaa lyhyttä draivia, nyt korkeampaa lyhyttä draivia. jokatapauksessa jos tuosta seuraa se että 2 mailaa pienemmällä saa lähestyä niin johan se on parempi.

    Aika iso on toi vaihtelu nopeudessa etenkin draiverilla lyötäessä?!
    Itse kokeilin pariakin erilaista mittaria alkukaudesta, mutta en saanut enimmilläänkään neljää mailia enempää eroa. Syy on varmaan siinä, että en ole koskaan osannut lyödä ’pelidraivia’ puolilla tehoilla vaan parhaat osumat ja sitä kautta parhaat lyönnit tulee kun lyön ’kovaa’.. Tykkään kuitenkin lyödä palloa ja niin ilmeisesti sinäkin, kun noilla korkeammilla nopeuksilla lyönnit ei ole enää mitään ’läpsyjä’ osuman ollessa keskellä. Tosta lyömisestä sen verran, että pallon paikka ei itsellä vaikuta juuri lyöntien mittaan. Jos on steady keli ja kenttä normaalissa kunnossa niin se on aivan sama vetääkö etujalan kohdalta vai keskeltä.. kaari vähän erilainen mutta lopulta pallot samoilla mitoilla.

    Btw toi sun spooni on aika pommi, omistan itsekin samanlaisen, vaikka ei olekaan pelibägissä. Draiverin kannattais olla semmosella loftilla ja varrella, että sillä voi lyödä kovaa. Itse en usko jarrutteluun ja jotkut draiverit vaan on niin p****** ettei niillä voi lyödä samalla tavalla kuin esim tolla sun spoonilla. Vaihdoinkin tälle kaudelle loftin 10.5:stä alaspäin aina 8.5:een ja varren s->x(samat lavat ja varret; 907 D2 + vs proto) ja noilla on saanut sen 10m lisää pituutta ja väyläosumaprosentti on kasvanut kivasti.

    Juu, semmoista vaihtelua siinä oli kun lyönnit driverilla vaihteli semmoisesta mikä tuntui hyvältä ja palikat tuli oikeassa järjestyksessä pallolle versus enemmän käsivetoinen lyönti. Eli raipalla lähti tuo 1 kpl 113mph lyönti ja muuten aika tasaisesti siinä 104-108 välillä. Muistaakseni siis näin, voin muistaa hyvinkin paljon väärin.

    Mutta pitää katsella mihin tää axis tilttaus asettuu, eilen ei ainakaan meinannut kentän mitta riittää. sivusuunnassa.

    snakeshirt kirjoitti: (8.7.2010 16:53:26)
    Juu, semmoista vaihtelua siinä oli kun lyönnit driverilla vaihteli semmoisesta mikä tuntui hyvältä ja palikat tuli oikeassa järjestyksessä pallolle versus enemmän käsivetoinen lyönti. Eli raipalla lähti tuo 1 kpl 113mph lyönti ja muuten aika tasaisesti siinä 104-108 välillä. Muistaakseni siis näin, voin muistaa hyvinkin paljon väärin.

    Mutta pitää katsella mihin tää axis tilttaus asettuu, eilen ei ainakaan meinannut kentän mitta riittää. sivusuunnassa.

    Jos toi tarkottaa ylävartalon kallistamista poispäin lyöntisuunnasta, niin se korostaa voimakkaasti leikkaavaa osumaa, jos selkärankakulma (spine angle) ojentuu yrittäessään lyödä oikein kovaa. BTDT!

    Sama tapahtuu, jos lyönti on käsiräppäsyn puoleinen, jolloin vaaditaan helketin oikea-aikaista krossamista. Also BTDT!

    snakeshirt kirjoitti: (8.7.2010 16:53:26)
    Juu, semmoista vaihtelua siinä oli kun lyönnit driverilla vaihteli semmoisesta mikä tuntui hyvältä ja palikat tuli oikeassa järjestyksessä pallolle versus enemmän käsivetoinen lyönti. Eli raipalla lähti tuo 1 kpl 113mph lyönti ja muuten aika tasaisesti siinä 104-108 välillä. Muistaakseni siis näin, voin muistaa hyvinkin paljon väärin.

    Mutta pitää katsella mihin tää axis tilttaus asettuu, eilen ei ainakaan meinannut kentän mitta riittää. sivusuunnassa.

    Jos vanha swingi lähti liian alas ja suurella spinnillä, tarkoittaisi se että dynaaminen lofti on ollut pieni (suhteessa pystytasoon), mutta spin loft (dyn.loft – AoA, negatiivinen AoA on alas) iso, eli lapa on ollut menossa osumassa voimakkaasti alas.

    Oletko kokeillut mitä tapahtuu jos tiiiaat pallon ylös ja reilusti etujalalle, jopa ulkopuolelle jos axis tilt lisäys tuntuu vaikealta kontrolloida?

    Itse kun kallistan ylävartaloa, käy helposti niin että lantio siirtyy samalla liikaa kohteen suuntaan eikä pysty pyörimään kunnolla, eli pitää keskittyä siihen että kallistan vain niin että lantio pysyy sopivassa asennossa.

    Mä olen myöskin huomannut että kaikenmaailman tiltit on kokolailla paholaisen keksintöä. Jos vaan yrittää pysyä pystyssä ja tasapainossa ja pää rentona niin melkoisen hyvä tulee.

    Tuossa mallia:

    Muistelisin että meillä oli Laviksen kanssa rautalyönteiden mitat aikalailla samoissa, eli normaali rauta7 on 150m mutta Lavis painaa drivensa reilut 60 metriä pidemmälle.

    Paljonko sä niissä hirmusiivuissa räppäät käsillä vai onko nekin samanlaisia kuin normiraudat? Toki oot varmaan 60 senttiä pidempikin kuin minä eli sieltä tulee luontaista mailanpäännopeutta lisää 😀

    Niin ja vieläpä se mielestäni tärkeämpi kysymys että pysyykö ne väylällä useammin kuin menee väylistä ohi?

    snakeshirt kirjoitti: (10.7.2010 11:06:49)
    Niin ja vieläpä se mielestäni tärkeämpi kysymys että pysyykö ne väylällä useammin kuin menee väylistä ohi?

    No ei toudellakaan pysy. Mutta tulee komeita Outteja!

    Lavantauti kirjoitti: (10.7.2010 18:08:32)

    snakeshirt kirjoitti: (10.7.2010 11:06:49)
    Niin ja vieläpä se mielestäni tärkeämpi kysymys että pysyykö ne väylällä useammin kuin menee väylistä ohi?

    No ei toudellakaan pysy. Mutta tulee komeita Outteja!

    Höpö höpö.

    Viimeksi, kun minä olen ollut Laviksen kanssa pelaamassa, niin jokainen avaus oli ladulla. Lisäksi avaukset olivat todella pitkiä.

    Onko sinulla joku uusi siikretti, kun puskat ovat ruvenneet pölisemään?

Esillä 12 viestiä, 26 - 37 (kaikkiaan 37)
Vastaa aiheeseen: Missä mun driverin metrit luuraa?

Etusivu Foorumit Välineet Missä mun driverin metrit luuraa?