Aihe: Suunnan vaihto - Golfpiste.com

24.9.–1.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][23]
KilpailuaSuomalaista

Suunnan vaihto

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suunnan vaihto

Esillä 25 viestiä, 1,401 - 1,425 (kaikkiaan 2,469)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • El ninó kirjoitti: (7.8.2009 23:40:36)

    -no eagle- kirjoitti: (7.8.2009 16:45:32)

    Mä en nyt ihan ymmärrä mitä ajat takaa..lyön 300-320 yardisia drivejä jos haluan ja olen lämmin.

    Elä mies höpäjä!!

    Mikäs ihme toi on…luonteeltaan niin kiltti ettei halua nolata muita flaitissa olevia…
    Mutta muutenkin eipä tuo nyt niin ihmeellistä ole.. seon etä ne ois väylällä…

    ts

    Siinä sitä on taas vallan hemmetisti lapaa sulkevaa käsien rotaatiota ja kaksvipusta heiluria 😉

    kunnon crossaus

    ts kirjoitti: (8.8.2009 20:13:11)
    Siinä sitä on taas vallan hemmetisti lapaa sulkevaa käsien rotaatiota ja kaksvipusta heiluria 😉

    kunnon crossaus

    Missä lie vahingossa oppinut – Suomessahan ei ole tuota aiemmin ymmärretty ? Sikäli että kyseessä on RK.

    ts

    Mil Phickelson kirjoitti: (8.8.2009 20:41:32)

    ts kirjoitti: (8.8.2009 20:13:11)
    Siinä sitä on taas vallan hemmetisti lapaa sulkevaa käsien rotaatiota ja kaksvipusta heiluria 😉

    kunnon crossaus

    Missä lie vahingossa oppinut – Suomessahan ei ole tuota aiemmin ymmärretty ? Sikäli että kyseessä on RK.

    Ei kai kukaan noin ole väittänyt, ettei sitä kukaan olis aiemmin ymmärtäny. Sen takia noita ukkoja tuolla nykyään pelaa.

    Mun mielestä fukke on noin 75453 kertaa sanonu, että tonne menee ne, jotka ymmärtää annetut opit oikeella tavalla väärin tai sitten tekevät luonnostaan oikein.

    Se, että yleiset vallalla olevat golfopit eivät tuota julista, onkin sitten toinen kysymys.

    Meilläkin oli tänään vaikea päivä, kun tahto pallot karkailla vasuriin. Pelaaja totes sit vaan iltasella rangella, että ainoo ajatus millä hän saa ne pysymään linjassa on semmonen, että oikeen käden kämmen kiertyy osottamaan taivaalla osumaan tultaessa. Mä vaan hymyilin ja kattelin kauniita kaaria.

    Toivottavasti huomisen päivän motto on rohkeesti hyökäten.

    Saattaa silti olla että varmistellen tulee hyvä sijoitus.

    Huominen on virhe altis päivä, miten 3 kiekkaa painaa niin kroppaa kuin kupoliakin.
    Veikkaan että voittaja tulee takaa upealla kierroksella.

    Näprääjä kirjoitti: (8.8.2009 21:06:27)
    Toivottavasti huomisen päivän motto on rohkeesti hyökäten.

    Saattaa silti olla että varmistellen tulee hyvä sijoitus.

    Huominen on virhe altis päivä, miten 3 kiekkaa painaa niin kroppaa kuin kupoliakin.
    Veikkaan että voittaja tulee takaa upealla kierroksella.

    Jep ja se ei ole kannustusjoukoista kiinni, mikäli Virvikin kotisivuihin on uskomista.

    Kannustusjoukot paikalle!.

    ts kirjoitti: (8.8.2009 20:57:34)
    Meilläkin oli tänään vaikea päivä, kun tahto pallot karkailla vasuriin. Pelaaja totes sit vaan iltasella rangella, että ainoo ajatus millä hän saa ne pysymään linjassa on semmonen, että oikeen käden kämmen kiertyy osottamaan taivaalla osumaan tultaessa. Mä vaan hymyilin ja kattelin kauniita kaaria.

    Ja toivottavasti Janne ymmärsi oikealla tavalla väärin saamansa chippiohjeet…

    ts

    Scoop kirjoitti: (8.8.2009 21:28:06)

    ts kirjoitti: (8.8.2009 20:57:34)
    Meilläkin oli tänään vaikea päivä, kun tahto pallot karkailla vasuriin. Pelaaja totes sit vaan iltasella rangella, että ainoo ajatus millä hän saa ne pysymään linjassa on semmonen, että oikeen käden kämmen kiertyy osottamaan taivaalla osumaan tultaessa. Mä vaan hymyilin ja kattelin kauniita kaaria.

    Ja toivottavasti Janne ymmärsi oikealla tavalla väärin saamansa chippiohjeet…

    Aika hyvin tais onnistua väärinymmärrys tuossa. Oli vaan hyvä osoitus taas siitä, miten hyvänkin pelaajan omat tuntemukset ja faktat eivät ihan kulje yhdessä. Enkä tuossa tarkoita Jannea. Tai siis sitäkin, mutta enemmän tuota toista.

    -no eagle- kirjoitti: (7.8.2009 16:45:32)
    Mä en nyt ihan ymmärrä mitä ajat takaa..lyön 300-320 yardisia drivejä jos haluan ja olen lämmin.

    Koko reverse releasen ideahan on se että se puoli kehoa ( yläkruppi ) joka vaikuttaa lavan nopeuteen kiihtyy ennen impaktia ja sitten pysähtyy ( jarruuntuu ) nostaen edelleen lavan nopeutta entisestään..tottakai siinä tapahtuu rotaatiota niin maan perusteellisesti osuman jälkeen mutta ylävartalon reverse C toteuttaa tukijalan kautta sen extra nopeuslisän ( pysäyttämällä kädet ja antamalla mailan tehdä maksimaalisen kulmanopeuden muutoksen..ranteet )..saatto on normaali..ei sen loppuosalla enää voimaa käytetä..se on silloin myöhäistä ( eli 0.08 sekuntia osuman jälkeen ).

    Nimenomaan sillä ’jarruttamisella’ saadaan kellontarkkoja lyöntejä kun asento osumassa on square. Ehkä jarrutus tosiaan on väärä sana..mutta tietty rytmitys siihen liittyy jossa voimantuotto loppuu ja release ( vapauttaminen ) alkaa. Näin mä sen näen.

    hhhhíiiihiiii voiiiiiiiiiivitttttuuuuuuu….. kaikki on mennyt tosi hyvin perille!!!!!!!!!
    Motivoidu nyt sitten siinä vakavissasi kertomaan yhtään mitään!!!!

    ts

    fukke diise saisse kirjoitti: (8.8.2009 22:45:44)

    -no eagle- kirjoitti: (7.8.2009 16:45:32)
    Mä en nyt ihan ymmärrä mitä ajat takaa..lyön 300-320 yardisia drivejä jos haluan ja olen lämmin.

    Koko reverse releasen ideahan on se että se puoli kehoa ( yläkruppi ) joka vaikuttaa lavan nopeuteen kiihtyy ennen impaktia ja sitten pysähtyy ( jarruuntuu ) nostaen edelleen lavan nopeutta entisestään..tottakai siinä tapahtuu rotaatiota niin maan perusteellisesti osuman jälkeen mutta ylävartalon reverse C toteuttaa tukijalan kautta sen extra nopeuslisän ( pysäyttämällä kädet ja antamalla mailan tehdä maksimaalisen kulmanopeuden muutoksen..ranteet )..saatto on normaali..ei sen loppuosalla enää voimaa käytetä..se on silloin myöhäistä ( eli 0.08 sekuntia osuman jälkeen ).

    Nimenomaan sillä ’jarruttamisella’ saadaan kellontarkkoja lyöntejä kun asento osumassa on square. Ehkä jarrutus tosiaan on väärä sana..mutta tietty rytmitys siihen liittyy jossa voimantuotto loppuu ja release ( vapauttaminen ) alkaa. Näin mä sen näen.

    hhhhíiiihiiii voiiiiiiiiiivitttttuuuuuuu….. kaikki on mennyt tosi hyvin perille!!!!!!!!!
    Motivoidu nyt sitten siinä vakavissasi kertomaan yhtään mitään!!!!

    Nii… siis katsos sä kirjotit aikanaan otsikolla viereinen totuus, mutta joku taas vois kirjottaa vieraasta todellisuudesta…

    fukke diise saisse kirjoitti: (8.8.2009 22:45:44)
    hhhhíiiihiiii voiiiiiiiiiivitttttuuuuuuu….. kaikki on mennyt tosi hyvin perille!!!!!!!!!
    Motivoidu nyt sitten siinä vakavissasi kertomaan yhtään mitään!!!!

    No niin, nyt kun tuo Jukan vuoden huumoripläjäys on taivasteltu loppuun niin voisi todeta ettei niin pahaa ettei jotakin hyvääkin – tuosta heräsi päähäni kysymys.

    Tuosta Jukan kuvauksesta voisi päätellä (jopa kaikkien ylävartalon reverse-C-termien läpi) että Jukka yrittää tuossa kuvata double pendulum-swingimallia jossa tosiaankin alakertaa käytetään pönkkänä jota vasten ylävartalolla kiskaistaan maila osumaan, pysäyttäen kädet ’oikeaan kohtaan’ ja antamalla imaginäärisen sentrifugaalivoiman oikaista ranteet ja pistää mailaan vauhtia.

    Ja niinkuin fds:kin totesi, ei tällä todellakaan ole yhtään mitään tekemistä rotaatioswingin ja RR:n kanssa. Oma käsitykseni on että siinä pyöritään niin lujaa kuin pystytään pallon ’läpi’ ja RR:llä (eli yrittämällä etukädellä lyödä slaissia niin paljon kuin suinkin pystyy) eliminoidaan hukki/pullit. Noin äärimmilleen yksinkertaistettuna. Olkaa hyvät ja korjatkaa jos minä olen puolestani jotakin ymmärtänyt väärin. Meitä omituisia hiihtäjiä näyttää Oulun seudulla piisaavan.

    Se kysymys mikä itselleni tässä heräsi onkin varsin perustavanlaatuinen: miksi? Siis se perusargumenttihan on että tuo double pendulum on liian ajoitusherkkä, luottaa osin pieniin lihaksiin suurien sijasta, eikä tuota vastaavaa nopeushyötyä mailan lapaan, mutta onko asiaa jossakin tutkittu? Missä todistusaineisto?

    ts

    Eipä ainakaan ole ot, kun tänne laitetaan.
    Tuossa on kuva pelaajan swingistä top down, eli suoraan ylhäältä kuvattuna. Sisempi kehä kuvaa käsien liikettä ja ulompi kehä mailan lapaa.

    Ja tämä siis on ihan aidosta golflyönnistä tuotettu tuloste, josta jokainen voi ryhtyä miettimään, mitä liikettä käsivarsissa ja ranteissa on tapahtunut, jotta tuo osumanjälkeinen osuus olisi mahdollinen.

    Palaan sitten iltasella lukemaan rivakoita kommentteja aiheesta 😉

    ts kirjoitti: (20.8.2009 17:32:56)
    Eipä ainakaan ole ot, kun tänne laitetaan.
    Tuossa on kuva pelaajan swingistä top down, eli suoraan ylhäältä kuvattuna. Sisempi kehä kuvaa käsien liikettä ja ulompi kehä mailan lapaa.

    Ja tämä siis on ihan aidosta golflyönnistä tuotettu tuloste, josta jokainen voi ryhtyä miettimään, mitä liikettä käsivarsissa ja ranteissa on tapahtunut, jotta tuo osumanjälkeinen osuus olisi mahdollinen.

    Palaan sitten iltasella lukemaan rivakoita kommentteja aiheesta 😉

    Ha! Tuuppariluuppi ;-). Mut hyvin pysyy auki…

    ts kirjoitti: (20.8.2009 17:32:56)
    Eipä ainakaan ole ot, kun tänne laitetaan.
    Tuossa on kuva pelaajan swingistä top down, eli suoraan ylhäältä kuvattuna. Sisempi kehä kuvaa käsien liikettä ja ulompi kehä mailan lapaa.

    Pikipik ate my picture. Koitetaas sitten täältä.

    Jokkedokke kirjoitti: (20.8.2009 18:05:47)

    ts kirjoitti: (20.8.2009 17:32:56)
    Eipä ainakaan ole ot, kun tänne laitetaan.
    Tuossa on kuva pelaajan swingistä top down, eli suoraan ylhäältä kuvattuna. Sisempi kehä kuvaa käsien liikettä ja ulompi kehä mailan lapaa.

    Pikipik ate my picture. Koitetaas sitten täältä.

    HOLY SH*T! Tostahan alkaa jo tuupparikin tajuamaan mitä tapahtuu swingissä. Aika hyvin tuo lapa pysyy kohdelinjalla. Mutta kyllä musta 2D heiluri on silti vielä selkeämpi;););). Veikkaan kuitenkin ettei ihan kaikkea ole kuitenkaan paljastettu näillä foorumeilla.

    ts kirjoitti: (20.8.2009 17:32:56)
    Tuossa on kuva pelaajan swingistä top down, eli suoraan ylhäältä kuvattuna. Sisempi kehä kuvaa käsien liikettä ja ulompi kehä mailan lapaa.

    Näyttääpi siltä, että on lyöty huti(?)

    ts

    4par kirjoitti: (20.8.2009 22:00:00)

    ts kirjoitti: (20.8.2009 17:32:56)
    Tuossa on kuva pelaajan swingistä top down, eli suoraan ylhäältä kuvattuna. Sisempi kehä kuvaa käsien liikettä ja ulompi kehä mailan lapaa.

    Näyttääpi siltä, että on lyöty huti(?)

    Joo niin näyttää. Se vähän heijastelee tuossa paikallaan ollessa ja hitaassa vauhdissa tuo lapa, niin ottaa siitä lavan kärjestä tuon alun koordinaatit. Vauhdissa sitten mittapiste siirtyy oikealle paikalleen paremmin.

    Kyllä mä tota jonkinasteiseks osumaks väittäsin, kun 86mph lavan nopeudella 118,9 antaa pallon lähtönopeudeks rauta 7

    ts

    Scoop kirjoitti: (20.8.2009 17:53:09)

    ts kirjoitti: (20.8.2009 17:32:56)
    Eipä ainakaan ole ot, kun tänne laitetaan.
    Tuossa on kuva pelaajan swingistä top down, eli suoraan ylhäältä kuvattuna. Sisempi kehä kuvaa käsien liikettä ja ulompi kehä mailan lapaa.

    Ja tämä siis on ihan aidosta golflyönnistä tuotettu tuloste, josta jokainen voi ryhtyä miettimään, mitä liikettä käsivarsissa ja ranteissa on tapahtunut, jotta tuo osumanjälkeinen osuus olisi mahdollinen.

    Palaan sitten iltasella lukemaan rivakoita kommentteja aiheesta 😉

    Ha! Tuuppariluuppi ;-). Mut hyvin pysyy auki…

    No sepä se 😀

    Hyvä osotus siitä, että vaikka kuinka hemmetisti vetää oikeeta kyynärpäätä selän taakse ja painaa vasenta vasten rintakehää dsw:ssä, se kierto heittää kädet silti tuolle reitille. Sinänsä ei iso onglema, kun kuitenkin tulee palloon aika hyvästä suunnasta.

    Tuon seudun liikkuvuus kun paranee, on sitten jo ukko enemmän auki osumassakin. Pitäskö sitä ihan oikeesti ruveta venyttelemään… ei taatana 😉

    ts

    Nosto lukukertojen tarkistusta varten 😉

    Näyttää vähän siltä, että jokainen suomalainen golfari on lukenut tuon kerran. Voi myös olla, että joku sama on lukenut sitä muutamaan kertaan. Tämän perusteella ensi kesänä näemme kentillä hienoja swingejä entistä enemmän;)

    Yhä korkeammalle kiipivän auringon innoittamana olen aloittanut ulkotreenikauden parvekkeella. Tänään treenailin 20-30m pitchejä 58-wedgellä ja kokeilin kaikenlaisia juttuja. Jossain vaiheessa kokeilin taaksevientiä jossa ranteen eivät taitu lainkaan vaan lapa pysyy matalalla mahdollisimman pitkään.

    Muutaman lyönnin jälkeen huomasin että jos rannekulmaa ei synny backswingissä, sitä syntyy suunnanvaihdon jälkeen. On todella jännä tunne kun lapa liikkuu edelleen taaksepäin vaikka kroppa lähtee jo kiertämään kohteeseen päin. Samoin oli ihmeellistä kun rannekulma downswingissä ei tuntunut vapautuvan oikeastaan lainkaan, melkeinpä päinvastoin.

    Osumaan tulin tosi avoimessa asennossa, osuma oli ”tiukka” ja pallo pakeni matalassa kaaressa vahvalla spinnillä.
    Tämä on erittäin epäilyttävää ja liian hyvää ollakseen totta. Tässä täytyy olla joku todella ilkeä koira haudattuna mutta en millään keksi mikä se voisi olla…

    KL

    Parti kirjoitti: (26.3.2010 15:01:08)
    Yhä korkeammalle kiipivän auringon innoittamana olen aloittanut ulkotreenikauden parvekkeella. Tänään treenailin 20-30m pitchejä 58-wedgellä ja kokeilin kaikenlaisia juttuja. Jossain vaiheessa kokeilin taaksevientiä jossa ranteen eivät taitu lainkaan vaan lapa pysyy matalalla mahdollisimman pitkään.

    Pirun iso parveke sulla!

    KL kirjoitti: (26.3.2010 15:15:27)
    Pirun iso parveke sulla!

    Vantaalla kaikki on suurta.

    Mut oikeesti, mulla on 2x3m etelä-parvekkeella skidi lyöntimatto ja täkki kaiteesta roikkumassa. Parempaa treenistudiota saa hakea tähän aikaan vuodesta ja vuodevaatteet tulee piiskattua siinä sivussa 🙂

    Nostanpa tämän esiin aivan vaan sen vuoksi että näkee montako kertaa tätä on luettu.

    #241843 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    kebax kirjoitti: (28.4.2010 20:36:52)
    Nostanpa tämän esiin aivan vaan sen vuoksi että näkee montako kertaa tätä on luettu.

    Mäpäs nostan tän sen takia, kun olen huvittuneena seurannut mihin suuntaan viimeisten vuosien varrella ajatukset maailmalla on menneet. Varsin huvittavaa nyt lukea kommentteja, joissa väheksytään suomalaisuutta ja sitä, että täällä ihan oikeesti on voitu oivaltaa tapahtumien kulku.

    Tuossa näkemystä 20 vuotta eri toureilla (PGA ym) pelanneelta ja kolme vuotta sitten lopettaneelta nykyiseltä coutsilta

    Using the right hand and perform that motion……
    At hip high the right forearm is rotated and palm is up….very natural…. now let’s picture a pie is in that palm and we are balancing it and holding it palm up skyward
    Then we learn to rotate and smash the pie into impact squarely into the back of the ball at 3.00
    The trick is to then rotate and turn through and feel the pie being held upwards again in the palm facing skywards at hip high post impact like you are smashing the pie under a high table that is out in front of you just in arms reach
    Work out how to do that consistently and the face won’t roll….. it will turn through with your body rotation….
    Forget about just rolling your hands and forearms over…. (which is the dreaded roll release we hear in all golf books and golf channel episodes to cure slices)…..fight it in the other direction

    Eikä tuo nyt lainkaan ainoa ole. Itse asiassa kaikki varsin samaan suuntaan asiaa kertovat, mutta kiakilla ei ihan riitä kyky sen kokonaisuuden hahmottamiseen

Esillä 25 viestiä, 1,401 - 1,425 (kaikkiaan 2,469)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #240447 kohteessaSuunnan vaihto

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suunnan vaihto