29.9.–6.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[9][17]
KilpailuaSuomalaista

Osta matka vain suomalaiselta matkatoimistolta

Etusivu Foorumit Matkailu Osta matka vain suomalaiselta matkatoimistolta

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 35)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #1309298 Ilmoita asiaton viesti

    Nyt mitataan suomalaisomisteisten, mutta ulkomaisten yritysten rehellisyys peruuntuneiden matkojen korvaamisessa. Lukekaapa esim. http://www.projenni.fi etusivulta: …Matkatoimistomme on Espanjassa ja näin ollen toimimme Espanjan lain alla… Ei siis korvaa, kuten suomalaiset yritykset Yleisten matkapakettiehtojen mukaan.

    #1309337 Ilmoita asiaton viesti

    Saa nähdä kuinka maailma muuttuu ja onko duunarilla enää tulevaisuudessa varaa matkustaa. Itse en oikein usko että matkustaminen tänä vuonna onnistuu kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

    Ilman muuta pitää käyttää Suomessa ja Suomen lakien mukaan toimivia matkatoimistoja.

    Ei ollut tullut mieleenikään että projenni ei kuuluisi näihin.

    #1309537 Ilmoita asiaton viesti

    Itselläni vain hyviä kokemuksia jennistä! Terveisin koronan alta paennut!

    #1309538 Ilmoita asiaton viesti

    Eli en varaa pro jennin kautta mitään vaikka muuten järjestelyt ovat olleet ok.

    #1309539 Ilmoita asiaton viesti

    No kukin tekee omat päätöksensä, mutta itse en jenniä sulje pois!

    #1309563 Ilmoita asiaton viesti

    Tuossa Projennin tiedotteessa ei mainittu missään kohtaa ettei mitään korvata. Matkan siirtäminen, silloin kun se asiakkaalle sopii, on myös verrattavissa korvaukseen. Lisäksi tuossa mainitaan että odotetaan lentoyhtiöiden, kenttien ja hotellien päätöksiä ennen kuin voidaan maksaa asiakkaille takaisin. Tätä en tulkitse kieltäytymiseksi.
    Espanjassa toimivan yrityksen on ymmärrettävästi toimittava paikallisten lakien mukaan ja, tietämättä tarkemmin, uskoisin että toiminnan pyörittäminen maassa on helpompaa kun yritys on rekisteröity sinne. Itse tulkitsin tuon maininnan Espanjan lakien noudattamisesta ( joka maininta nyttemmin on näköjään poistunut ) syyksi toiminnan keskeyttämiselle. Tuollahan suljettiin nopeasti mm. kaikki hotellit ja golfkentät. Lentojen peruuntumisellekaan ei matkatoimisto voi mitään muuta kuin yrittää saada korvaavat lennot, jonka se on myös tehnyt.
    Tietämättä asiasta yhtään mitään; voihan olla että koska Projenni on paikallinen yritys, on heidän ollut jopa helpompi toimia tässä tilanteessa eri viranomaisten kanssa, kuin ulkomaisen yrityksen. Mahdollisesti voivat myös saada korvauksia Espanjan valtiolta jos sellaisia ollaan myöntämässä.
    En ole ollut kyseisen yrityksen matkalla joten en osaa sanoa sen normaalista toiminnasta mitään, mutta ainakin sen sivustolla oleva tiedote on asiallinen ja antaa vastuullisen ja asiakkaista välittävän kuvan.
    Varaamalla itse lennon suoraan lentoyhtiöltä, auton vuokraamosta ja hotellin netistä ja jättää matkavakuutuksen ottamatta voi säästää huomattavasti. Tämänkaltaisessa tilanteessa voi sitten yrittää itsenäisesti vaatia korvauksia kultakin yritykseltä erikseen. Karanteenissa aika sujuu sitten mukavasti kun on puuhaa.
    Tsemppiä Projennille ja myös muille, myös suomeen rekisteröidyille matkailualan yrityksille.

    #1311599 Ilmoita asiaton viesti

    Niinpä. Saas nähdä milloin tai tulekaan ollenkaan matkanjärjestäjän itse peruuttaman matkan rahat takaisin. Kyse on suomalaisesta toimistosta. En nyt vielä nimeä mainitse.

    #1312606 Ilmoita asiaton viesti

    Bilyana Golf ei ole suomalainen. Kertoi että takaisinmaksu kestää 4 viikkoa. Sen se kesti mutta ei mitään ongelmaa. Suomalaisella Finnairilla kyllä kestää.. Kaikki muut perutut keikat yms on jo palautettu.

    #1312736 Ilmoita asiaton viesti

    Matkatoimistomme on Espanjassa ja näin ollen toimimme Espanjan lain alla… Ei siis korvaa, kuten suomalaiset yritykset Yleisten matkapakettiehtojen mukaan.

    Erinomainen avaus, hyvä tietää mitä yhtiöitä välttää jatkossakin.

    Rohkeasti käsi ylös ne jotka hävisivät tuhansia euroja golfmatkoihin, joista ei hyvityksiä makseta? Veikkaan että ulkomaille matkustaminen ei ole mahdollista vielä pitkään aikaan.

    #1312785 Ilmoita asiaton viesti

    Meidän matka maksettaisiin takaisin mutta päätettiin vaimon kanssa jättää rahat matkatoimistolle ”piikkiin”.

    He tarvitsevat sitä enemmän kuin me juuri nyt. Joku voi toki sanoa, että hölmöjä olemme, jos vaikka menevät konkkaan. Nyt se todennäköisyys ainakin pienenee. Olisivathan ne rahat menneet kuitenkin matkan toteutuessakin ja saimme sen ajan pelata täällä kotisuomessa turvallisesti.

    #1312807 Ilmoita asiaton viesti

    Falcon: Meidän matka maksettaisiin takaisin mutta päätettiin vaimon kanssa jättää rahat matkatoimistolle ”piikkiin”.

    Juuri näin..yrittäjä kiittää!

    Hieman liian harvat ymmärtää toteuttaa tällaisia pieniä huomaavaisuuksia. Voin kokemuksesta kertoa että vastaavilla, omalta kohdalta varsin pienilläkin, asioilla ja/tai teoilla on taipumusta palautua takaisin miellyttävällä tavalla. Hyvät Asiakkaat muistetaan yleensä silloin kun yrittäjälle, syystä tai toisesta, osuu sopiva tilaisuus vastapalvelukseen.

    Myös positiiviset asiat toteutuu vanhan aforismin mukaisesti..”Minkä taakseen jättää sen edestään löytää”.

    #1312809 Ilmoita asiaton viesti

    Markkinataloudessa yrittäjä kantaa taloudellisen riskin, ei asiakkaat tai valtio. Nämä on ihan yhteiskuntaopin perusasioita. Tuo nimimerkki falconin satuilu nyt ei vaikuta lainkaan uskottavalta.

    #1312812 Ilmoita asiaton viesti

    Oma kaudenavausmatka tuli siirrettyä kaudenpäätösmatkaksi. Optimisti kun olen, niin ajattelen että loka-marraskuussa saattaisi jo reissut tulla kyseeseen. Jos ei, niin siirrellään lisää.

    ps. Tunteeko joku Espanjan kuluttajasuojalakia oikeasti 😉

    #1312814 Ilmoita asiaton viesti

    Kuluttajansuoja on ilmeisen kohtuullinen, mutta käytännössä esteeksi muodostuu kielimuuri ja se että asia pitäisi hoitaa Espanjassa:

    La Hoja de Reclamación

    Matkathan tosin ostetaan yleensä internetin kautta ja Euroopan unionissa perusperiaate on se, että kuluttajansuoja-asioissa noudatetaan kohdevaltion eli kuluttajan kotimaan lainsäädäntöä. Suomalainen kuluttaja, joka on ostanut tuotteen tai palvelun toisesta EU-maasta, voi siten ristiriitatilanteessa turvautua Suomen kuluttajalainsäädäntöön.

    Eli jos kuluttaja ostaa Espanjaan rekisteröidyltä yhtiöltä tuotteen tai palvelun etänä, noudatetaan Suomen kuluttajansuojaa.

    #1312816 Ilmoita asiaton viesti

    Maantiekiitäjä: väitätkö tosiaan että valehtelin täällä, kun sanoin, että jätimme matkan palautuksen ottamatta ja piikkiin seuraavaan matkaan? Nyt menee jutut jo aika pitkälle.

    #1312818 Ilmoita asiaton viesti

    Niin koska ja minne olet matkustamassa? Ei ole lomamatkailu ulkomaille mahdollista vielä moneen vuoteen, jos ulkoministeriön ohjeita noudattaa. Ihan hölynpölyä juttusi.

    #1312819 Ilmoita asiaton viesti

    Kiitäjä: Eli jos kuluttaja ostaa Espanjaan rekisteröidyltä yhtiöltä tuotteen tai palvelun etänä, noudatetaan Suomen kuluttajansuojaa.

    .

    Tässä ote Euroopan kuluttajakeskuksen (ECC) sivuilta:

    Matkapaketteja koskevasta vähimmäissuojasta säädetään direktiivissä EU 2015/2302. Kun hankit matkasi toisesta EU-maasta, sinulla on sen maan kansallisen lainsäädännön suomat oikeudet, jotka ovat siis vähintään direktiivin mukaiset.

    EU direktiivissä säädetään vähimmäissuoja ja sen jälkeen noudatetaan sen kansallisen lainsäädännön mukaan, jossa matkanjärjestäjä on rekisteröityneenä.

    #1312820 Ilmoita asiaton viesti

    Maantiekiitäjä: nyt menee uskomattomaksi nuo väitteesi. Siis todellakin toistamiseen haukut minua valehtelijaksi. En nyt kuitenkaan aio tänne kuittikopioita ja mailkirjeenvaihtoani matkatoimiston kanssa laittaa näkyville. Ei sillä ole tässä väliä, milloin aion tuon matkarahan käyttää.

    Valehtelijaksi ilman perusteita haukkumiseen tulisi tällä palstalla moderaattorinkin puuttua. En taida olla ainoa, jota olet valehtelijaksi väittänyt, vaikka toinen on pystynyt osoittamaan toisin.

    #1312838 Ilmoita asiaton viesti

    Hyvät ystävät, varmistakaa omalta osaltanne, että matkustajavakuutuksessanne on kriisiturva, joka kattaa kriisitilanteissa, ml. pandemia, niin matkan peruuntumisen kuin mahdolliset lentoliput takaisin kotiin. Näin ei tule ongelmia tällaisessakaan tilanteessa.

    #1312840 Ilmoita asiaton viesti

    Maantiekiitäjä: mitähän aukkoja minun tarinoissa on?

    Mutta kerrotko mistä löytyy nuo mainitsemasi ulkoministeriön ohjeet, joissa sanotaan , että ulkomaanmatkailu ei ole mahdollista moneen vuoteen.

    #1312842 Ilmoita asiaton viesti

    Moni matkatoimisto ja lentoyhtiökin on tarjonnut matkan siirtämistä syksyyn, joten ei siinä mitään ihmeellistä ole.

    Haaste on tietysti, jos matkatoimistoa tai lentoyhtiötä ei olekaan enää olemassa, kun matkan pitäisi toteutua.

    Matkavakuutus ei korvaa konkurssia.

    #1313112 Ilmoita asiaton viesti

    Ei kannata suostua mihinkään , ei siirtoon. Kannattaa odottaa, että matkatsto tai lentiyhtiö peruuttaa, niin vakuutus korvaa,

    #1313115 Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    Jos matkatoimisto peruuttaa kuluttajan jo maksaman matkan, niin matkatoimisto palauttaa kuluttajalle tämän maksaman rahasumman. Muutama tämmöinen tapaus on käynyt ihan lähipiirissä kuluvan kevään aikana. Vakuutuksilla ei ole ainakaan niissä tapauksissa ollut osaa eikä arpaa ao. kuluttajien osalta.

    #1313118 Ilmoita asiaton viesti

    Minulta peruuntui 2 matkaa, yksi Alpeille laskettelemaan ja toinen Portugaliin golfaamaan. Molemmissa tapauksissa matkatoimistot maksoivat rahat täysin takaisin. Matkatoimiston peruuttaman laskettelumatkan rahat tulivat tililleni 5 päivässä, golf-matkan rahat peruutus-ilmoituksesta laskien 9 päivässä. Mikä tässä on oikein nyt ongelma?

    #1313150 Ilmoita asiaton viesti

    Aika monella matkantoimistolla ongelmia rahojen palautuksissa, esim. lentoyhtiöillä kun on kassat tyhjänä. Finnairilla muutaman kuukauden odotus, Norwegian on kieltäytynyt palautuksista kokonaan.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 35)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Etusivu Foorumit Matkailu Osta matka vain suomalaiselta matkatoimistolta