23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][27]
KilpailuaSuomalaista

Turha galluppi #482: ET:n paras swingi?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Turha galluppi #482: ET:n paras swingi?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 27)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kenellä on mielestäsi ET:n sulavin lyönti? PGA-tourillahan pelaajat olivat jokin vuosi äänestäneet Steve Elkingtonin parhaiten swingaavaksi, mutta entäpäs kotoisempi ET? Oma ääneni taitaa mennä Luke Donaldin täydellisen tasapainoiselle suoritukselle, vaikkei mies taida niitä ihan pisimmälle mättäviä kavereita ollakaan (mutu).

    Nimetön

    Donaldin keskiarvo draiveissa (yards) 285,6 ja sijoitus 87. Ilonen on 69. 287,7 yardilla.

    Robert Rock on pitkälyöntisin ka. 306,5.

    Nimetön

    Hmmm. Adam Scott jos on et pelaaja

    Nimetön

    En nyt sanoisi että Emersonilla on ihan sata varmaan paras svingi, mutta mielestäni se on hivelevän letkeä ja tasapainoinen.

    Ei löytynyt googlettamalla videopätkää, mutta katsokaapa Emersonia seuraavassa ET:n lähetyksessä sillä silmällä.

    Steve Webster. Moderni ja helpon näköinen svingi, jossa voimantuoton voi ’nähdä’.

    Kun suhteutetaan koko ja lyöntipituus, niin Webster lienee kärkinimiä (173cm / 293 yds) ja griiniosumissa 10:s.

    Muita vaihtoehtoja olisi ainakin jo ehdotettu Emerson (vaikken sanoisikaan svingiä letkeäksi), Raphael Jacquelin ja varauksin Henrik Stenson sekä Peter Hedblom.

    Tourin huonoin svingi on varmaankin Christian Cevaerilla, lähelle pääsee Patrik Sjöland.

    Nimetön

    Ehdottomasti Big Easy.

    Donaldilla on ihailtavan tasapainoinen svingi ilman turhia liikkuvia osia. Upea pehmeys ja tempo.

    Toinen helpostikatseltava on Paul Caseyn svingi. Yksinkertainen ja tehokas.

    Nimetön

    No, kyllä vanhoista parroista vielä Ernietä kärsii katsoa. Woosien svingiä on aina pakko hämmästellä ja toistaa hidastettuna, että tekikö se jotain, ennenkuin file jälleen kerran irtosi

    Nimetön

    Aivan omaa luokkaansa on Raphael Jacquelinin svingi. Hän todella svingaa, ei lyö niinkään palloa.

    Samaa mieltä kuin Senior.

    Jacquelinin svingi on ihmeellisen kevyen oloinen ja silti pallo lentää pitkälle.

    Juups. Raphaël Jacquelin.

    Mun silmää miellyttää Goosenin svingi. Vaivattoman näköistä ja menee myös pitkälle. Kaveri ei kapinoi turhista kentällä eikä vetele putteria perässään greenillä. Joku voisi tietysti tästä syystä kutsua värittömäksi.

    No, ehkäpä noi salamaniskun saaneet osaa ottaa asiat asioina.

    Linkin takaa Goosenin svingi analysoituna.

    Mielenkiintoista asiaa esim. vasemman käden suoruudesta ja suljetusta stanssista.

    Ps. Bonuksena Tikrun svingi takavuosilta. Video näyttää kuinka paljon tiikerin svingissä on liikkuvia osia. Vaikuttaa melko haavoittuvalta maallikon silmään, kun miettii kuinka paljon asioita pitää saada toimimaan synkassa.

    Lue lisää: Klikkaa Goosen

    asa

    Itse olen ihastellut viime aikoina, aika paljon ’lähetysaikaa’ saaneen, Walesilaisen Bradley Dredgen swingiä. Helpon näköinen perus swingi. Eikä kaveri muutenkaan vaikuta mitenkään ärsyttävältä.

    Darrenin sokettikin on aina mukavaa katsottavaa 🙂

    Juu. Luke Donald!

    Epäilyksettä Luke Donald, joskin hän taitanee kuulua PGAn listoille.

    Nyt tulee musta hevonen… Challenge tourilla nyt pelaavalla Jamie Elsonin swingi on mun ehdotus.

    Seurasin kaveria pari kolme vuotta sitten Espoon kisassa ja oli se swingi aivan valmista touhua.

    Boscon väläytys.

    ’Toinen helpostikatseltava on Paul Caseyn svingi. Yksinkertainen ja tehokas.’

    Parhaasta swingistä jos puhutaa Casey on häntäpäässä!

    Nimetön

    Asiaa optikolle ?:-)

    Bosco sai moitteita minun huonon makuni johdosta 🙂

    Ei vaan, jos tuollainen tumppi vetelee noita mittoja, niin täytyy hommassa olla jotain ideaa. Ei välttämättä balettimaista viehkeyttä, mutta myös yksinkertaisuus on kaunista.

    Nimetön

    Tuli sikäli oikeaan osoitteeseen, että Paul C. kuuluu minullakin ainakin sarjaan ’erikoismailamiehet’. (Vrt saman niminen topiikki)

    Raphael Jacquelan. Niin vaivattoman näköinen.

    Googlehirmut, linkki Steve Websterin svingulaan?

    Raphael Jacquelin oli se nimi joka pääasiassa ET:tä pelaavista tuli ensimmäisenä mieleen.

    Raphael Jacquelin swingi on minun mielestani aika hantapaassa! En tykkaa kun ei nouse koko oikea jalkapohja maasta loppu asennossa. Hyva rytmi ja tempo mutta siina se sit olikin. On esim. Paul Caseyn swingi mun mielesta natimpi. Mutta kylla se goosenin on varmaan yks kaunneimista.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 27)
Vastaa aiheeseen: Turha galluppi #482: ET:n paras swingi?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Turha galluppi #482: ET:n paras swingi?