Aihe: Onko dropatessa vapauduttava haitasta kokonaan? - Golfpiste.com

27.9.–4.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][18]
KilpailuaSuomalaista

Onko dropatessa vapauduttava haitasta kokonaan?

Etusivu Foorumit Säännöt Onko dropatessa vapauduttava haitasta kokonaan?

Esillä 20 viestiä, 26 - 45 (kaikkiaan 45)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #287262 Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (18.5.2010 21:38:43)
    Tuossa säännössähän on nimenomaan iso miina, koska siinä usein on pakko dropata forelle. Jos pelaaja vapautuu väärältä viheriöltä niin, että ei jää seisomaan sinne, on usein ylitetty tuo yhden mailan etäisyys.

    KL kirjoitti:(20.5.2010 22:50:43)
    Kuulehan nyt, Pekka. Jos joku lyö pallonsa väärälle viheriölle, niin tuo lyönti on ollut niin persiistä kuin olla voi, joten pelaajalle ei tässä olla hakemassa minkäänlaisia helpotuksia, vaan sille viheriölle, mieluiten myös forelle.

    Käsittääkseni tuossa saatetaan rankaista enemmän kuin golfsäännöt suoraan määrittelee.

    #287263 Ilmoita asiaton viesti

    Jatkoksi vielä kysymys, joka poiki greeniasiasta päähän muodostuneesta mielikuvasta…

    Miten määritellään kaksoisviheriöllä se väärä viheriö?

    #287264 Ilmoita asiaton viesti

    Kaksoisviheriöllä se puoli jota ei pelata, ei ole väärä viheriö tässä mielessä, jos sitä ei ole erikseen merkattu, kts. seuraava deccari

    25-3/1 Status of Half of Double Green Serving Hole Not Being Played
    Q. One half of a U-shaped putting green serves as the 11th green and the other half serves as the 17th green. In play of the 17th hole, if a ball comes to rest on the part of the green serving the 11th hole, does Rule 25-3 (Wrong Putting Green) apply?
    A. No, not unless the Committee divides the green by use of stakes or a line and declares one part to be the

    #287265 Ilmoita asiaton viesti

    Nipa kirjoitti: (21.5.2010 11:09:49)
    Kaksoisviheriöllä se puoli jota ei pelata, ei ole väärä viheriö tässä mielessä, jos sitä ei ole erikseen merkattu, kts. seuraava deccari

    25-3/1 Status of Half of Double Green Serving Hole Not Being Played
    Q. One half of a U-shaped putting green serves as the 11th green and the other half serves as the 17th green. In play of the 17th hole, if a ball comes to rest on the part of the green serving the 11th hole, does Rule 25-3 (Wrong Putting Green) apply?
    A. No, not unless the Committee divides the green by use of stakes or a line and declares one part to be the

    Jotain tollasta ajattelin tarvittavan, jotta porukat ei chippaile hevosenkengän yli.

    #287266 Ilmoita asiaton viesti
    ttr

    Pekka Pelimies kirjoitti: (21.5.2010 12:20:22)
    [
    Jotain tollasta ajattelin tarvittavan, jotta porukat ei chippaile hevosenkengän yli.

    Voihan keskellä greeniä oll vaikka bunkkeri. Onkohan tuolla jotain paikallissääntöä ettei sieltä chippailla?

    #287267 Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Pekka Pelimies kirjoitti: (21.5.2010 12:20:22)

    Jotain tollasta ajattelin tarvittavan, jotta porukat ei chippaile hevosenkengän yli.

    Eihän se ole mitenkään ennenkuulumatonta. Sellaisella lyönnillä on jopa voitollisesti ratkaistu suomenmestaruus.

    #287268 Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (21.5.2010 16:32:49)

    Pekka Pelimies kirjoitti: (21.5.2010 12:20:22)

    Jotain tollasta ajattelin tarvittavan, jotta porukat ei chippaile hevosenkengän yli.

    Eihän se ole mitenkään ennenkuulumatonta. Sellaisella lyönnillä on jopa voitollisesti ratkaistu suomenmestaruus.

    Muistan yhden tapauksen NGCC:ltä…

    Silloin oli kylläkin kyseessä Suomenmestaruus.

    #287269 Ilmoita asiaton viesti

    ttr kirjoitti: (21.5.2010 15:54:50)

    Pekka Pelimies kirjoitti: (21.5.2010 12:20:22)
    [
    Jotain tollasta ajattelin tarvittavan, jotta porukat ei chippaile hevosenkengän yli.

    Miksei saisi sippailla?

    #287270 Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (21.5.2010 16:32:49)

    Pekka Pelimies kirjoitti: (21.5.2010 12:20:22)

    Jotain tollasta ajattelin tarvittavan, jotta porukat ei chippaile hevosenkengän yli.

    Eihän se ole mitenkään ennenkuulumatonta. Sellaisella lyönnillä on jopa voitollisesti ratkaistu suomenmestaruus.

    -91 ja Ville Kalliala, chippi alatasanteelta nelitasogreenin ylimmälle tasanteelle, ja greeni oli Nordcenterin 18. väylä, oliko vielä Fream-kenttä..?

    #287271 Ilmoita asiaton viesti

    TP Combo kirjoitti: (26.5.2010 19:13:09)

    ts kirjoitti: (21.5.2010 16:32:49)

    Pekka Pelimies kirjoitti: (21.5.2010 12:20:22)
    Jotain tollasta ajattelin tarvittavan, jotta porukat ei chippaile hevosenkengän yli.

    Eihän se ole mitenkään ennenkuulumatonta. Sellaisella lyönnillä on jopa voitollisesti ratkaistu suomenmestaruus.

    -91 ja Ville Kalliala, chippi alatasanteelta nelitasogreenin ylimmälle tasanteelle, ja greeni oli Nordcenterin 18. väylä, oliko vielä Fream-kenttä..?

    Muistaakseni Couples vetäs kunnon lobin divotteineen joitakin vuosia takaperin U.S.Openissa Pebble Beachin 17. reiällä hetken keskusteltuaan tuomarin kanssa.
    Saas nähdä tuleeko tänä vuonna samanlaisia suorituksia?

    #287272 Ilmoita asiaton viesti

    Paksupekka kirjoitti: (26.5.2010 19:35:27)
    Muistaakseni Couples vetäs kunnon lobin divotteineen joitakin vuosia takaperin U.S.Openissa Pebble Beachin 17. reiällä hetken keskusteltuaan tuomarin kanssa.
    Saas nähdä tuleeko tänä vuonna samanlaisia suorituksia?

    Voi sen tehdä ilman divottiakin, esimerkki mallia Mickelsson

    terv,

    E FUDD

    #287273 Ilmoita asiaton viesti
    KL

    E Fudd kirjoitti: (26.5.2010 19:59:54)

    Paksupekka kirjoitti: (26.5.2010 19:35:27)
    Muistaakseni Couples vetäs kunnon lobin divotteineen joitakin vuosia takaperin U.S.Openissa Pebble Beachin 17. reiällä hetken keskusteltuaan tuomarin kanssa.
    Saas nähdä tuleeko tänä vuonna samanlaisia suorituksia?

    Voi sen tehdä ilman divottiakin, esimerkki mallia Mickelsson

    terv,

    E FUDD

    Phil on ÄIJÄ !

    #287274 Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (26.5.2010 21:06:54)

    Phil on ÄIJÄ !

    Oha se, mut kyllä noilla lofteilla tuhnumpiki vetää ilman divottia…

    #287275 Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Pekka Pelimies kirjoitti: (27.5.2010 0:55:57)

    KL kirjoitti: (26.5.2010 21:06:54)

    Phil on ÄIJÄ !

    Oha se, mut kyllä noilla lofteilla tuhnumpiki vetää ilman divottia…

    Eihän tää ihan sääntöjen alle enää mene, mutta pakko kysyä, miten ihmeessä lofti vaikuttaa divottiin?

    #287276 Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (27.5.2010 8:04:35)

    Pekka Pelimies kirjoitti: (27.5.2010 0:55:57)

    KL kirjoitti: (26.5.2010 21:06:54)

    Phil on ÄIJÄ !

    Oha se, mut kyllä noilla lofteilla tuhnumpiki vetää ilman divottia…

    Eihän tää ihan sääntöjen alle enää mene, mutta pakko kysyä, miten ihmeessä lofti vaikuttaa divottiin?

    Tottahan toki lofti siihen vaikuttaa, jos esim yli 90 asteisella wedgellä vetäisee, niin ei kyseessä ole enää divotti vaan painunut kynnetty ura.

    #287277 Ilmoita asiaton viesti

    Saakos pelaaja lainata vastustajan mailaa droppialuetta mitatessaan?

    Tuli vaan mieleen, että luutaputterit on joskus pidempiä kuin driveri.

    #287278 Ilmoita asiaton viesti

    Pekka Pelimies kirjoitti: (27.5.2010 21:23:18)
    Saakos pelaaja lainata vastustajan mailaa droppialuetta mitatessaan?

    Tuli vaan mieleen, että luutaputterit on joskus pidempiä kuin driveri.

    Ennen sai, nykyään ei…

    #287279 Ilmoita asiaton viesti
    k.

    BayStream kirjoitti: (27.5.2010 21:33:27)

    Pekka Pelimies kirjoitti: (27.5.2010 21:23:18)
    Saakos pelaaja lainata vastustajan mailaa droppialuetta mitatessaan?

    Ennen sai, nykyään ei

    Miten 20/2 tähän suhtautuu?

    #287280 Ilmoita asiaton viesti
    KL

    k. kirjoitti: (27.5.2010 21:41:29)

    BayStream kirjoitti: (27.5.2010 21:33:27)

    Pekka Pelimies kirjoitti: (27.5.2010 21:23:18)
    Saakos pelaaja lainata vastustajan mailaa droppialuetta mitatessaan?

    Ennen sai, nykyään ei

    Miten 20/2 tähän suhtautuu?

    Lainata saa, jos omalla mailalla on mahdollista päästä samaan lopputulokseen. Tästä keskusteltiin jo aikaisemmin yhdessä toisessa ketjussa.

    #287281 Ilmoita asiaton viesti

    k. kirjoitti: (27.5.2010 21:41:29)

    BayStream kirjoitti: (27.5.2010 21:33:27)

    Pekka Pelimies kirjoitti: (27.5.2010 21:23:18)
    Saakos pelaaja lainata vastustajan mailaa droppialuetta mitatessaan?

    Ennen sai, nykyään ei

    Miten 20/2 tähän suhtautuu?

    Niin ja miten tuo alkuperäinen kysymys jatkui… ’Tuli vaan mieleen, että luutaputterit on joskus pidempiä kuin driveri.’ eli tarkoitus oli varmaan kysyä, jos pelikavereiden joku maila on pidempi kuin oma pisin…

Esillä 20 viestiä, 26 - 45 (kaikkiaan 45)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Etusivu Foorumit Säännöt Onko dropatessa vapauduttava haitasta kokonaan?