23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][27]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäKoronavirusVastaa aiheeseen: Koronavirus

#1310120 Ilmoita asiaton viesti

Sanoisin, että täällä ja yleensä golfareissa on ainakin kolmea suhtautumista asiaan.

Eläkeläisiä, suuri osa riskiryhmäläisiä ja kova hinku päästä kentille, mutta tartunta luonnollisesti pelottaa. Pelattaisiin mieluusti kahdestaan esim. puolison kanssa.
Innokkaita pelureita, ei riskiryhmiin kuuluvia nuoria ja keski-ikäisiä. Saattavat kantaa virusta, mutta koska ei oireita niin mitä väliä. Heikot sortuu ja luonto korjaa, jos jonkun sattuu tartuttamaan. Pääasia, että pääsee kentälle. Näitä tuntuu olevan paljon.
Ja sitten on niitä, joilla myös kova hinku kentälle, mutta parempia hetki katsoa miten tässä oikein käy. Tauti saattaa niittää nuoren ja terveenkin eikä ainakaan halua tartuttaa muita, jos itse olisi oireeton viruksen kantaja. Itse kuulun tähän viimeiseen ryhmään, ei riskiryhmää ja vajaat sata kierrosta kaudessa sekä aika paljon kilpailuja, joista osa on jo peruttu.

Olen myös sitä mieltä, että kentät auki vaan sitten kun se aika koittaa, mikäli tilanne ei äidy pahemmaksi. Mutta paras varautua myös huonompaan vaihtoehtoon. Koko maailma alkaa olla kohta kotikaranteenissa ja sitä mukaa tietysti myös golfkentät kiinni vaikka se tartunnan riski olisikin siellä pieni. Euroopassa kuolee koronaan ~2,5 ihmistä minuutissa.
Toivotaan, että meillä nämä nykyiset rajoitukset tepsii.