23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[13][26]
KilpailuaSuomalaista

Hyvä matkasuoja

Etusivu Foorumit Välineet Hyvä matkasuoja

Esillä 12 viestiä, 26 - 37 (kaikkiaan 37)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • qwert kirjoitti: (16.1.2010 18:39:54)
    Jotenkin tulisi näin maallikkona mieleen, että näitä mailarikkoja tulee Finnairille aika paljon, jos kerta noita sopimuskorjaamoitakin oli jo Helsingissäkin kaksi. Tulisikohan heillekin edullisemmaksi, jos antaisivat vaikkapa parin minuutin koulutuksen matkatavaramiehille (älkää perkele heitelkö noita bägejä).

    No, Finnair on hieno ja menestyvä yhtiö ja varmasti osaavat kouluttaa matkatavaramiehet loistaviin työsuoritteisiin ilman minun neuvojanikin.

    Tästä tuli mieleen hauska sattumus jota olin todistamassa Helsinki-vantaan lentokentällä:
    Olimme tunkemassa itseämme Finnairin koneeseen normaalina apinalaumana. Pari lihavaa leidiä tukki käytävän yrittäessään tunkea kolmea ylikokoista käsimatkatavaraansa ylähyllylle samaan aikaan kun joukko Nokian salkkuhemmoja yritti kelata heidän ylitseen päästäkseen omille paikoilleen mahdollisimman nopeasti.
    Me muut odottelimme matsin lopputulosta, katselin ikkunasta ja näin konetta lähestyvän käärmeen eli matkatavaroita kuskaavan kärrykaravaanin. Kuskilla tuntui olevan tosi kiire ja mutkat vedettiin melko vauhdilla. Edessäni pienessä laitamyötäisessä oleva pukuhemmo huomasi saman ja informoi kaveriaan:”Kato, tuolla saa laukut kyytiä.”
    ”Nyt sieltä lensi yksi laukku asfaltille eikä kaveri huomannut mitään. Kato, tavarat pitkin kiitorataa. Joku odottaa turhaan laukkuaan.” Ja päälle paskainen nauru.
    ja sitten kaverin ilme vakavoitui.
    ”Ei v***u, toi on mun laukku. S***n idiootit. Hei tyttö!! Soita jonnekin, noi pudotti mun laukun….”

    KL kirjoitti: (13.1.2010 19:38:58)

    Kaj63 kirjoitti: (11.1.2010 19:45:35)
    Minä vein mailani isossa kahden bägin kantolaukussa…sain muutakin roipetta runsaasti mukaan.

    Paljonko tuollainen painoi?
    Jaksoitko kantaa itse?
    Miten lentoyhtiö suhtautui painoon?
    Entä miten suhtautuivat siihen muuhun roippeeseen, jota ei siellä golfkassissa saisi olla (jotkut lentoyhtiöt veloittavat bägi- ja toiset kiloperusteisesti, joten viittaan edellisiin)?

    Kokemuksia tältä illalta/yöltä, bägissä mm. kaksi settiä/bägiä mailoineen yms.
    -painoa noin 25-27 kiloa
    -kannoin ihan itse (taikka rullathan siinä alla on)
    -(Turkish Airlines) ei punninnut/kommentoinut mitenkään, otti vastaan ihan normaalisti
    -eivät olleet kiinnostuneita kengistä, varjoista, eteisen kenkätelineestä yms.

    Aiemmin lennetty mm. Deturin matkoilla (Kyproksen turkkilainen lentoyhtiö) vastaavalla lailla ilman ongelmia.

    Olen hankkinut matkasuojan aikanaan Lidlistä! Suojassa on pyörät ja sisällä oma pehmuste bägin yläosaa varten. Normaali kantobägi mahtuu siihen ja myös kengät. Se tukee ja suojaa hyvin mm draiveria. Draiverin voi vielä suojata laittamalla sen ympärille esim. sadeasun (jota toivottavasti ei tarvitse lomakohteessa).
    Yli kahdenkymmenen vuoden golfreissuilla ei itselläni ole koskaan mailat vahingoittuneet kuljetuksissa. Kavereilta vai yhdeltä on draiveri taipunut. Nykyiset mailat kestävät melko kovakätistä käsittelyä lentokentillä, kovempaan käsittelyyn ne joutuvat ajoittain golfkentällä kun niitä vihapäissä hakataan kenttään!

    qwert kirjoitti: (16.1.2010 18:39:54)

    jpk kirjoitti: (13.1.2010 22:29:59)
    Onko matkavakuutus korvannu matkanaikaisia mailarikkoja?

    Ensimmäisellä kerralla kun draiverini katkesi, niin ilmoitin asiasta Finnairille 9 päivän kuluttua tapahtumasta. Eivät suostuneet korvaamaan, koska sääntöjensä mukaan ilmoitus pitää tehdä viikon sisään. Turha muuten kertoa, että olisivat loppujen lopuksi korvanneet jos olisin ollut tiukkana. Ainakaan oikeusjutulla uhkaaminen, kuluttajasuojalautakunnalla uhkaaminen, kohteliaat puhe/sähköviestit eikä kirje Finskin pääjohtajalle eivät auttaneet asiassa. Sitten kun luovutin, niin en jaksanut enää matkavakuutuksesta kysellä.

    Toisella kerralla kun sama draiveri oli katkennut, niin tein (ei ehkä kovin yllättäen) ilmoituksen heti, ja sieltä tuli ohjeet viedä heidän sopimuskorjaamoon maila, eli homma hoitui helposti ja tyylikkäästi.

    Jotenkin tulisi näin maallikkona mieleen, että näitä mailarikkoja tulee Finnairille aika paljon, jos kerta noita sopimuskorjaamoitakin oli jo Helsingissäkin kaksi. Tulisikohan heillekin edullisemmaksi, jos antaisivat vaikkapa parin minuutin koulutuksen matkatavaramiehille (älkää perkele heitelkö noita bägejä).

    No, Finnair on hieno ja menestyvä yhtiö ja varmasti osaavat kouluttaa matkatavaramiehet loistaviin työsuoritteisiin ilman minun neuvojanikin.

    Olen matkannut lentäen, bägi mukana, 15 vuoden aikana 2-4 kertaa vuodessa. Kaksi bägiä ovat lentoyhtiöt joutuneet tuona aikana korvaamaan (mennyt kyljestä lommolle, enkä saanut palautumaan), mutta tuolloinkaan ei ole mailoille käynyt mitenkään. Sulla on kyllä käynyt huonoa tuuria. Onko muilla vastaavia mailojen katkeamisia tapahtunut?

    Ostin 2001 syksyllä GO:n bägisuojan ( ohuemman ), sellaisen jossa on kantokahvat toisella sivulla ja pyörät vetämistä varten. Reissuja on tehty 3 – 4 kertaa vuodessa, ja nyt on ilmestynyt suojaan pieni reikä, n. 3 – 4 cm pitkä aukko bägin alapäähän. Yhtään mailaa ei ole katkennut ja suojaan mahtuu hyvinkin 2 golfkengät bägin lisäksi + vähän muuta pehmyttä kamaa. Paino sis. Bägboyn kärrybägin, normaalit mailat + pallot on n. 13.5 kg eli sallittuun painorajaan mahtuu vielä kevyt ruumaan menevä kassi vaatteita varten.

    Vaimolla on samanikäinen ja yhtä paljon reissannut GO:n paksumpi bägisuoja, joka painaa vajaan kilon enemmän. Siinä on erillinen tasku, johon mahtuu parit kengät. Suoja on 9 vuoden käytön jälkeenkin täysin ehjä.

    Kokemukseni mukaan lentoyhtiöt ovat entistä enemmän alkaneet kiinnittää huomiota matkatavaroiden kokonaispainoon ja se saattaa tuottaa ikäviä yllätyksiä, jotka vallankin pitkillä lennoilla voivat osoittautue hyvinkin kalliiksi. Kotimainen Finnairimme on tässäkin asiassa edelläkävijä ja todella niuho painojen kanssa.

    Ilman muuta kannattaa investoida bägisuojaan, suojaahan se myös itse bägiä nuraantumiselta. Kun puhutaan mailojen suojaamisesta, kannaattaa esim kengät ja muutamat tekstiilit pakata bägin ja suojan väliin yläpäähän mailoja suojaamaan.

    Moro, tulin juuri reissusta ja mukanani oli normaali puolisettini mailoja wilsonin minibägissä. Suojaksi hankin budgetsportista salibändimailoille tarkoitetun suojan (29€) joka oli kuin tehty bägilleni mittojen puolesta. Suojaan mahtui vielä kengät ja joitain vaatteita. Erinomainen ratkaisu – sopivan kokoinen ja hyvät kantohihnat – tavallinen ja vielä irroitettavat selässä kantamista varten. mailojen väliin käärin tyttöystävän pitkän cashmirhuivin ja kumilenkki pitämään mailoja yhdessä. Painoi koko juttu 11kg. Hetken mietin tosin katkaistua hokimailan vartta tukemaan draiveria, mutta jätin sen kuitenkin tekemättä

    Ratkaisu osottautui niin toimivaksi, että pari vuotta sitten hankkimani a1 luokan galvin green suoja täydelle setille + varusteille pyörillä on nyt tarpeeton ja vie turhaa tilaa varastossa – maksoi uutena muistaakseni about 130 € – jos joku tarvii niin myyn viidellä kympillä.

    Innokas kirjoitti: (11.1.2010 10:35:12)
    Hei, olen lähdössä pelaamaan Portugaliin helmikuussa. Tarvitsen matkasuojan bägilleni. Malleja ja hintoja on monia, siksi kuulisin kokeneemmilta matkaajilta suosituksia.

    Kiitos etukäteen,

    Vesa

    Bägin matkasuojan kanssa ei kannata käydä mitään sen suurempia ihmettelyjä. Marssit kauppaan ja ostat yhden. Laitat mailat sinne ilman mitään lisäsuojia ja toivot parasta ja pelkäät pahinata.
    Meidän perheessä tulee golfmatkapäiviä vuosittain yli 200 ja lentoja on tullut keskimäärin viimeisen kymmenen vuoden aikana yli 50 pee vuosi. Yhden kerran on tänä aikana driven varsi katkennut ja sekin yli 200euro (yhden parhaimmista) suojan sisällä.
    Joten se, että mailat kuljetuksessa hajoavat, on yleensä vain erittäin huonoa tuuria…

    Hei, kiitoksia vinkeistä ja mielenkiintoisesta keskustelusta. Ostin edullisen: http://www.golfsuperstore.fi/Verkkokauppa/matkasuoja-pyörillä-lentoyhtiöiden-hyväksymä-p-543.html

    t. Vesa

    anssijokunen kirjoitti: (18.1.2010 15:40:03)
    Ratkaisu osottautui niin toimivaksi, että pari vuotta sitten hankkimani a1 luokan galvin green suoja täydelle setille + varusteille pyörillä on nyt tarpeeton ja vie turhaa tilaa varastossa – maksoi uutena muistaakseni about 130 € – jos joku tarvii niin myyn viidellä kympillä.

    Pistätkö mailia:

    henri.sandborg a luukku.com

    anssijokunen kirjoitti: (18.1.2010 15:40:03)
    pari vuotta sitten hankkimani a1 luokan galvin green suoja täydelle setille + varusteille pyörillä on nyt tarpeeton ja vie turhaa tilaa varastossa – maksoi uutena muistaakseni about 130 € – jos joku tarvii niin myyn viidellä kympillä.

    Laitatko kuvan ja yhteystietosi tomiputkinen@hotmail.com osoitteeseen.

    Itse tarvitsen bägin matkasuojaa, joka on kestävä ja tilava. Matkasuojan korkeus pitäisi olla sellainen, että sinne menee muutaman tuuman pidempiä draivereita helposti ilman riskiä. Onko kellään ideoita/ tietoa mistä löytäisi?

    Kolme reissua nyt tehtynä ao. matkasuojan kanssa. Toimii, eikä ollut edes kalleimmasta päästä. Sisälle mahtuu hyvin muutakin tavaraa! Ostin muistaakseni eBaysta.

    http://thesandtrap.com/accessories/ogio_straight_jacket_travel_bag_review

Esillä 12 viestiä, 26 - 37 (kaikkiaan 37)
Vastaa aiheeseen: Hyvä matkasuoja

Etusivu Foorumit Välineet Hyvä matkasuoja