Aihe: Parasta talvilukemista - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Parasta talvilukemista

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Parasta talvilukemista

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 33)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #173334 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mikäköhän on tän palstan kirjoittajien mielestä parasta ’golf-oppimisen kannalta’ talvilukemista. Kirjan pitäisi olla suomenkielinen, hyviä kuvia ja mielellään korostaen esim. pitkällelyömisen perusteita. Kirja voisi myös olla mahdollisimman uusi.

#247284 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Edottomasti paras golf-kirja jota olen lukenut: John Jacobs: Golf viisautta 50-vuoden kokemuksella. Ei täytä kriteeriäsi kuvituksen osalta, koska kuvia ei juuri ole, mutta…
    täyttä asiaa selkeästi ja kirjassa on keskitytty todella olennaiseen. Kokeeneemman golffarin must kirja.

Toinen, jossa enemmän kuvia, on Sonesin ja jonkun muun kirja nimeltä Pelasta par. Aivan pistämättömän selkeää juttua, jossa käydään 40 vaikeinta golf lyöntiä läpi. Selasin kirjakaupassa ja esim. ihan tavallinen draw lyönti ja kuinka se lyödään oli todella seklkeästi
    esitetty. Meni meillä ykkös Isänpäivätoiveeksi.

#247285 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Alan perusteos, jossa on paljon kuvia ja tietoa mm. pitkällelyömisen perusteita (sopii mainiosti esim WC-käyttöön, jolloin aromiterapian ohessa voi sivistyä myös golfillisesti):

Malcolm Campbell: Maailman paras golf-tekniikka, kirjaa saa pehmeäkantisena parilla kympillä jostain. Katsoppa myös kirjastosta Urheilu->Golf (esim: Norman, Watson, Nicklaus, Saunders, Woods jne.)

Muuten talvi-iltoina voi kuuman rommitotin seuraksi ottaa vaikka:

PATTERSON, James: Ihme 17 viheriöllä. 1998. WODEHOUSE, P.G.: Kuolemattomia golftarinoita. 1990. WODEHOUSE, P.G.: Vanhin jäsen.

Jos golffia meinaa tosissaan oppia, pitää tietysti ahmia kaikki siitä kirjoitettu.

Hei onkos noita muita romaaneja tiellä tiedossa (ei mua nyt toi reenaaminen niin hirveästi kiinnosta, ainakaan vielä) ja koskas se Greatest Game Ever Played on katsottavissa Suomessa.

#247286 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olen pariin kertaan Finnkinosta kysellyt tuota Greatest Game Ever Played:n tuloa Suomeen. Eivät ole edes vastanneet.

#247287 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Herbus kirjoitti: (30.10.2006 11:12:20)
    ja koskas se Greatest Game Ever Played on katsottavissa Suomessa.

Makuunin hyllyyn ilmestyi DVD pari kuukautta sitten.

#247288 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Parti kirjoitti: (30.10.2006 13:00:51)

Herbus kirjoitti: (30.10.2006 11:12:20)
    ja koskas se Greatest Game Ever Played on katsottavissa Suomessa.

Makuunin hyllyyn ilmestyi DVD pari kuukautta sitten.

Ja näkyi olevan Filmtowninkin hyllyssä, ainakin vielä lauantaina.

#247289 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tom Watson Lähipeli ratkaisee suomentanut Ville Kalliala ja löytyy esim Espoon kaupungin kirjastoista

#247290 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tiger Woods: Miten pelaan golfia. Tarinaan pohjautuva opetus, lähtee oikeasta päästä, tärkeimpiä osa-alueita painottaen, selkeä kuvitus. Hyvä ja näyttävä perusteos, ei äkkiä vanhene – voi lukea ja katsella myös useampana talvena.

#247291 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Suomenkielen vaatimus ei täyty, mutta laitetaan mukaan koska ovat alan perusteoksia: Dave Pelz; Short Game Bible ja saman kaverin Putting Bible. Valtava datan keräys taustalla ja analyyttis-looginen ote hommaan (entinen NASAN fyysikko), pakollinen opintokokonaisuus tuloksentekoon.

Ben Hogan Täydellinen svingi:

Herbusin mainostama Maailman paras golf-tekniikka antaa kyllä hyvää tekniikka-apua. Pelin parantamiseksi henkisellä tasolla kelpaa Päivi Frantsin Parempaa golfia, joka takakansitekstin mukaan ’tarjoaa ajatusmalleja ja mielikuvaharjoituksia, jotka auttavat pelaajaa kehittymään ja nauttimaan pelistä enemmän.’ Kokonaan en ole kirjaa lukenut, mutta ainakin mukana oleva CD auttaa rentoututumaan.

Jos golfin historia kiinnostaa, voi tarttua vaikka David Stirkin Golfin historia -nimiseen teokseen.

singletobe kirjoitti: (31.10.2006 17:23:07)
    Suomenkielen vaatimus ei täyty, mutta laitetaan mukaan koska ovat alan perusteoksia: Dave Pelz; Short Game Bible ja saman kaverin Putting Bible.

Kun tuo Short Game Bible irtoaa vielä suunnilleen 20€:lla kotiin kuljetettuna, niin aika loistava ostos.

Fabio kirjoitti: (1.11.2006 8:30:22)
    Kun tuo Short Game Bible irtoaa vielä suunnilleen 20€:lla kotiin kuljetettuna, niin aika loistava ostos.

Mistä?

Näissä hommissa ateistina nyt ihan tuota raamattua ostanut vaan yhden kisapapin tekeleen, mutta siellä (paly.com) oli 22e, kotona.

-Harvey Penickin kaikki kirjat (löytyy Amazonista)

-Nilsson&Marriott: Vision54

-GolfDigestin irtotipsit 🙂

januz kirjoitti: (1.11.2006 8:46:42)
    Mistä?

Täältä: http://lyhytlinkki.net/?o1ma79iu

Alle 12 puntaa uutena ja postimaksut ei paljoa tee.. Huono puoli oli vajaa 2 viikon toimitusaika.

Vilkko Virkkala: Golfin Logiikka. – Täydentävää lukemista pelaajille joiden tasoitus on 5 – 50, ja jotka ajattelevat mielellään.

Löytynee ainakin suurimpien kirjastojen hyllyistä. Hiukan erilaista lukemista. Kirjoittaja muistaakseni kertoo olevansa/olleensa jonkinlainen tutkija ja on siksi halunnut faktoja ja tilastoja ’mutun’ sijasta.

Johan Jacobs: Golf viisautta 50 v kokemuksella – on hyvä.

Ihme 17. viheriöllä. – hyvä tarina, ei mikään tekniikkakirja ( löytyi alesta hintaan 2€!)

Ja vielä Rotellan Golfarin ajatuksissa – tai jotain sinnepäin.

Nämä kolme löytyy omasta hyllystä.

Noin yleisesti voi kaikkia suositella, koska ei näitä liikaa ole ainakaan suomeksi julkaistu. Golfista ja lukemisesta kiinnostunut käsittelee nämä aika nopeasti…. ja nälkää jää vielä uusillekin lukukokemuksille.

Sain juuri käteeni lähipäivinä ilmestyvän elämänkertakirjan John Daly: Elämäni, raffista raffiin. Melko hulvatonta menoa veijarin elämä on ollut, Ameerikan Nykänen. Kirja on sujuvasti kirjoitettu, kiva lukea. Voi ottaa oppia muuhunkin elämään kuin golfiin. Suosittelen.

Tilasin Amatzoonista talveksi lukemiseksi seuraavat opukset:
    -My Life in and out of the Rough: The Truth Behind All That Bull**** You Think You Know About Me
    -The 7 Laws of the Golf Swing
    -Ben Hogan’s Five Lessons: The Modern Fundamentals of Golf
    -Every Shot Must Have a Purpose: How GOLF54 Can Make You a Better Player
    -Get Yourself in Golf Shape :Year-Round Drills to Build a Strong Flexible Swing

Eiköhän siinä muutama tunti mene noita tavatessa

niin juu, enhän mä edes vastannut alkuperäiseen kysymykseen….enkä taida edes vastata 🙂

Päivi Frantsi Parempaa Golfia (Avain Kustannus)

Mä suosittelen David Fehertyn melkein tosielämään pohjautuvia kaunokirjallisuuden huipentumia. Ovat hyviä. Sitten kanssa Rick Reillyn tuotokset tavallisten tuuppareiden arjesta on viihdyttävää lukemista. Ja se Who’s your caddy?

Jos muuten jotakuta kiinnostaa ostaa muutama golfin teoriaopus, niin mä luovun omistani sikamaisen halvalla. Paitsi että Montyn elämänkertaa en myy. Se mies on mun idoli. Niin ja toinen miestä en luovu on Harvey Penickin pieni punainen golf kirja. Siinä on kaiki mitä mun tarvii tietää pallon lätkimisestä.

Nämä lähtee:

Vivien Saunders, Golfin käsikirja
    Dave Pelz, Putting bible
    Dave Pelz, Short game bible
    Hannu Tarmio, Rakkaudesta golfiin (sain lahjaksi…)
    Butch Harmon, Playing lessons
    Mike Adams, L.A.W.s of the golf swing (tää on hyvä!)
    Malcolm Campbel, Ultimate golf techniques
    Tiger Woods, Miten pelaan golfia (mitähän mä aattelin kun mä TÄN ostin..)
    John Jacobs, 50 väylää huipulle jne…
    Nick Faldo, Elämäsi svingi (ihan jööttiä)
    Mike Adams, Total golf (tää on aika hyvä)
    Sir Gary, Golf for Dummies

Noita piti olla kyllä paljon enemmänkin… Mm. se paljon puhuttu 5 lessons, mutta jollekin mä senkin oon lainannu eikä oo takas tullu. Perkele.

Tarjoukset tosta läjästä tähän ketjuun ni katotaan kuka vie potin!

Notta tuolla on yksi mua oikeasti kiinnostava kirja.
    Pelzin ’Puttaaminen ei ole persiistä’.

Tetsa kirjoitti: (3.11.2006 21:18:50)
    Noita piti olla kyllä paljon enemmänkin… Mm. se paljon puhuttu 5 lessons, mutta jollekin mä senkin oon lainannu eikä oo takas tullu. Perkele.

Soon mulla, mummielestä sä annoit sen miulle jossain mielenhärössä. Kyselin kyl hintaa, mutta…

GL: Ai jaa. Mä sanoisin että kyse on ollut pikemminkin harvinaisesta aatoksen kirkkaasta hetkestä. Pidä toki hyvänäsi! :o)

Mä aattelin kyllä silleen että joku tarjoo jotain siitä koko läjästä. Emmää noita ala yksitellen postitteleen ympäri Härmää.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 33)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #247292 kohteessaParasta talvilukemista

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Parasta talvilukemista