Aihe: Putteri kiinasta - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][7]
KilpailuaSuomalaista

Putteri kiinasta

Etusivu Foorumit Yleistä Putteri kiinasta

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 124)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

Älä ihmeessä osta!Kaverin on hankinu kaksi kertaa , ja kummassakin karmeita vikoja!Huono jälki , lapa vino ja viellä karmean kopion näköinen..

Nimetön

Omaa moraaliaan vois jokainen tutkiskella miettimällä kuvitteellista tilannetta, jossa itse on töissä vaikkapa eräässä suomalaisessa kännykkäfirmassa. Samoihin aikoihin kun saa kuulla esimiehiltä, ettei tuotanto oikein vedä ja kilometritehdas uhkaa, tulee kaveri naama hehkuen leveilemään uudella kyseisen firman kännykän piraattiversiolla, joka tuli ostettua sikahalvalla viimeisimmällä Kiinan reissulla. Varmaan tulis taputeltua kaveria olalle ja onniteltua hyvästä diilistä??

Nää mailat ja kännykät on sitä paitsi vielä aika harmittomia kapistuksia piraattiversioina, mutta mites sitten, kun markkinoilla alkaa liikkua esim. piraattilääkkeitä tai -autonosia jne. Niissä jos ja kun laatu pettää, niin seuraukset onkin jo ihan muuta, myös vastuukysymykset mukaanlukien.

Laitetaan nyt tähänkin ketjuun haaste:

Tuokaa joku mulle niitä ’samalla tehtaalla tehtyjä’ tai ’työntekijöiden omalla ajallaan tekemiä’ piraatteja näytille. Saman haasteen olen esittänyt useaan kertaan, eikä kukaan ole koskaan vastannut. En keksi kuin yhden hyvin yksinkertaisen syyn tähän – niitä ’aitoja’ piraatteja ei ole olemassakaan. Kaikki näkemäni on olleet varmasti asiaan perehtymättömälle aidon näköisiä, mutta kun on riittävän monta mailaa kasannut ja purkanut, piraatit on ollut helppo erottaa.

Jamasa kysyi ’miksi ihmiset ostaa piraatteja’. Miksi joku ostaa ranta-rolexin sen sijaan, että ostaisi vaikkapa Citizenin? Miksi joku ostaa piraatti Callyn, eikä vaikkapa 4D ajurin Stadiumista?

’Älä ihmeessä osta!Kaverin on hankinu kaksi kertaa , ja kummassakin karmeita vikoja!Huono jälki , lapa vino ja viellä karmean kopion näköinen..’

Siis kyllähän ostaja nyt järkeä saa Kiinassakin käyttää. Huono jälki ja karmean kopion ulkonäkö ainakin pitäisi paljastua, kun silmät pitää auki liikkeessä :O)

Kiinan ’kallaveit’ ei paljon eroa alla olevan linkin mailoista, ’tarrat’ vain erilaiset. Todennäköisesti tuotantopaikkakin sama…

Lue lisää: ’Hyper steel’

Piraatteja tosiaan saattaa löytää ihan suomalaisen kaupankin hyllyiltä, ainakin vaatekaupan. 1990-luvun alkupuolella / puolivälissä Roballa oli yksi vaateliike, joka möi mm. Dieselin piraattifarkkuja ja Adidaksen piraatteja. Samaten siellä oli muutakin Tallinnan toreilta tutun näköistä kamaa. Hinnat oli noin puolet aidoista, mutta niin saattoi olla laatukin. Ulkomailta varsinkin piraatteja saattaa tarttua vahingossa mukaan normaalin näköisistä ja oloisista kaupoista. Esim. väärennettyjä futisjoukkueiden paitoja myydään usein aitoina halpaan hintaan ihan tavallisessa ostoskeskuksen liikkeessä. Niitä ei ole helppo erottaa aidoista ja varmaan moni ostaa itselleen tai tuliaisiksi piraattivaatteen pelkkää tietämättömyyttään.

Mulla on myös tunnetut Aasian mailat ja en häpeä pelata niillä. (Hcp 6,2)

En näe mitään syytä todistella niiden hyviä ominaisuuksia muille ja lähettää niitä vaikka vasemman pakin tutkittavaksi. Mulle riittää että ne toimivat mun käytössä.

Ps. Kaikki te joilla on mahdollinen piraattipikeepaita tai lippis ostettuna Espanjasta tai lomamatkalta, lähettäkää tai tuokaa ne mulle niin teen analyysin niistä ja vertaan niitä aitoihin. Jos kukaan ei lähetä mulle paitaansa tai lippistään, niin väitän ettei kelvollisia piraattipaitoja ole olemassakaan ja kaikki on vain huhua..

Aukesiko?

:o)

Kyse ei ollutkaan siitä, onko piraatti hyvä vai huono – sitähän minä en edes pystyisi millään testillä osoittamaan. Kyse oli _vain_ siitä, onko olemassa piraatteja, jotka ’tulevat samalta tehtaalta’ tai ’ovat työntekijöiden omalla ajallaan kasaamia’. Niitä väitteitä täällä on kuultu vaikka kuinka usein ja niiden väitteiden alkuperää ei ole vaikea arvata.

Tiedän itse hyviä pelaajia, jotka eivät halua tietää mailojensa speksejä. Jos ne toimii, niin kaverit eivät halua menettää uskoaan niihin sen takia, että joku osoittaa kasaustyön olevan laadutonta. Itsekin pelasin viime kesän setillä, jonka swingipainot heitteli laidasta laitaan. Ne toimi hyvin, joten en halunnut muuttaa mitään.

Onko nyt kysymys siitä ettei porukka ymmärrä, että kyseessä on rikos jossa varkaat tekevät, joko työantajaltaan varastamista raaka aineista työnantajan työkaluilla tai tekevät omissa pajoissaan tuotteita jotka myydään varastetuilla tuotemerkeillä. Helvettiin tai vankilaan mokomat sossut. Sitten kun mun tarvii ostaa piraattituote olen mielummin ilman tai vaihdan harrastusta. Hävetkää jos tosissaan tietentahtoen etsitte tommosia tuotteita:(

Kaveri toi kaukoidästä läjän mailoja itselleen, mm. Odysseyn 2-ballin kopion, joka maksoi neljänneksen siitä, minkä minä maksoin omastani Nevada Bobille. Kaukaa – n. 5 m – katsottaessa oli vaikeaa erottaa aitoa väärennöksestä.

Siirryimme kentälle. Ette saata kuvitella, tai ehkäpä saatattekin, sitä mielihyvän tunnetta joka valtasi minut kaverin putatessa feikillään kuin pullopersesika. Ja minä lisäsin hänen tuskaansa sanomalla, että nyt tuli säästettyä väärässä paikassa..

Totuuden nimissä on todettava, että olen luokkaa parempi puttaaja kuin hän, mutta parempi on minun putterinikin ..

Eurolla Polo Sportin pikkee ja kaks kierrosta pägi selässä-> paituli puhki (selästä).

Köyhällä ei varaa ostaa halpaa pitänee paikkansa. Ei kuitenkaan sääntöä ilman poikkeusta, kokeilin puolituntia vierekkäin Titun futuraa ja kopiovastaavaa, kymmeniä putteja ja sokkotesti, aito ei ainakaan minua vakuuttanut. Toki kyseinen ’ritsa’ ei ole vakuuttanut varmaan ketään.

Kysymyshän ei ole siitä, toimiiko piraatti vai ei, onko se ominaisuuksiltaan vastaava kuin aito vai ei, erottaako sen aidosta vai ei, onko se tehty omalla ajalla vai työajalla vai, jne.

Kyseessä on tapauksesta riippuen aineellisen tai aineettoman omaisuuden varastaminen tai varastetun omaisuuden kauppaaminen – siis myös ostaja on tehnyt rikoksen.

Muita yleisesti tunnettuja rikoksia on anopin murhaaminen, Esson kassan varastaminen, naapurin mersun luvaton haltuunotto.

Näyttää siltä, että toiset rikokset ovat vähemmän tuomittavia kuin toiset, ainakin jos sitä katsoo oman taloudellisen hyödyn kannalta.

Valitettavinta tässä tapauksessa on se, että näitä piraatteja hakevat useimmiten Kiinassa työmatkalla olevat henkilöt, siis yleisesti ottaen hyvin toimeentulevat henkilöt. Vi…tu mitä luusereita!!!!!!!!

Onko anopin murhaaminen muka tosiaan rikos?

Tosi rosvo hakkaa anopin kappaleiksi kopioputterilla!

Veikkaan, että suuri osa piraattien ostajista ei ajattele muuta kuin halpaa hintaa. Pakko ostaa, kun halvalla saa…

Osa piraattikeppien ostajista saattaa miettiä sitä, että ostamalla piraatti-titleistin aiheuttaa vahinkoa vain titleistille, koska raha ei menekään sinne minne sen pitäisi mennä. Lopputulos on kuitenkin se, että piraatin ostaja tulee siihen tulokseen, että yhden aidon titun ostamatta jättäminen ei titleistia kaada, joten hyvällä mielellä piraatti otetaan matkaan.

Mutta miettiikö yksikään piraatin ostaja sitä, mihin ne rahat varsinaisesti menevät? Eli kun ne eivät mene titleistille, niin kuka saa rahat? Piratismi on nimittäin iso bisnes ja sitä ei todellakaan pyöritä rehelliset liikemiehet. Eli piraatin ostaminen käytännössä tarkoittaa sitä, että rahoittaa jotain rikollista järjestöä. Ja kun vähän pidemmälle miettii, niin helposti voi kuvitella, että piratismi ei ole ainut rikollisuuden muoto, jota piraatin ostaja on juuri tukenut!

Itse en todellakaan osta mitään tuotetta, jota epäilen piraatiksi. Ja syy siihen on se, että en todellakaan halua rahoittaa jonkun paikallisen mafioson ’liike-toimintaa’!!

Ja lopuksi. Miksi pitää ostaa maila, jossa lukee Titleist, mutta joka ei ole Titleist. Lisääkö se katu-uskottavuutta, kun kanssapelaajat kuvittelevat sinun draivaavan 983K:lla. Miksei samalla rahalla osteta sitä 4d:tä??

Vastaus viestisi lopussa esittämääsi kysymykseen:

Suomalainen ei halua näyttää köyhältä ja hankkii vaikka varastettua tavaraa, jotta pystyisi piilottamaan köyhyytensä tai näyttämään varakkaammalta, mitä on. Näyttäisi köyhältä pelata Pingo Pango -merkkisillä piraattien tasoisilla kiinalaisilla mailoilla, kun pelikaverilla on ollut varaa maksaa laatumailoista. Toisilla on näitä näyttämistarpeita ja häpeän tuska on kova…

Kuinkakohan paljon saan tästä lokaa niskaani 🙂

Samahan se on noiden vaatteiden ja muiden kanssa. Etelästä pitää ostaa kopio-Oakleyt 10 eurolla, kun ei voi kulkea Anttilasta ostetut 10 euron lasit päässä. Tallinnasta tuleviin laivoihin tai seuramatkoilta saapuviin koneisiin mahtuu tätä jengiä.

Kylläpä halpojen Aasian mailojen ostajia lyödään kuin vierasta sikaa. Täällä luuserit ovat kateellisia kun eivät itse voi tuoda pilkkahintaisia golftuotteita Kiinasta. Ei kaikki halpa ole piraattia ja jos ei näyttöä ole rikollisuudesta, niin ei kannata yleistää!

Ei pidä syytellä ihmisiä mutu-tuntumalla, koska ovat ostaneet edulliset tuotteensa Aasiasta.

Mitä varkauksiin tulee, niin ennen kuin syytät muita, niin katso että oma pesäsi on puhdas.

Et varasta työnantajasi aikaa surffailemalla netissä kesken työpäivän.

Et varasta työnantajaltasi kopiopaperia, kyniä, paperiliittimiä, teippiä tms. omaan käyttöösi.

Et koskaan soittele omia puhelujasi työnantajan puhelimella. Jos olet kaikessa täysin rehellinen ja et syntiä tee, niin onneksi olkoon Jeesus!

Tiesitkö, että Latviassa on moni Suomalainen tuote -50% halvempi kuin Suomessa ja kysymys ei ole laittomuudesta tai rikollisuudesta. On hyväksyttävä se, että kaikkialla maailmassa ei ole sama palkkataso+sivukulut kuin Suomessa

kukas hullu niistä 10€ maksaa..

kyllä aina olen vitosella saanut;)

Jokainen varmasti tekee syntiä, jos synniksi katsotaan työpuhelimen käyttö henk.koht. asioiden hoitamiseen!

Itse kyllä erottelisin firman puhelimen käytön ja rahan antamisen rikollisille hieman eri luokan ’synneiksi’!

Tuata…. kuinka monen merkkikamat EI ole tehty Kiinassa??

Ihan vaan mielenkiinnolla kyselen…

’Et varasta työnantajasi aikaa surffailemalla netissä kesken työpäivän.’

Joissain tapauksissa tämä toimii juurikin vastoinpäin. Vuosituhat vaihtui jo vuosia sitten.

Mikä herne? Misä?

En yhtään epäile, etteikö juuri ne henkilöt, jotka tuovat lapseni nimipäiville työnantajansa mainosvarastosta pöllittyjä lehtiöitä ja kyniä, vievät wc paperit ja hehkulamput kotiinsa työpaikaltaan, osta näitä laittomasti toisen tuotemerkkiä hyödykkeitä. Henkinen köyhyys aiheuttaa enemmän rikollisuutta kuin aineellinen ja henkisen aiheuttama on tuomittavampaa kuin aineellisen aiheuttama. On vain säälittävää katsoa kun joku luulee että piratismin tuotto menisi jonkun köyhän toimeentuloon. Rikolliset rahat päätyvät poikkeuksetta joko humeekauppaan tai terrorismiin sekaantuneille, vai oletko eri mieltä. Sitäpaitsi, jos haluaa hyvän ja halvan on yleensä hankittava molemmat.

Voi moraalin vartioita. 😀

Mut asiaan taas, osaisko joku kertoa mistä tuolla Shanghaissa kannattaa kysellä noita kamoja, piraatteja tai ei?

Nimetön

Entinen Nokialainen, nykyinen Kone Oy:n toimitusjohtaja Matti Alahuhta sanoi talousuutisissa, että Kiinassa tuotteiden valmistaminen on puolet halvempaa kuin esimerkiksi Saksassa, joten tässä teille syy miksi Aasiassa golfmailat maksavat niin vähän.

Kiinasta ostetut halvat mailat eivät välttämättä ole piraatteja. Suomessa myytävien golftuotteiden hintaan vaikuttavat niin monet välikädet, että hinta on lähes aina pilvissä. Vertaa vaikka nettikauppaan, jossa myydään myös aitoa tavaraa.

Kah, googlella löytyy kivoja juttuja Kiinasta. Tässä yksi (kts. linkki) , tosin aika pitkä ja lontoon murteella.

Lisää löytyy kun laittaa hakusanoiksi vaikkapa:

china golf clubs buy

Klooneistakin juttua, pikkasen:

http://www.worldgolf.com/products/component-golf-clubs-167.htm

Onhan näitä kaikenlaisia kun jaksaa etsiä 🙂

Lue lisää: Pitkä tarina

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 124)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #371033 kohteessaPutteri kiinasta

Etusivu Foorumit Yleistä Putteri kiinasta