Aihe: Golf ja liikenne - Golfpiste.com

29.11.–6.12. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][3]
KilpailuaSuomalaista

Golf ja liikenne

Etusivu Foorumit Yleistä Golf ja liikenne

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 99)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nyt ollaan puhuttu 10 km/h erosta nopeuksissa – älkää venyttäkö sitä 135 km/h:ssa! Ei kysymys ole siitä mitä kukin tekee vaan mitä kukin on sallittu tekemään. Nopeusrajoitus on kaikille sama käytännön syistä – ei siksi että kaikilla olisi autoineen samat ominaisuudet! Kukaan meistä ei Tommi ole, mutta ei myöskään se 85-vuotias eläkeläinen. Sijoittunemme tuonne välimaastoon, miksi joillakin ei voisi olla oikeutta ajaa lujempaa kuin muut, muilla kun on oikeus ajaa hiljempaa kuin muut.

    Siksi en pidä paheksuttavana jos Tommi ajaa +10 km/h 80-100-120-alueilla, toinen asia on taajama- ja alemmat nopeudet. Niissä 10 km/h lisäys on merkittävä, toisaalta ominaisuudet eivät mihinkään katoa pienissäkään nopeuksissa. Nykyaikaiset urheiluautot pysähtyvät kuin ’seinään’ esim. 50 km/h nopeuksissa toisin kuin vanhemmat autot.

    Kyllä, minä olisin valmis antamaan +10 km/h ’lätkän’ niille kuljettajille, jotka täyttävät tietyt terveys- ja ajoneuvokriteerit. Nopeusrajoituksien tiputtamisen ja 0-toleranssin sijaan minä nostaisin nopeusrajoituksia maanteillä +10 km/h ja sen jälkeen esim. +5 km/h ylityksistä paljon kovemmat sanktiot ja reilusta ylinopeudesta kortti pois vaikka vuodeksi ilman mitään lieventäviä asianhaaroja.

    Ryhmät, jotka eniten aiheuttavat liikenneonnettomuuksia ovat päihtyneet, vanhukset ja kaahaajat (reilu ylinopeus). Eivät tavalliset ihmiset, jotka ajavat 90 km/h 80-alueella. Miksi tätä ryhmää tulisi ’rangaista’? Alkometrit, tarkemmat lääkärintarkastukset ja kovien ylinopeuksien ankara rankaisu olisivat minun lääkkeeni, jotka tehoaisivat varmasti paremmin.

    Ihmisillä (varsinkin alinopeutta ajavien) on tapana sekoittaa pahasti kaksi autoilijaryhmää. On paljon sellaisia, jotka säännöllisesti ajavat +10 km/h, mittarivirhe pois niin todellinen ylitys on +6 km/h. Alinopeutta = mittarin mukaan tai alle ajavat leimaavat kyseisen autoilijaryhmän ’kaahareiksi’ ja ’kiilaajiksi’ vaikka todennäköisesti he itse pystyisivät parantamaan liikenneturvallisuutta suhteessa paljon enemmän omalla asennemuutoksellaan.

    Minä miellän kaahareiksi sellaiset, jotka ajavat jatkuvasti +15-20 km/h yli rajoitusten, suorittavat vaarallisia ohituksia, joista osa toki johtuu ohitettavien käytöksestä ja ajavat säännöllisesti +30-40 km/h yli rajoitusten. Puhun nyt maantierajoituksista. Taajamassa alle 50 km/h alueilla jo +10 km/h voidaan pitää kaahaamisena. Minä en kuulu kaahaajiin.

    Golfin ja liikenteen sääntöjen ja rajoitusten noudattamisen vertailu tulisi suorittaa rikkomus-seuraamus-näkövinkkelistä. Golfissa sääntörikkeestä seuraa lisää lyöntejä ilman mitään joustovaraa. +10 km/h on liikennesääntöjen rikkomista, mutta poliisi voi joustaa ja antaa pelkän huomautuksen. Toki golfin sääntöjäkin rikottaisiin enemmän jos siitä seuraisi vain huomautus. Eli ei se liikemies joka ajaa +10 km/h ylinopeutta välttämättä potki palloja golf-kentällä, koska siitä seuraa hänen mielestään kovempi sanktio, jopa kilpailusta hylkääminen.

    Kun on puhuttu rajoituksista liikenteessä niin puhutaan rajoituksista golfissa, säännöissä mainituista rajoituksista ja niiden rikkomisesta. Golfissa mailojen lukumäärä on rajoitettu 14 mailaan. Jos pelaaja pitää 20 mailaa kierroksen mukanaan saa hän 4 rangaistuslyöntiä. Jos rangaistus olisi 1 lyönti, aika moni voisi tuota sääntöä rikkoa. Ei sääntöjä tarvitse noudattaa jos on valmis vastaamaan seuraamuksista. Pahasta golf-sääntörikkeestä seuraa kilpailusta sulkeminen, myös liikenteestä voidaan sulkea pois jos rike on vakava – ja näin pitää ollakin.

    Kukaan ei vielä vastannut kumman kyytiin menisi… No toinen kysymys: Lapsesi tai läheisesi lapsi on juoksemassa tielle ja tilannetta lähestyy auto etkä itse voi tehdä mitään lapsen eteen. Tilanne pysäytetään ja sinulta kysytään, haluatko että lähestyvä auto on Tommi Mäkisen 90 km/h ajama uusi Ford Focus vai 85-vuotiaan Elmeri Mäkiperän 80 km/h ajama vanha Fiesta? Nopeusrajoitus on 80 km/h. Vastauksia kiitos.

    Nimetön

    Kerta kiellon päälle tähän ketjuun.

    Ketjun aloituksessa oli siteerattu jonkun myyntitykki Hukkasen perusteluja ylinopeudelleen: ’Eräs myyntimies perusteli jatkuvaa lievää ylinopeuttaan liikenteessä sillä, että kun hän vuodessa ajaa 50.000 km, niin jo +10 km/h keskinopeuden lisääminen 80 -> 90 tietää hänelle vuodessa n. 70 h lisäaikaa perheensä kanssa. En tiedä oliko perustelussa totuuspohjaa, mutta kylmää matematiikkaa ei kukaan voi kiistää.’

    Kuulostaa aika kaukaa haetulta, sillä kylmää matematiikkaa on sekin, että jaettuna vuoden jokaiselle työpäivälle (~250) tuo 70 tuntia tekee RUHTINAALLISET 16,8 MINUUTTIA per päivä. Kannattanee siis päivästä toiseen ohitella jonoissa ja kyttäillä niitä ohituspaikkoja rekkojen takana ohimosuonet pulleina, jotta ehtii kotiin viettämään reilun vartin päivässä enemmän sitä laatuaikaa perheen kanssa!?

    No jos myyntitykki ajaa joka päivä tulee kilometrejä HELPOSTI 100.000. Se tekeekin jo 30 min lisää joka päivä mikä kyllä jo tuntuu ja voi olla ratkaiseva – iltasadun verran.

    Myyntitykki tarvitsee ne ylimääräiset minuutit chattailuun, ei ne perheen laariin kolahda:-).

    Tuohon käsittämättömän absurdiin kysymykseesi vastaan seuraavasti:

    – Lapseni ei tule oleskelemaan tienvieressä, missä voi yhtäkkiä juosta laillisesti 80kmh ajavan eteen. Suomessa ei juuri ole paikkoja, missä moinen voisi tapahtua vanhempien ollessa läsnä.

    – Toiseksi, on absurdia kuvitella, että Elmeri 85v ajaisi noin kovaa. Elmeri on keskimäärin tuon ikäisenä mullan alla tai vuodepotilaana dementiaosastolla.

    – Kolmanneksi, jos lapseni jäisi jommankumman alle, niin on saman tekevää kumpi kuski olisi syyllinen. Tommin ollessa yliajaja tapaus saisi julkisuutta, mutta kun ei olla ameriikassa, niin korvaukset olisivat minimaaliset menetykseen nähden (mikäänhän ei korvaa ihmishenkeä).

    – neljänneksi, suosittelen isoksi kasvamista ja ihan vakasti pohdittavaksi kysymystä: miksi näitä sääntöjä yhteiskunnassa oikein on?

    ’Lapsesi tai läheisesi lapsi on juoksemassa tielle ja tilannetta lähestyy auto etkä itse voi tehdä mitään lapsen eteen. Tilanne pysäytetään ja sinulta kysytään, haluatko että lähestyvä auto on Tommi Mäkisen 90 km/h ajama uusi Ford Focus vai 85-vuotiaan Elmeri Mäkiperän 80 km/h ajama vanha Fiesta? Nopeusrajoitus on 80 km/h.’

    Jos Tommi on ajanut koko ajan 90 km/h ja pappa 80 km/h, niin hehän ovat ihan eri aikaa paikalla!!

    Sorry!! 😉

    Vastaus ei ole kumpikaan noista, vaan C: Tommi, joka ajaa max. 80km/h ja tekee vielä väistöliikkeen ja huokaisee onnesta ettei ajanut ylinopeutta. Minulle kävi 2 päivää sitten näin. 30 alue, vauhti max 30. auto pysähtyi vierellä etuviistosti oikealla suojatien eteen, jossa jalankulkija jo ylitti katua. Minä en nähnyt häntä auton takaa. Huono reaktio musiikkia kuunnellessa ja omissa ajatuksissa(kuten yleensä aika moni kuski, paitsi formula). Sain pysäytetty n. 1.5m ennen jalankulkijaa äkkijarrutuksella. Epäilen jos minulla olisi ollut 5 tai jopa 10 ylinopeutta olisi nais raukka nyt jalat muussina, ehkä pääkin. Mitähän Clap olisi tehnyt jos olisi ollut kadunylittäjä??? Ajatellut ehkä, että jäi tohon vielä 1,5 metriä. Ois voinu tulla kovempaa…

    käsittämätöntä ettei kukaan pysty vastaamaan yksinkertaiseen monivalintakysymykseen, surkeaa suorastaan

    Poodri Hoo

    >>No vastaa sitten siihen ensimmäiseen kysymykseen jos toinen oli mielestäsi absurdi – siis jos mielikuvituksesi ei riitä tilanteen kuvittelemiseen. Kysymys ei tuossa ole edes oleellinen vaan vastaus. Lisäksi voisit kertoa minulle miksi yhteiskunnassa on sääntöjä?

    copperhead ’Kannattanee siis päivästä toiseen ohitella jonoissa ja kyttäillä niitä ohituspaikkoja rekkojen takana ohimosuonet pulleina’

    >>Tuo on juuri sellaista idioottimaista stereo-ajattelua mihin törmää päivittäin myös golf-kentällä. Joillakin nuo ohimosuonet pullistelevat jos ajaa hiljaa toisen auton perässä. Siksi liikenneturvallisuudenkin kannalta onkin turvallisempi mennä ohi silloin kun on tilaisuus. Kaasun polkaisu oikeassa tilanteessa ei ainakaan minulle tuota tuskaa ja mieli voi olla rauhallinen ja keskittynyt. Eli kyllä reippaasti voi ajaa tyynenäkin, vai oletko joskus muka nähnyt että esim. ralliautoilijoilla ohimosuonet pullistelisivat in-car-kameroiden kuvassa..?

    Marde: ’Jos Tommi on ajanut koko ajan 90 km/h ja pappa 80 km/h, niin hehän ovat ihan eri aikaa paikalla!!’

    >>Kuka sanoi, että he olisivat lähteneet samasta paikasta samaan aikaan?! Auto oli lähestymässä, eli he ovat tietenkin lähteneet eri aikaa tai eri paikasta. Jos joku haluaa vielä saivarrella niin voisi yrittää onnistua edes siinä.

    Arsu: ’Vastaus ei ole kumpikaan noista, vaan C: Tommi, joka ajaa max. 80km/h ja tekee vielä väistöliikkeen ja huokaisee onnesta ettei ajanut ylinopeutta.’

    >>sinulle annettiin vain kaksi vaihtoehtoa, joista piti valita, aika surkeaa ettet siihen pysty.

    Arsu: ’Huono reaktio musiikkia kuunnellessa ja omissa ajatuksissa’

    >>aivan, eli nopeudella ei ollut asian kanssa mitään tekemistä, ne jotka ajavat tietoisesti pientä ylinopeutta ajavat yleensä skarpimmin kuin ne jotka nukkuvat jonossa tai kaupunkiajossa. Jos olisin ollut jalankulkija, olisin jatkanut matkaani ja ajatellut, että mikä vi**n idiootti tuossakin ajaa ilman korttia

    Rauhoituppa nyt vähäsen, kun näytät ottavan kaikki hymynaamoillakin varustetut viestit tosissaan!!

    Pitäähän vitsitkin ottaa tosissaan, tuo vaan oli kertakaikkiaan niin huono. Ei ole kuulijan vika jos vitsi ei naurata.

    Yrittäkää ymmärtää, että clap on oikeassa. Vaikka moni on pystynytkin esittämään hyviä perusteluja, niin asia ei siitä muutu. CLAP TIETÄÄ PARHAITEN!

    Pääsääntöisesti ylinopeutta ajavat eivät häiritse eivätkä ärsytä itseäni. Muutama poikkeus kuitenkin löytyy. Tässä yksi esimerkki. Turkuun päin liityttäessä kehä II:lta tai Kauniaisista on niin sanottu kaksoisliittymä. Kehä II:lta tulevilla on kolmio, näköeste ja lyhyt kiihdytyskaista. Tämän vuoksi kiihdytyskaistan tälle osuudelle on laitettu 60 km/h rajoitus, joka muuttuu 100 km/h vasta tämän ensimmäisen liittymän jälkeen. Nyt jos Kauniaisista päin tullaan selvästi ylinopeutta, niin kehä II:lta tulijoilla on suuri vaikeus päästä liikenteen mukaan vaikka nopeutta olisikin 60km/h. Näin ylinopeutta ajavat ovat saaneet liikenteen joustamattomaksi. Välttämättä tässä ei synny vaaratilannetta, jos ratissa on se oikea Tommi Mäkinen, mutta itseäni ärsyttää nykyään yhä enemmän tällaiset ylinopeudet, jotka häiritsevät liikenteen sujuvuutta.

    Sitten taas kesämökkitielläni Emäsalossa, jos joku nopeampi tulee perääni, niin ei tee yhtään tiukkaa vähän hiljentää, väistää vaikka pysäkille ja näyttää vilkulla, että ohi vaan, koska toisilla voi olla enemmän kiirre päästä avaamaan se huurteinen omalle saunalle.

    Vähän samanlaista joustavuutta ja tilanteen arviointia kaipaisin golf kierroksillekin, enkä tuollaista tiukasti omista oikeuksista kiinnipitämistä, joka sekoittaa monen muun pelirytmin suuntaan tai toiseen.

    Nimetön

    Kylläpäs nyt sanaisen arkkusi aukaisit. Ja kaikki, jotka eivät ole NIIN fiksuja kuin sinä eli toisin sanoen lähes koko keskustelurinki, saivat osansa.

    Syy, miksi en ole nähnyt ralliautoilijoiden ohimosuonia pullistelemassa, on yksinkertaisesti se, että ralli ja sen tv-lähetykset ovat mulle aiheena täysin EVVK. Ja toiseksi, niillä on muuten kypärät, jotka peittää aika hyvin ne ohimosuonetkin. Kysypäs muuten joskus joltain rallikuskilta, jos sellaisen tapaat, mikä hänen pulssinsa/verenpaineensa on ajon aikana.

    Etkö muka koskaan ole nähnyt liikenteessä tyyppejä, jotka kuvittelevat olevansa reaktiokyvyiltään Räikköstä tai Alonsoa nopeampia ja kyttäilevät, mutkaisella tiellä joskus kilometritolkulla, maantienopeudessa (80-90 km/h) esim. rekan takapuskurissa kiinni? Ihan sama, kuinka uusi auto heillä on, koska ajotavallaan he aika pitkälle ulosmittaavat sen hyödyn, jonka parempi tekniikka antaa. Ihmisellä kun on tietyt fysiologiset rajoitukset, myös sillä Tommilla.

    Jokaisen joka ajattelee että 10 km/h tunnissa ei vaikuta mitään, kannattaa tehdä koe, vaikkapa nopeuksilla 50 ja 60 km/h sekä 80 ja 90 km/h.

    Ajaa 50:ttä ja pysäyttää auton niin nopeasti kuin pystyy ilman kurvailuja, tarkoittaa autosta riippuen ABS:ien kytkeytymistä tai lukkojarrutusta. Viiva auton keulan kohdalle missä pysähtyi. 60:n nopeudella sama juttu, jarrutus alkaa samasta kohdasta kuin 50:n nopeudella.

    Vielä voi toistaa kokeen noilla suuremmilla nopeuksilla.

    Kokeiden jälkeen kannattaa miettiä jokin läheisistä ihmisistä, vaikkapa vaimo työntämässä lastenvaunuja tuon ensimmäisen viivan kohdalle….

    Tieliikennelakeja voi liikenteessä rikkoa ilman menetyksiä, mutta fysiikan lakien kanssa on joskus eri juttu…

    Epäileville Tuomaille sanon vain, että kokeilkaa ja yllättykää. En kommentoi asiaa enempää

    copperhead: ’Etkö muka koskaan ole nähnyt liikenteessä tyyppejä, jotka kuvittelevat olevansa reaktiokyvyiltään Räikköstä tai Alonsoa nopeampia ja kyttäilevät, mutkaisella tiellä joskus kilometritolkulla, maantienopeudessa (80-90 km/h) esim. rekan takapuskurissa kiinni?’

    >>olen tietenkin ja itsekin moisen peesailun tuomitsen, tein sen aiemmin jo tässä ketjussa, tosin silloin oli kysymys siitä, että ei edes haluta ohi. Liikenteessä sujuvasti ja turvallisesti ajaminen perustuu pitkälti ennakointiin ja tilannenopeuksiin. Sitä paitsi jos näet heidän otsasuontensa pullistuvan niin ajat joko liian hiljaa tai liian lähellä.. Edelleenkään en puhu wanna-be-räikkösistä vaan tavallisista suomalaisista autoilijoista, jotka ajavat maanteillä ’työkseen’ 10 km/h yli rajoitusten.

    Edelleen minulla on sellainen tunne että useat keskustelijat väittävät että ihmiset ja ajoneuvot ovat ominaisuuksiltaan samanlaisia, ja sitä on vaikea ymmärtää. Jos joku ei tunne olevansa ominaisuuksiltaan kykenevä ajamaan 80-alueella 80 km/h niin miten voi olla mahdollista että se hänelle edes sallitaan?! Jos taas kaikki kykenevät ajamaan turvallisesti liikennesääntöjen puitteissa niin täytyyhän jonkun pystyä ajamaan vähän lujempaa yhtä turvallisesti?!

    GeorgeGG:lle sen verran, että kiitos osallistumisesta keskusteluun vaikka et tuonutkaan siihen mitään uutta. Kukaan ei väitä etteikö 10 km/h vaikuta auton pysähtymiseen – tottakai vaikuttaa! Jos ajatellaan koko ajan, että tiputetaanpa taas 10 km/h koska se parantaa turvallisuutta niin kohta ollaan siinä tilanteessa, minkä joku jo mainitsi aiemmin – autot eivät liiku! Eli jonkinlainen kohtuuskin pitää asiassa olla.

    Minun pointtini on se, että nopeusrajoitukset on varmasti laadittu ’heikoimman lenkin’ mukaan. Ei tietenkään parhaimman kuljettaja-ajoneuvo-kombinaation suorituskyvyn mukaan

    Kolmas kysymys, johon tuskin siihenkään saan yhtään vastausta. Kumpi vaihtoehto vaarantaa liikennettä ENEMMÄN.

    a) 80 km/h ajava 75-vuotias Väinö, jonka havainnointi- ja reaktiointikyky yhdessä vanhan Fiestan suorituskykyyn ja hieman kuluneiden renkaiden kanssa pysäyttävät auton 100 metrissä.

    b) 90 km/h ajava rallikuljettaja Tommi, jonka havannointi- ja reaktiointikyky yhdessä uuden Focuksen suorituskyvyn ja uusien renkaiden kanssa pysäyttävät auton 65 metrissä.

    Kumpi on liikenteessä vaarallisempi?

    Tommi on vaarallisempi, koska:

    Tommi ei tyydy ajamaan 90 km/h vaan ulosmittaa taidot ja auton. Varmaan 100 km/h kaveri ja auto pystyy pysähtymään siinä, missä papparainen. Mitäpä tommi aiheuttaa liikenteessä. Tiukkoja ohituksia, kiihytyksiä ja jarrutuksia sekä tiukkoihin väleihin kiilamista.

    Missään nimessä en väheksy kuljettajan, auton enkä etenkää renkaiden vaikutusta liikenneturvallisuuteen, mutta liian usein nämä hyvät asiat ulosmitataan ylinopeuksilla. Etu on jo valitettavasti jo kertaalleen mitattu lisääntyneillä liikennesuoritteilla, hirvimäärän kasvulla yms.

    Vähän samalla tavalla voi pohtia lisääkö uusi pitkälle potkiva draiveri ja pallo varmuutta, koska avauksissa voisi käyttää vähemmän voimaa. Suurin osa meistä ei vähennä lyönnin voimaa, vaan ulosmittaa driverin ominaisuudet yrittämällä lyödä palloa entistä pidemmälle (metsikköön).

    vai

    c) 90 km/h ajava wannabe Tommi yhdessä vanhan Fiestan ja hieman kuluneiden renkaiden kanssa

    Vastaan kysymykseesi vastakysymyksillä. Mitä tyypeistä a, b ja c on eniten liikenteessä ?

    Mitkä tyypeistä a, b ja c ovat aiheuttaneet eniten onnettomuuksia ?

    En oikein ymmärrä mitä te yritätte todistaa mutta joka tapauksessa teette sen aika surkeasti. Ja miksi ette voi pysyä asiassa? Ei minua kiinnosta keskustella wanna-be-mäkisistä, niitä on liikenteessä aivan liikaa – senhän kaikki tietää.

    Minä puhun koko ajan 90 km/h nopeuksista ja te ulosmittaatte jo auton suorituskykyä ja kuljettajan ominaisuuksia – minkälaisilla paskoilla te tumpelot oikein ajatte?!

    Joo joo… Syy yliajoon olisi ollut juuri tuo huolimattomuus. Mutta uskallan väittää, että harva kuski pystyy tarkkailemaan ja reagoimaan kaikkia vaartekijöitä jos ajaa ylinopeutta. Ihminen kun pystyy ajattelemaan vain kolmea asiaa yhtäaikaa. Pystyin reagoimaan koska tilanne nopeuteni oli oikea. En suinkaan nukkunut ratissa. Ylinopeutta ajava voi olla ehkä tarkkaavaisempi(mitä epäilen), mutta yli se silti ajaa herkemmin. Ja kysymyksesi oli niin luokaton, että siihen vastaaminen antamillasi ehdoilla on hölmöä. Tuollaista tilannetta kun ei minun lasten kanssa tapahdu. Toivottavasti sisäistät edes hieman tämän ketjun viesteistä. Mutta etpä taida… Sä olet vaaraksi muille… mut sua ei kiinnosta.

    Lukematta kaikkia näitä viestejä seuraava kommentti.

    Hidasta peliäkin enemmän minua haittaa pelikaveri joka herne nokassa veuhkoaa hitaasta pelistä.

    Itse olen yrittänyt ottaa asenteen, että piktällä jänteellä opetetaan ja opetellaan golfaajia huomaavaisiksi ihmisiksi, jotka järkevällä tavalla päästävät nopeampia ryhmiä ohittamaan. Kun sitten eteen sattuu ne jotka eivät vielä ole oppineet, niin hyväksytään, ettei tämä maailma ole monessa muussakaan suhteessa ihan täydellinen.

    Lähes täysillä kentillä on kyllä ihan oiekasti vaikea päättää mikä on KAIKKIEN kannalta parempi ratkaisu, kun esimerkiksi neljän ryhmine joukossa etenee yksi parivaljakko.

    Kuule ihan tavallisella perheautolla ajellaan, mihin mahtuu takakonttiin bagi ajureineen, lasten rattaat ja perheen viikonloppukamat. Ei kiihdy eikä pysähdy 300 hv sportin lailla eikä kolmen autoa ohiteta heittämällä. Onneksi, sillä tuskin moisella malttaisi +10 km/h nopeutta ajaa.

    Sinänsä idea nostaa nopeusrajoituksia 10 km/h ja pistää 5 km/h sakot on hyvä, muttei se toimi. Väitän, että tien varsille tulleet nopeus näytöt ovat lisänneet keskinopeuksia maantiellä, koska jokainen tietää aika tarkkaan mittarivirheen suuruuden. Väitän, että ohituksien määrät ovat tästä huolimatta lisääntyneet. Jonossa ajamien ei vaan sovi usean luonteeseen, kovempaa pitää päästä. Ja ko. joukko kasvaa yhä edelleen.

    Olisi siis turvallisempaa laskee rajoitusta, koska nämä ohittelijat ohittavat joka tapauksessa. Pienempi nopeus vain lyhentää ohitusmatkoja ja pienentää riskejä.

    Golfissa pitkälle lyönnistä on tullut monille tavoite. Pitäisikö kenttiä pidentää, jotta draiveria voisi käyttää jokaisella väylällä? Mielestäni ei, vaan käyttää, varsinkin ruuhkaisilla kentillä pienempiä mailoja ja opetella pelaamaan useammalla mailalla. Samalla tavalla nämä pitkälyöntiset, tuovat kentälle kuminauhaliikettä kuin hyvillä taidoilla ja autoilla ylinopeutta jonossa kaahaavat. Onneksi golkentällä ei yleensä leikitä omalla tai toisten hengellä. On hienoa, että osaa lyödä pitkälle, muttei draiveri jokaisella väylällä tarvitse käyttää.

    Väitän, että aika monelle on yhtä vaikeata olla käyttämättä pitkälle lyövää draiveria aina kun vain on mahdollista kuin ajaa urheiluautolla nopeusrajoituksien mukaan :-). Minulle ainakin on.

    Kivikasvojen muinaista sketsiä mukaillen:

    On se harmi etteivät puut kasva juuret ylöspäin, ei olisi silloin monen tänne kirjoittavan henkilön lähisukulaiset osanneet tulla puusta alas.

    Nimetön

    Kättelen clapin opponentit. Minä-minä -asenne tuli oikein selvästi esille clapin jorinoissa.

    EFC

    Tuskin Tommi Focusta ajaisi, hänhän on ’Subarun miehiä’ !!!

    Te niin kovasti haluatte ja yritätte väitellä kanssani, mutta teillä ei ole ollut yhtään kunnon argumenttia. Ainoat ’vastaväitteet’ ovat asiaa vierestä hipoavia itsestäänselvyyksiä, joissa olemme samaa mieltä. Osa tyytyy vain paheksumaan ’jorinoitani’ ilman että pystyy asiaa perustelemaan. Saatika sitten huonot vitsit ja vanhojen vitsien huonoon kirjoitusasuun puettu mukailu. Ettekö tosiaan pysty parempaan?

    Muutamia vinkkejä:

    – perässä ajaminen saattaa olla vaarallisempaa kuin ohittaminen

    – ohittaminen on vaarallista jos kuljettaja ei osaa painaa kaasua ja ohjata samanaikaisesti

    – jos maantiellä on 10 auton jono, se ei tarkoita että olisi ruuhka

    minä-minun kautta!

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 99)
Vastaa aiheeseen: Golf ja liikenne

Etusivu Foorumit Yleistä Golf ja liikenne