Aihe: Tiikeriä… - Golfpiste.com

4.–11.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][15]
KilpailuaSuomalaista

Tiikeriä…

Etusivu Foorumit Yleistä Tiikeriä…

Esillä 23 viestiä, 1 - 23 (kaikkiaan 23)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #187912 Ilmoita asiaton viesti

    Ite en pystyis tohon: pätkä

    #478974 Ilmoita asiaton viesti

    Missä menee ohilyönnin raja?

    #478975 Ilmoita asiaton viesti

    Tikru tuskin viihtyis käkättävässä leidiseurassa…

    #478976 Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    IsoKynä kirjoitti: (24.4.2007 7:42:19)
    Missä menee ohilyönnin raja?

    En tiedä mutta äkkiseltään näyttäisi, että mailanpää menee pallon ohi. Ja harjoitussvingiksi tuota on varmaan turha väittää…

    #478977 Ilmoita asiaton viesti

    IsoKynä kirjoitti: (24.4.2007 7:42:19)
    Missä menee ohilyönnin raja?

    Eikös harjoitusswingin/ohilyönnin päätä lyöjä itse…

    #478978 Ilmoita asiaton viesti

    Tikrun pelasti varmaan tuo teeboksi, muualla olis ollu todennäköisesti lyönti.

    #478979 Ilmoita asiaton viesti

    14/1.5 Intent to Strike Ball Ceases During Downswing; Club Not Stopped But Path of Clubhead Altered to Avoid Striking Ball

    Q. A player begins his downswing with the intention of striking the ball but decides during the downswing not to strike the ball. The player is unable to stop the club before it reaches the ball, but he is able to swing intentionally over the top of the ball. Is the player deemed to have made a stroke?

    A. No. The player has checked his downswing voluntarily by altering the path of his downswing and missing the ball even though the swing carried the clubhead beyond the ball.
    However, any doubt in such a case must be resolved against the player. If, for example, the clubhead struck the ball there would be insufficient evidence to support a claim that the player had not made a stroke.

    #478980 Ilmoita asiaton viesti

    Eli ei ole lyönti.

    Löytyipä samalla vahingossa mielenkiintoinen tapaus: Pelaaja yrittää lyödä palloa ja lyö kokonaan ohi. Silti kyseessä ei ole lyönti 🙂

    #478981 Ilmoita asiaton viesti

    Eipä kukaan tarttunut eilen täkyyn, joten haastan uudelleen:

    Milloin pelaaja voi yrittää lyödä palloa eikä sitä kuitenkaan lasketa lyönniksi?

    #478982 Ilmoita asiaton viesti

    P. PersiMonni kirjoitti: (25.4.2007 9:53:40)
    Milloin pelaaja voi yrittää lyödä palloa eikä sitä kuitenkaan lasketa lyönniksi?

    No ainakin esteessä väärää palloa huitoessa. Taitaa tosin olla liaan triviaali vastaus, jotta olisi se hakemasi …?

    #478983 Ilmoita asiaton viesti

    asiallinen tarkennuspyyntö: Omaa, pelissäolevaa palloa.

    #478984 Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Taitaapi olla sillon kun menee maila kappaleiks ennen osumaa ?

    #478985 Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (25.4.2007 12:00:20)
    Taitaapi olla sillon kun menee maila kappaleiks ennen osumaa ?

    14/3 Clubhead Separates from Shaft on Downswing

    Q. A player starts his downswing and the clubhead separates from the shaft. The player continues his swing but no contact is made with the ball. Did the player make a stroke?

    A. Yes.

    Tämän mukaan tällainen tapaus lasketaan lyönniksi.

    Metsästys jatkukoon…

    #478986 Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Leikkimielisesti yrittää lyödä liikkuvaa palloa mutta ei osu 🙂

    #478987 Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Mitäs tästä oikeasta vastauksesta muuten voittaa?

    #478988 Ilmoita asiaton viesti

    P. PersiMonni kirjoitti: (25.4.2007 12:05:47)
    Metsästys jatkukoon…

    Taitaa noita olla useitakin, jos hakee ’cancel’ sanalla R&A-säännöistä:
    5-3: Pallo hajoaa.

    17-2: Vastustaja touhuaa omiaan lipulla kun puttaat ja vaikuttaa pallon kulkuun.

    19-1b: Puttaat pallosi liikkuvaan kuorma-autoon tai juoksevaan jänikseen, niin putin saa uusia.

    19-3: Reikäpelissä lyöt pallon vastustajaan tai hänen kamoihinsa.

    Ja jokunen muukin vielä … Ja sittenhän on vielä niitä juttuja, missä lyönnit teknisesti perutaan parin rankkarin kustannuksella (väärä lyöntijärjestys foursomessa etc).

    #478989 Ilmoita asiaton viesti
    ts

    P. PersiMonni kirjoitti: (25.4.2007 12:05:47)

    ts kirjoitti: (25.4.2007 12:00:20)
    Taitaapi olla sillon kun menee maila kappaleiks ennen osumaa ?

    14/3 Clubhead Separates from Shaft on Downswing

    Q. A player starts his downswing and the clubhead separates from the shaft. The player continues his swing but no contact is made with the ball. Did the player make a stroke?

    A. Yes.

    Tämän mukaan tällainen tapaus lasketaan lyönniksi.

    Metsästys jatkukoon…

    Mutku..

    Q The head of a player’s club separated from the shaft during his backswing. The player completed the swing but missed the ball. Is the player deemed to have made a stroke?

    A No. A stroke is “the forward movement of the club … ”. A shaft by itself is not a club – see Rule 4-1a.

    #478990 Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Niin ja kun mä lyön sillä wetkelläni kauheen korkeen lyönnin ja yritän heti perään lyödä sitä palloa uudelleen ja en tietenkään osu kun se on 100 metrin korkeudella, niin ei sitä lasketa lyönniksi….vai lasketaanko? (sorry, mää olen vähän väsynyt)

    #478991 Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Ymmärsin persuksen kysymyksestä, että ei siis osuta palloon vaikka siihen yritetään osua ja ei osuta ja ei tule rankkua jne….

    #478992 Ilmoita asiaton viesti

    Kyllähän tuo lyönniltä hiukka vaikuttaa…

    Tiikeri on kyllä pysäytellyt useamman kerran noita lyöntejä. Meinaan olis mielenkiintoista tietää, että mistä nämä pysäytykset aina johtuvat.

    Liekkö muita pysäyttelijöitä toureilla näkynyt?

    #478993 Ilmoita asiaton viesti

    Lasky kirjoitti: (25.4.2007 13:05:33)
    Meinaan olis mielenkiintoista tietää, että mistä nämä pysäytykset aina johtuvat.

    Enimmäkseen kännykkä- ja kameramiehiä…

    #478994 Ilmoita asiaton viesti

    Tämä sattui silmiini kun etsin vastausta tuohon alkuperäiseen ongelmaan:

    14/6 Ball Popped Up Swung at in Disgust

    Q. A player’s ball is lying against a root. He makes a stroke and the ball pops up into the air. In disgust, he swings at it on the way down, but misses. Was the swing in disgust a stroke?

    A. No. Such an instinctive swing in anger is not a stroke. Nor should the player be considered to have taken action to influence the movement of the ball in breach of Rule 1-2. However, if the player had struck the ball accidentally while it was in motion, he would have incurred a penalty of loss of hole in match play or two strokes in stroke play — Rules 19-2a and -2b.

    Tätä aion kayttää useinkin ensi kesänä: aina kun lyö palloa suutuspäissään eikä osu kunnolla niin lyöntiä ei lasketa 🙂

    #478995 Ilmoita asiaton viesti

    Lasky kirjoitti: (25.4.2007 13:05:33)
    Kyllähän tuo lyönniltä hiukka vaikuttaa…

    Tiikeri on kyllä pysäytellyt useamman kerran noita lyöntejä. Meinaan olis mielenkiintoista tietää, että mistä nämä pysäytykset aina johtuvat.

    Onhan se lyönti, mutta ei millään perusteella tulokseen laskettava golflyönti.

    Jostain muistaakseni luin, että tohon pysäytykseen ois liitttyny lintu, ei kyllä mitään parempaa tietoo oo ku hatarat muistikuvat.

    Joskushan Tigerin caddie on saanut antaa kameroille kyytiä kun Tigeria on kuvattu väärään aikaan.

Esillä 23 viestiä, 1 - 23 (kaikkiaan 23)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Etusivu Foorumit Yleistä Tiikeriä…