Re: Voiko caddie kertoa, että varapallo lähtee? - Golfpiste.com

27.9.–4.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][18]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötVoiko caddie julistaa varapallon?Re: Voiko caddie kertoa, että varapallo lähtee?

#284870 Ilmoita asiaton viesti

KL kirjoitti: (13.12.2010 21:34:23)

ts kirjoitti: (13.12.2010 15:40:35)
Yksinkertaistettuna: cädi voi kyllä hölmöillä pelaajan puolesta, mutta ei voi jättää hölmöilyjä tekemättä.

Mielestäsi siis John Vander Borght, USGA Rules Official, on väärässä ja sinä oikeassa alkuperäisen kysymyksen suhteen?

Miten sitten tuo allaoleva Grant Moirin tulkinta naisten amatööri MM- kisoissa:

’My only ruling of the day occurs when I see a player from Guam about to drop two club-lengths away from a cart path on the advice of her caddie. I advise her that she needs to establish the nearest point of relief and can then drop within one club-length of that point, not nearer to the hole.’

Eli caddie neuvoi väärin ja (Randan official- tuomari) ainoastaan korjasi oma- aloitteisesti? asian ennen NPoR:n mahdollista rikkomusta.

Siis tuomarin toiminnasta on kysymys eli nähdessään mahdollisesti tulevan virheen, niin käy neuvomassa pelaajaa – siis caddie antanut väärän ohjeen, mutta pelaaja ’droppiaikeissa’ ja nähdessään tilanteen, tuomari korjaa tilanteen…

Koko juttu tässä ja kohta hieman keskivaiheen jälkeen.