Aihe: Suunnan vaihto - Golfpiste.com

17.9.–24.9. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][20]
KilpailuaSuomalaista

Suunnan vaihto

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suunnan vaihto

Esillä 25 viestiä, 926 - 950 (kaikkiaan 2,469)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Golfinn kirjoitti: (25.1.2008 3:13:42)
    Puli-Paavolle sen verran, etta josko olet huomannut, niin mulla ei ole mitaan tarvetta tuoda esille omia saavutuksiani, ei missa olen toissa, mita olen tehnyt ja keta valmennan. Jatan sen toisille. Sellasilla ei ole itselleni mitaan valia eika se kuulu luonteeseeni.

    Mun mielestä sä yritit tuoda saavutuksiasi esiin viestissä 910 niin paljon kuin laki sallii. Ei siinä mitään pahaa jos vaan et koittaisi kieltää sitä.

    WannaBeTiger kirjoitti: (25.1.2008 8:59:30)

    Golfinn kirjoitti: (25.1.2008 3:13:42)
    Puli-Paavolle sen verran, etta josko olet huomannut, niin mulla ei ole mitaan tarvetta tuoda esille omia saavutuksiani, ei missa olen toissa, mita olen tehnyt ja keta valmennan. Jatan sen toisille. Sellasilla ei ole itselleni mitaan valia eika se kuulu luonteeseeni.

    Mun mielestä sä yritit tuoda saavutuksiasi esiin viestissä 910 niin paljon kuin laki sallii. Ei siinä mitään pahaa jos vaan et koittaisi kieltää sitä.

    Pisti lukemaan uusiksi. HUH, mitä imelää shittiä, toivottavasti Fukke ei innostu kääntämään tota lontooksi ja postaamaan kaverin uudelle työnantajalle.

    GIR

    Ja puhkesihan se jälleen pieni porojen välinen sanailu siitä, kuka on suurin guru näissä asioissa. Ja kuoroon liittyy heti muutama täysin turhien kommenttien heittäjä. Taitaa olla toiveajattelua saada tälle forumille asiallista golfkeskustelua.

    Ei vain millään mene jakeluun, että miksi omia juttuja pitää jatkuvasti tehostaa muita mollaamalla. Tänne forumille näyttäisi kirjoittelevan ainoastaan pari prota, ja nyt lisäksi Golfinn olisi tulossa takaisin pienen tauon jälkeen ?. Olisihan se hieno juttu, jos tänne viitsisi joskus kirjoitella muitakin alan ammattilaisia, mutta kun näitä juttuja on jonkin aikaa seurannut, niin en kyllä yhtään ihmettele että miksi ei. Ja siinä olen Golfinnin kanssa samaa mieltä, että kyllä suurin osa täällä olevista jutuista on aivan täyttä tuubaa.

    On äärimmäisen häiritsevää, että eräät kirjoittavat menevät välittömästi henkilökohtaisuuksiin jos joku kirjoittaa vähänkin omasta kannasta eroavia mielipiteitä. Haukutaan toisten hännäreitä, ammatteja, golfkoulutuksen puutetta tai mitä tahansa jotta oma (usein huonosti perusteltu kanta) saisi jotenkin enemmän uskottavuutta. Eipä tänne kovin montaa kirjoittajaa jäisi jos vaatimuksena olisi 0 –tasoitus, vähintään 15 vuotta (kilpa)peliuraa ja PGA koulutus.

    Suosittelenkin lämpimästi kaikille (joilla englanninkieli taipuu riittävästi) vierailemaan myös ulkomaisilla forumeilla. Vaikka niilläkin tunteet ajoittain lämpenevät niin keskustelu on aivan eri planeetalta kuin täällä.

    GIR kirjoitti: (25.1.2008 10:09:01)

    On äärimmäisen häiritsevää, että eräät kirjoittavat menevät välittömästi henkilökohtaisuuksiin jos joku kirjoittaa vähänkin omasta kannasta eroavia mielipiteitä.

    TOTTA PUHUT.

    ts

    Golfinn kirjoitti: (24.1.2008 22:18:04)

    Tassa ketjussa on aika paljon tuubaa ja valilla tulee jopa mieleen, etta mita jengi oikeen polttaa taalla, mutta yksi asia mua on jaanyt erityisesti ’hairitsemaan’.

    Ensinnakin, ts, en tarkoittanut sinun ja fdsn teksteja, sanoessani, etta tassa ketjussa on tuubaa. Nytkaan en kysynyt tassa muuta kun tata termia, en mitaan muuta.

    Minä varmaan ymmärsin vaan tahallani väärin. Ajattelin vaan, että kun tässä ketjussa esitetyt ajatukset ovat 95% lähtösin FDS:n tai mun näppäimiltä, niin jotenkin tuon yhdistin meihin. Loput ovat pääosin kyselleet lisää ja tarkennuksia, mutta en ymmärtänyt heti heittosi kohdistuneen siihen.

    Mutta asiahan on niin, että sinä et ole saanut mitään aikaiseksi verrattuna siihen, miten ylemmyydentuntoisesti asioita täällä esität. Siihen sulla ei edes ole vielä ollut mahdollisuutta ajan suhteen. Ensimmäinen kymmenen vuotta valmentajana on kuitenkin vasta peruskoulua. (Joskus sitten käy vaan niin hyvä tuuri, kuin minulla, että valmennettavat ovat riittävän hyviä pystyäkseen korjaamaan tekemäni virheet.) Mutta sitten, kun olet jonkun pelaajan skidistä asti vienyt pelaajana jollekin tasolle, varmasti ymmärrät syvemmin koko valmennusta.

    Hauskinta on, että ensin esiinnyt kovin tietäväisenä ja sitten tulee kommenttia, josta heti huomaa kaverin olevan pihalla kuin lintulauta, mutta henkselit paukkuu silti kunnolla. Toi Rauhalan nimen veto tuohon Fukken viestin yhteytyteen oli ihan huippu 🙂

    Sulla olis varmasti paljon annettavaa kertoen kokemuksistasi kuluneelta vuodelta ’inside the ropes’ ja tuolta kannalta katsottuna pelaajan treenaamisesta ja arjesta. Sillon minä olen hiljaa tai korkeintaan kyselen lisää, koska tiedän sinun olevan tuosta paremmin perillä Mutta kun heittelet täällä kommentteja tässä ketjussa käsitellystä swingitekniikasta ja heti seuraavassa lauseessa näkee, että et ole asiaan tarpeeksi perehtynyt, istuu piru olkapäälle ja värikkään napakkaa kommenttia tulee. Muiltakin, kuin minulta.

    Ja heittoosi tuosta uraprosta.. tuota… tällä hetkellä 20% työstäni taitaa olla sitä, mitä normaalit klubiprot tekevät. Sitähän sinä et voinut tietää, mutta halusit kuitenkin tuossakin osoittaa tietämättömyytesi julkisesti 😉

    ts kirjoitti: (25.1.2008 10:33:15)

    Golfinn kirjoitti: (24.1.2008 22:18:04)

    Tassa ketjussa on aika paljon tuubaa ja valilla tulee jopa mieleen, etta mita jengi oikeen polttaa taalla, mutta yksi asia mua on jaanyt erityisesti ’hairitsemaan’.

    Ensinnakin, ts, en tarkoittanut sinun ja fdsn teksteja, sanoessani, etta tassa ketjussa on tuubaa. Nytkaan en kysynyt tassa muuta kun tata termia, en mitaan muuta.

    Minä varmaan ymmärsin vaan tahallani väärin. Ajattelin vaan, että kun tässä ketjussa esitetyt ajatukset ovat 95% lähtösin FDS:n tai mun näppäimiltä, niin jotenkin tuon yhdistin meihin. Loput ovat pääosin kyselleet lisää ja tarkennuksia, mutta en ymmärtänyt heti heittosi kohdistuneen siihen.

    Mutta asiahan on niin, että sinä et ole saanut mitään aikaiseksi verrattuna siihen, miten ylemmyydentuntoisesti asioita täällä esität. Siihen sulla ei edes ole vielä ollut mahdollisuutta ajan suhteen. Ensimmäinen kymmenen vuotta valmentajana on kuitenkin vasta peruskoulua. (Joskus sitten käy vaan niin hyvä tuuri, kuin minulla, että valmennettavat ovat riittävän hyviä pystyäkseen korjaamaan tekemäni virheet.) Mutta sitten, kun olet jonkun pelaajan skidistä asti vienyt pelaajana jollekin tasolle, varmasti ymmärrät syvemmin koko valmennusta.

    Hauskinta on, että ensin esiinnyt kovin tietäväisenä ja sitten tulee kommenttia, josta heti huomaa kaverin olevan pihalla kuin lintulauta, mutta henkselit paukkuu silti kunnolla. Toi Rauhalan nimen veto tuohon Fukken viestin yhteytyteen oli ihan huippu 🙂

    Sulla olis varmasti paljon annettavaa kertoen kokemuksistasi kuluneelta vuodelta ’inside the ropes’ ja tuolta kannalta katsottuna pelaajan treenaamisesta ja arjesta. Sillon minä olen hiljaa tai korkeintaan kyselen lisää, koska tiedän sinun olevan tuosta paremmin perillä Mutta kun heittelet täällä kommentteja tässä ketjussa käsitellystä swingitekniikasta ja heti seuraavassa lauseessa näkee, että et ole asiaan tarpeeksi perehtynyt, istuu piru olkapäälle ja värikkään napakkaa kommenttia tulee. Muiltakin, kuin minulta.

    Ja heittoosi tuosta uraprosta.. tuota… tällä hetkellä 20% työstäni taitaa olla sitä, mitä normaalit klubiprot tekevät. Sitähän sinä et voinut tietää, mutta halusit kuitenkin tuossakin osoittaa tietämättömyytesi julkisesti 😉

    Hyvin sanottu. Varsinkin tuo Rauhala. Ja se, että hengaa ammattilaisten kanssa ei tee valmentajasta vielä mitään.
    En nyt voi sanovani tietäväni kaikkia valmentajia ja heidän metodejaan, mutta ei niistä kenet tunnen kukaan ole noin täynnä itseään ja luule tietävänsä kaiken.. Päinvastoin. Kuka edes jaksaisi kuunnella sellaista. Kerro golfinn sun saavutukset, jooko? Valmentajana ja ehkä pelaajana.

    ts

    GIR kirjoitti: (25.1.2008 10:09:01)

    Eipä tänne kovin montaa kirjoittajaa jäisi jos vaatimuksena olisi 0 –tasoitus, vähintään 15 vuotta (kilpa)peliuraa ja PGA koulutus.

    Eli olisko sun mielestä parempi, että täällä tuupparit jakais niitä samoja ikuisia paskatipsejä ja analyysejä, mitä jakavat toisilleen kentällä ja rangeilla?

    Tää ketju on ollu pitkälti Fukken ja mun temmellyskenttä, jossa on päästy esittämään niitä asioita, mitkä meille on olennaisen tärkeitä swingissä. Sitten täällä on ollut muutama kommentti, joissa on kerrottu meidän puhuvan silkkaa sontaa, ajattelematta pätkääkään, mitä noilla ajatuksilla on saatu aikaiseksi pelaajien parissa. Niihin vastaukset aika ymmärrettävästi lähtee napakkana, kun tietää, että vastapuolella ei ole mitään kompetenssia tuon arvioimiseen. Varsinkin, kun kyse on asioista, joita ei lehdistä ja kirjoista löydy.

    Mutta sen toisen palautteen määrä ja laatu on se, miksi tätä on jaksanut jatkaa. En olis ikinä uskonut, kuinka moni tätä palstaa hiljaisena taustalla lukee ja antaa hienoa palautetta sitten muuta reittiä. Siitä kiitokset.

    Mutta jos jotakuta oikeesti häiritsee, että täälä golfvalmentaja kertoo näkemyksiään ’eri rahasta vaan rakkaudesta’ niinkuin viaton neito, niin kertokaa toki. Sitten vaikenen.

    On se ihme, ettei suomi-golf mene eteenpäin, vaikka dialogi valmentajien välillä on näin rakentavaa;)

    On aika ilmeistä, että TS on kypsähtänyt Golfinniin jo paljon ennen tätä keskustelua, sillä reaktiot, omissa silmissäni viattomiin kirjoituksiin, ovat olleet aika vauhdikkaita:)

    Eiköhän se ole niin, ettei tämän palstan kenelläkään keskustelijalla ole ihan kauheasti varaa röyhistää rintaansa golfsaavutuksillaan, koska omasta näkökulmastani katsottuna suomi-golf ei ole toistaiseksi mikään maailmanmenestys ollut.

    Pidän edelleen hyvästä keskustelusta, mutta voitaiskos vähitellen, ottaa jotain estrogeenihoitoa, niin saatais kierroksia pois…

    ts

    draiviratkaisee kirjoitti: (25.1.2008 11:54:15)
    On se ihme, ettei suomi-golf mene eteenpäin, vaikka dialogi valmentajien välillä on näin rakentavaa;)

    Onhan täälläkin pari Prota antanut aiheesta hyvinkin myönteistä palautetta. Niitä vaan ei tunnista jos ei tiedä. Eivät ole siis julkituoneet ammattiaan kuten jotkut.

    draiviratkaisee kirjoitti: (25.1.2008 11:54:15)

    On aika ilmeistä, että TS on kypsähtänyt Golfinniin jo paljon ennen tätä keskustelua, sillä reaktiot, omissa silmissäni viattomiin kirjoituksiin, ovat olleet aika vauhdikkaita:)

    Emminä oikeestaan. Pari vuotta sitten muutamat tosin kypsähtivät sen verran, että savustivat herran pihalle täältä. Siihen keskusteluun en tainnut edes osallistua. Mutta kieltämättä oman kuvani kyseisen henkilön ajatusmaailmasta silloin rakensin.

    Golfinn kirjoitti: (25.1.2008 3:13:42)
    Kuulisin kylla ihan mielellani fds:n golf urasta. Se kun on mulle jaanyt tassa tauon aikana/takia epaselvaksi. Mulle jai silloin joskus sellanen kuva, etta han oli jonkun golf-kaupan myyjana… Kerrotko lisaa? Ei tietty tartte jos et halua.

    joo, mä olin kesäduunissa Nevadassa, siis kesäheikkinä ja gripin vaihtajana.

    Golfinn kirjoitti: (25.1.2008 4:38:36)

    fukke diise saisse kirjoitti: (25.1.2008 1:55:38)

    No voi vittu, mun piti mennä just nukkumaan. Nimittäin tulin päivällä Suomeen ja viime yö meni jutellessa erään suomalaisen ihan oikean golfvalmentajan kanssa, joka oli tulossa Orlandosta ja sattui Nykissä samaan koneeseen. Vaikka jouduttiin odottamaan kiitoradan päässä 2,5 tuntia, niin koko lento meni tosi nopeasti ’mentaalihemmoja’ haukkuen ja paskaa jauhaen, ettei edes kunnolla nukkumaan kerinnyt.

    Tuliko Rauhala jo himaan vai?

    Kuka helvetin Rauhala, et sä muka Mikkosen Kakea tunne?

    Itse kun junnuna aloin lyömään palloa, ei paljon tekniikka kiinnostanut. Tuskin olisi ollut voimaakaan mailaan juuri voimillaan kesken downswingin vaikuttaa. Löin siis kovaa,vapaasti ja ajattelematta.

    Pallolle tulo meni niin, etten koskaan ymmärtänyt, mitä siinä tapahtuu. Sitten joskus keksin, että tämä hommahan täytyy ymmärtää (negat. luuppi?). Joka tapauksessa olin tullut palloon vasen käämensyrjä edellä, karate-tyyliin ja jotenkin se pallo kuitenkin onnistui lentämään suurinpiirtein suoraan, vaikka en tietoisesti ainakaan näyttänyt kämmenselkää osumassa kohteelle, no tietysti grippikin oli vahva.

    Sitten kesken myöhempien pohdiskelujen luin J. Dalyn kirjan jostain 80-luvulta, jossa hän puhui juuri samasta asiasta. Hän sanoi, ettei ole koskaan ymmärtänyt, miksi kämmenselkä pitäisi manipuloida osoittamaan kohteeseen osumassa. Hänen mielestään liike on teennäinen, vaikea, ja vie voimaa pois. Olin helpottunut kun major-voittaja esitti vapauttavan ajatuksen ja itse asiassa tuo karate-lyönti mielikuva tuli juuri tuosta kirjasta. Lyödään siis niin kuin on luontevin tapa lyödä mitä tahansa voimalla, oli se sitten tiili tai pallo. Helpotus tuli siitä, että pitkälliset omat analyysit ja yritykset olivat vieneet kaiken luontevuuden ja lennon swingistä, ja nyt sain ’luvan’ palata vanhaan – no nuoruuden itseluottamus oli tietysti jo tiessään ja oli vaikeuksia uskoa, että palloa voi lyödä nin kovaa miettimättä yhtään mitään ja suoristamatta yhtään mitään (lue kämmenselkää). Niin se pallo kuitenkin vaan lähti piiitkälle ja riittävän suoraan edelleen.

    Onko kyse Fuken mainitsemasta nuorena opitusta luontevasta RR:stä vai jostain muusta. Vastatkaa Prot jos ymmärsite yskän…

    On todella hienoa, että meille klubituuppareille annetaan ihan oikeaa tietoa ja kiitokset siitä fukkelle, tslle ja muille, mutta joiden ajatukset ja kirjoitukset ovat kuitenkin näiden sivujen kantavana voimana. Kuten ts tuossa sanoi on sitä saanut jo vuoden kokemuksen jälkeen mitä ihmeellisimpiä neuvoja, ohjeita yms muilta klubituuppareilta. Se on vähän sama kuin, että jokainen on mielestään keskivertoa parempi autoilija. Samoin ystävällisä neuvoja jakaneet kokenevat itsensä keskivertoa paremmiksi golfaajiksi ja haluavat vilpittömästi tuoda kokemuksena muiden käytettäväksi. Saa siinä tarkkana olla varsinkin näiden junnujen kanssa, jotka eivät oikein osaa vielä suodattaa saamaansa opastusta ja saattavat lähteä ihan harhateille omassa kehityksessään.

    Jatkakaa vaan hyvää työtä ja kirjoituksia. Kiitoksia niistä. Terve kritiikki perusteluineen on aina hyvä asia.

    fukke diise saisse kirjoitti: (25.1.2008 13:13:54)

    Golfinn kirjoitti: (25.1.2008 3:13:42)
    Kuulisin kylla ihan mielellani fds:n golf urasta. Se kun on mulle jaanyt tassa tauon aikana/takia epaselvaksi. Mulle jai silloin joskus sellanen kuva, etta han oli jonkun golf-kaupan myyjana… Kerrotko lisaa? Ei tietty tartte jos et halua.

    joo, mä olin kesäduunissa Nevadassa, siis kesäheikkinä ja gripin vaihtajana.

    Ja etkös sä joskus kyykyttänyt Parnevikin? Aika hyvin kesäheikiltä.
    Onkos GolFINNILLÄ jotain golf-kaupan myyjiä vastaan??
    Ihmisillä on hieman tapana- oli sitten kysymys liigatason lätkäjoukkueesta tai jostain muusta ryhmästä- ottaa takki auki tulevat ja muiden yläpuolelle itsensä asettavat uudet tai paluumuuttajat vastaan hieman tympeästi. Ja siten myös kohdella ei niin silkkihansikkain. Joskus semmoinen pieni muistutus on paikallaan jos tämä yksilö erehtyy luulemaan liikoja itsestään. Onko vika sitten ryhmän vai tulokkaan?

    row

    fukke diise saisse kirjoitti: (25.1.2008 13:18:17)

    Kuka helvetin Rauhala, et sä muka Mikkosen Kakea tunne?

    Oh! Olen saanut kunnian käydä Mikkosen greencard kurssin LPG:ssa joskus menneisyydessä. 🙂

    draiviratkaisee kirjoitti: (25.1.2008 13:24:13)
    Onko kyse Fuken mainitsemasta nuorena opitusta luontevasta RR:stä vai jostain muusta. Vastatkaa Prot jos ymmärsite yskän…

    Kyllä, ota oma grippisi (ihan sama onko heikko vai vahva) ja käännä sitten kämmenselkä kohteeseen. Voit painaa kämmenselän esim. oven pintaa vasten, kun seisot ovat päässä. Kato miten lapa on ja usko mitä näet.

    Arsu kirjoitti: (25.1.2008 13:29:25)

    fukke diise saisse kirjoitti: (25.1.2008 13:13:54)

    Golfinn kirjoitti: (25.1.2008 3:13:42)
    Kuulisin kylla ihan mielellani fds:n golf urasta. Se kun on mulle jaanyt tassa tauon aikana/takia epaselvaksi. Mulle jai silloin joskus sellanen kuva, etta han oli jonkun golf-kaupan myyjana… Kerrotko lisaa? Ei tietty tartte jos et halua.

    joo, mä olin kesäduunissa Nevadassa, siis kesäheikkinä ja gripin vaihtajana.

    Ja etkös sä joskus kyykyttänyt Parnevikin? Aika hyvin kesäheikiltä.

    Se on ollut kyllä joku muu, enkä mä osaa vaihtaa edes grippejä.

    GIR

    ts kirjoitti: (25.1.2008 11:08:21)

    GIR kirjoitti: (25.1.2008 10:09:01)

    Eipä tänne kovin montaa kirjoittajaa jäisi jos vaatimuksena olisi 0 –tasoitus, vähintään 15 vuotta (kilpa)peliuraa ja PGA koulutus.

    Eli olisko sun mielestä parempi, että täällä tuupparit jakais niitä samoja ikuisia paskatipsejä ja analyysejä, mitä jakavat toisilleen kentällä ja rangeilla?

    Tää ketju on ollu pitkälti Fukken ja mun temmellyskenttä, jossa on päästy esittämään niitä asioita, mitkä meille on olennaisen tärkeitä swingissä. Sitten täällä on ollut muutama kommentti, joissa on kerrottu meidän puhuvan silkkaa sontaa, ajattelematta pätkääkään, mitä noilla ajatuksilla on saatu aikaiseksi pelaajien parissa. Niihin vastaukset aika ymmärrettävästi lähtee napakkana, kun tietää, että vastapuolella ei ole mitään kompetenssia tuon arvioimiseen. Varsinkin, kun kyse on asioista, joita ei lehdistä ja kirjoista löydy.

    Mutta sen toisen palautteen määrä ja laatu on se, miksi tätä on jaksanut jatkaa. En olis ikinä uskonut, kuinka moni tätä palstaa hiljaisena taustalla lukee ja antaa hienoa palautetta sitten muuta reittiä. Siitä kiitokset.

    Mutta jos jotakuta oikeesti häiritsee, että täälä golfvalmentaja kertoo näkemyksiään ’eri rahasta vaan rakkaudesta’ niinkuin viaton neito, niin kertokaa toki. Sitten vaikenen.

    Hyvä ts,

    Olen tietysti iloinen jos olet kyennyt hahmottaman golfin syvimmän olemuksen, ja useat tähän vaikeaan lajiin liittyvät salaisuudet saadaan täällä Golfpisteen sivuilla ratkaistuksi. Ymmärrät varmaan kuitenkin sen, että osa meistä ’paskatipsien antajista’ ei ole valmis uskomaan aivan kaikkea mitä (täällä tai missään muuallakaan) kerrotaan ilman kriittistä tarkastelua. Varsinkin kun täällä on tapana leimata lähes kaikki muut tahot (erityisesti amerikkalaiset) golfista mitään ymmärtämättömiksi idiooteiksi. Kuitenkin (omaan kokemukseeni perustuen) on olemassa todella suuri määrä aivan erinomaista golftietämystä, vaikka se usein sekoittuukin kaikenlaiseen tuubaan, eikä sen löytäminen muutenkaan ole aivan helppoa.

    On kuitenkin aika älytöntä luoda (monista täällä esille nostetuista asioista) sellaista mielikuvaa, että täällä olisi yht’äkkiä keksitty jokin uusi oivallus tai tapa tarkastella asioita. Toistaiseksi ainakaan minä en ole yhtään sellaista asiaa täällä nähnyt, joka ei olisi ollut ns. yleisesti tiedossa. On sitten aivan eri asia mitä ’virallinen golfjärjestelmä’ milloinkin opettaa ja millaiset ovat sen hetken muotivirtaukset kussakin maassa. Kaikissa maissa on hyvin eritasoista golfopetusta (ja golfopettajia), aivan niin kuin meilläkin.

    Jos sallit niin kyllä sinä aika yksipuolisesti näitä ihmisten kommentteja tunnut lukevan. Muiden kevytkin kritiikki koetaan helposti henkilökohtaisena loukkauksena, mutta itsellä on lupa käyttää millaista kieltä tahansa.
    …eli ei sen ’rakkauden’ osoittamisessa mitään ongelmaa ole, vaan siinä miten sitä osoitetaan…

    row kirjoitti: (25.1.2008 13:32:27)

    fukke diise saisse kirjoitti: (25.1.2008 13:18:17)

    Kuka helvetin Rauhala, et sä muka Mikkosen Kakea tunne?

    Oh! Olen saanut kunnian käydä Mikkosen greencard kurssin LPG:ssa joskus menneisyydessä. 🙂

    Anteeksi – oli vähän huono pila. Tuli vaan tuo Kaken nimi ensimmäiseksi mieleen, että mitähän sillekin kuuluu, LOL

    Laittakaa nyt SaATaNa nämä pitkät ketjut poikki.

    Omiksi aiheiksi jutut perkele…..tajuttoman raskasta lukea tällästä paskaa!!!!!

    Ei mitään järkeä, jos yhessä ketjussa on asiaa sieltä täältä yhteensä 1000 viestin verran.

    fukke diise saisse kirjoitti: (25.1.2008 13:38:17)

    Arsu kirjoitti: (25.1.2008 13:29:25)

    fukke diise saisse kirjoitti: (25.1.2008 13:13:54)

    Golfinn kirjoitti: (25.1.2008 3:13:42)
    Kuulisin kylla ihan mielellani fds:n golf urasta. Se kun on mulle jaanyt tassa tauon aikana/takia epaselvaksi. Mulle jai silloin joskus sellanen kuva, etta han oli jonkun golf-kaupan myyjana… Kerrotko lisaa? Ei tietty tartte jos et halua.

    joo, mä olin kesäduunissa Nevadassa, siis kesäheikkinä ja gripin vaihtajana.

    Ja etkös sä joskus kyykyttänyt Parnevikin? Aika hyvin kesäheikiltä.

    Se on ollut kyllä joku muu, enkä mä osaa vaihtaa edes grippejä.

    Tasuri???

    Arsu kirjoitti: (25.1.2008 13:54:16)

    fukke diise saisse kirjoitti: (25.1.2008 13:38:17)

    Arsu kirjoitti: (25.1.2008 13:29:25)

    fukke diise saisse kirjoitti: (25.1.2008 13:13:54)

    Golfinn kirjoitti: (25.1.2008 3:13:42)
    Kuulisin kylla ihan mielellani fds:n golf urasta. Se kun on mulle jaanyt tassa tauon aikana/takia epaselvaksi. Mulle jai silloin joskus sellanen kuva, etta han oli jonkun golf-kaupan myyjana… Kerrotko lisaa? Ei tietty tartte jos et halua.

    joo, mä olin kesäduunissa Nevadassa, siis kesäheikkinä ja gripin vaihtajana.

    Ja etkös sä joskus kyykyttänyt Parnevikin? Aika hyvin kesäheikiltä.

    Se on ollut kyllä joku muu, enkä mä osaa vaihtaa edes grippejä.

    Tasuri???

    Aloitin pelaamaan 1974. Vuonna 1977 tasoitus oli -2 ja vuoteen 1985 saakka se heilui samassa, kunnes vuonna 1985 se alkoi tasaisesti nousemaan. Vuonna 1990 päätin, etten pelaa enää yhtään kilpailua, ennen kuin selvitän, mistä vitusta se nousu voi johtua, vaikka harjoittelen kuin pieni eläin. Samalla päätin liittyä PGA:han, koska tasoitus uhkasi nousta yli 5:n, joka oli PGA:n tasoitusraja.

    Luulen, että olen pelitasoltani käynyt noin -24:ssä (3 blokkia, 10 duffia ja 7 toppia per kierros). Viimeisen vuoden aikana olen pelannut kaikki kierrokset (n. 10) välille 74 … 78.

    fukke diise saisse kirjoitti: (25.1.2008 14:09:03)

    Arsu kirjoitti: (25.1.2008 13:54:16)

    fukke diise saisse kirjoitti: (25.1.2008 13:38:17)

    Arsu kirjoitti: (25.1.2008 13:29:25)

    fukke diise saisse kirjoitti: (25.1.2008 13:13:54)

    Golfinn kirjoitti: (25.1.2008 3:13:42)
    Kuulisin kylla ihan mielellani fds:n golf urasta. Se kun on mulle jaanyt tassa tauon aikana/takia epaselvaksi. Mulle jai silloin joskus sellanen kuva, etta han oli jonkun golf-kaupan myyjana… Kerrotko lisaa? Ei tietty tartte jos et halua.

    joo, mä olin kesäduunissa Nevadassa, siis kesäheikkinä ja gripin vaihtajana.

    Ja etkös sä joskus kyykyttänyt Parnevikin? Aika hyvin kesäheikiltä.

    Se on ollut kyllä joku muu, enkä mä osaa vaihtaa edes grippejä.

    Tasuri???

    Aloitin pelaamaan 1974. Vuonna 1977 tasoitus oli -2 ja vuoteen 1985 saakka se heilui samassa, kunnes vuonna 1985 se alkoi tasaisesti nousemaan. Vuonna 1990 päätin, etten pelaa enää yhtään kilpailua, ennen kuin selvitän, mistä vitusta se nousu voi johtua, vaikka harjoittelen kuin pieni eläin. Samalla päätin liittyä PGA:han, koska tasoitus uhkasi nousta yli 5:n, joka oli PGA:n tasoitusraja.

    Luulen, että olen pelitasoltani käynyt noin -24:ssä (3 blokkia, 10 duffia ja 7 toppia per kierros). Viimeisen vuoden aikana olen pelannut kaikki kierrokset (n. 10) välille 74 … 78.

    Niin mä tarkoitin tasuri Parnevikin kanssa???? En pelitasoitusta.

    ts

    GIR kirjoitti: (25.1.2008 13:38:22)
    [

    Jos sallit niin kyllä sinä aika yksipuolisesti näitä ihmisten kommentteja tunnut lukevan. Muiden kevytkin kritiikki koetaan helposti henkilökohtaisena loukkauksena, mutta itsellä on lupa käyttää millaista kieltä tahansa.
    …eli ei sen ’rakkauden’ osoittamisessa mitään ongelmaa ole, vaan siinä miten sitä osoitetaan…

    Emminä siitä kritiikistä nin perus… eikun siis hermostu. Mutta kun se kritiikki on täällä niin helvetin huonoa.

    Mä en ole nähnyt ainoatakaan postausta, missä sanottaisiin esim miten jonkun mielestä asia pitäisi tehdä toisin, kuin mitä me täällä on esitetty. Ja siihen vielä miksi perään. Silloin tulisi argumettia johon voi vastata toisella argumentilla ja syntyy vuorovaikutusta.

    Siiten kun joku heittää vastineen tyylliin ’pelkkää shaissea, mitä sieniä te ootte syöny’ . tai ’ihan älytöntä, onneksi minä tiedän miten asiat oikeesti ovat’ ilman ensimmäistäkään mainintaa siitä, mikä hänen käsityksensä tuosta oikeasta on, niin vastaus lähtee potenssiin 2.

    Et sinäkään ole vielä tähän ketjuun yhtään näkemystä itse asiasta heittänyt, etkä perusteita tai vaihtoehtoja paremmalle lyömiselle. Ja toisaalta tää juttu tuntuu olevan varsin laajalti ymmärretty ja hyväksytty, että lieneekö tuolla niin merkitystäkään.

    Bosco kirjoitti: (25.1.2008 2:46:32)

    fukke diise saisse kirjoitti: (25.1.2008 1:09:11)
    RR on ihan muuta kuin holdaus – ja holdaus on perseestä ja jos Golfinn on oppinut entiseltä isännältään (emännältään) tällaisia termejä, ei ihme, että feidin tekeminen tuottaa tuskaa.

    Holdaus on käytännössä jokseenkin sama kuin ’Reverse-RR’. Lopputuloksena scooping (sori Scoop, sä et scooppaa), folding (of the left wrist) ja höysteenä vielä chicken sving.

    Hetkinen, siis tarkoitatko todellakin RRR. Sevyyden vuoksi kuitenkin, että holdaus ei ole sama kuin RR. Holdaus antaa mielikuvan paikallaan pitämisestä, kun taas RR on aktiivista toimintaa vapautumisen suhteen päinvastaiseen suuntaan.

    Bosco kirjoitti: (25.1.2008 2:46:32)

    fukke diise saisse kirjoitti: (25.1.2008 1:09:11)
    Se termi on helvetin selkeä, jos tajuaa, mitä se tarkoittaa.

    Voitko selventää, en ymmärtänyt!

    Jos sä oot järvellä soutelemassa aallokossa ja haluat pysyä paikallasi (pitää lavan square), sun täytyy huovata aaltoja vastaan (rr-kierto).

    Huopaamisen (RR-kierron) edellytyksenä on tietenkin aallokko (keskipakoisvoima), sillä tyynessä (ilman riittävää alkukiihdytystä eli keskipakoisvoimaa) lähtee vene liikkeelle (pallo oikealle).

    Jos halutaan kuvailla muille, miten vene pysyy paikallaan (lapa square), niin silloin täytyy kertoa, miten huovataan. Ei se airojen vedessä paikallaan puristamien auta hevon vittua.

    Asiasta seittemänteen – jos kysymys olisi vain pitämisestä (retaining the angle) ja päästämisesti (release) oikeaan aikaan, niin kyllähän kenen tahansa klubipelaajan se onnistuu tehdä aina silloin tällöin. Miten sitten on mahdollista, että se klubipelaajan onnistunut lyöntikään ei näytä sitten yhtään golfammattilaisen lyönniltä?

    Ei vittu – nyt menee paskan puhumiseksi. Jos jotakuta kiinnostaa, niin mä oon Season Golfissa tänään kuuden ja kahdeksan välillä. Tulkaa sinne, niin mä voi selittää lisää.

Esillä 25 viestiä, 926 - 950 (kaikkiaan 2,469)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #240447 kohteessaSuunnan vaihto

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suunnan vaihto