Aihe: Onko pallo tiiauspaikalla vai ei? - Golfpiste.com

29.11.–6.12. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][3]
KilpailuaSuomalaista

Onko pallo tiiauspaikalla vai ei?

Etusivu Foorumit Säännöt Onko pallo tiiauspaikalla vai ei?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 58)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #180011 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    k.

    Avaat valkoisilta. Epäonneksesi pallo osuu puun oksaan ja päätyy sinisten tiiauspaikalle. Onko pallosi nyt tiiauspaikalla, jolloin voit ”muodostaa tai tasoittaa tiiauspaikan pinnan epätasaisuuksia, tai poistaa kastetta, huurretta, tai vettä”? Minusta pelaajalla on vain yksi tiiausalue (”The teeing ground”) reikää kohti. Yksi sääntökaveri on toista mieltä.

    Teeing Ground The ”teeing ground” is the starting place for the hole to be played. It is a rectangular area two club-lengths in depth, the front and the sides of which are defined by the outside limits of two tee-markers. A ball is outside the teeing ground when all of it lies outside the teeing ground.

    Tiiauspaikka (Teeing Ground) ”Tiiauspaikka” on pelattavan reiän aloituspaikka. Se on suorakulmainen ja kahden mailanmitan pituinen alue, jonka etu- ja sivurajat määräytyvät kahden tiimerkin ulkoreunojen mukaan. Pallo on tiiauspaikan ulkopuolella, kun se on kokonaan paikan ulkopuolella.

    Miten mahtaa olla?

    #276984 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Vielä hauskempaa saadaan kun tullaan puskasta pelaamattoman paikan säännöllä lipunlinjassa taaksepäin ja saadaan droppipaikka tuolta punaiselta tiiltä. Sitten aletaan pohtimaan saako tiiata vai ei?

    #276985 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    k. kirjoitti: (26.12.2012 16:36:31)

    Avaat valkoisilta. Epäonneksesi pallo osuu puun oksaan ja päätyy sinisten tiiauspaikalle.

    Onko pallosi nyt tiiauspaikalla, jolloin voit ”muodostaa tai tasoittaa tiiauspaikan pinnan epätasaisuuksia, tai poistaa kastetta, huurretta, tai vettä”?

    Minusta pelaajalla on vain yksi tiiausalue (”The teeing ground”) reikää kohti. Yksi sääntökaveri on toista mieltä.

    Teeing Ground
    The ”teeing ground” is the starting place for the hole to be played. It is a rectangular area two club-lengths in depth, the front and the sides of which are defined by the outside limits of two tee-markers. A ball is outside the teeing ground when all of it lies outside the teeing ground.

    Tiiauspaikka (Teeing Ground)
    ”Tiiauspaikka” on pelattavan reiän aloituspaikka. Se on suorakulmainen ja kahden mailanmitan pituinen alue, jonka etu- ja sivurajat määräytyvät kahden tiimerkin ulkoreunojen mukaan. Pallo on tiiauspaikan ulkopuolella, kun se on kokonaan paikan ulkopuolella.

    Miten mahtaa olla?

    Hyvä kysymys, lisäkysymys: Saako siinä ottaa vielä raiverin käteen ja laittaa se tii-tikun päälle?;)

    #276986 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    k.

    Rauski kirjoitti: (26.12.2012 17:16:53)

    Saako siinä ottaa vielä raiverin käteen ja laittaa se tii-tikun päälle?

    Saa ja ei saa. Pallo on pelissä:-(

    #276987 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    k. kirjoitti: (26.12.2012 17:52:41)

    Rauski kirjoitti: (26.12.2012 17:16:53)

    Saako siinä ottaa vielä raiverin käteen ja laittaa se tii-tikun päälle?

    Saa ja ei saa. Pallo on pelissä:-(

    Hetkinen vaan, missä on kielletty laittamasta raiveria tiitikun päälle?

    #276988 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Reikää kohden on vain yksi tiiauspaikka ja yksi viheriö.

    Sääntö 1-1 kertoo että pelataan tiiauspaikalta reiälle. Kunkin pelaajan kohdalla kaikki muut paikat ovat epäoleellisia.

    Eli muut tiialueet ovat vain lyhyeksi leikattuja (usein näin) alueita, ei muuta. Muut viheriöt ovat vääriä viheriöitä.

    Ei myöskään ole olemassa esim. reiän 3 väylää… koska pelaaja voi edetä mitä reittiä tahansa tiipaikalta viheriölle ja reikään. Ei tarvitse käyttää, vaikka yleensä on luontevaa sitä ’oman reiän väylää’.

    #276989 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    JuKo kirjoitti: (26.12.2012 18:04:12)

    k. kirjoitti: (26.12.2012 17:52:41)

    Rauski kirjoitti: (26.12.2012 17:16:53)

    Saako siinä ottaa vielä raiverin käteen ja laittaa se tii-tikun päälle?

    Saa ja ei saa. Pallo on pelissä:-(

    Hetkinen vaan, missä on kielletty laittamasta raiveria tiitikun päälle?

    14-3 a

    #276990 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    k. kirjoitti: (26.12.2012 16:36:31)

    Avaat valkoisilta. Epäonneksesi pallo osuu puun oksaan ja päätyy sinisten tiiauspaikalle.

    Onko pallosi nyt tiiauspaikalla, jolloin voit ”muodostaa tai tasoittaa tiiauspaikan pinnan epätasaisuuksia, tai poistaa kastetta, huurretta, tai vettä”?

    Minusta pelaajalla on vain yksi tiiausalue (”The teeing ground”) reikää kohti. Yksi sääntökaveri on toista mieltä.

    Miten mahtaa olla?

    Sääntökaverisi vastaus on melko outo..
    Eiköhän tuo oikea vastaus löydy jo määritelmistä. THE teeing ground on se boksi, josta pelaaja reiän aloittaa, muut tiiboksit lienevät (huom. potentiaali) ko. väylällä ’through the green’.

    #276991 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    yeux de serpent kirjoitti: (26.12.2012 18:35:21)

    JuKo kirjoitti: (26.12.2012 18:04:12)

    k. kirjoitti: (26.12.2012 17:52:41)

    Rauski kirjoitti: (26.12.2012 17:16:53)

    Saako siinä ottaa vielä raiverin käteen ja laittaa se tii-tikun päälle?

    Saa ja ei saa. Pallo on pelissä:-(

    Hetkinen vaan, missä on kielletty laittamasta raiveria tiitikun päälle?

    14-3 a

    Ko pykälä käsittää vain tiitikun laittamista raiverin päähän tarkan lyöntisuunnan määrittämiseksi. Tästä Lordit ovat antaneet monta merkittävää päätöstä, mutta en jaksa kaivaa niitä esiin.
    Lisäksi tiitikun käyttö mailan päässä on kielletty mailan ominaisuuksien muuttumisen vuoksi, sillä tikku sulkee varren sisäisen ventilaation ja aiheuttaa mailan painon nousua joka taas vaikuttaa ominaisuuksiin.

    #276992 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    JuKo kirjoitti: (26.12.2012 18:49:15)

    Ko pykälä käsittää vain tiitikun laittamista raiverin päähän tarkan lyöntisuunnan määrittämiseksi. Tästä Lordit ovat antaneet monta merkittävää päätöstä, mutta en jaksa kaivaa niitä esiin.
    Lisäksi tiitikun käyttö mailan päässä on kielletty mailan ominaisuuksien muuttumisen vuoksi, sillä tikku sulkee varren sisäisen ventilaation ja aiheuttaa mailan painon nousua joka taas vaikuttaa ominaisuuksiin.

    Enpä aivan usko tuohon..
    Ymmärsin niin, että Rauskin ehdotuksessa draiveri ’tiiaittaisiin’. Tuollaisessa tarkoituksessa tii olisi mun mielestä pelaajan varusteita, jolloin sääntö 14-3 rulettaa.

    Alla pari riviä ko. säännöstä:
    ’or use any equipment in an unusual manner:
    a. That might assist him in making a stroke or in his play; or’

    #276993 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    yeux de serpent kirjoitti: (26.12.2012 19:11:01)

    JuKo kirjoitti: (26.12.2012 18:49:15)

    Ko pykälä käsittää vain tiitikun laittamista raiverin päähän tarkan lyöntisuunnan määrittämiseksi. Tästä Lordit ovat antaneet monta merkittävää päätöstä, mutta en jaksa kaivaa niitä esiin.
    Lisäksi tiitikun käyttö mailan päässä on kielletty mailan ominaisuuksien muuttumisen vuoksi, sillä tikku sulkee varren sisäisen ventilaation ja aiheuttaa mailan painon nousua joka taas vaikuttaa ominaisuuksiin.

    Enpä aivan usko tuohon..
    Ymmärsin niin, että Rauskin ehdotuksessa draiveri ’tiiaittaisiin’. Tuollaisessa tarkoituksessa tii olisi mun mielestä pelaajan varusteita, jolloin sääntö 14-3 rulettaa.

    Alla pari riviä ko. säännöstä:
    ’or use any equipment in an unusual manner:
    a. That might assist him in making a stroke or in his play; or’

    Viimeisempien päätösten perusteella raiverin tiiaaminen tarkoittaa todellakin tiitikun pistämistä raiverin yläpäässä olevaan aukkoon. Mainitsemasi toimenpide taas tarkoittaa maahan tai vastaavalle alustalle pystyyn asetetun tiitikun päälle laskettavaa raiveria. Kannattaa pitää nämä perusasiat hanskassa, muuten voi pelikierros mennä aivan sekaisin.

    #276994 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    JuKo kirjoitti: (26.12.2012 19:58:16)

    Viimeisempien päätösten perusteella raiverin tiiaaminen tarkoittaa todellakin tiitikun pistämistä raiverin yläpäässä olevaan aukkoon. Mainitsemasi toimenpide taas tarkoittaa maahan tai vastaavalle alustalle pystyyn asetetun tiitikun päälle laskettavaa raiveria. Kannattaa pitää nämä perusasiat hanskassa, muuten voi pelikierros mennä aivan sekaisin.

    Ei voi olla noin.
    Jos draiverin tiiaamisella tarkoitetaan tuota, niin analogiaa käyttäen pallo tiiataan siten, että tiitikku pistetään pallossa olevaan aukkoon.

    Mistä noita dekkareita oikein sikiää, eli löysitkö oikeesti dekkarin, jossa käsitellään tilannetta, jossa tiitikku penetroituu ajuriin?

    #276995 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    yeux de serpent kirjoitti: (26.12.2012 20:11:41)

    JuKo kirjoitti: (26.12.2012 19:58:16)

    Viimeisempien päätösten perusteella raiverin tiiaaminen tarkoittaa todellakin tiitikun pistämistä raiverin yläpäässä olevaan aukkoon. Mainitsemasi toimenpide taas tarkoittaa maahan tai vastaavalle alustalle pystyyn asetetun tiitikun päälle laskettavaa raiveria. Kannattaa pitää nämä perusasiat hanskassa, muuten voi pelikierros mennä aivan sekaisin.

    Ei voi olla noin.
    Jos draiverin tiiaamisella tarkoitetaan tuota, niin analogiaa käyttäen pallo tiiataan siten, että tiitikku pistetään pallossa olevaan aukkoon.

    Mistä noita dekkareita oikein sikiää, eli löysitkö oikeesti dekkarin, jossa käsitellään tilannetta, jossa tiitikku penetroituu ajuriin?

    Ihme touhua sun kanssa. Minä aina tiiaan pallon siinä olevaan reikään. On vaan pirunmoinen homma Metabolla 2 mm poralla painaa reikiä rooveihin, vaikkakin metsästä läydettyihin. Sen takia mulla on aina akkukäyttöinen kone mukana kierroksella. Sen ovat loordit mulle sallineet.

    #276996 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    JuKo kirjoitti: (26.12.2012 20:17:00)

    Ihme touhua sun kanssa. Minä aina tiiaan pallon siinä olevaan reikään. On vaan pirunmoinen homma Metabolla 2 mm poralla painaa reikiä rooveihin, vaikkakin metsästä läydettyihin. Sen takia mulla on aina akkukäyttöinen kone mukana kierroksella. Sen ovat loordit mulle sallineet.

    Nyt jäit kyllä valheesta kiinni.
    Mä en ole koskaan nähnyt 2mm:n (tai alle) diameeterillä olevia tiitikkuja. Vaikka olisit sellaisia kansalaisopiston puuntyöstämistyöstökursseilla sorvaillutkin, niin ne menisivät poikki maahan työnnettäessä.

    Sitä paitsi en usko, että pallo, johon on porattu reikä olisi sääntöjenmukainen.

    #276997 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    k. kirjoitti: (26.12.2012 16:36:31)

    Avaat valkoisilta. Epäonneksesi pallo osuu puun oksaan ja päätyy sinisten tiiauspaikalle.

    Onko pallosi nyt tiiauspaikalla, jolloin voit ”muodostaa tai tasoittaa tiiauspaikan pinnan epätasaisuuksia, tai poistaa kastetta, huurretta, tai vettä”?

    Minusta pelaajalla on vain yksi tiiausalue (”The teeing ground”) reikää kohti. Yksi sääntökaveri on toista mieltä.

    Teeing Ground
    The ”teeing ground” is the starting place for the hole to be played. It is a rectangular area two club-lengths in depth, the front and the sides of which are defined by the outside limits of two tee-markers. A ball is outside the teeing ground when all of it lies outside the teeing ground.

    Tiiauspaikka (Teeing Ground)
    ”Tiiauspaikka” on pelattavan reiän aloituspaikka. Se on suorakulmainen ja kahden mailanmitan pituinen alue, jonka etu- ja sivurajat määräytyvät kahden tiimerkin ulkoreunojen mukaan. Pallo on tiiauspaikan ulkopuolella, kun se on kokonaan paikan ulkopuolella.

    Miten mahtaa olla?

    Määritelmä on selvä. Tiiauspaikka on pelattavan reiän aloituspaikka. Kun pelaaja pelaa valkoisilta, muut tiiauspaikat eivät voi olla hänen aloituspaikkojaan sillä kierroksella.

    Ja kun palloa on lyöty, niin osuttiinpa siihen tai ei, niin pallo on pelissä, eikä sitä saa liikuttaa, ellei jokin sääntö sitä salli. Ja kun se on pelissä, päätyipä se minkä väriselle tiiauspaikalla tahansa, pelaaja ei saa ’muodostaa tai tasoitella. Jos palloa liikutetaan, rikotaan sääntöä 18 (pysähtyneen pallon liikuttaminen), ellei jokin muu sääntö sitä salli (esim. pelaamaton paikka, tilapäinen vesi). Ja vaikka se jäisi samalle tiiauspaikalle, jos se nostetaan tiin päälle ja lyödään siitä, silloin pelataan väärästä paikasta.

    Tällä palstalla osataan eksyä melko kauas alkuperäisestä aiheesta. Nytkin yksinkertaisesta kysymyksestäkin saatiin aikaan riita siitä, onko raiverin laittaminen tiin päälle tiin pistämistä aukkoon.

    #276998 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    sennu kirjoitti: (27.12.2012 13:16:39)
    . Ja vaikka se jäisi samalle tiiauspaikalle, jos se nostetaan tiin päälle ja lyödään siitä, silloin pelataan väärästä paikasta.

    Ei pelata, vaan tietämättään noudatetaan pelaamattoman paikan sääntöä lyönnin ja matkan menetyksin.

    #276999 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    sennu kirjoitti: (27.12.2012 13:16:39)
    Määritelmä on selvä. Tiiauspaikka on pelattavan reiän aloituspaikka. Kun pelaaja pelaa valkoisilta, muut tiiauspaikat eivät voi olla hänen aloituspaikkojaan sillä kierroksella.

    Ja kun palloa on lyöty, niin osuttiinpa siihen tai ei, niin pallo on pelissä, eikä sitä saa liikuttaa, ellei jokin sääntö sitä salli. Ja kun se on pelissä, päätyipä se minkä väriselle tiiauspaikalla tahansa, pelaaja ei saa ’muodostaa tai tasoitella.

    Säännön 13-2 mukaan pelattavan reiän tiipaikalla saa epätasaisuuksia tasoitella mielin määrin. Sääntö ei ota kantaa siihen onko pallo pelissä vai ei. Siispä pallon päätyessä omalle tiipaikalle, epätasaisuuksia saa tasoitella. Esimerkkinä vaikkapa hutilyönti. Sen jälkeen pelaaja saa poistaa ruohonkorsia pallon takaa, kunhan ei liikuta palloa.

    #277000 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    ts kirjoitti: (27.12.2012 13:36:40)

    sennu kirjoitti: (27.12.2012 13:16:39)
    . Ja vaikka se jäisi samalle tiiauspaikalle, jos se nostetaan tiin päälle ja lyödään siitä, silloin pelataan väärästä paikasta.

    Ei pelata, vaan tietämättään noudatetaan pelaamattoman paikan sääntöä lyönnin ja matkan menetyksin.

    OIkeammin sääntöä 27-1, mutta lopputulema on sama. Säännön 28 (pelaamaton paikka) käytöstä pelaajan on itse ilmoitettava (Dec 34-3/6).

    #277001 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    k.

    Bogikone kirjoitti: (26.12.2012 18:32:04)

    Reikää kohden on vain yksi tiiauspaikka ja yksi viheriö.

    Mikäli sinä, minä ja useampi muu olemme oikeassa, Sport Illustrated lehden golf-sivuston (www.golf.com) sääntöexpertille on tuossa tullut virhe. Sivuston sääntökaverin (Rules Guy) asiassa antamaa vastausta on myös suoraan kommentoitu virheelliseksi.

    #277002 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    k. kirjoitti: (28.12.2012 17:15:09)

    Bogikone kirjoitti: (26.12.2012 18:32:04)

    Reikää kohden on vain yksi tiiauspaikka ja yksi viheriö.

    Mikäli sinä, minä ja useampi muu olemme oikeassa, Sport Illustrated lehden golf-sivuston (www.golf.com) sääntöexpertille on tuossa tullut virhe. Sivuston sääntökaverin (Rules Guy) asiassa antamaa vastausta on myös suoraan kommentoitu virheelliseksi.

    Mä en olis ihan varma että tuossa on virhe. Joskus kysyin asiaa ihan pääkonttorilta asti ja hämmästyin kun vastasivat edes jotain yksityisen kysymykseen. Ei ollut suoraan tämä, vaan likempänä tuota omaa heittoani ja vastaus oli että tiiauspaikan status ei muutu, kunhan se on tiiauspaikka ja pelattavalla reiällä.

    Perusteluksi voi esim esittää muita kentän osia kovemman kulutuksen ja erilaisten jälkien ja epätasaisuuksien määrän.

    Eli tiiauspaikan määritelmä kertoo kyseessä olevan pelattavan reiän aloituslyöntipaikan. Missään ei sanota, että vain sen jolta kyseinen pelaaja pelaa alottaessaan.

    #277003 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    k.

    ts kirjoitti: (28.12.2012 18:52:05)

    k. kirjoitti: (28.12.2012 17:15:09)

    Bogikone kirjoitti: (26.12.2012 18:32:04)

    Reikää kohden on vain yksi tiiauspaikka ja yksi viheriö.

    Mikäli sinä, minä ja useampi muu olemme oikeassa, Sport Illustrated lehden golf-sivuston (www.golf.com) sääntöexpertille on tuossa tullut virhe. Sivuston sääntökaverin (Rules Guy) asiassa antamaa vastausta on myös suoraan kommentoitu virheelliseksi.

    Mä en olis ihan varma että tuossa on virhe..
    .

    Ihan varma minäkään ole. Siksi kysyin; ketjun aloitin.

    Mutta kunnes joku oikoo.

    #277004 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    MOD Q8
    Moderaattori

    ts kirjoitti: (28.12.2012 18:52:05)
    Eli tiiauspaikan määritelmä kertoo kyseessä olevan pelattavan reiän aloituslyöntipaikan. Missään ei sanota, että vain sen jolta kyseinen pelaaja pelaa alottaessaan.

    Tiiauspaikka määritellään tiimerkkien ja parin mailanmitan avulla. Sehän ei ole vain tiiboksi, vaan tietty alue boksista.

    Mitkäs tiimerkit siellä toisessa tiiboksissa on käytössä, että tuo 2 mailan mittaa voidaan mitata? Sen alkuperäisen tiiauspaikan vai uuden? Uudellahan ne saa heittää mäkeen. Mistäs sitten mitataan? Entäs jos samassa boksissa on useammat tiimerkit?

    #277005 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Q8 kirjoitti: (28.12.2012 23:40:59)

    ts kirjoitti: (28.12.2012 18:52:05)
    Eli tiiauspaikan määritelmä kertoo kyseessä olevan pelattavan reiän aloituslyöntipaikan. Missään ei sanota, että vain sen jolta kyseinen pelaaja pelaa alottaessaan.

    Tiiauspaikka määritellään tiimerkkien ja parin mailanmitan avulla. Sehän ei ole vain tiiboksi, vaan tietty alue boksista.

    Mitkäs tiimerkit siellä toisessa tiiboksissa on käytössä, että tuo 2 mailan mittaa voidaan mitata? Sen alkuperäisen tiiauspaikan vai uuden? Uudellahan ne saa heittää mäkeen. Mistäs sitten mitataan? Entäs jos samassa boksissa on useammat tiimerkit?

    Siis siellä boxissahan on nimeomaan sen boxin tiiauspaikka tai useampi ja ilman muuta tiiausalueen määritelmän mukaisesti.

    #277006 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    ts kirjoitti: (28.12.2012 18:52:05)

    k. kirjoitti: (28.12.2012 17:15:09)

    Bogikone kirjoitti: (26.12.2012 18:32:04)

    Reikää kohden on vain yksi tiiauspaikka ja yksi viheriö.

    Mikäli sinä, minä ja useampi muu olemme oikeassa, Sport Illustrated lehden golf-sivuston (www.golf.com) sääntöexpertille on tuossa tullut virhe. Sivuston sääntökaverin (Rules Guy) asiassa antamaa vastausta on myös suoraan kommentoitu virheelliseksi.

    Mä en olis ihan varma että tuossa on virhe. Joskus kysyin asiaa ihan pääkonttorilta asti ja hämmästyin kun vastasivat edes jotain yksityisen kysymykseen. Ei ollut suoraan tämä, vaan likempänä tuota omaa heittoani ja vastaus oli että tiiauspaikan status ei muutu, kunhan se on tiiauspaikka ja pelattavalla reiällä.

    Perusteluksi voi esim esittää muita kentän osia kovemman kulutuksen ja erilaisten jälkien ja epätasaisuuksien määrän.

    Eli tiiauspaikan määritelmä kertoo kyseessä olevan pelattavan reiän aloituslyöntipaikan. Missään ei sanota, että vain sen jolta kyseinen pelaaja pelaa alottaessaan.

    Kovin kummallisen vastauksen olet sieltä pääpaikalta saanut, ainakin jos lukee määritelmiä ja sääntöjä.

    Käsite ’the teeing ground’ tarkoittaa yhtä ainoaa tiiauspaikkaa. Lisäksi tuo määräävä artikkeli kertoo, että kyseessä on juurikin joku nimenomainen tiiauspaikka:

    Teeing Ground
    The “teeing ground’’ is the starting place for the hole to be played.

    Lisäksi määritelmistä löytyy:

    Through The Green
    “Through the green’’ is the whole area of the course except:

    a. The teeing ground and putting green of the hole being played; and

    b. All hazards on the course.

    Miksi kohdassa a on ’the teeing ground’ ja kohdassa b ’all hazards’? Miksei siinä lue ’all teeing grounds’, jolloin asia olisi täysin selvä? Minusta tuossa kohdassa a nimenomaan sanotaan, että kyseessä on yksi tiiausalue ja yksi viheriö, ei yhtään enempää eikä vähempää.

    Vahvasti tuntuu siltä, että tässä kohdin säännöt on kirjoitettu perin epäselvästi, jos ’the teeing ground’ tarkoittaa mitä tahansa pelattavan reiän tiiausaluetta, eritoten sen jälkeen, kun pallo on jo pelissä.

    #277007 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    PG

    Onkohan sääntökaverin kotimaassa 9.4. aprillipäivä? Decc 3-2/3??

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 58)
Vastaa aiheeseen: Onko pallo tiiauspaikalla vai ei?

Etusivu Foorumit Säännöt Onko pallo tiiauspaikalla vai ei?