Aihe: Liikaa huonoja osumia (duffi, kylkkäri, slaissi, hukki) – miten harjoitella? - Golfpiste.com

23.6.–30.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[19][23]
KilpailuaSuomalaista

Liikaa huonoja osumia (duffi, kylkkäri, slaissi, hukki) – miten harjoitella?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Liikaa huonoja osumia (duffi, kylkkäri, slaissi, hukki) – miten harjoitella?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 106)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kuuma putteri kirjoitti: (21.3.2014 8:16:09)

    Olen käynyt proolla viime keväästä lähtien yhteensä ehkä 6-8 kertaa. Paljon on korjailtu, eikä kaikkeen ole vielä puututtu ollenkaan esim. ei juuri ole yritetty vielä lisää pituutta vaikka sitäkin kyllä tarvittaisiin. Ja eihän noista korjailuistakaan mene perille kuin 10% kerrallaan…

    Parlamentin konsensus siis näyttäisi olevan että paljon tekniikkatreeniä yhdellä mailalla, vakio-olosuhteissa. Eli tuo ehdottamani mailan vaihtelu EI sovi perusharjoitteluksi.

    Muotoillan asia hieman kohteliaammin kuin veli ts…

    Mä uskon, että parantunut tekniikka tuo puhtaampia osumia ja suuremman mailanpään nopeuden mukanaan. Ja tätä kautta pituus kasvaa itsestään.

    Mulla esim. pääsi(/pääsee) lantio liukumaan backswingissä, jolloin voima/nopeus ’karkaa’. Nyt kun oon saanu pakettia tiiviimmäks, niin pallo lentää, Trackmanin mukaan 20m pidemmälle ku viime kesänä. Ja kaikki tulokulmat, spinnit sun muut parantuu siinä samalla.

    Kyllähän toi mailan vaihtelukin sopii, mutta ei sinänsä tee autuaaksi.

    Ihan asiaa, suosittelen katsomaan Crossfieldin videon

    Tasamaan tuuppari kirjoitti: (21.3.2014 12:27:08)
    Muotoillan asia hieman kohteliaammin kuin veli ts…
    Mä uskon, että parantunut tekniikka tuo puhtaampia osumia ja suuremman mailanpään nopeuden mukanaan. Ja tätä kautta pituus kasvaa itsestään.

    Jep, näinhän se on.
    Oma ’kehitykseni’:

    aloittelin hiukan golfia jo 1990-luvulla, pääsin lyöntipituuksiin että jos vaikkapa lipulle 130 m, otin rauta-7. Ei siis kovin pitkiä lyönnit, mutta ei nyt aivan lyhyitäkään. Jostain netistä kaivelin että hcp 18-20 tasolle aika keskimääräisiä.

    Sitten mulla oli yli 10 vuotta taukoa, lihaksisto ja liikkuvuus tietysti huononevat ajan myötä, kun nyt jo yli 50 v täynnä.

    Vuosi sitten aloittelin golfia uudestaan; totesin että muutama proo-tunti on tarpeen. Opetuksen ja treenauksen ansiosta, nyt olen samoissa lyöntipituuksissa kuin 1990-luvulla – arvelisin että lyöntitekniikan täytyy olla parempi, koska fysiikka on aivan varmasti huonompi. Vuosi vuodelta lisäpituuden saaminen lienee vaikeampaa.

    Onko samat mailat käytössä ? 130m/i7 1990 luvulla 20 hcp oli itse asiassa aika hyvä. Arvoitukseksi jää miksi tasoitus kuitenkin heikko.

    Rauta 1 kirjoitti: (21.3.2014 16:16:24)
    Onko samat mailat käytössä ? 130m/i7 1990 luvulla 20 hcp oli itse asiassa aika hyvä. Arvoitukseksi jää miksi tasoitus kuitenkin heikko.

    No itse asiassa tuo oli joskus 2002-03 tms. Ostetuilla Wilson FatShaft -raudoilla.
    Oli samat kepit viime kesänä.

    Tasoitus heikko koska lähipeli kehnoa, ja pelasin niin vähän kentällä että mm griinien lukeminen ja muutenkin pelin suunnittelu puutteellista. Myös tosiaan paljon duffeja sekä toppeja jne. Siis tuo 130 / i7 m on silloin kun osuu.

    Kuuma putteri kirjoitti: (21.3.2014 17:19:16)

    No itse asiassa tuo oli joskus 2002-03 tms. Ostetuilla Wilson FatShaft -raudoilla.
    Oli samat kepit viime kesänä.

    Tasoitus heikko koska lähipeli kehnoa, ja pelasin niin vähän kentällä että mm griinien lukeminen ja muutenkin pelin suunnittelu puutteellista. Myös tosiaan paljon duffeja sekä toppeja jne. Siis tuo 130 / i7 m on silloin kun osuu.

    Jos pelaat kymmenen vuotta vanhoilla Wilson- kepukoilla, niin ei ihme jos tulee huonoja lyöntejä. Mailat on kehittynny viime vuosina niin huomattavasti että kannattaa ihan ensin kokeilla nykyaikaisia keppejä ja helpottaa peliä.

    Rauta 1 kirjoitti: (21.3.2014 16:16:24)
    Onko samat mailat käytössä ? 130m/i7 1990 luvulla 20 hcp oli itse asiassa aika hyvä. Arvoitukseksi jää miksi tasoitus kuitenkin heikko.

    Vai oli 20:n tasuri itse asiassa hyvä 1990-luvulla! Se oli silloinkin yhtä huono kuin se on nykyisinkin.

    MarX kirjoitti: (21.3.2014 18:00:36)

    Jos pelaat kymmenen vuotta vanhoilla Wilson- kepukoilla, niin ei ihme jos tulee huonoja lyöntejä. Mailat on kehittynny viime vuosina niin huomattavasti että kannattaa ihan ensin kokeilla nykyaikaisia keppejä ja helpottaa peliä.

    Ei voi olla totta! Mulla on yksi yli 20 vuotta vanha setti, jonka olen tunnesyistä säilyttänyt (aikaisemmat ja myöhemmät setit olen pääasiassa myynyt) ja pelaan ja lyön niillä mailoilla aivan yhtä hyvin kuin nykyisillä monen ammattilaisenkin käyttämillä uusilla kepeillä.

    Chip Greenside kirjoitti: (21.3.2014 18:20:24)

    MarX kirjoitti: (21.3.2014 18:00:36)

    Jos pelaat kymmenen vuotta vanhoilla Wilson- kepukoilla, niin ei ihme jos tulee huonoja lyöntejä. Mailat on kehittynny viime vuosina niin huomattavasti että kannattaa ihan ensin kokeilla nykyaikaisia keppejä ja helpottaa peliä.

    Ei voi olla totta! Mulla on yksi yli 20 vuotta vanha setti, jonka olen tunnesyistä säilyttänyt (aikaisemmat ja myöhemmät setit olen pääasiassa myynyt) ja pelaan ja lyön niillä mailoilla aivan yhtä hyvin kuin nykyisillä monen ammattilaisenkin käyttämillä uusilla kepeillä.

    Juuri näin, kerran yksille ihan hyville pelaajille annettiin käteen muistaakseni r2 tai r3 johon oli grippi uusittu. Kaverit eivät tienneet mailan iästä yhtään mitään. Löivät sillä aivan kuten omilla uutukaisillaan ja kun valmentaja kysyi että miltä tuntui, niin kaikki sanoivat että ihan hyvä maila ei mitään vikaa. No se maila oli 30 vuotta vanha, se siitä huikeasta välinekehityklsestä joka päättyi jo joskus 70-luvulla, ainakin sen rautaklunssin osalta.

    Chip Greenside kirjoitti: (21.3.2014 18:20:24)

    Ei voi olla totta! Mulla on yksi yli 20 vuotta vanha setti, jonka olen tunnesyistä säilyttänyt (aikaisemmat ja myöhemmät setit olen pääasiassa myynyt) ja pelaan ja lyön niillä mailoilla aivan yhtä hyvin kuin nykyisillä monen ammattilaisenkin käyttämillä uusilla kepeillä.

    Helppoohan se on kun osaa ja osuu ’swetariin’ joka kerta. osaamattomilla ne uudet kepukat auttaa kuin myös kasvattaa kauppiaan liikevaihtoa.

    Älkää aina pilatko kehumiskokeiluja joilla saadaan kauppureille lisää kauppaa ilman mainoskuluja. ..
    PS ettehän (Rauski ja Chip Greenside) vaan oo ihan ’pösilöitä’ kun olette tuon tiedon omaavina kuitenkin ostaneet uusia välinetitä.

    Chip Greenside kirjoitti: (21.3.2014 18:15:34)

    Rauta 1 kirjoitti: (21.3.2014 16:16:24)
    Onko samat mailat käytössä ? 130m/i7 1990 luvulla 20 hcp oli itse asiassa aika hyvä. Arvoitukseksi jää miksi tasoitus kuitenkin heikko.

    Vai oli 20:n tasuri itse asiassa hyvä 1990-luvulla! Se oli silloinkin yhtä huono kuin se on nykyisinkin.

    Jaa….. edes et voinut lukea mitä kirjoitin.Aika heikko

    Rauski kirjoitti: (21.3.2014 18:38:22)

    Juuri näin, kerran yksille ihan hyville pelaajille annettiin käteen muistaakseni r2 tai r3 johon oli grippi uusittu. Kaverit eivät tienneet mailan iästä yhtään mitään. Löivät sillä aivan kuten omilla uutukaisillaan ja kun valmentaja kysyi että miltä tuntui, niin kaikki sanoivat että ihan hyvä maila ei mitään vikaa. No se maila oli 30 vuotta vanha, se siitä huikeasta välinekehityklsestä joka päättyi jo joskus 70-luvulla, ainakin sen rautaklunssin osalta.

    Rauski kookeileppa testata Wilsonin fättejä ja heidän nykyaikaisia kepukoita, niin sinäkin huomaat todella ison eron..

    PS en kauppaa Wilsoneita, mutta molempia kokeilleena jopa minunkin kokemuksella ero oli todella huomattava uusien paremmuudeksi 🙂

    Tyhmä kysymys mutta onko parempaa fiilistä tuupparilla kuin BH apex edge antaa ?

    Rauta 1 kirjoitti: (21.3.2014 19:30:17)

    Chip Greenside kirjoitti: (21.3.2014 18:15:34)

    Rauta 1 kirjoitti: (21.3.2014 16:16:24)
    Onko samat mailat käytössä ? 130m/i7 1990 luvulla 20 hcp oli itse asiassa aika hyvä. Arvoitukseksi jää miksi tasoitus kuitenkin heikko.

    Vai oli 20:n tasuri itse asiassa hyvä 1990-luvulla! Se oli silloinkin yhtä huono kuin se on nykyisinkin.

    Jaa….. edes et voinut lukea mitä kirjoitin.Aika heikko

    Kirjoitin: 130M/i7 1990 luvulla 20 hcp oli itse asiassa aika hyvä………….
    Vahinko, että Chip Greenside ei sitä osannut lukea…..

    ts

    Kuuma putteri kirjoitti: (21.3.2014 11:17:00)

    ts kirjoitti: (21.3.2014 9:53:56)

    Siis täh?? Ei lisää pituutta? Mitä ihmettä siellä sitten on harjoiteltu, koska pituuden kasvun myötä juuri ne osumatkin paranevat ja lyönnit suoristuvat.
    Mä ymärrän se että harrastaja ei ole perillä lajin dynamiikan ja geometrian osuudesta, mutta olen pirun huolissani jos kollegatkaan eivät sitä vielä ole oivaltaneet.

    MP-33 kirjoitti: (20.3.2014 11:27:10)
    Tässäpä on hyvä aloitus seuraavaan tappeluketjuun. Veikkaan, että viimeistään 10. viestin jälkeen joku on jo täysi idiootti ja ”mistä näitä oikein sikiää” jne.

    MP-33 veikkasi ihan väärin ketjun alussa – päästiin paljon pitemmälle kuin 10 viestiä!
    Hyvä!
    Lopetan siis täältä erää tähän, kun saatiin uusi ennätys aikaan! Jee! ;-D

    Kaiken voi toki kääntää negatiiviseksi ja vetää erilaisia palkokasveja nenään, mutta kannattais ehkä oikeesti mieluummin hetki miettä mistä oikeesti on viestissä kyse.

    Jos lisäpituutta ei mainitsemillasi lyöntipituuksilla ja taustallasi haeta, ollaan koko duunissa väärien aiheiden parissa ja nuo dynamiikka + geometria yhteydet eivät rakennu. Liikeratojen ja muiden kanssa saa sitten nyhrätä vaikka 20 vuotta ymmärtämättä mistä siinä pallon lyömisessä on kyse ja miten kaikki korjaantuu ihan oikeesti.

    Pitkälti samaa mielipuolta !

    Rauta 1 kirjoitti: (21.3.2014 20:08:40)
    Kirjoitin: 130M/i7 1990 luvulla 20 hcp oli itse asiassa aika hyvä………….
    Vahinko, että Chip Greenside ei sitä osannut lukea…..

    No zori, tuo 1990-luvulla hieman hämäsi.

    ts kirjoitti: (21.3.2014 20:12:21)
    Kaiken voi toki kääntää negatiiviseksi ja vetää erilaisia palkokasveja nenään, mutta kannattais ehkä oikeesti mieluummin hetki miettä mistä oikeesti on viestissä kyse.

    Jos lisäpituutta ei mainitsemillasi lyöntipituuksilla ja taustallasi haeta, ollaan koko duunissa väärien aiheiden parissa ja nuo dynamiikka + geometria yhteydet eivät rakennu. Liikeratojen ja muiden kanssa saa sitten nyhrätä vaikka 20 vuotta ymmärtämättä mistä siinä pallon lyömisessä on kyse ja miten kaikki korjaantuu ihan oikeesti.

    Olen melko varma siitä, että en koskaan kovin perusteellisesti ’ymmärrä’ mistä golfpallon lyömisessä on kyse. Liian vanhana lajin aloittanut, ei riittävän lahjakas, eikä riittävästi intoa eikä aikaa harjoitella. Tietysti riippuu siitä mitä tarkoittaa että ’ymmärtää’, voihan sitä teoriassa ymmärtää vaikka mitä mutta se pystyykö jotain toteuttamaan käytännössä, lienee täysin eri asia.

    Et sinäkään ts vissiin aina kenttiä paariin pelaa vaikka miten paljon ymmärtäisit?

    Katson nyt ensi kesän vielä kuitenkin, tapahtuuko kehitystä – jos pääsen eteenpäin, ehkä jatkan, jos en pääse eteenpäin, ehkä en jatka.

    Golf on kuitenkin siitä mukava laji että siinä ei tarvita ketteryyttä eikä nopeutta, joten voi tällainen vanheneva raakkikin vielä edistyä. Toisaalta se vähän kyllä ärsyttääkin, kun lyöntejä tulee niin tosi vähän, esim 90 lyöntiä per 4 tuntia = YKSI lyönti per 2,5 minuuttia, melko harvakseltaan… onneksi kenttäolosuhteet vaihtuu koko ajan, se pitää mielenkiintoa yllä.

    ts

    Kuuma putteri kirjoitti: (21.3.2014 22:07:52)

    ts kirjoitti: (21.3.2014 20:12:21)
    Kaiken voi toki kääntää negatiiviseksi ja vetää erilaisia palkokasveja nenään, mutta kannattais ehkä oikeesti mieluummin hetki miettä mistä oikeesti on viestissä kyse.

    Jos lisäpituutta ei mainitsemillasi lyöntipituuksilla ja taustallasi haeta, ollaan koko duunissa väärien aiheiden parissa ja nuo dynamiikka + geometria yhteydet eivät rakennu. Liikeratojen ja muiden kanssa saa sitten nyhrätä vaikka 20 vuotta ymmärtämättä mistä siinä pallon lyömisessä on kyse ja miten kaikki korjaantuu ihan oikeesti.

    Olen melko varma siitä, että en koskaan kovin perusteellisesti ’ymmärrä’ mistä golfpallon lyömisessä on kyse. Liian vanhana lajin aloittanut, ei riittävän lahjakas, eikä riittävästi intoa eikä aikaa harjoitella. Tietysti riippuu siitä mitä tarkoittaa että ’ymmärtää’, voihan sitä teoriassa ymmärtää vaikka mitä mutta se pystyykö jotain toteuttamaan käytännössä, lienee täysin eri asia.

    Et sinäkään ts vissiin aina kenttiä paariin pelaa vaikka miten paljon ymmärtäisit?

    Katson nyt ensi kesän vielä kuitenkin, tapahtuuko kehitystä – jos pääsen eteenpäin, ehkä jatkan, jos en pääse eteenpäin, ehkä en jatka.

    Golf on kuitenkin siitä mukava laji että siinä ei tarvita ketteryyttä eikä nopeutta, joten voi tällainen vanheneva raakkikin vielä edistyä. Toisaalta se vähän kyllä ärsyttääkin, kun lyöntejä tulee niin tosi vähän, esim 90 lyöntiä per 4 tuntia = YKSI lyönti per 2,5 minuuttia, melko harvakseltaan… onneksi kenttäolosuhteet vaihtuu koko ajan, se pitää mielenkiintoa yllä.

    Katsos kun tässä ei ole kyse mun kehittmisestä tai pelaamisesta ja eikös ennemmin tässä kohti pitäis puhua oppilaiden tekemisestä, eli niiden jotka vielä treenaa kuten sinäkin teet. Mulla homma ei kulje ja tänäänkin etuysi vaan -2 kun ois paikat huomioiden pitäny oikeestaan olla -5. Mutta kuten sanoin, älytöntä sitä tähän on sotkea varsinkaan tuloksen osalta, lyöntikisaa voidaan ottaa monella tapaa koska vaan.

    Mä tapaan aika liki viikoittain mulle uusia oppilaita ja kuuntelen mitä heille on kerrottu aiemmin. Pahimmillaan on 2 vuotta hinkattu bäkäriä kuntoon ilman pienintäkään käsitystä mitä sillä mailalla pitäis pallolle tehtä osumassa. On ammattilaista, joka on koittanu pari vuotta saada jonkun olkapään oikeeseen paikkaan… taas ilman mitään käsitystä dynamiikasta läpi osuman. On ihmisiä, joille on opetettu pari vuotta alkuasentoa ja kehitetty sitä kovasti.. suuntaan josta ei vaan voi mitenkään swingata läpi supistamatta kehää ja leikkaamatta palloon…. ala.arvoisilla osumilla.

    Tätä on mun arki ja sitten mä saan lukea kun taas yks harjotteluun panostava, edes vähän, tarpoo samassa suossa koska sille ei ole kukaan vaan viitsinyt kertoa edes perusteita joiden ympärille golfswingi rakennetaan.

    ts kirjoitti: (22.3.2014 0:00:33)
    Mulla homma ei kulje ja tänäänkin etuysi vaan -2 kun ois paikat huomioiden pitäny oikeestaan olla -5. Mutta kuten sanoin, älytöntä sitä tähän on sotkea varsinkaan tuloksen osalta, lyöntikisaa voidaan ottaa monella tapaa koska vaan.

    TS tämä ei ole vinoilua!
    Mikä etuysi?
    Välihuomautuksena: Golfkierros kestää 18 reikää ja musta on aika naurettavaa, että kierros jaetaan kahteen osaan, ikään kuin niistä vois ottaa erikseen jotain crediittiä.
    Mites takaysi, vai vieläkö on kesken? Viimeksi kun vilkaisin mm. sun tuloksia, olit pelannut reilusti yli 80 😉 Ihan totta, aina ei kulje.

    TeesHot kirjoitti: (22.3.2014 8:49:57)

    ts kirjoitti: (22.3.2014 0:00:33)
    Mulla homma ei kulje ja tänäänkin etuysi vaan -2 kun ois paikat huomioiden pitäny oikeestaan olla -5. Mutta kuten sanoin, älytöntä sitä tähän on sotkea varsinkaan tuloksen osalta, lyöntikisaa voidaan ottaa monella tapaa koska vaan.

    TS tämä ei ole vinoilua!
    Mikä etuysi?
    Välihuomautuksena: Golfkierros kestää 18 reikää ja musta on aika naurettavaa, että kierros jaetaan kahteen osaan, ikään kuin niistä vois ottaa erikseen jotain crediittiä.
    Mites takaysi, vai vieläkö on kesken? Viimeksi kun vilkaisin mm. sun tuloksia, olit pelannut reilusti yli 80 😉 Ihan totta, aina ei kulje.

    Itsekin tuli ensimmäisenä vuonna hehkutettua melkein pariin pelattuja kierroksen alkuja. Mutta se on tyypillistä kun ei svingin tekniikka kestä koko kierrosta. TS:nkin loppukierros meni oletettavasti taas +9.

    Paras neuvo mnkä olen kuullut svingin / osumien / lyöntipituuden / jne harjoittelusta on seuraava:
    1. Lue Ben Hoganin kirja ajatuksella (siellä on kaikki tarvittavat komponentit), ja 2. Käy sen jälkeen muutaman kerran Prolla joka opettaa puhdasta Hoganismia. Tulokset ovat nopeita ja kestäviä. Saa käyttä mut ei oo pakko hei.

    ts

    TeesHot kirjoitti: (22.3.2014 8:49:57)

    ts kirjoitti: (22.3.2014 0:00:33)
    Mulla homma ei kulje ja tänäänkin etuysi vaan -2 kun ois paikat huomioiden pitäny oikeestaan olla -5. Mutta kuten sanoin, älytöntä sitä tähän on sotkea varsinkaan tuloksen osalta, lyöntikisaa voidaan ottaa monella tapaa koska vaan.

    TS tämä ei ole vinoilua!
    Mikä etuysi?
    Välihuomautuksena: Golfkierros kestää 18 reikää ja musta on aika naurettavaa, että kierros jaetaan kahteen osaan, ikään kuin niistä vois ottaa erikseen jotain crediittiä.
    Mites takaysi, vai vieläkö on kesken? Viimeksi kun vilkaisin mm. sun tuloksia, olit pelannut reilusti yli 80 😉 Ihan totta, aina ei kulje.

    Ja toisaalta jos vähänkin n perillä asioista, niin ymmärtää että tuollaistenkin jaksojen painaminen missaamatta yhtään griiniä 6km pitkällä kentällä antaa pienen viitteen siitä pystyykö palloa lyömään vai ei. Toisaalta lukutaitoinen ja ymmärryksellä varustettu ihminen osaisi tuonkin tulkita vastakuitiksi edellisen kirjoittajan älyttömyyksiin, varsinkin kun se siinä vielä sanotaan.

    Vielä ymmärtävämpi saattaisi jopa tajuta, että kun alkaa viimeiseen 20m matkaan käyttämään jostain syystä 4 lyöntiä muutamaan kertaan, se ei hirveen hyvää scorelle tee ja päädytään herkästi tuonne 78 paikkeille.

    Ainiin… sitähän mun piti sanoa, että mitä helvatin tekemistä tällä asialla on sen kanssa mitä sanoin itse aiheesta. Mun, eikä mun oppilaiden ongelma ole se mikä kysyjän. Ei myöskään pituus.

    ts

    sdriver kirjoitti: (22.3.2014 9:24:00)

    Itsekin tuli ensimmäisenä vuonna hehkutettua melkein pariin pelattuja kierroksen alkuja. Mutta se on tyypillistä kun ei svingin tekniikka kestä koko kierrosta. TS:nkin loppukierros meni oletettavasti taas +9.

    Ja vielä nykyäänkään et ressukka tahdo päästä alle 80 edes sen mittaisella kentällä jota täällä pelaavat naiset ja lapset.

    Kuuma putteri kirjoitti: (21.3.2014 11:17:00)

    ts kirjoitti: (21.3.2014 9:53:56)

    Siis täh?? Ei lisää pituutta? Mitä ihmettä siellä sitten on harjoiteltu, koska pituuden kasvun myötä juuri ne osumatkin paranevat ja lyönnit suoristuvat.
    Mä ymärrän se että harrastaja ei ole perillä lajin dynamiikan ja geometrian osuudesta, mutta olen pirun huolissani jos kollegatkaan eivät sitä vielä ole oivaltaneet.

    MP-33 kirjoitti: (20.3.2014 11:27:10)
    Tässäpä on hyvä aloitus seuraavaan tappeluketjuun. Veikkaan, että viimeistään 10. viestin jälkeen joku on jo täysi idiootti ja ”mistä näitä oikein sikiää” jne.

    MP-33 veikkasi ihan väärin ketjun alussa – päästiin paljon pitemmälle kuin 10 viestiä!
    Hyvä!
    Lopetan siis täältä erää tähän, kun saatiin uusi ennätys aikaan! Jee! ;-D

    No joo, aika kauas päästiin tällä kertaa. Nyt ollaan kuitenkin jo hyvässä vauhdissa.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 106)
Vastaa aiheeseen: Liikaa huonoja osumia (duffi, kylkkäri, slaissi, hukki) – miten harjoitella?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Liikaa huonoja osumia (duffi, kylkkäri, slaissi, hukki) – miten harjoitella?