Aihe: Hyvä Caddiemaster? - Golfpiste.com

17.12.–23.12. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[3][9]
KilpailuaSuomalaista

Hyvä Caddiemaster?

Etusivu Foorumit Yleistä Hyvä Caddiemaster?

Esillä 24 viestiä, 1 - 24 (kaikkiaan 24)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nyt kun tuossa alalaidassa on ”Haetaan Caddiemasteria” ilmoituksia useampi, niin kysellään alan harrastajilta, mitkä ovat mielestäsi hyviä ominaisuuksia kyseiseen tehtävään?

    Mielestäni edustava nuori nainen, joka on iloinen ja perusasiat osaava. Saa pelaajat hyvälle tuulelle jo ennen kierrosta.

    Ajatuksia?

    edustava nuori nainen

    Onko sulla tyttäriä? Riittäisikö iloinen ja perusasiat osaava henkilö. Saa pelaajat hyvälle tuulelle jo ennen kierrosta.

    Kyllä se vaatii sosiaalista älykkyyttä ja kykyä kommunikoida asiakkaiden kanssa, ei sitä kaikilla ole. Se että henkilö itse pelaa esim. singelitasoituksella tai osaa sääntökirjan ulkoa, ei auta asiaa.

    Omalla kotikentällä on ikävästi rekrytoitu joka kesälle henkilöitä jotka ovat kyllä kiinnostuneita golfista oman harrastuksensa kautta, mutta tiskin takana ovat kuin heinäseipään nielleitä. Pelioikeus on annettu osaksi palkkausta ja kiire on kova kentän puolelle kavereiden kanssa pelaamaan.

    En kaipaa sääennustetta tai kilpailuinfoa yms. Caddiemasterin tehtävä on palveluammatti.

    Se on vaan tunnettu tosiseikka että cädärit on yleensä suhteellisen nuoria, ehkä vielä sosialisesti arkoja, ujoja, niin heistä jää sellainen kuva, että eivät ole heille sopivissa hommissa, vaikka oikeasti hyviä tyyppejä olisivatkin. Sitten jos työhön perehdytys on sellaista kesäduunari tasoa niin en ihmettele jos heitä vähän arastuttaa. Näitä rekryjä kun sitten vielä tehdään täällä sivustoilla joita vain harvat edes käyttää, niin ei ihme jos hyviä kandidaatteja jää löytymättä. Uudet rekrykanavat, kunnon koulutus ja sisäänajo ja sitten vaan positiivista uskon vahvistusta niin taso ja osaaminen varmasti nousee!

    Uno

    Linnassa on vuodesta toiseen hyvin koulutettuja sekä pukeutuneita Caddiemastereita. arvaukseni on, ette heidät perehdytetään kauden alussa työhön hyvin.
    Minusta monelle golfkentälle olisi johtajuudelle tilausta. Johtajuushaasteet näkyvät ensimmäisenä kausityöntekijöissä, caddiemastereissa, kentänhoitajissa jne.

    Sähköiset järjestelmät ovat vähentäneet ja tulevat entisestään vähentämään työmäärää.

    Jos kentät haluaisivat vieläkin tehostaa, niin puhelinvaraukset usealle kentälle keskitetyksi.
    Vaikka testinä kiireisinä päivinä, helposti etätyönä hoidettava.

    Myös jäsenten sähköistä ilmoittautumista olisi minusta vieläkin kehittävä, vaikka usealla kentällä se toimii mainiosti eli kentällä on lukija kierrokselle ilmoittautumiseen.

    Myös vieraspelaajille esim. QR•koodi ja näyttö, jos kierros on maksettu varauksen yhteydessä.

    Minusta monelle golfkentälle olisi johtajuudelle tilausta. Johtajuushaasteet näkyvät ensimmäisenä kausityöntekijöissä, caddiemastereissa, kentänhoitajissa jne.

    Tuo on juuri se ongelma, kun usein palkataan joku tutun tutun perhetuttu, ongelma lähtee rekrytoinnista. Lippispäiset amistaustalla olevat voisivat olla pätevämpiä kentänhoidossa, kuin Caddiemasterin tehtävässä.

    Toki palkallakin on vaikutusta, jos maksetaan reilua palkkaa, niin tiskin takana on motivoituneempaa ja iloisempaa porukkaa.

    KL1

    Toki palkallakin on vaikutusta, jos maksetaan reilua palkkaa, niin tiskin takana on motivoituneempaa ja iloisempaa porukkaa.

    Palkalla on yllättävän vähäinen vaikutus työmotivaatioon. Sen sijaan suoritustasoon perustuvat bonukset motivoivat kummasti. Taitaa vain olla aika hankalaa keksiä sopivia mittareita cädärin työhön.

    Omalla kotikentälläni on aina ollut mukavia, palvelualttiita ja hyvin tehtävästään suoriutuvia kesäcädäreitä.

    Hyvä caddiemaster on sellainen, joka pystyy tarjoamaan pelaajalle hyvän caddien tämän sitä tarvitessa.

    Itse tarvitsen caddiemasteria käytännössä vain vieraskentillä, ja siellä olen saanut lähinnä vain hyvää palvelua. Omalla kentällä ei koronan aiheuttamien muutosten takia enää tarvita omaa cädäriä ilmoittautumiseen tai kilpailuihinkaan.

    Ei ainakaan sellaiset kun 90-luvun lopun espanjalaiset kielitaidottomat vanhat ukko caddiemasterit!

    Toissa viikon caddiet olivat ihan toiselta planeetalta 😄

    Eräs haaste caddiemastereille on toisaalta palvella (ja jutella) ystävällisesti niin puhelinasiakkaille kuin tiskin luona odottaville. Mutta miten pitää nuo tarinat kohtuullsina, kun osalla meistä asiakkaista tapana rupatella ummet ja lammet. Eli paljon on opeteltavaa meillä asiakkaillakin ja ymmärrystä on oltava sille, jos cm haluaa lopettaa keskustelut lyhyeen palvellakseen muita asiakkaita.

    Mielestäni edustava nuori nainen, joka on iloinen ja perusasiat osaava. Saa pelaajat hyvälle tuulelle jo ennen kierrosta.

    Kyllä se vaatii sosiaalista älykkyyttä ja kykyä kommunikoida asiakkaiden kanssa, ei sitä kaikilla ole.

    Omalla kotikentällä on ikävästi rekrytoitu joka kesälle henkilöitä jotka ovat kyllä kiinnostuneita golfista oman harrastuksensa kautta, mutta tiskin takana ovat kuin heinäseipään nielleitä.

    cädärit on yleensä suhteellisen nuoria, ehkä vielä sosialisesti arkoja, ujoja.

    Tuo on juuri se ongelma, kun usein palkataan joku tutun tutun perhetuttu, ongelma lähtee rekrytoinnista. Lippispäiset amistaustalla olevat voisivat olla pätevämpiä kentänhoidossa, kuin Caddiemasterin tehtävässä.

    Kokosin tähän muutamat kommentit, joita toivottavasti ei tule vastaan kenellekkään kesätöihin golfkuvioihin hakeutuvan nuoren korviin tai silmien eteen. Onneksi foorumilla oli vastapainona myös myönteisiä näkemyksiä, kiitos siitä.

    Kotimaassa omat ja seurueeni kokemukset kenttien palveluista sieltä tiskien takana olevista henkilöistä ovat 99 % hyvin myönteisiä. He ovat usein nuoria, fiksuja tyttöjä ja poikia, kielitaitoisia, palveluhenkisyys huippuluokkaa. Onko taustalla amis vai muu ei kyllä näy hyvässä palveluasenteessa. Vastaanotto on erittäin miellyttävä ja tavallaan tuntee olevansa haluttu asiakas kun siellä asioi. Toimet tiskillä nopeita ja ammattitaitoisia. Bonus tulee siitä, että kysytään onko kenttä tuttu ja annetaan vielä sopivaa opastusta, esim tee 1:n sijainti.

    Nyt on viimeisin trendi että Caddiemasterin tehtävää hoitaa esim. ravintolan pyörittäjä, täysin kustannussyistä. Usealla kentällä on menty kyseiseen järjestelyyn ja ei se kyllä maksavan asiakkaan etu ole. Kyseessä on kuitenkin palveluammatti, joka vaatii tiettyä erityisosaamista.

    KL1

    Usealla kentällä on menty kyseiseen järjestelyyn

    Minä kun en vieraile kymmenillä eri kentillä, niin haluaisitko kertoa esimerkkejä moisista kentistä?

    Usealla kentällä on tilanne jossa esim. vieraspelaajaa saattaa olla vastassa vain yksi henkilökuntaan kuuuluva, joka hoitaa varaukset, keittiön jne. Ainakin Hangossa ja Mäntsälässä on ollut noin jo pidemmän aikaa. Kyseessä on trendi, kuten oli maksulliset ajanvarausnumerot joitakin vuosia sitten. Yhdellä kentällä kun otetaan käyttöön, niin useampi seuraa sitten perässä.

    Tänä vuonna ainakin esim. Porvoo golfissa ei ole enää Caddimastereita, pelaamiseen ja proshoppiin liittyviä asioita hoitaa keittiöhenkilökunta:

    Aukioloajat

    Menneinä vuosina cm hoiti lähes kokonaan varauksia, kierrokselle ilmoittautumista, kisojen kortteja ja tuloskorttien syöttämisiä.

    Nykyisin kaiketi valtaosalla kentistä on siirtynyt sähköiseen ajanvaraukseen ja maksamiseen, kisoissa ilmoittautuminen ja tuloslaskenta hoidetaan kokonaan sähköisesti.

    Tilalle on toki tullut paljon muuta: ryhmävarauksia, majoituspaketteja, proshopin tarvikemyyntiä, kahvilan pitoa, jne.

    Siten cm tehtävät ovat muuttuneet totaalisesti, vaikka edelleenkin osa toimii perinteisesti.

    Tämä nyt sivuaa aiheesta, mutta…

    Mitä mieltä täällä ollaan ajatuksesta että caddimasterit voisi yhdistellä lähtöjä ja siirtää lähtöaikoja esim +/- 20, jotta esim 4h kaveriporukalle joka tulossa vieraskentälle saadaan tilaa. Toki tuo lähdön aikaistaminen ei kellokortilla työskentelevälle toimi, mutta tämä nyt esim viikonloppukierroksia ajatellen.

    KL1

    Tuotahan jenkeissä tehdään ihan rutiinisti, mutta oma mielipiteeni on ehdoton ei. Lähdön aikaistaminen rikkoo kaikki rutiinit, en ehdi rangelle ja ykköstiillekin tulee yhtäkkiä kauhea kiire.

    Ei kiitos, minä haluan hyvissä ajoin tietää mihin aikaan minun tiiaikani on. Varatkoon kaveriporukka lähtönsä riittävän aikaisin.

    Ei kiitos, minä haluan hyvissä ajoin tietää mihin aikaan minun tiiaikani on. Varatkoon kaveriporukka lähtönsä riittävän aikaisin.

    Tämä ei ole mahdollista, koska osakkaat ja pelioikeutetut ovat ja varanneet kaikki lähdöt(varausehto säännöt), tarjolla usein vain hajapaikkoja. Toki joillakin kentillä on mahdollista lisämaksusta ohittaa varauehdot.

    Viime hetken aikaistamiset tosiaan tuhoisi kierroksen.

    KL1

    Tämä ei ole mahdollista, koska osakkaat ja pelioikeutetut ovat ja varanneet kaikki lähdöt(varausehto säännöt), tarjolla usein vain hajapaikkoja.

    Yhyy…

    Kaveriporukka menköön sellaiselle kentälle, jolta löytyy heille aika. Miksi kummassa heidän pitäisi saada sanella milloin minä osakkaana tai pelioikeutettuna saan pelata, jos olen jo varannut lähtöaikani?

    Tilalle on toki tullut paljon muuta: ryhmävarauksia, majoituspaketteja, proshopin tarvikemyyntiä, kahvilan pitoa, jne.

    Sitä lisämyyntiähän nuo lähinnä tekevät, juomia ja kaikenlaista ylimääräistä. Sitä ihmettelen kun ei kentän omista kärryista ole jo keksitty veloittamaan.

    KL1

    Sitä ihmettelen kun ei kentän omista kärryista ole jo keksitty veloittamaan.

    Ennen veloitettiin ihan normaalina käytäntönä, mutta siitä on luovuttu jo kauan sitten.

Esillä 24 viestiä, 1 - 24 (kaikkiaan 24)
Vastaa aiheeseen: Hyvä Caddiemaster?

Etusivu Foorumit Yleistä Hyvä Caddiemaster?