Aihe: Uudet mailat ja ’holari’ 5:llä lyönnillä ! ..ou jee ! - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][6]
KilpailuaSuomalaista

Uudet mailat ja ’holari’ 5:llä lyönnillä ! ..ou jee !

Etusivu Foorumit Välineet Uudet mailat ja ’holari’ 5:llä lyönnillä ! ..ou jee !

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 62)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Niin tuli sitten todistettua, että kolopallo on välineurheilua. Näpräilin Mizunon bladeja ja muita rangella ja erästä Mac Gregor VIP rautakuutosta ( se oli puolta huokeempi kuin misukat ), joka vaikutti saman kaliberin pelivälineeltä. Kehäpainotteinen MP-57 antoi noin 180 m mittaa ja blade noin 170 m. Mac Gregor VIP taas vastaavilla mitoilla kuin MP-57. Ok ne mukaan ja par 3-kentälle. Aloitin PW:stä jolla pudottelin 20 lyöntiä ja hain tuntumaa. Ok kokeillaan ysiä …kolme lyöntiä chippiä n 90 metristä…hyvin pelittää. Keräsin 9 palloani ja aloin lyödä 120 metristä väylää täydellä swingillä 120 m vastatuuleen..eka menee pitkäksi..jap toinen hiukan vasemmalle mutta kääntyy kohti lippua…ja ineen. Loppu yrittäminen siihen…pallo oli ainut Titleistini. Cool fiilis…hakkasin 10 vuotta PING ISK mailoilla saamatta koskaan kuppiin yli 100 metristä. Oliko sattumaa vai todella mailoista kiinni tuo almost holari ( siis ei virallinen kun ei skabassa ). VIP:t on PW-7 bladet ja 6-3 kehäpainotteiset. Ovh 890 euroa.

Sattumaa se oli. Se taas ei ole sattumaa, että tuota VIP CB-settiä saa nykyään parilla satasella kunhan viitsii hieman katsella ympärilleen. 3-6 eli kehäpainoisten lapojen offset on muuten niissä melko järkyttävä…

Tsäkää yhdistettynä joko a) huonoon lyöntiin taikka b) huonoon mailaan.

Lopputuloksena slaissi-onnenkantamoinen.

Katselin iltapäivällä työhuoneeni ikkunasta ulos ja kesän jälkeen tuli ensimmäistä kertaa mieleen, että kohtahan vaihdetaan taas talvirenkaat auton alle, niin jolean onea oli ilma. Sitten hätäännyin melkein. En heti muistanut, missä talvirenkaani ovat? Kotvan siinä pähkäilin, kunnes muistin, siellähän ne ovat kesähuvilan ulkorakennuksessa, huh huh! Huojentuneena palasin miettimään arvoituksellista viestiä jonka sähköposti minulle toi.

Muistan kun Belgiassa asuessani paadyin Joulupaivana klubilleni. Satoi himpun verran lunta (joka ei jaanyt kuitenkaan maahan) ja kentta oli taysin tyhja. Olin King of the golf course! Olin siina sitten meidan 15:lla reijalla, joka oli sellanen vajaa 120 meetrinen par3. Ei mihinkaan kiire, huikea fiilis. Ajattelin, etta nyt vois hakea rankelta pari amparia palloja ja alkaa jahtaamaan holaria. Ois aikaa!

En kuitenkaan jaksanut kavella rankelle asti vaan pelasin kaikki baut 10 palloa bagistani saamatta holaria. Siirryin seuraavalle reijalle. Sita holaria pitikin sitten odottaa seuraavat 9.5 vuotta. Sita aiemmin ei kenttamestari osannut laittaa sita reikaa oikeeseen kohtaan.

perskules, missähän mun talvirenkaat on? Jos nekin on siellä XXL:n mökillä…ei kai.’
    Sellaset 205/60/16 kokoluokkaa olevat, peltivanteet, aikas paljon ajetut eli uusiksi kai ne pitää laittaa. Tosin uusiorenkaita en taida ostaa, jotku messevät testivoittajat, vaikkapa Nokialaiset. Puhelinkin kun on Nokialainen ja ei oo muuten paremmasta väliä. Sain just N95:een asetukset kohilleen ja kattelin viime F1 lähetystä. Aikas mainio peli, isompi ruutu sais olla mutta velipojalta (onkos mulla edes sellasta) saan siihen hänen itsetekemän 19 tuuman lisänäytön joka toimii kahdella AA-paristolla. Kyllä kelpaa. Ai juu, tein holarin kans Skånessa.

katotko XXL ne renkaat jos sattuu olemaan siellä kesähuvilassasi?

Jamasa Lupe kirjoitti: (9.9.2008 20:30:41)
    Ai juu, tein holarin kans Skånessa.

Älä helkkarissa! Löitkö golfmailalla vai millä ja mikä oli matka askelissa! Ja tämä on tärkeää: menikö ekalla reikään vai saitko lyödä senkin kymmenen palloa?

Mutta ne renkaat kyllä katon, voit olla varma, Onko niissä yhtään pintaa? Onko nastoja enemmän vai vähemmän? Jos on vähemmän, niin eukko saa kammeta ruuvimeisselillä niitä irti.

Panen keltaiseen Börssiin mainoksen niistä sitten että niillä ajelee vielä ensi talven ja kesän sen jälkeenkin eikä katsastusmies puhu mitään. Veljes voi ne sitten Keltaisesta Börssistä e-baysta ittellensä huutaa. Sinä et niitä enää näe vaikka hyvä tollainen lisänäyttö kyllä on!

Johtaja XXL kirjoitti: (9.9.2008 21:38:09)

Mutta ne renkaat kyllä katon, voit olla varma, Onko niissä yhtään pintaa? Onko nastoja enemmän vai vähemmän? Jos on vähemmän, niin eukko saa kammeta ruuvimeisselillä niitä irti.

Panen keltaiseen Börssiin mainoksen niistä sitten että niillä ajelee vielä ensi talven ja kesän sen jälkeenkin eikä katsastusmies puhu mitään. Veljes voi ne sitten Keltaisesta Börssistä e-baysta ittellensä huutaa. Sinä et niitä enää näe vaikka hyvä tollainen lisänäyttö kyllä on!

Tuota hommaa kannattaa kyllä itse välttää kuin ruttoa.

Mä kampesin vuonna -94 köyhyyspäissäni näyttävästä kakslitrasesta takavetoisesta jokapojanunelmaleikkikalustani -87 Sierrasta (+ takakontissa IIIISO subbari!!) nastat ruuvarilla irti, ja oikeaan naskalikäteen tuli niin iso rakkula, että Moe Normanin känsätkin olis kalvennut. Se olis varmaan päässyt ennätysten kirjaan, mutta mä en viittiny ilmottaa sitä, kun mulla oli käytössä liian pitkä naskali ja siinä oli puukahva joka vähä heilu yläpäästä.

Itseasiassa emännänkin tekemänä tuo homma on aika arveluttavaa. Mitäjos eukkos kalvaa itelleen yhtä ison rakkulan ku mulla, kukas sun pullas sitten kaulii?? Hä?
    Kannattaa ostaa suosiolla Japanissa taotut renkaat, laatu korvaa rakkulat!!!

ts

Mä oon päätyny kitkarenkaisiin. Ihan vaan sen takia, koska kitka on tärkeintä maailmassa. Ilman sitä ihmiskunta kuolis sukupuuttoon….

Mä oon aatellu lumiketjuja. Eikös se ole sellane italialaine tapa hoitaa noi liukasteluonkelmat?

Jaa holaria, ei saatans oo tullu, mut hei tää oli sentäs melko liki:

kebax kirjoitti: (9.9.2008 22:52:37)
    Mä oon aatellu lumiketjuja. Eikös se ole sellane italialaine tapa hoitaa noi liukasteluonkelmat?

Paikkasitko tuon alastulojäljen?

Mistä macin näppiksessä löytyy putki ja tilde?

Jukka: Osaatko arvioida tuon vastatullen määrää? Tuliko baittia, vai rulliko etukautta sisään? Kiinnostas tietää.

Pidetaan ne kamerat taskussa, nin peli nopeutuu!

Vasen pakki kirjoitti: (9.9.2008 22:59:03)
    Jukka: Osaatko arvioida tuon vastatullen määrää? Tuliko baittia, vai rulliko etukautta sisään? Kiinnostas tietää.

No se eka pallo toimi vähän niinku valojuovana..toiseen tein hieman korjausta, jotta putos aiemmin forelle. Suoraan rulli kuppiin. Löin raffista ( apiloiden seasta ) kuten useimmiten par-3 kentällä..en tiedä miksi…sitä riittää siellä.

Näissä mailoissa on varsi RIFLE 5,0 freq. Ilman niitä nystyröitä varressa. Jamasan kauppaamat Mizunot olis olleet n 1200 euroa setti..niissä ilmeisesti kick olisi parempi..ainakin tuntui siltä, kun rangella pikku myötäseen niillä nakuttelin eri varren pituuksilla ja lavan malleilla….voi olla seuraava hankinta japanilainen setti..nyt meni roposet ’kotimaisen’ pelimiehen Greg Normanin edustaman mailapajan tallille.

Se mikä oli mielenkiintoista oli se, että jo PW:llä ( joka on aika lyhyt ) sain aikaan kasan osumaalueella..joka oli vasemmalla takana lipusta..n. 100 metrisiä. Eli näillä mailoilla aina osuma identtisempi kuin kehäpainotteisilla jättilapamailoilla joilla löin aiemmin ( jonka tramboliini näemmä sinkosi pallot minne sattuun riippuen sitä mihin kohtaan lapaa pallo osui lyötäessä ).

Niin ja ostin Titun lippiksen myös…se saatto auttaa myös Titua pääsemään koloon.

Olis videotakin lyönneistä rangella, mutta en pääse youtubeen postaamaan sitä.

double-eagle kirjoitti: (10.9.2008 8:14:43)

Olis videotakin lyönneistä rangella, mutta en pääse youtubeen postaamaan sitä.

Mä en tiennyt että Juutuubikin bannaa jengiä…

Golfinn kirjoitti: (9.9.2008 23:18:49)
    Pidetaan ne kamerat taskussa, nin peli nopeutuu!

Kebaxilla ei oo kameraa vaan superhieno kommunikaatioväline, jolla saa myös kuvia. Tuosta kuvan tilanteesta ei muuten tullut birkkua. Par taisi myös jäädä tekemättä, mikäli nyt oikein tarinan muistan…

Jamasa – kiitä onneasi, että XXL:n talvirenkaat ovat kokoa 155/70×13. Muuten laittaisi ne alle itse. No, kaikki eivät näe ikkunastaan uutta mustaa bemaria, joka on ostettu ihan vaan naista saadakseen.

MP-33 kirjoitti: (9.9.2008 19:27:41)
    Sattumaa se oli. Se taas ei ole sattumaa, että tuota VIP CB-settiä saa nykyään parilla satasella kunhan viitsii hieman katsella ympärilleen. 3-6 eli kehäpainoisten lapojen offset on muuten niissä melko järkyttävä…

Näissä lukee takana TOURNEY..ehkä Tornion tehtailla tehty ehkä ei. Grippi vaikuttaa kovalta…ilmeisesti tarkoitettu pelaajille joilla hanska kädessä. Täytynee siirtyä hanskan käyttäjäksi.

Tetsa kirjoitti: (10.9.2008 8:18:20)

Mä en tiennyt että Juutuubikin bannaa jengiä…

Siellä saattoi jäädä joku ruutu epäselväksi SIGn UPn yhteydessä. Pitää kokeilla uusiksi.

MP-33 kirjoitti: (10.9.2008 8:29:02)
    Jamasa – kiitä onneasi, että XXL:n talvirenkaat ovat kokoa 155/70×13. Muuten laittaisi ne alle itse. No, kaikki eivät näe ikkunastaan uutta mustaa bemaria, joka on ostettu ihan vaan naista saadakseen.

Mähän sanoin, notta Jamasan nakit pannaan nettiin jos ne löytyy. Sitä paitsi, mitä ne sanoo – size doesn’t matter – kyllä noillakin, 155/70×13, pesää saa; se on miehestä kiinni!

Mutta hei, mitä vikaa on kuvassa????? Missä Bear????

Jamasa Lupe kirjoitti: (10.9.2008 8:46:51)

Olen näkevinäni mattaa alu-hohdetta oikealla puskan juuressa…

Johtaja XXL kirjoitti: (9.9.2008 21:38:09)

Jamasa Lupe kirjoitti: (9.9.2008 20:30:41)
    Ai juu, tein holarin kans Skånessa.

Älä helkkarissa! Löitkö golfmailalla vai millä ja mikä oli matka askelissa! Ja tämä on tärkeää: menikö ekalla reikään vai saitko lyödä senkin kymmenen palloa?

Kenttä oli tämä.

Jä väylä 11, par3 150 m ja maila oli Mizuno MP57 i8, pallo Bridgestone s330s.
    Tuuli lievä takanen ja ilmänlämpötila n. +15 celsiusta. Maanlämpöä en tiedä.
    Osuma naseva ja loppuasento maukas ellei jopa helmeilevä ja huuto äänekäs ellei jopa eläimellinen. Nostin varovasti pallon kupista mutta ensin varmsitin taustan olevan vapaa kyseiseen toimenpiteeseen. Jopa Skånessa kannattaa olla varovainen kun pyllistelee.

double-eagle kirjoitti: (10.9.2008 8:14:43)

Näissä mailoissa on varsi RIFLE 5,0 freq.

Saat liikaa hajontaa noin löysälla varrella. Kannattaa viedä samantien mailat pajalle ja vaihtaa tuollainen RIFLE 7.5 180metrin rautakutosille.

Fabio kirjoitti: (10.9.2008 8:55:17)
    Saat liikaa hajontaa noin löysälla varrella. Kannattaa viedä samantien mailat pajalle ja vaihtaa tuollainen RIFLE 7.5 180metrin rautakutosille.

Niin ihmettelinkin kun varressa ei ole merkintää onko stiffi vai regu. Aikoinaan RAM:llä oli stiffi 5.5 freq ja regu 3.6 freq.

Myyjä ei maininnut siitä mitään vaikka hylkäsin Staffif kun varret ( carbon fat shaft ) oli regut..tuli fadea..tosin näillä VIPeillä ei tullut fadea..miksei ?

Ihmettelin rangella ääneen asiaa Savolammelle ja hän tiesi jo eilen kertoa, että ne on hieman stiffiä regun suuntaan…mutta onko ne löysät super regut ?

Jamasa Lupe kirjoitti: (10.9.2008 8:46:51)

I]

Osittain mahassa, mutta pääasiassa takana näkyvän puskan juurella tässä vaiheessa kierrosta…

Rifle 5.0 on pehmeä regu, mutta jos ei tule liikaa spinniä eikä pallot lähde taivaaseen niin silloin ne ovat sinulle sopivat.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 62)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #311308 kohteessaUudet mailat ja ’holari’ 5:llä lyönnillä ! ..ou jee !

Etusivu Foorumit Välineet Uudet mailat ja ’holari’ 5:llä lyönnillä ! ..ou jee !