Aihe: Saako naapuriväylän tiiboksista lyödä? - Golfpiste.com

4.–11.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][15]
KilpailuaSuomalaista

Saako naapuriväylän tiiboksista lyödä?

Etusivu Foorumit Säännöt Saako naapuriväylän tiiboksista lyödä?

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #179042 Ilmoita asiaton viesti

    Onnistuin lyömään lähestymislyönnin rinnakkaisen, vastaantulevan väylän tiiboxiiin. Ko. lyöntipaikka on n. 20-30 metriä pelaamani väylän griiniltä, suoraan sivulle siitä. Asianmukainen FORE huudettiin, eikä onneksi keneenkään sattunut mitään (boxi oli tyhjä, sattui olemaan sinisten paikka). Saanko jatkaa tiiboxista normaalisti greenille vai onko minun vapauduttava tuosta ja lyötävä muualta? Peliseurueessa tuntui olevan kahta mielipidettä asiasta. Päädyin jatkamaan tuosta normaalisti. -R72

    #269929 Ilmoita asiaton viesti

    Saa lyödä.

    #269930 Ilmoita asiaton viesti
    MOD Q8
    Moderaattori

    Saa lyödä. Ja saa poistaa tiellä olevan tiimerkin, kunhan palauttaa takaisin.

    Vieraalta griiniltä ei saa lyödä.

    #269931 Ilmoita asiaton viesti

    Tii-paikoista ainostaan sillä tiillä jolla juuri pelaat on jokin merkitys.

    Eli jos pelaat esim. sinisiltä, ei millään muulla saman reiän tiillä ole mitään merkitystä, niinkuin ei minkään muunkaan reiän tii-paikoilla. Ei myöskään siellä muualla sinisillä.

    #269932 Ilmoita asiaton viesti

    Kävi tuossa viime syksynä tilanne, jossa olin pelaamassa tasoituskierrosta ja greenkeeper oli juuri huoltamassa väylän #9 tiiboksia. Tiiboksista puuttui keltaiset merkit ja kysyinkin, että mistäs nyt pelataan ja vastaukseksi perinteinen ’sieltä mistä parhaaksi näet’. Tiiasin siihen, missä näkyi eniten divotteja ja jatkoin peliä normaalisti. Oliko kierros tasoituskelpoinen vai ei?

    #269933 Ilmoita asiaton viesti

    Sabane kirjoitti: (18.1.2015 12:24:41)
    Kävi tuossa viime syksynä tilanne, jossa olin pelaamassa tasoituskierrosta ja greenkeeper oli juuri huoltamassa väylän #9 tiiboksia. Tiiboksista puuttui keltaiset merkit ja kysyinkin, että mistäs nyt pelataan ja vastaukseksi perinteinen ’sieltä mistä parhaaksi näet’. Tiiasin siihen, missä näkyi eniten divotteja ja jatkoin peliä normaalisti. Oliko kierros tasoituskelpoinen vai ei?

    Samantapainen tilanne on ainakin pari kertaa kesässä, että tiipulikat ovat ’kasassa’ boxin reunalle unohtuneena (tai kun kentänhoito on kesken). Pitäisikö mennä lyömään sinne pulikoiden väliin (taakse) vai linjata siitä boxiin.

    MInä olen tulkinnut asiaa siten, että pulikat ovat ’vahingossa’ unohtuneet sinne ja minulla on oikeus palauttaa ne samaan linjaan boxiin ja tiiata siihen. Mitenköhän suuren rikkeen olen tehnyt?

    #269934 Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Sabane kirjoitti: (18.1.2015 12:24:41)
    Kävi tuossa viime syksynä tilanne, jossa olin pelaamassa tasoituskierrosta ja greenkeeper oli juuri huoltamassa väylän #9 tiiboksia. Tiiboksista puuttui keltaiset merkit ja kysyinkin, että mistäs nyt pelataan ja vastaukseksi perinteinen ’sieltä mistä parhaaksi näet’. Tiiasin siihen, missä näkyi eniten divotteja ja jatkoin peliä normaalisti. Oliko kierros tasoituskelpoinen vai ei?

    Jos kerran pelasit samanvärisestä tiiboksista kuin muunkin kierroksesi, niin kyllä minun mielestäni. Tosin D11-4b/3 ottaa sääntöjen kannalta selvästi tiukemman linjan. Tosin sinun tapauksessasi tiipaikkaa ollaan huoltamassa, joten en pidä tuota deccaria suoraan soveltuvana tilanteeseesi ja siksi hyväksyisin menettelysi, olethan kuitenkin pyrkinyt parhaasi mukaan pelaamaan oikeasta paikasta ja sääntöjen mukaisesti.

    Kentänhoitajalta voisi myös kysäistä mihin hän aikoo merkit seuraavaksi laittaa ja pelata sieltä, jos mahdollista. Häntä voitaneen tässä nimenomaisessa tapauksessa pitää jonkinlaisena toimikunnan edustajana, jonka päätös on sitova.

    #269935 Ilmoita asiaton viesti

    Jos ei ole paikallissäännöissä kielletty niin miksei sais lyödä. (Jos ei ole pallo ulkona pelialueelta) OUT OF BOUNDS.

    #269936 Ilmoita asiaton viesti
    KL

    iitinraffitonhanurista kirjoitti: (18.1.2015 15:44:15)
    Jos ei ole paikallissäännöissä kielletty niin miksei sais lyödä. (Jos ei ole pallo ulkona pelialueelta) OUT OF BOUNDS.

    Niin, jos jokin tiiboksi on korjauksen alla, niin se on voitu merkitä sinivalkoisilla paaluilla GURiksi. Muutoin on aika vaikea kuvitella paikallissäännöllä voitavan kieltää jostakin tiiboksista pelaaminen. Paitsi tietenkin, jos kyseessä on kentän sisäinen OoB ja ko. boksi on siellä.

    P.S. Pallo voi olla ulkona pelialueelta, mutta silti kentän rajojen sisäpuolella (kts. pelialueen määritelmä). Yritetäänpä pitää käsitteet selkeinä edes täällä Sääntö-osiossa.

    #269937 Ilmoita asiaton viesti

    Out of bounds tarkoittaa outtia mikä on merkitty valkoisin paaluin. Lue vaikka sääntökirjasta jos pätemiseltäs kerkiät. Lyönti pitää uusia YHDELLÄ RANKULLA. ÄLÄ kL VIITTI PÄTEE JOKA VIESTIIN, Nunnunuu LOL what a donkey.

    #269938 Ilmoita asiaton viesti
    KL

    iitinraffitonhanurista kirjoitti: (20.1.2015 19:38:43)
    Out of bounds tarkoittaa outtia mikä on merkitty valkoisin paaluin. Lue vaikka sääntökirjasta jos pätemiseltäs kerkiät. Lyönti pitää uusia YHDELLÄ RANKULLA. ÄLÄ kL VIITTI PÄTEE JOKA VIESTIIN, Nunnunuu LOL what a donkey.

    Pelkästään tällä palstalla esitettyjen näyttöjen perusteella sinä et ole millään tavalla pätevä kertomaan minulle mitä golfin säännöt sanovat, joten sinuna pitäisin merkittävästi matalampaa profiilia. Eritoten, kun kirjoitat virheellisiä sääntötulkintoja kaikkien nähtäväksi.

    Paitsi tietenkin, jos haluat osoittaa kaikille olevasi tyystin pihalla käsiteltävästä asiasta ja vielä ylpeileväsi sillä. Siihen voin ainoastaan vastata säälinsekaisin myötähäpeän tuntein.

    #269939 Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (20.1.2015 21:28:45)

    iitinraffitonhanurista kirjoitti: (20.1.2015 19:38:43)
    Out of bounds tarkoittaa outtia mikä on merkitty valkoisin paaluin. Lue vaikka sääntökirjasta jos pätemiseltäs kerkiät. Lyönti pitää uusia YHDELLÄ RANKULLA. ÄLÄ kL VIITTI PÄTEE JOKA VIESTIIN, Nunnunuu LOL what a donkey.

    Pelkästään tällä palstalla esitettyjen näyttöjen perusteella sinä et ole millään tavalla pätevä kertomaan minulle mitä golfin säännöt sanovat, joten sinuna pitäisin merkittävästi matalampaa profiilia. Eritoten, kun kirjoitat virheellisiä sääntötulkintoja kaikkien nähtäväksi.

    Paitsi tietenkin, jos haluat osoittaa kaikille olevasi tyystin pihalla käsiteltävästä asiasta ja vielä ylpeileväsi sillä. Siihen voin ainoastaan vastata säälinsekaisin myötähäpeän tuntein.

    No voi voi. Selvishän sun pätemisentarve näköjään. Luin golfsäännöistä eli älä mussuta jaa niin eihän täällä voi mussuttaa, vain kirjoittaa. Eli siis säännöt pitää heittää roskiin ja kysyä provopelleltä vastaus.

    #269940 Ilmoita asiaton viesti
    KL

    iitinraffitonhanurista kirjoitti: (20.1.2015 22:57:52)

    KL kirjoitti: (20.1.2015 21:28:45)
    Pelkästään tällä palstalla esitettyjen näyttöjen perusteella sinä et ole millään tavalla pätevä kertomaan minulle mitä golfin säännöt sanovat, joten sinuna pitäisin merkittävästi matalampaa profiilia. Eritoten, kun kirjoitat virheellisiä sääntötulkintoja kaikkien nähtäväksi.

    Paitsi tietenkin, jos haluat osoittaa kaikille olevasi tyystin pihalla käsiteltävästä asiasta ja vielä ylpeileväsi sillä. Siihen voin ainoastaan vastata säälinsekaisin myötähäpeän tuntein.

    No voi voi. Selvishän sun pätemisentarve näköjään. Luin golfsäännöistä eli älä mussuta jaa niin eihän täällä voi mussuttaa, vain kirjoittaa. Eli siis säännöt pitää heittää roskiin ja kysyä provopelleltä vastaus.

    Hmmm… moderaattori on näköjään pyynnöstäni jo toiminut, joten alkuperäinen virheellinen sääntötulkintasi on kadonnut. Siinä annoit ymmärtää, että pelialueen ulkopuolella tarkoittaa samaa kuin out of bounds ja siihen otin kantaa, koska se ei pidä paikkaansa.

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Etusivu Foorumit Säännöt Saako naapuriväylän tiiboksista lyödä?