Aihe: Golf ei ole urheilua! - Golfpiste.com

28.7.–4.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][9]
KilpailuaSuomalaista

Golf ei ole urheilua!

Etusivu Foorumit Yleistä Golf ei ole urheilua!

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 54)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Näin toteaa uusimmassa Golf-lehdessä mm Aino-Kaisa Saarinen hienoilla perusteluilla. Mitä mieltä täällä ollaan? Ovatko urheilua vain sellaiset lajit, joissa voi käydä vaikkapa 10 vuotta erilaisia naurettavia dopingoikeudenkäyntejä – kuka pisti, koska, mitä ja kehen?

MP-33 kirjoitti: (20.6.2011 20:58:50)
    Näin toteaa uusimmassa Golf-lehdessä mm Aino-Kaisa Saarinen hienoilla perusteluilla. Mitä mieltä täällä ollaan? Ovatko urheilua vain sellaiset lajit, joissa voi käydä vaikkapa 10 vuotta erilaisia naurettavia dopingoikeudenkäyntejä – kuka pisti, koska, mitä ja kehen?

Ei ole urheilua jollei tule hiki.

Ei tule hiki uidessakaan, mutta kyllä sitä urheiluna pidetään. Kuten biljardia, keilailua, purjelautailua, krikettiä, jopa shakkia…

puttarijari-._/ kirjoitti: (20.6.2011 21:14:09)

Näin toteaa uusimmassa Golf-lehdessä mm Aino-Kaisa Saarinen hienoilla perusteluilla. Mitä mieltä täällä ollaan? Ovatko urheilua vain sellaiset lajit, joissa voi käydä vaikkapa 10 vuotta erilaisia naurettavia dopingoikeudenkäyntejä – kuka pisti, koska, mitä ja kehen?

Jos toi on kriteeri niiin ainakin kädinä oleminenhan on sitten urheilua parhaasta päästä. Mulla on joka kerta ollut niin hitonmoinen hiki.

KL

Eihän tästäkään ole käyty keskustelua ainakaan muutamaan kuukauteen….

KL

Auringonotto ja saunominen ovat siis urheilua.

KL kirjoitti: (20.6.2011 21:51:26)

Auringonotto ja saunominen ovat siis urheilua.

Jep ja moni kuollutkin noissa paikoissa nestevajaukseen, koska hikeä pukkaa ihan liikaa;).

KL

Rauski kirjoitti: (20.6.2011 21:21:52)

Jos toi on kriteeri niiin ainakin kädinä oleminenhan on sitten urheilua parhaasta päästä. Mulla on joka kerta ollut niin hitonmoinen hiki.

Heh, mulle tuli hiki nähdessäni sut cädinä 😉

KL kirjoitti: (20.6.2011 21:58:47)

Tarttuko se?

KL

Rauski kirjoitti: (20.6.2011 22:06:17)

Tarttuko se?

En sentään niin lähelle päästänyt!

KL kirjoitti: (20.6.2011 22:08:13)

Rauski kirjoitti: (20.6.2011 22:06:17)

Tarttuko se?

En sentään niin lähelle päästänyt!

Toi nyt vielä puuttuis, tarkoitin kun multa nousi iholta höyryä ilmaan niin ne niinku tiivistyi lähinnä olevaan kylmään pintaan;)

Golfista en tiedä, mutta saunominen on, enkä tarkoita Heinolan kisoja vaan tapaus Köpiksessä tässä taannoin. Erään hotellin kattoterassisaunassa oli tarkoitus kaverin kanssa saunoa. Huomattiin, että vesi puuttui. Otettiin vettä ämpäriin ja sisään. Neljä sakemmannia kävivät heti kimppuun ja syntyi pienimuotoinen kahakka jossa lyötiin tönittiin ja revittiin. Henkilökunta riensi apuun ja sovittiin
    että sakemannit menee ulos kun me tulemme sisään ja että sakemannit ja muut saavat olla rauhassa vähintään 10-15 munuuttia. Tuli siis samalla levitettyä suomalaista ’saunomiskulytuuria’.
    Juju tässä on myös se, että mun kaveri oli saksalainen!

Myyrä kirjoitti: (20.6.2011 22:52:53)
    Golfista en tiedä, mutta saunominen on, enkä tarkoita Heinolan kisoja vaan tapaus Köpiksessä tässä taannoin. Erään hotellin kattoterassisaunassa oli tarkoitus kaverin kanssa saunoa. Huomattiin, että vesi puuttui. Otettiin vettä ämpäriin ja sisään. Neljä sakemmannia kävivät heti kimppuun ja syntyi pienimuotoinen kahakka jossa lyötiin tönittiin ja revittiin. Henkilökunta riensi apuun ja sovittiin
    että sakemannit menee ulos kun me tulemme sisään ja että sakemannit ja muut saavat olla rauhassa vähintään 10-15 munuuttia. Tuli siis samalla levitettyä suomalaista ’saunomiskulytuuria’.
    Juju tässä on myös se, että mun kaveri oli saksalainen!

Uteliaisuus heräsi, mistä revitte ja jäikö mitään käteen;)? Onko ne nyt sakenanneja?

Minulle golf ei ole urheilua, vaan Nick Faldoa mukaillen peli. Matalasykkeisestä liikunnastakin se käy itselleni hyvin.

Ymmärrän kyllä hyvin niitä, jotka pitävät golfia urheiluna. Sitä on vaan vaikea mieltää sellaiseksi. On tosin vaikea keksiä miksi esimerkiksi keihäänheitto on enemmän urheilua kuin golf. Kummassakaan kun ei liiemmin hengästy ja voimasta voi olla apua. Yksi syy tähän (omaanikin) ajatusmalliin saattaa olla se, ettei golffia pelata urheiluvaatteissa.

Kiva laji joka tapauksessa.

Urheilu sana on ajan mittaa muuttanut merkitystään.
    Nopeammin, Pidemmälle, Korkeamalle,
    Onko se urheilua , jos välineen osuus tuloksesta on yli 50%?
    – Hevos- urheilu
    – Moottori urheilu
    Urheiluun lisätty: Voimakkaampi, Tarkempi
    Missä vaiheessa tulee vielä mukaan: Viiisaampi?

Golf on varmasti enemmän urheilua kuin moni muu laji mistä käytetään sanaa urheilu.

En tiedä kumpaa teen: Ulkoilen tai Urheilen, mutta golfaan kuitenkin

Vastaus kysymykseen löytyy käsitteen ’urheilu’ määrittelystä. Wikipedian mukaan:

Urheilu on yhteisnimitys fyysisen kunnon ylläpitämiseksi, virkistykseksi tai sääntöjen mukaisena kilpailuna harjoitettaville liikuntamuodoille. Siihen kuuluvat myös huvi- tai kilpailumielessä harrastetut suoritukset, joissa mekaanisten laitteiden tai eläinten osuus on merkittävä.

Tämän määritelmän mukaan golf on kiistatta urheilua ainakin silloin, kun golfkierros tehdään jalan. Golfautolla tehtyä pelikierrosta ei sensijaan voi pitää ’liikuntamuotona’. Itse suorituksessahan ei mekaanisen laitteen ( = golfauton) osuus ole merkittävä.

Bzw., onko golfmaila ’mekaaninen laite’?

Mitä helv*tin väliä silläkin mahtaa olla, onko golf urheilua vai ei!? Vaikka se saataisiin upotettua jollain kummallisella määritelmällä politiikaksi, niin siitä huolimatta se olisi hauska harrastus!

no ohan kai shakikin laskettu urheiluksi?

siihen rinnastattuna golf on urheilua

itse pitäisin golfia sinällään lähinnä reippailuna, tosin tosissaan pelaava joutuu kyllä urheilemaan pitäkseen golfin vaatiman kunnon yllä.

Mutta jos puhutaan kavereista jotka tosissaan pelaa, niin eihän se ole pelkkää pelaamista.

Olkaa siellä kentällä vaikkapa viikko joka päivä 8h palloa lyöden ja miettikää sitten onko se urheilua.
    Ja nuo huiput kun viettää siellä punttisalillakin aikasmoisia määirä, niin ei tainnut Aino tietää mitä puhui.
    Ja tähän päälle kropan huolto ja muut jutut, niin jo siinä saa kunto olla hyvä, että pälli kestää.

No miksi sitten niin moni maailman huippugolfari kärsii mitä erilaisimmista vammoista – ovatko nämä urheilivammoja vai reippailu- tai pelivammoja?

JJP

Golf on urheilua, mutta jos Golf nostaa kuntoa niin pelaaja ei ole kunnossa….

JJP

…Ja jatkan että nyt puhun pelikierroksesta…

No minä kävin kaverini kanssa eräänä lauantaina lyömässä palloja ’pellon’ laidassa. Kaveri joka ei ole golfia pelannut löi puolitoista polettia palloja ja lopputuloksena oli nahka irti kahdesta sormesta ja tämä paidattomanakin nyrkkeillyt sankari kertoi, että salillekkin päästiin vasta tiistai iltana, niin jumiin pallonlyöminen selän veti. Joten kyllä kai tuo golf jonkunlaisesta liikunnasta käy.
    Ja niille, jotka nyt miettivät, että pienellä harjoittelulla ja oikealla tekniikalla noita vaivoja ei olisi tullut, niin sama hommahan se on myös esim hiihdossa. On varmaa, että kylmiltään hommasta ei tule mitään ja paikat ovat ensimmäisten kertojen jälkeen aivan romuna, mutta parin vuoden lajitreenillä kuntolenkillä ei enää oksenneta vaan siellä päin vastoin piristyy.

Ja faktahan on lisäksi, että Aino itse harrastaa niin sanottua marginaalilajia, jossa maailman huippu koostuu noin yhden käden sormilla laskettavista kansallisuuksista. Hiihdossa pääsy maailman eliittiin on noin miljuuna kertaa helpompaa kuin vastaava golfissa.

Aikku – sä et nyt vaan tiedä mistä sä puhut.

Oletpas sinä Rauski utelias. Kahakka alkoi kun ämpäri revittiin mun käsistä. Ja mitä sitten jäi käteen,
    luultavasti Grön Tuborg. Hyökkääjät olivat sakemanneja ja kaveri (nyt edesmennyt) oli saksalainen
    jolla oli kesämökki Suomessa.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 54)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #439163 kohteessaGolf ei ole urheilua!

Etusivu Foorumit Yleistä Golf ei ole urheilua!