23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][27]
KilpailuaSuomalaista

UUSI AUTO 2004

Etusivu Foorumit Yleistä UUSI AUTO 2004

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 26)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nyt tarvitaan kaikki apu. Olen pian autoton ja pitäisi keksiä uusi peli millä kiertää kenttiä. Mutta kun en ole ollenkaan vihkiytynyt alaan niin en tiedä mitä uutuuksia alalla on. Golf ja Senic ovat jo tuttuja merkkejä, mutta nyt tekisi mieli jotain raflaavampaa. Farkku-mallia en ollenkaan halua, mutta kaikki kolme lasta pitäisi mahtua mukaan taakse. Antakaa vinkkejä niin jalkaudun kentälle.

    Ensin pitää päättää paljonko rahaa haluaa käyttää.

    Tota tohon on tosi vaikeeta vastata.Et Kertonut mikä on hintahaitari. Sen kun kerrot niin siihen on helpompi vastata. Voisit myös vastata minkä tyyppisen auton haluat sedanin vai sellaisen pienen auton. autoja on monenlaisia ja varmasti tulet löytämään omasi.

    Onnea auton hankintaan:)

    Nimetön

    Mulla on sama aihe esillä viestilistassa. Varsinaisestihan kenttää ei pääse kiertään uudellakaan autolla (hehe). Mielenkiinnolla seuraan, millaisia vastauksia sinä saat. Minä olen saanut hyvää tietoa – en nimittäin viitsi kiertää autoliikkeitä 3 golfbagin kanssa paksia testaamassa.

    Mutta yleisön pyynnöstä…

    huolimatta kerron oman mielipiteeni:

    Hyundai tekee sellaista näppärää ja edullista urheiluautoa. Punaisena aika vetävän näköinen. Bägi ja mailat lastataan kyytiin rakennussarjana, olen sivusta seurannut ja nauranut sitä touhua.

    Westendin Lada eli Volvo V70 on meilläpäin (yli)suosittu – joka 2. naapurilla alla. Mutta kun et farkkua kaipaa, joutunet tyytymään 80:een – ei ole pieni mistään kohdasta.

    Kalikka kalahti.

    Meikäläisen bägi kyllä mahtuu siihen takaluukkuun mainiosti ilman että tarvitsee ottaa edes draiveria pois.

    Ja ohjekirjassa lukee, että ei sovellu lasten kuljetukseen, mutta kun ei ole sellaisia huolia.

    Chaquelle ei varmastikaan sovi, jos lapsilla on edes mormaalimittaiset jalat. 🙂

    Nimetön

    Tsori vaan jos kilahti tai mäjähti. Näkemässäni tapauksessa kaksi miehenkokoista kaveria ihmetteli bagien, salkkujen, kassien ja mailojen kanssa tätä sovitusasiaa ja heillä kului lähtöön aikaa reilusti enemmän kuin minkä matkalla kentälle pystyi ajamala kuromaan umpeen. Koska meillä oli kiire tiiamaan, en voinut jäädä rekisteröimään, miten pakkausongelma lopulta ratkaistiin. Silti itse auto on hyvän näköinen ja varmaan kiva peli. Onnea!

    vaikka olen ajoikäinen vasta 3 vuoden päästä niin sanon että BMW 535 I. Todella hyvä tavaratila ja tilat ovat todella hyviä..

    vaikka olen ajoikäinen vasta 3 vuoden päästä niin sanon että BMW 535 I. Todella hyvä tavaratila ja tilat ovat todella hyviä..

    toyota corolla vuosimallia 80-luvun loppu… tietysti kaikilla herkuilla (lue amisherkuilla)=)

    Ei sulle riittäis 525 tai jopa 520.Siitäkin löytyy 170 heppaa.varmaan riittää jopa mansonille suomessa.

    ja 535 alkaa syömään bensaa aikas reippaasti.teho ei tule tyhjästä!!

    mieti sitä.tai osta dieseli.

    Lue lisää: bmw

    Täytynee suositella Chryslerin Voyageria. Sellaista ollaan tässä haaveiltu mutta piti laittaa vähänki aikaa jäihin. Kiitos isolle Elisalle!

    Tilaa ainakin riittää ja on aikas pirun hyvän näköinenkin.

    Jos hinnalla ei ole väliä, niin BMW X5 tai Porsche Cayenne… joo ovat tavallaan farkkuja.

    Jos haluat jotain Golfin hintaluokasta (max 25 k€), vaihtoehtojahan löytyy: Voortilta Focus ja Modeo, Madzalta 3 ja 6, Mitsulta löytyy Carismaa, Nissanilta Primera, Ooppelin voi ohittaa, Peugeot 307 tai uusi 407, Seat Leon tai Toledo sekä Subaru Impreza mahtuu jotenkin raameihin.

    Jos vähän parempaa hamuat, käytettynä voisit harkita Audi A6, Saab 9-3 tai Volvo S60.

    Vaikea toiselle on autoa valita. Jos ajo on pääasiassa kaupunkiajoa, riittää pienempi tila-auton kökkyrä esim. Nissan Tino. Jos maantiellä ajelet, pitää kaahailuun löytyä tehoja… siis Audi S6 on valinta.

    Lue lisää: Etsi vaikkapa täältä

    Kiitos hyvitsä vinkeistä ja varsinkin linkeistä.

    Hintahaitari on aika leveä ja kompromissejä joutuu varmaan tekemään, esim mailat ei voi kulkea aina mukana.

    Mutta linkistä näki hyvin millaisia autoja maalilmalla oli ja tarkennus toimi tehokkaasti.

    Kiitos Pommittaja

    Kannattaa vielä huomioda että neliveto syö tilaa takakontista, jos olet edes sellaisia harkinnut.

    Audin A6:sen hintakin laskee kohtapuolin kun saavat uuden mallin julkaistua.

    Ja vielä BMW:estä.Siinä vanhemmassa 5-sarjalaisessa ei ole erityisen iso tavaratila, mutta uudessa on!Vanhassa se on paljon matalampi, kahdenkin bägin sovittaminen tuottaa ongelmia,

    Lue lisää: autotalli

    toyota avensiksessakin on aika iso tavara tila

    2 bägiä mahtuu+ 4-hengen viikon tavarat lomalle…

    Kakkosauton haku on päällä. Onko kokemuksia esim Fiat Punton takaluukusta golfbagin kesäkodiksi? Silmällä kyllä näkee, että vähintään driveri pitää poistaa.

    Äidillä on uusi punto dynamic tai jotain. Ihan näppärä kaupunkikärry. Vähän laiska, mutta muuten jees. Ei oo tullut mieleen tunkee golfbägiä takaluukkuun, mut voin kokeilla viikonloppuna. Takapenkit saa nurin ja silloin mahtuu aikas monta bägii ;-). Mulla on joskus nuorena tyttönä ollut uuno ja siihen saatiin tungettua yksi jääkaappipakastin!

    Tehkää sama ratkaisu kuin Mika Hekkanen tuolla pohjoisessa! Katso linkki!

    Lue lisää: golfauto

    Volkkarin Touraniin mahtuu jälkikasvu ja bägit yhtäaikaa. Jos kukkarossa riittää syvyyttä, ilman muuta Audi A6 😉 Tai Volkkarin Touareg.

    Hyvin yksinkertaista testata tuo golfbägin sopivuus. Menet koeajolle ja otat bägin mukaan; jos ei mahdu, ei mahdu. Eräässä liikkeessä oli jopa bägi liikkeen nurkassa testikappaleena. Sinänsä hieno ele, mutta myyjätiimi (golfia pelaamattomana?) oli unohtanut laittaa mailat sisään. Puumailathan pidentää bägiä 20 cm, joten kyllähän se tyhjä kantobägi sopii minne vain.

    Oikeasti tuossa pienten perheautojen kategoriassa (corolla, golf etc) on huolestuttava suuntaus, ainakin uusissa hatchbackeissa. Tavaratila on kokonaisuudessaan vain pyöräkotelojen väliin jäävän tilan levyinen, tämä pätee ainakin Golfeihin ja uuteen Mazda3:eeni, mihin kumpaankaan ei bägi sovi ottamatta puumailoja pois. 🙁 Edellisessä autossa (93 Astra sedan) ei ollut hukattu sitä pyöräkotelojen viereistä tilaa, ja sinne mahtuikin 4 kantobägiä puumailoineen kaikkineen. Mutta pienestä puumailasäädöstä huolimatta, suosittelen tuota Mazda3:a kaikille. (Oma autohan on aina se maailman paras 🙂

    LOL 🙂

    Tuo on yksi minun joskus mainituista auton pienoismalleistani! Jonkin kerran tuo on ollut Sankivaarassa parkissa, kertaalleen jopa Triumph TR-6:n vieressä. Bägi mahtuu tasan tarkkaan kuskin viereen vänkärin penkille, ei takakonttiin eikä penkkien takana olevaan ’tavaratilaan’. Takapenkkejä tuossa Spitterissä ei edes ole.

    Pahuksen hyvä talviauto, uskokaa pois. Ajoin tuona päivänä auton oman tallini remontin valmistumisen jälkeen kaverin tallista väliaikaissäilytyksestä pois. Matkaa ~15 km, alla hyväkuntoiset kaksi kesää vanhat kesägummit.

    Auton speksit: Triumph Spitfire Mk IV ’73, swäppikone 1500 (pari vuotta muuta autoa tuoreempi).

    Kiitti Mika selvityksestä! Mukava, että joskus tulevat nämä OT-asiatkin esille, jotka eivät ole ihan huu haata eikä P:tä. Jos tulen Ouluun (tai Virpiniemeen – toivottavasti) pelaamaan, otan yhteyttä (jos vielä näissä ympyröissä pyöritään).

    Nimetön

    Nonnii. Se on taas mopo karant k’sist porukalla.

    N’ytt” tuo puolustusministerikin tyytyv’n mustaan Skodaan. Ks. t’n pv’n Iltis.

    p.s. Kuka tiet” miten t’h’n saa aeae/kirjaimet takaisin

    Ei samperi.

    Nyt kun tuli asia puheeksi näin keskellä talvea niin kaikkea ei voi muistaa. Ainoa, mitä olen ensi kesälle suunnitellut, on TCCF:n (Triumph Cars Club of Finland) kesäajot, jotka ovat kerrankin täällä pohjoisemmassa – jopa lähellä anoppilaa Himangan Sautinkarissa.

    16.-18.7.2004.

    Ei samperi.

    Left: tervetuloa vaan käymään tällä suunnalla, vaikka aikasemminkin kuin Virpiniemen kentän avajaisissa – jotka ovat aikaisintaan 2006.

    Lue lisää: TCCF

    EFC

    Tavaratilaa tarvitseva (matkustamon kustannuksella) voisi harkita Mosse PickUpin hommaamista, jos niitä enää mistään löytää. Auto herättäisi klubin parkkipaikalla yhtälailla huomiota kuin se X5 Bemarikin tms.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 26)
Vastaa aiheeseen: UUSI AUTO 2004

Etusivu Foorumit Yleistä UUSI AUTO 2004