Aihe: Puttilinja reiän päällä?? - Golfpiste.com

31.1.–7.2. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][8]
KilpailuaSuomalaista

Puttilinja reiän päällä??

Etusivu Foorumit Säännöt Puttilinja reiän päällä??

Esillä 7 viestiä, 76 - 82 (kaikkiaan 82)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #295588 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Henkka kirjoitti: (9.11.2006 21:32:34)
    Hieno homma. Nuku samalla vähän pidempäänkin, niin se olisi vielä hienompaa.

    BTW: Missä broidi, tai joku muuten vaan lähempi tuttu ?

    Edit: Hymiö lisätty.

    Edit: Hymiö poistettu

    Voi voi pikkusta, toivottavasti sä nukut ees sen verran, että näät kivoja pyllyunia! Pyllyn sukupuolellahan ei taida olla väliä.

    #295589 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Hihihihi…

    Voi kun golfin pelaaminen olisi yhtä helppoa, niin tienaisin siitä kyllä aika hyvät rahat 😀

    #295590 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ..olen sitä mieltä, että se, joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Tässä ketjussa on kirjoitettu ’säännön hengen toteutumisesta’. Mielestäni golfin ydin on sääntöjen noudattaminen, eikä se, että niitä sovelletaan tarpeen tai pärstäkertoimen mukaan. Näin siis kisoissa ja händärirundeilla. Kaverien kesken skinit tms. ovat sitten toinen juttu.

    Tänään Australian kisoissa Wei pyyhki putterillaan puttilinjaa olisiko ollut reikä 17. Eikös tällainen ole puttilinjan parantamista? Pitäisikö Pentin käydä kylässä? Vai vieläkö eiliset höyryt haittaavat Happosedän ajattelua?

    Nimetön

    Täältä löytyy kohdasta 16-1

    kohta 16-1

    TAALTAHAN HULVATON KESKUSTELU loytyi!
    Itse kylla suosin Desicions bookin lukemista iltalukemisena, kun tarkoituksena on nukahtaa nopeasti. Uusin versio tosin ei viela ole hyllyyn loytanyt ja tulikin mieleeni, jotta onkohan niista poistettu tahan puttilinja keskusteluun liityva kohta, jossa
    jos kanssapelaaja vaurioittaa puttilinjaasi joko tahallaan tai tahattomasti esim. kavelemalla siita ja vetamalla jalkojaan, saat korjata linjan taman kavelyn edeltaneeseen kuntoon??? Jos pelaaja teki teon tahallaan han saa 2 rankkua. Siis ne viimeisimmat piikinjaljet saa korjata?
    Ymmartaakseni myos omalla puttilinjalla seisominen on sallittua, jos olet puttaamassa Roopen tapaan lyhytta putti reikaan varoen muiden puttilinjoja.
    Muistaakseni myos tilapaisen veden oleessa greenilla, saat ilman rangaistusta siirtaa lahimpaan paikkaan, jossa ei ole vetta linjalla (ei lahemmas reikaa) tai paikkaan, jossa on vahiten vetta linjalla.
    Korjailkaapas nyt sitten naita iltapuhteiksenne 🙂

    KL

    florida kirjoitti: (10.2.2007 15:27:23)
    TAALTAHAN HULVATON KESKUSTELU loytyi!
    Itse kylla suosin Desicions bookin lukemista iltalukemisena, kun tarkoituksena on nukahtaa nopeasti. Uusin versio tosin ei viela ole hyllyyn loytanyt ja tulikin mieleeni, jotta onkohan niista poistettu tahan puttilinja keskusteluun liityva kohta, jossa
    jos kanssapelaaja vaurioittaa puttilinjaasi joko tahallaan tai tahattomasti esim. kavelemalla siita ja vetamalla jalkojaan, saat korjata linjan taman kavelyn edeltaneeseen kuntoon??? Jos pelaaja teki teon tahallaan han saa 2 rankkua. Siis ne viimeisimmat piikinjaljet saa korjata?
    Ymmartaakseni myos omalla puttilinjalla seisominen on sallittua, jos olet puttaamassa Roopen tapaan lyhytta putti reikaan varoen muiden puttilinjoja.
    Muistaakseni myos tilapaisen veden oleessa greenilla, saat ilman rangaistusta siirtaa lahimpaan paikkaan, jossa ei ole vetta linjalla (ei lahemmas reikaa) tai paikkaan, jossa on vahiten vetta linjalla.
    Korjailkaapas nyt sitten naita iltapuhteiksenne 🙂

    Tervehdys! Koskapa olet osannut osallistua tähän keskusteluun netin välityksellä, niin tuskin Sinulle tuottaa suurempia vaikeuksia käväistä R&A:n sivuilla tarkistamassa nuo väitteesi.

    Tuohon lihavoimaani kohtaan löytyy sieltä sivustolta ainakin tällainen Decision, jota voit unilääkkeeksi lueskella:

    Decision 16-1a/13

    Q: An opponent, fellow-competitor or one of their caddies accidentally steps on and damages the player’s line of putt. What is the ruling?

    A: There is no penalty. Rule 1-2 is not applicable.
    In equity (Rule 1-4), the player may have the line of putt restored to its original condition. The player is entitled to the lie and line of putt he had when his ball came to rest. The line of putt may be restored by anyone.
    If it is not possible to restore the line of putt, the player would be justified in requesting the Committee to grant relief. If the damage is severe enough, the Committee may declare the area to be ground under repair, in which case the competitor may take relief under Rule 25-1b(iii).

Esillä 7 viestiä, 76 - 82 (kaikkiaan 82)
Vastaa aiheeseen: Puttilinja reiän päällä??

Etusivu Foorumit Säännöt Puttilinja reiän päällä??