-
JulkaisijaArtikkelit
-
Old Geaser kirjoitti: (25.11.2012 11:22:21)
Summa summarum, kovin vähemmän tärkeää koko tasoitusjärjestelmä. Jos tiiauspallot ovat 11 m päässä mittamerkistä niin siihenkö maailma kaatuu…Niin hassulta kuin se kuulostaakin, niin niihin ’oikeisiinkin’ kisoihin jotkut pääsevät mukaan tai jäävät rannalle juuri tasoituksensa perusteella.
Muistan, kun asensin ensimmäiseen autooni lisävalotelineet, oikein ralliautoissa käytettävät ja paksusta valuraudasta valmistetut. Ylpeänä vein autoni katsastuskonttorille uudet halogeenivalot telineisiin kiinnitettynä. Konttorilla katsastusinsinööri sanoi, että telineet ovat yhden senttimetrin liian korkealla. Yhden senttimetrin!! Haloo?!?!?!?
Ei auttanut itku markkinoilla. Valot irti ja isolla vasaralla ylempää vartta sentin verran alemmas. Sen jälkeen kelpasi insinöörille.
Tarinan opetus?
KL kirjoitti: (25.11.2012 12:07:45)
Old Geaser kirjoitti: (25.11.2012 11:22:21)
Summa summarum, kovin vähemmän tärkeää koko tasoitusjärjestelmä. Jos tiiauspallot ovat 11 m päässä mittamerkistä niin siihenkö maailma kaatuu…Niin hassulta kuin se kuulostaakin, niin niihin ’oikeisiinkin’ kisoihin jotkut pääsevät mukaan tai jäävät rannalle juuri tasoituksensa perusteella.
Muistan, kun asensin ensimmäiseen autooni lisävalotelineet, oikein ralliautoissa käytettävät ja paksusta valuraudasta valmistetut. Ylpeänä vein autoni katsastuskonttorille uudet halogeenivalot telineisiin kiinnitettynä. Konttorilla katsastusinsinööri sanoi, että telineet ovat yhden senttimetrin liian korkealla. Yhden senttimetrin!! Haloo?!?!?!?
Ei auttanut itku markkinoilla. Valot irti ja isolla vasaralla ylempää vartta sentin verran alemmas. Sen jälkeen kelpasi insinöörille.
Tarinan opetus?
on se, että vain suomalainen tulkitsee kirjoitettua tekstiä kuin piru raamattua eikä osaa soveltaa tilannetta. Vähänkin fiksumpi katsastusmies olisi sen verran mittaa lipsauttanut, että olis jääny moinen huomaamatta.
Mutta mä odotan KL edelleen sitä sun vastausta kun kerroit täydellisesti ymmärtäväsi tuon ajatukseni, mutta et kuitenkaan ole suostunut sitä tarkentamaan. Epäilen siis edelleen..
ts kirjoitti: (25.11.2012 12:14:12)
KL kirjoitti: (25.11.2012 12:07:45)
Old Geaser kirjoitti: (25.11.2012 11:22:21)
Summa summarum, kovin vähemmän tärkeää koko tasoitusjärjestelmä. Jos tiiauspallot ovat 11 m päässä mittamerkistä niin siihenkö maailma kaatuu…Niin hassulta kuin se kuulostaakin, niin niihin ’oikeisiinkin’ kisoihin jotkut pääsevät mukaan tai jäävät rannalle juuri tasoituksensa perusteella.
Muistan, kun asensin ensimmäiseen autooni lisävalotelineet, oikein ralliautoissa käytettävät ja paksusta valuraudasta valmistetut. Ylpeänä vein autoni katsastuskonttorille uudet halogeenivalot telineisiin kiinnitettynä. Konttorilla katsastusinsinööri sanoi, että telineet ovat yhden senttimetrin liian korkealla. Yhden senttimetrin!! Haloo?!?!?!?
Ei auttanut itku markkinoilla. Valot irti ja isolla vasaralla ylempää vartta sentin verran alemmas. Sen jälkeen kelpasi insinöörille.
Tarinan opetus?
on se, että vain suomalainen tulkitsee kirjoitettua tekstiä kuin piru raamattua eikä osaa soveltaa tilannetta. Vähänkin fiksumpi katsastusmies olisi sen verran mittaa lipsauttanut, että olis jääny moinen huomaamatta.
Aika kapea-alainen katsantokanta sinulla, kun mielestäsi kaikkia rajoja voi venyttää oman mielen mukaan. Mitä jos tuolla katsastusasemalla olisi ollut kaksi samanlaista sentin virhettä eri katsastajilla ja toinen olisi mennyt läpi ja toinen olisi pitänyt korjata? Kumpi insinööreistä olisi tehnyt työnsä hyvin ja kumpi huonosti?
Kyllä se ts vaan on niin, että kaikkien kannalta on helpompaa, kun säännöt ovat samat kaikille.
ts kirjoitti: (25.11.2012 12:14:12)
Mutta mä odotan KL edelleen sitä sun vastausta kun kerroit täydellisesti ymmärtäväsi tuon ajatukseni, mutta et kuitenkaan ole suostunut sitä tarkentamaan. Epäilen siis edelleen..En ole sinun ajatuksiesi ymmärtämisestä puhunut halaistua sanaa, mutta tiedän kuitenkin minkä vuoksi kenttiä muokataan. Jos oikein tarkasti luet mitä olen kirjoittanut, niin löydät ne syytkin.
KL kirjoitti: (25.11.2012 12:43:13)
En ole sinun ajatuksiesi ymmärtämisestä puhunut halaistua sanaa, mutta tiedän kuitenkin minkä vuoksi kenttiä muokataan. Jos oikein tarkasti luet mitä olen kirjoittanut, niin löydät ne syytkin.
Kyllä sä taidat olla vahvasti datalle sukua. Ensin kerrot tasan tarkkaan tietäväsi, mutta kertomaan et sitten pystykään.
Olkoon sitten niin ja jääköön itse olennainen keskustelematta.
KL kirjoitti: (25.11.2012 12:07:45)
Old Geaser kirjoitti: (25.11.2012 11:22:21)
Summa summarum, kovin vähemmän tärkeää koko tasoitusjärjestelmä. Jos tiiauspallot ovat 11 m päässä mittamerkistä niin siihenkö maailma kaatuu…Niin hassulta kuin se kuulostaakin, niin niihin ’oikeisiinkin’ kisoihin jotkut pääsevät mukaan tai jäävät rannalle juuri tasoituksensa perusteella.
Muistan, kun asensin ensimmäiseen autooni lisävalotelineet, oikein ralliautoissa käytettävät ja paksusta valuraudasta valmistetut. Ylpeänä vein autoni katsastuskonttorille uudet halogeenivalot telineisiin kiinnitettynä. Konttorilla katsastusinsinööri sanoi, että telineet ovat yhden senttimetrin liian korkealla. Yhden senttimetrin!! Haloo?!?!?!?
Ei auttanut itku markkinoilla. Valot irti ja isolla vasaralla ylempää vartta sentin verran alemmas. Sen jälkeen kelpasi insinöörille.
Tarinan opetus?
Tuli mieleen että olisiko homma onnistunut siten, että olisit ajanut ulos ja laskenut eturenkaista ilmaa sen verran että valot olisivat laskeutuneet hyväksyttävälle korkeudelle. Ehkäpä se tarkka byrokraatti katsastusinsinööri olisi huomannut jujun…
Old Geaser kirjoitti: (26.11.2012 11:36:57)
KL kirjoitti: (25.11.2012 12:07:45)
Old Geaser kirjoitti: (25.11.2012 11:22:21)
Summa summarum, kovin vähemmän tärkeää koko tasoitusjärjestelmä. Jos tiiauspallot ovat 11 m päässä mittamerkistä niin siihenkö maailma kaatuu…Niin hassulta kuin se kuulostaakin, niin niihin ’oikeisiinkin’ kisoihin jotkut pääsevät mukaan tai jäävät rannalle juuri tasoituksensa perusteella.
Muistan, kun asensin ensimmäiseen autooni lisävalotelineet, oikein ralliautoissa käytettävät ja paksusta valuraudasta valmistetut. Ylpeänä vein autoni katsastuskonttorille uudet halogeenivalot telineisiin kiinnitettynä. Konttorilla katsastusinsinööri sanoi, että telineet ovat yhden senttimetrin liian korkealla. Yhden senttimetrin!! Haloo?!?!?!?
Ei auttanut itku markkinoilla. Valot irti ja isolla vasaralla ylempää vartta sentin verran alemmas. Sen jälkeen kelpasi insinöörille.
Tarinan opetus?
Tuli mieleen että olisiko homma onnistunut siten, että olisit ajanut ulos ja laskenut eturenkaista ilmaa sen verran että valot olisivat laskeutuneet hyväksyttävälle korkeudelle. Ehkäpä se tarkka byrokraatti katsastusinsinööri olisi huomannut jujun…
Enpä usko että olis auttanut, koska tuo korkeus aikanaan katsottiin suhteessa auton omiin ajaovaloihin 🙂
ts kirjoitti: (26.11.2012 12:17:47)
Old Geaser kirjoitti: (26.11.2012 11:36:57)
KL kirjoitti: (25.11.2012 12:07:45)
Old Geaser kirjoitti: (25.11.2012 11:22:21)
Summa summarum, kovin vähemmän tärkeää koko tasoitusjärjestelmä. Jos tiiauspallot ovat 11 m päässä mittamerkistä niin siihenkö maailma kaatuu…Niin hassulta kuin se kuulostaakin, niin niihin ’oikeisiinkin’ kisoihin jotkut pääsevät mukaan tai jäävät rannalle juuri tasoituksensa perusteella.
Muistan, kun asensin ensimmäiseen autooni lisävalotelineet, oikein ralliautoissa käytettävät ja paksusta valuraudasta valmistetut. Ylpeänä vein autoni katsastuskonttorille uudet halogeenivalot telineisiin kiinnitettynä. Konttorilla katsastusinsinööri sanoi, että telineet ovat yhden senttimetrin liian korkealla. Yhden senttimetrin!! Haloo?!?!?!?
Ei auttanut itku markkinoilla. Valot irti ja isolla vasaralla ylempää vartta sentin verran alemmas. Sen jälkeen kelpasi insinöörille.
Tarinan opetus?
Tuli mieleen että olisiko homma onnistunut siten, että olisit ajanut ulos ja laskenut eturenkaista ilmaa sen verran että valot olisivat laskeutuneet hyväksyttävälle korkeudelle. Ehkäpä se tarkka byrokraatti katsastusinsinööri olisi huomannut jujun…
Enpä usko että olis auttanut, koska tuo korkeus aikanaan katsottiin suhteessa auton omiin ajaovaloihin 🙂
Mitäpä jos olisi ennen valojen asennusta selvittänyt niihin liittyvät säädökset ja rakentanut telineet sen mukaan ja vielä mitannut asentamisen jälkeen korkeudet. Paljonko se virhe saa olla, jotta sitä ei tarvitse huomioida? Tai paljonko se pallo saa olla out’issa, että sillä ei ole enää merkitystä?
Chip Greenside kirjoitti: (26.11.2012 13:37:42)
Mitäpä jos olisi ennen valojen asennusta selvittänyt niihin liittyvät säädökset ja rakentanut telineet sen mukaan ja vielä mitannut asentamisen jälkeen korkeudet. Paljonko se virhe saa olla, jotta sitä ei tarvitse huomioida? Tai paljonko se pallo saa olla out’issa, että sillä ei ole enää merkitystä?
Niin.. tai jos ne säännökset olis jo silloin olleet tolkuissaan, kuten ymmärsivät jokunen vuosi myöhemmin ne muuttaa. Eiköhän tuo ole parempi vertaus? Eli muutetaan typerät säännökset toimiviksi.
ts kirjoitti: (26.11.2012 13:54:09)
Chip Greenside kirjoitti: (26.11.2012 13:37:42)
Mitäpä jos olisi ennen valojen asennusta selvittänyt niihin liittyvät säädökset ja rakentanut telineet sen mukaan ja vielä mitannut asentamisen jälkeen korkeudet. Paljonko se virhe saa olla, jotta sitä ei tarvitse huomioida? Tai paljonko se pallo saa olla out’issa, että sillä ei ole enää merkitystä?
Niin.. tai jos ne säännökset olis jo silloin olleet tolkuissaan, kuten ymmärsivät jokunen vuosi myöhemmin ne muuttaa. Eiköhän tuo ole parempi vertaus? Eli muutetaan typerät säännökset toimiviksi.
Niin mitenpäin se on? Mikäli nopeusrajoitus on autoilijan mielestä aivan typerä sillä tieosuudella, jolla hän jää kiinni ylinopeudesta, niin onko poliisi pikkumainen ja typerä lappua kirjoittaessaan? Typeryydet pitää ensin korjata ja vasta sitten toimia siten kuin korjatut olosuhteet antavat luvan. Golfissakin on varmasti monta sääntöä, jotka ovat pelaajan mielestä typeriä, mutta ei hän voi toimia oman halunsa mukaan sääntöjenvastaisesti vaikka onkin eri mieltä niiden tolkullisuudesta.
Chip Greenside kirjoitti: (26.11.2012 14:09:59)
ts kirjoitti: (26.11.2012 13:54:09)
Chip Greenside kirjoitti: (26.11.2012 13:37:42)
Mitäpä jos olisi ennen valojen asennusta selvittänyt niihin liittyvät säädökset ja rakentanut telineet sen mukaan ja vielä mitannut asentamisen jälkeen korkeudet. Paljonko se virhe saa olla, jotta sitä ei tarvitse huomioida? Tai paljonko se pallo saa olla out’issa, että sillä ei ole enää merkitystä?
Niin.. tai jos ne säännökset olis jo silloin olleet tolkuissaan, kuten ymmärsivät jokunen vuosi myöhemmin ne muuttaa. Eiköhän tuo ole parempi vertaus? Eli muutetaan typerät säännökset toimiviksi.
Niin mitenpäin se on? Mikäli nopeusrajoitus on autoilijan mielestä aivan typerä sillä tieosuudella, jolla hän jää kiinni ylinopeudesta, niin onko poliisi pikkumainen ja typerä lappua kirjoittaessaan? Typeryydet pitää ensin korjata ja vasta sitten toimia siten kuin korjatut olosuhteet antavat luvan. Golfissakin on varmasti monta sääntöä, jotka ovat pelaajan mielestä typeriä, mutta ei hän voi toimia oman halunsa mukaan sääntöjenvastaisesti vaikka onkin eri mieltä niiden tolkullisuudesta.
Niin.. ja typerien sääntöjen muuttaminen alkaa yleensä siitä, että joku nostaa asian esiin ja sitä aletaan pohtimaan. Täällä nyt ei taaskaan päästy tuohon pohdintavaiheeseen, kun kaikki on niin oikein ja selvää. Todellisuudessa tuo on lajin ominaisuuksia kilpapuolella selkeästi rajoittava tekijä, jota ei onneksi ammattilaiskisoissa (taas valitettavasti kotoisiamme lukuunottamatta) tarvitse eikä haluttaisikaan noudattaa.
ts kirjoitti: (26.11.2012 14:21:34)
Chip Greenside kirjoitti: (26.11.2012 14:09:59)
ts kirjoitti: (26.11.2012 13:54:09)
Chip Greenside kirjoitti: (26.11.2012 13:37:42)
Mitäpä jos olisi ennen valojen asennusta selvittänyt niihin liittyvät säädökset ja rakentanut telineet sen mukaan ja vielä mitannut asentamisen jälkeen korkeudet. Paljonko se virhe saa olla, jotta sitä ei tarvitse huomioida? Tai paljonko se pallo saa olla out’issa, että sillä ei ole enää merkitystä?
Niin.. tai jos ne säännökset olis jo silloin olleet tolkuissaan, kuten ymmärsivät jokunen vuosi myöhemmin ne muuttaa. Eiköhän tuo ole parempi vertaus? Eli muutetaan typerät säännökset toimiviksi.
Niin mitenpäin se on? Mikäli nopeusrajoitus on autoilijan mielestä aivan typerä sillä tieosuudella, jolla hän jää kiinni ylinopeudesta, niin onko poliisi pikkumainen ja typerä lappua kirjoittaessaan? Typeryydet pitää ensin korjata ja vasta sitten toimia siten kuin korjatut olosuhteet antavat luvan. Golfissakin on varmasti monta sääntöä, jotka ovat pelaajan mielestä typeriä, mutta ei hän voi toimia oman halunsa mukaan sääntöjenvastaisesti vaikka onkin eri mieltä niiden tolkullisuudesta.
Niin.. ja typerien sääntöjen muuttaminen alkaa yleensä siitä, että joku nostaa asian esiin ja sitä aletaan pohtimaan.
Omassa ajatusmaailmassani sääntöjen tietoinen ja systemaattinen rikkominen muutoksen aikaansaamiseksi on perin kypsymätöntä. Keskustelun saa aikaiseksi muutenkin, ainakin sivistyneissä maissa.
KL kirjoitti: (26.11.2012 17:20:32)
Omassa ajatusmaailmassani sääntöjen tietoinen ja systemaattinen rikkominen muutoksen aikaansaamiseksi on perin kypsymätöntä. Keskustelun saa aikaiseksi muutenkin, ainakin sivistyneissä maissa.
Mä odotan edelleen sitä sun vastausta selkeään kysmykseen. Ei vissiin kannata henkeä pidätellä…
ts kirjoitti: (26.11.2012 17:47:22)
KL kirjoitti: (26.11.2012 17:20:32)
Omassa ajatusmaailmassani sääntöjen tietoinen ja systemaattinen rikkominen muutoksen aikaansaamiseksi on perin kypsymätöntä. Keskustelun saa aikaiseksi muutenkin, ainakin sivistyneissä maissa.
Mä odotan edelleen sitä sun vastausta selkeään kysmykseen. Ei vissiin kannata henkeä pidätellä…
Mitäs jos odotetellessasi lukisit jo kirjoittamani viestit, jotain on kenties kohkaamiseltasi jäänyt huomaamatta.
KL kirjoitti: (26.11.2012 18:24:31)
ts kirjoitti: (26.11.2012 17:47:22)
KL kirjoitti: (26.11.2012 17:20:32)
Omassa ajatusmaailmassani sääntöjen tietoinen ja systemaattinen rikkominen muutoksen aikaansaamiseksi on perin kypsymätöntä. Keskustelun saa aikaiseksi muutenkin, ainakin sivistyneissä maissa.
Mä odotan edelleen sitä sun vastausta selkeään kysmykseen. Ei vissiin kannata henkeä pidätellä…
Mitäs jos odotetellessasi lukisit jo kirjoittamani viestit, jotain on kenties kohkaamiseltasi jäänyt huomaamatta.
Kyllä mä ne lukenut olen. Ei vaan ole vastausta tullut aiheeseen.
KL kirjoitti: (25.11.2012 12:43:13)
En ole sinun ajatuksiesi ymmärtämisestä puhunut halaistua sanaa, mutta tiedän kuitenkin minkä vuoksi kenttiä muokataan. Jos oikein tarkasti luet mitä olen kirjoittanut, niin löydät ne syytkin.
Ja tähän joutuu sanomaan, että noin se datakin vastaa kaikkeen mistä on pihalla.
ts kirjoitti: (26.11.2012 18:31:27)
KL kirjoitti: (26.11.2012 18:24:31)
Mitäs jos odotetellessasi lukisit jo kirjoittamani viestit, jotain on kenties kohkaamiseltasi jäänyt huomaamatta.
Kyllä mä ne lukenut olen. Ei vaan ole vastausta tullut aiheeseen.
Tarkoitat varmaan, ettei ole tullut sitä sinun haluamaasi vastausta, sitä ainoaa oikeaa…
KL kirjoitti: (26.11.2012 21:55:13)
ts kirjoitti: (26.11.2012 18:31:27)
KL kirjoitti: (26.11.2012 18:24:31)
Mitäs jos odotetellessasi lukisit jo kirjoittamani viestit, jotain on kenties kohkaamiseltasi jäänyt huomaamatta.
Kyllä mä ne lukenut olen. Ei vaan ole vastausta tullut aiheeseen.
Tarkoitat varmaan, ettei ole tullut sitä sinun haluamaasi vastausta, sitä ainoaa oikeaa…
Ei vaan ei mitään asiallista vastausta. Tätä samaa datansukuista sontaa vaan jokainen viesti.
Laita nyt KL ihan vaan tähän nätisti esiin se mitä alunperin kysyin, eli miksi toimikunnalla pitäiusi olla mahdollisuus tuon nykyistä suuremman säädön tekemiseen tiimerkkien suhteen.
Me odotellaan… ei toki pidätetä henkeämme vaikka sanoitkin sen tasan tarkkaan tietäväsi heti ensimmäisenä kommenttina viestiini
ts kirjoitti: (26.11.2012 22:40:48)
KL kirjoitti: (26.11.2012 21:55:13)
ts kirjoitti: (26.11.2012 18:31:27)
KL kirjoitti: (26.11.2012 18:24:31)
Mitäs jos odotetellessasi lukisit jo kirjoittamani viestit, jotain on kenties kohkaamiseltasi jäänyt huomaamatta.
Kyllä mä ne lukenut olen. Ei vaan ole vastausta tullut aiheeseen.
Tarkoitat varmaan, ettei ole tullut sitä sinun haluamaasi vastausta, sitä ainoaa oikeaa…
Ei vaan ei mitään asiallista vastausta. Tätä samaa datansukuista sontaa vaan jokainen viesti.
Laita nyt KL ihan vaan tähän nätisti esiin se mitä alunperin kysyin, eli miksi toimikunnalla pitäiusi olla mahdollisuus tuon nykyistä suuremman säädön tekemiseen tiimerkkien suhteen.
Me odotellaan… ei toki pidätetä henkeämme vaikka sanoitkin sen tasan tarkkaan tietäväsi heti ensimmäisenä kommenttina viestiini
Enpäs kiusallanikaan laita, vaan saat etsiä sen jo postaamistani viesteistä. Sitä samaahan sinäkin harrastat. Ja jos se vastaus ei sinulle kelpaa, niin sinähän voit sitten kertoa mikä se ’oikea’ vastaus on. Tai olla kertomatta.
KL kirjoitti: (27.11.2012 0:21:02)
Enpäs kiusallanikaan laita, vaan saat etsiä sen jo postaamistani viesteistä. Sitä samaahan sinäkin harrastat. Ja jos se vastaus ei sinulle kelpaa, niin sinähän voit sitten kertoa mikä se ’oikea’ vastaus on. Tai olla kertomatta.
Luepas tämä ihan hitaasti vielä kerran:
Sinun postauksissasi ei ole mitään noihin asioihin viittaavaakaan, vaikka ylimielisyyden hekumassa heti latasit rinta kaarella tasan tarkkaan tietäväsi mitä ajan takaa ja miksi kenttää noin säädellään. Täyttä shittiä on, että sinun viesteissäsi sen jälkeen tuosta sanaakaan olisi.
Ja nyt koitat kiemurrella täysin datamaisesti tuosta tilanteesta ulos kun et kykene kättä virheen merkiksi pystyyn nostamaan, etkä uskalla edes arvaamalla sitä selittää.
Sä voit myös hetken miettiä miks en niitä ajatuksiani heti tähän suoltanut. Oli kiva testata, tarttuuko yksi kokematon ja ylimielinen tuomariparka koukkuun ja taas kerran esiintyy niin kaikkitietävänä ja kaiken ymmärtävänä, että hänen ei tarvitse edes huomattavasti kokeneempien perusteluja aiheeseen kysellä. Kaikki voivat nyt päätellä miten siinä sitten kävi.
Ja sitä vastaustasi ei varmaan ole tulossa ikinä, eikä sen johdosta minunkaan. Se saattaa joskus sitten jossain blogissa ilmestyä niin sinun on helppo sanoa, että kyllä minä ton tiesin, en vaan viitsinyt kertoa
KL kirjoitti: (24.11.2012 19:05:39)
[
Kuten ihkasen varmasti tiedät, toimikuntia on kovin monen tasoisia. Siksi on varsin järkeenkäypää, että vähemmän kyvykkäitä toimikuntia varten on olemassa selkeät säännöt miten kentän tasoituskelpoisuus säilytetään. Tässä on sitten ihan turha lähteä selittämään kuinka vastatuuli tai myötätuuli muuttavat kentän luonnetta, niinhän muuttavat reikien paikatkin eikä niitä lähdetä edes käsittelemään koko tasoitusjärjestelmässä ilmiselvistä syistä.Kyvykkäämmät toimikunnat osaavat käyttää annettuja välineitä oikein ja kykenevät virittämään kentän turvalliseksi, pelattavaksi, pelaajien taitotasoa oikealla tavalla haastavaksi ja yleisön mielenkiinnon säilyttäväksi rikkomatta tasoitusmääräyksiä. Ja kas kummaa, kaikki ovat tyytyväisiä!
Paitsi ts…
Ja jos KL kuvittelet tämän olleen vastauksen, niin suonet minulle oikeuden jopa hieman äänekkääseen hymyyn.
Jompikumpi herroista ts tai KL käytti vastikään termiä ’myötähäpeä’. Kyseessä on siis tämä sama tunne, joka hiipii mieleen tätä ”keskustelua” lukiessa. Voisitteko vaikka soittaa toisillenne ja nokitella sitten puhelimitse? Silloin ette nimittäin vaikuttaisi puoliksikaan noin urpoilta kuin nyt. Ihan omasta kokemuksesta tiedän, että joskus tulee aika fiksu olo ihan pelkästään siitä, että ei paljasta muille omaa typeryyttään.
J-P Salakari
J-PS kirjoitti: (27.11.2012 8:59:47)
Jompikumpi herroista ts tai KL käytti vastikään termiä ’myötähäpeä’. Kyseessä on siis tämä sama tunne, joka hiipii mieleen tätä ”keskustelua” lukiessa. Voisitteko vaikka soittaa toisillenne ja nokitella sitten puhelimitse? Silloin ette nimittäin vaikuttaisi puoliksikaan noin urpoilta kuin nyt. Ihan omasta kokemuksesta tiedän, että joskus tulee aika fiksu olo ihan pelkästään siitä, että ei paljasta muille omaa typeryyttään.J-P Salakari
Niin.. tai sitten ois ollu ihan hyvä saada keskustelu aikaiseksi siitä, miten tuon säännöksen poistaminen monilla tavoin antaisi mahdollisuuksia useampipäiväisen kisan järjestämiseen. Mitä sillä saavutettaisiin ja mitä menetettäisiin? Päästy ihan oikeesti vertaamaan vaihtoehtoja ja keskustelemaan hyödyistä ja haitoista.
Nyt tuo kaatui heti lähtöviivalla yhteen ylimieliseen postaukseen, jossa puolustettiin kritiikittä nykyistä säädöstä miettimättä hetkeäkään parannusta.. tasan tarkkaan tietäen….
ts kirjoitti: (27.11.2012 7:28:13)
Sä voit myös hetken miettiä miks en niitä ajatuksiani heti tähän suoltanut. Oli kiva testata, tarttuuko yksi kokematon ja ylimielinen tuomariparka koukkuun ja taas kerran esiintyy niin kaikkitietävänä ja kaiken ymmärtävänä, että hänen ei tarvitse edes huomattavasti kokeneempien perusteluja aiheeseen kysellä.
No jaa, nuo esittämäni asiat tulevat kyllä ihan minua paljon kokeneemmilta, en minä niitä itse ole keksinyt, joten kaikitenkin hekin ovat väärässä.
KL kirjoitti: (27.11.2012 15:52:03)
ts kirjoitti: (27.11.2012 7:28:13)
Sä voit myös hetken miettiä miks en niitä ajatuksiani heti tähän suoltanut. Oli kiva testata, tarttuuko yksi kokematon ja ylimielinen tuomariparka koukkuun ja taas kerran esiintyy niin kaikkitietävänä ja kaiken ymmärtävänä, että hänen ei tarvitse edes huomattavasti kokeneempien perusteluja aiheeseen kysellä.
No jaa, nuo esittämäni asiat tulevat kyllä ihan minua paljon kokeneemmilta, en minä niitä itse ole keksinyt, joten kaikitenkin hekin ovat väärässä.
Tuota.. ei kai niissä mitään sinänsä väärää, hyvä nuokin on pohjalle miettiä. On vaan niin paljon muutakin…
Jotta saamme ts:n toivoman keskustelun alkamaan, niin otetaanpas tuolta toisesta ketjusta tämmöinen:
KL kirjoitti: (27.11.2012 20:22:01)
ts kirjoitti: (27.11.2012 20:09:54)
Äh… nyt se KL kohta kertoo että just tota hän tarkotti siellä sääntöpuolen ketjussa… oisit ny pitäny mölyt mahassas vaan 🙂Mutta siis asiallisena vastauksena, juuri tuota tehdään oikeissa golfkisoissa, joihin eivät typerät tasoitussäädökset vaikuta. Pelataan kolkkeja eri boxeista, että pelaaja joutuu aina arvioimaan tilanteen uudestaan, sen sijaan että oppisi (tasalaatusissa olosuhteissa) ottamaan aina saman mailan kassistaan. Samoin muutellaan nelkkujen ja femmojen tiiboxeja, jolloin joinain päivinä esteet ovat eri tavalla pelissä kuin toisina ja femmoilla sama juttu, jolloin välillä tullaan kahdella päälle ja joskus kaikki joutuvat wedgeen turvautumaan, eli pitkälyöntisyys ei tuotakaan välttämättä etua.
Katsojien huijaamisesta siis ei ole kyse, vaan kentän muuntelusta haastamaan pelaajia erilaisissa tehtävissä eri päivinä.
Tuota…. on olemassa semmoinen taulukko, jonka avulla muuttuneiden mittojen vaikutus saadaan laskettua mukaan kentän slope- ja CR-lukuihin. Kuulemani mukaan valveutuneet (tasoituksellisten) kisojen järjestäjät käyttävät semmoista…
Ei tästä sen enempää, ainakaan tässä ketjussa 😉
Tasoitusjärjestelmän noudattaminen ei siis mitenkään estä reikien pelaamista poikkeuksellisissa mitoissa, kunhan poikkeavuus otetaan huomioon muuttuvina slope- ja CR-arvoina (tätä Baystream jo käsitteli omassa viestissään (nro 164)). J-P:n alkuperäinen viesti kosketteli tilanteita, joissa kenttä on alkuperäiseen slouppaukseensa verrattuna tasoituskelvoton eikä mitään korjauksia ole tehty. Syy tällaiseen on karkeasti kolmijakoinen:
– ei osata
– ei viitsitä
– ei välitetäMittakorjaus ei toki ole aivan absoluuttinen, koska slouppaukseen vaikuttavat kovin monet tekijät pituuden ohella, mutta taulukkokorjauksella päästään keskimäärin ’riittävän’ lähelle.
Tähän loppuun en millään malta olla kysymättä, eikö tämä
KL kirjoitti: (24.11.2012 19:05:39)
Kyvykkäämmät toimikunnat osaavat käyttää annettuja välineitä oikein ja kykenevät virittämään kentän turvalliseksi, pelattavaksi, pelaajien taitotasoa oikealla tavalla haastavaksi ja yleisön mielenkiinnon säilyttäväksi rikkomatta tasoitusmääräyksiä. Ja kas kummaa, kaikki ovat tyytyväisiä!suoraan liity tiipaikkojen vaihtelemiseen..? Sanamuodon valinta ei nimittäin ollut mikään sattuma.
-
JulkaisijaArtikkelit