23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][27]
KilpailuaSuomalaista

Golfpisteen joulukalenteri 2003

Etusivu Foorumit Yleistä Golfpisteen joulukalenteri 2003

Esillä 25 viestiä, 176 - 200 (kaikkiaan 200)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #498817 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Aivan mahtava………..sai nauramaa. Toisin kuin nuo iän ikuiset P keskustelut.

    Ehdottomasti yksi suosikkiluukuistani!

    #498818 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Jessus bogimies… loistavaa!

    #498819 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Nyt teki tuplabogimies birkun!

    #498820 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Joulukalenterin 22. luukusta kolkuttaa meidän kaikkien uskollinen seuralainen

    OMATUNTO

    Onhan se kaikille tärkeä, mutta golfaajalle se on oikein erityisen tärkeä. Voitaneen kai sanoa, että se on olennainen osa lajia, jossa olemme itse toimitsijoita ja tuomareita. Joudummehan jatkuvasti tilanteisiin, joissa sitä koetellaan vahvasti. Tumppaammeko sen silloin syvälle kuin Tetsan ruohonkorren vai otammeko vaarin sen neuvovasta huomautuksesta.

    Eikös tuo huti ollutkin vielä harjoituslyönti, vai oliko sittenkään.

    Putosiko tuo pallo metsässä taskusta, vai oliko se oikeasti sattunut noin mukavaan paikkaan mättäiden väliin tasaiselle.

    Pallohan on vain viisi senttiä outissa. Eihän se ole kuin kengän kärjen kopaus, vai onko kuitenkaan.

    Mutta kun minä sain kerrankin pitkän avaukseni osumaan väylälle. Enhän minä voi joutua kärsimään jonkun idiootin vieraspelaajan korjaamatta jättämästä divotista, enhän.

    Eihän se liikkunut, kun poistin sen risun.

    Niin niin, ne ammattilaiset ottavat rankkuja, kun harjoitusswingi katkoo noin älyttömän pieniä oksia. Mutta niillähän on yleisö ja telkkarikamerat. Ei nekään ottaisi, jos ei kukaan näkisi.

    Minähän vaan asettelin Klasun otsatukkaa nätimmäksi.

    Omatunto on siis se, mikä saa meidän hienon lajimme pysymään niin erikoislaatuisena ja hienona, jos saa. Itse kukin päätämme sen omalla kohdallamme.

    Mutta onhan omatunto mukanamme myös kentän ulkopuolella:

    Kyllähän minä duunit hoidan. Eihän tähän mene kuin hetki, kun tsekkaan päivän jutut forumista.

    Ainahan meillä on näitä kokouksia kesällä iltapäivisin. So what.

    Joo joo, ainahan lapset haluaa kaikkea uutta. Mutta kyllä tämä driveritarjous on niin mahtava.

    Ihan totta, äiti, me tullaan käymään sitten syksymmällä. Nää kesäviikonloput on ihan mahdottomia, kun kaikilla on niin paljon menoja.

    Näethän, rakas, että näin kuivalla ei kannata leikata nurmikkoa eikä istuttaa puutarhaan mitään.

    Ehtiihän sen tapetoida talvellakin,vai mitä.

    Onneksi meillä forumilaisilla omatunto on puhdas kuin vastapestyt mailanlavat, vai mitä.

    PS. Mutta tosiasiassa perheellisen reissumiehen omatunto on kovilla ilman golfiakin. Lisää aiheesta linkin takaa.

    Lue lisää: Oikean kirjoittajan sanoin:

    #498821 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Hyvä OJJ! Tekisimmekö porukalla Uuden Vuoden lupauksen pitää omatunto puhtaana!

    #498822 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Kiitos hienosta luukusta! Noita omantunnon juttuja on kaikkien syytä ajatella. Nyt on hyvin aikaa ennen pelikautta.

    #498823 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Totta, niin totta… 😉

    Loistava ajoitus, tällä olis draivi lähteny piiiitkälle ja suoraan:)

    #498824 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    No niin. Minä muistan saaneeni tiedon sekä anoppini että isäni kuolemasta golfkentälle. Äitini kuoli aamulla ennen kuin kerkesin lähteä golfkentälle.

    Tulin sr- kisasta, kun näin WTC:n tuplatornien palavan
    11.9.

    Ensimmäisinä seitsemänä golf-vuosina paljon tapahtui golfkentällä.

    Onneksi opin svingin ja palasin normaaalimpaaan elämänrytmiin.

    Hyvä O.J.J. – omatunto. Siellä se sielun syövereissä kertoo meille
    muutakin kuin golfsääntöjä, jos annamme sen puhua ulkoavaruutta
    äärettömämpi sisäavaruus. Se runo oli exellent.

    Svingaa hiljaa isi nyt vain , niin sitten illalla leikitään. Entä ne , joiden isä ( äet ) ei enää syystä tai toisesta enää tulekaan ei hiljaa eikä lujaa.

    Nyt kun on luppoaika voi miettiä ja kuunnella – mitä se omatunto puhuu – jos ehtii ja jaksaa kuunnella. Nyyh !

    #498825 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Joulukalenteri-idea lähti liikkeeelle ’ Pitäisikö Teemun jakaa jäähyjä ’ – keskustelusta. Katso ’ Mäkisuksi 1.12.2003 14.53. ’ Spontaanisti omist höpinöistä – niin sitä joskus innnostuu omast höpinästään.

    Kannattaa siis höpöttäääkin. ? Joskus ?

    Ei nin pahaa- ettei jotain hyvääkin.

    ’ Bunkkerista reikään ’ = ’ golden sand ’

    #498826 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    23. luukussa leikkiä lyö iloinen poppoo.

    Ei tontut, ei missään nimessä! Vaan kaikki ne, jotka mahdollistavat rakkaan harrastuksemme.

    Siellä on näköjään caddiemasteritkin. Tuokin, joka aina hymyillen toivottaa tervetulleeksi ja vielä kierroksen jälkeenkin kysyy kuinka peli sujui.

    Ja kentänhoitajat. Eräskin, joka poraa lipun aina eripuolelle viheriötä kuin minun pallo osuu.

    Ja tuo toinen, puuroa hämmentävä veitikka. Aina antaa meidän kohteliaasti lyödä ennenkuin jatkaa itse väylien leikkaamista. Vastapalvelukseksi tietysti kulutamme väylää mahdollisimman vähän (käytämme raffeja).

    Onhan tuolla tuokin mies (kädet ja suu täynnä pipareita), jonka jäljiltä viheriöt on niin liukkaat, ettei tahdo putit griinillä pysyä. (Syytän itseäni!)

    Ja kaikki muutkin kentän ja klubin henkilökunnasta, joista vain harvat edes tunnen nimeltä. Mutta kuitenkin aina ohimennen teitä tervehdin. Tämä on teidän luukku. Te luotte edellytykset meidän näytellä tätä ihanaa näytelmää nimeltä GOLF.

    Kiitos ja Hyvää Joulua!!!

    Kukahan saa mantelin??

    #498827 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Et Poro tehnytkään koparokeittoa etkä luuvelliä vaan

    ’ kirje kaunis kiitokseksi ’ .

    Se on komiaa ku komia mies kiittää.

    #498828 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Saisikohan mantelin tällä kertaa se nuori, nätisti hymylevä, pirtsakka tyttö siellä kontuurin tiskin takana :o)?

    #498829 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    On pakko tehdä jo nyt luukku 24 , mutta toivottavasti aatto ei mene pilalle, vaikka se luetaan etukäteenkin – kaikkihan eivät voi sitä lukea huomenna – se lukeminen voi toki kin mennä joulun toiselle – toivottavasti paremmalle puolelle.

    Joo-o.

    Nyt luukussa 24 on tunkua – on monia naamoja:

    Aatami, koska hänellä on nimipäivä .

    Eeva , koska hänellä myös on nimipäivä.

    ja presidenttimme Tarja ( Halonen ) koska hän täyttää

    600000000000000000000 v. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    JOULUPUKKI yrittää myös poroineen luukulle.

    On siinä koparavalssia kerrakseen.

    1. Aatami on lähinnä ’ golfin aatami ’ se miehinen meri, joka on muokannut ekat linksit – ne malummamuotoiset pyöreät linjat nummilla ,joilla pallot pyörivät – pyöreillä nummeilla.

    2. Eeva on ’ kolohvin lammaspaimen ’ se eka lempeämielinen
    peluri ,joka pehmeästi kuin Sam Snead heilauttaa hickorypuista ( tietysti hickorya -koska ekat mäkisuksetkin olivatten hickorya ) , käyräpäistä paimensauvaansa , jotta lammaslauma ei säikähdä ja hänhän on muutenkin lempeä kuin lammas –
    ei tiikeri ollenkaan ei hai eikä karhu. ( Muovisuksetkin tulivat
    vasta hickoryn jälkeen ) .

    Avauslyönnin jälkeen hän nostaa vastasyntyneen karitsan syliinsä ja lähtee kävelemään lyömänsä kakkaran perään. Hitaasti pyöreitä nummikukkuloita ihaillen ja luonnosta nauttien.

    3.Tarja , Kallion kuningatar ( vaimoni kansakoulukaveri ja kalliomme kasvatti kuten mejän perhe isä, äet ja poeka, isoäet, varit, sedät ja tädit jne. ) hymyilee tyytyväisenä kolohvareille ja hän on heihin ja heidän svingeihinsä tyytyväinen eikä tule ikinä kieltämään kolhvia tässä valtakunnassa. Päinvastoin haluaisi itsekin pelata eikä vain ajaa Puttinia Naantalin kesäpaikassa Ahtisaaren perinnöksi jättämällä golfautolla.

    Hän haluaisi jo itsekin pelata – eikö Roger Talermo lahjoittaisi yhtä settiä hänelle ja tohtorille lahjaksi ja Teemu Tyry neuvoisi heitä alkuun kolohvin saloissa. No tottakai !!!?

    Ja me kolohvarit olemme Tarjaan tytyväisiä ja näkisimme hänet
    nummilla kolohvaamassa. Hyvvee syntymäpäevää vaen kallion gimma.

    4. No joulupukki poroineen onkin tuttu ilmestys. Lupasi tuoda jokaiselle golfpisteen pelaajalle pienen karitsan joka kierrokselle, jonka saa päästä aina välillä’ vapaaksi. Kaikki mutkin kolhvarilammaspaimenet lyövät pehemäst ikuin St Andrew`n pääpaimen , jotta tunnelma ei rikkoonnu eikä vapaasti juoksevat karitsat vahingoitu.

    Niin ja huomenna ei ole kenenkään Nimipäivä … vaan karitsan ..
    pehmeää karitsanrauhallista jouluaattoa.

    #498830 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Pakko oli kurkistaa ja todeta että pieni virhe muutoin täydellisessä suorituksessa on. Tänään on nimipäivä ja jumalat mua auttakoon jos sitä en muista…

    #498831 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Viimeisestä luukusta kurkistaa: Golfpallo

    Hei, olen valkoinen, pieni ja pyöreä. Kotini on golfbägissä. Omistajani vie minua kevään tullen ulkoilemaan vihreille nurmille. Minulla iso kotipiha, jossa 18 pientä kesämökkiä ja niissä vierailen lyhyitä aikoja. Käyn mökkelemässä myös useilla vieraskentillä ja joskus omistajani vie minut jopa ulkomaille. Minulla saattaa olla useitakin omistajia…

    Mökille pääseminen on välillä aika työlästä ja vaatii useita lyöntejä. Toiset paremmat pelaajat saavat minut mökkiin vähemmilläkin lyönneillä, joku jopa yhdellä.

    Maisemissa ei ole valittamista, on isoja nurmia ja lampia sekä hiekkaisia bunkkereita, josta on mukava lentää hiekan kera griinille. Hiekka kutittaa kivasti, mutta vesiesteitä vihaan. Niihin hukun armottomasti, jos omistajani ei yritä onkia minua pois. Metsät ovat myös pahoja paikkoja, koska metsänpeikot vievät minut. Minua siis kannattaa kuljettaa pitkin väylää sinne mökkiini, jossa muuten käyn aina yksin.

    Pääasiassa olen valkoinen, mutta saatan esiintyä kentällä myös punaisena, keltaisena, jopa kuviollisena. Meitä on myös tyttö- ja poikapalloja (ladyt ja laddiet). Ominaisuudet vaihtelevat myös kovuusasteella pehmeästä kovaan. Tosipelaajat tykkäävät kuulemma oikein kovista palloista, mutta se on makuasia millaisesta pallosta kukin pitää. Meissä on kutenkin hintahaitari melkoinen: eurosta moniin kymmeniin.

    Ennen olin nahkainen ja höyhenillä täytetty, kunnes joku keksi tehdä minut kumista. Kuttaperkka-aikaan minuun lyötiin lommoja eli dimppeleitä, jotta lentäisin paremmin. Nyt olomuotoni on jo vakiintunut ja dimppeleineen päivineen. Tosin uusi teknologia keksii minulle koko ajan parempia lento-ominaisuuksia. Se on mukavaa.

    Ai niin, me olemme kaikki samankokoisia halkaisijaltamme 43 milliä.

    Loppuun rehvastelen vähän: Golf ei ole mitään ilman minua 😉

    Odottelen malttamattoma bägissäsi!

    t. Golfpallo

    PS. Jos joku on päättänyt pitää tipattoman tammikuun, niin kokeile tätä:

    Lue lisää: Tipaton tammikuu

    #498832 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Onneksi pukki oli taas kaukaaviisas ja osasi tuoda tusinan golfpallon sukulaisia. Kuitenkin metsänpeikot ja ahti vie osan vanhoista palloista. Hyvä lopetus!

    #498833 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Niinpä niin . Joulukalenterimme on sulkeutunut.

    Kiitos kaikille luukuttajille – olit kummalla puolella luukkua tahansa. Mielestäni luukkujen tekstit toivat jotain – jopa merkittävää lisää kolhviini- mme ??

    Niin mitä – ehkä kannattaa itsekunkin osalistumisasteesta riippumatta lukaista kaikki 25 luukkua. Ja jos halut – kerro mikä tai mitkä 1- 3 sinua mahdollisesti eniten kutittivat golfsielussasi. Muillekin vielä opiksi.

    Näinhän urheilua – kolohviakin- pitää kehittää !! Välillä rennoillla
    leikkimielisillä torinoilla.
    harjoitusten kevennykseksi .

    Ylämäen asento toinen jalka siteessä olevan monon takana
    – ponnistus jalka suksen päällä takana – samoin ilmalennon aikana- ja alastulo jalka edelleen sidemonon takana. Paras hyppäsi lähelle 20 m.

    Kukaan ei loukkaantunut- hupia riitti – moni menetti uskonsa ja kaatui.

    Hyvä, ettei jatkettu kalenteriamme pitempään ja tarkoitus ei ole väkisin jatkaa chattia, mutta ehkä kannnaatta poimia vain itselleen rusinat pullasta käymällä yhteinen kalenteri läpi.Minä ja Golflady kopioimme sivut muuhun tarkoitukseen – perästä kuuluu sano torvien tekijät.

    Tä ei ole missään tapauksessa saa olla viimmonen kommentti .

    Pallo, bunkkeri, kenttä ja pelaajat jne. ovat saaneet uuta ilmettä ???

    #498834 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Hieno kalenteri, ensi vuonna uusiksi. Omat suosikkini olivat tuplabogiukon Jouluevankeliumi (21) sekä AAH:n ja Antin hieno pelastus Mary Christmas (7). Mutta kaikki luukut tuli innolla avattua ja tavattua. Hyvää loppuvuotta kaikille.

    Tässä vielä muistin virkistämiseksi koko lista:

    1 LAMMAS / mäkisuksi

    2 VIERASPELAAJA / senior

    3 JOULUKUUSI / golflady

    4 VALMISTELU / Kettu_

    5 RUOHONKORSI / Tetsa

    6 BIRDIEPULLO / Antti Barck

    7 MARY CHRISTMAS / AAH & Antti Barck

    8 ALBATROSSI / Henkka

    9 LUMILAPIO / Henkka

    10 BEN HOGAN / Turzi

    11 KINKKU / GolfBot

    12 1. TEE / Bosco

    13 13 / EFC

    14 MYÖTÄTUULI / Left

    15 ÄREÄ / Tommy Armour

    16 KLAUS SANTA / Made

    17 TUNTEET JA SUVAITSEVAISUUS / Ditto

    18 KENTÄNVALVOJA / NuoriCM

    19 SELITTELY / AAH

    20 KIRJE JOULUPUKILLE / Pulli-Paavo

    21 JOULUEVANKELIUMI / Tuplabogiukko

    22 OMATUNTO / Old John Joseph

    23 HENKILÖKUNTA / Poro

    24 AATAMI, EEVA, TARJA JA JOULUPUKKI / mäkisuksi

    25 GOLFPALLO / golflady

    #498835 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Hienoja luukutuksia kaikkityyni.

    Eniten sieluni syviä sopukoita kutittelivat mm. seuraavat viestit. Ruohonkorsi by Tetsa, Selittely by AAH ja Omatunto by Old John Joseph. Näissä jotenkin kitytyy se miksi golf on niin mukavaa ja epäonnistumisista ei voi muita syytellä, vaan taas voi mennä sinne peilin eteen tekemään katumusharjoituksia.

    #498836 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kiitokset mäkisukselle tästä mainiosta ketjusta ! Joulun odotus sai aivan uuden ulottuvuuden.

    Kiitokset myös kaikille luukuttajille. Uskomattoman luovaa ja monipuolista porukkaa.

    Hyvää loppuvuotta kaikille !

    #498837 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    OJJ:n päätös oli niin hyvä,, että ei munei olisi enää tarvinnut jatkaa, mutta olisi rakentavaa luukuttajille , jos katsoisit vielä
    Mateen viimeisen listan 29.12. läpi -se on nopea katsaus ja kertoisit mikä säväytti sinua eniten, mutta ei lämmitellä sen kummemmin. Sitten vuan

    voimanhankintaa, simulaattoria ja uuden kauden avaus ja sitten taas uusi joulu ja uudet kujeet.

    Thanks.

    #498838 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Jippii, nyt voi vielä hekumoida viime vuoden kalenterilla!

    #498839 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kivaa leesata viime vuoden stooreja. Golfladyll oli kiva tonttunimikone – Luukku kolme – vieläkö muistat olleesi Muikku Kumiletku, Nirha Hömmö ,

    Seilo Suhari, Mokko Myyrä jne.

    #498840 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    näin alkoi 2003 joulukalenteri –

    AMATÖÖRIVOI9MIN MET JUOLUKELANTERIN ALKAISIMA..

    NIINKU KOLOHVI PAIMENTEN VOIMNI –

    SITEN KALNTERIN KAUPALLISTI SUUREMA VOIMAT

    .. SITTE KOLOHVIN KAUPALLISTI SUURMA VOIMAT ..

    .. ONKS VAHVEMMALLA IAN ETAJO-OIKEUS..

    KANTSII VERRAT ..SANOM,AA

    .. MITÄ ME SANOIMME.. MITÄ HE SABOTOIVAT ..

    #498841 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    kato makkari osannu kirjottaa pari vuotta sitten

Esillä 25 viestiä, 176 - 200 (kaikkiaan 200)
Vastaa aiheeseen: Golfpisteen joulukalenteri 2003

Etusivu Foorumit Yleistä Golfpisteen joulukalenteri 2003