Aihe: Miten sinä opit pallonlyöjäksi - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Miten sinä opit pallonlyöjäksi

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Miten sinä opit pallonlyöjäksi

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 50)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #247383 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Aplel kirjoitti: (25.10.2006 21:18:47)
    Tänä aamuna pallolle siirtyessä, ei tarvinnut ajatella mitään, jo siihen siirryttäessä oli suoritus ikään kuin tehty.

Milloinkas aattelit lähteä kentälle kokeilemaan? Mielenkiintoista olisi kuulla millaista skorea pelaisit.

#247384 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Lady Golf kirjoitti: (25.10.2006 19:04:16)
    …seuraavana talvena, ennen kuin siis olin edes liittynyt mihinkään seuraan, löysin itseni pääkaupunkiseudun harjoitteluhallista usein monta kertaa viikossa….

….. Tärkein asia mielestäni on uskoa prohon ja järjestelmällisesti totetuttaa pron antamia harjoituksi, vaikka se tarkoittaisi satoja huonoja lyöntejä ennen näkyviä tuloksia….

Tarkistan aina, että perusasiat stanssissa on kunnossa. Saatan hakea oikeata svingirataa ja ajatella asioita paljonkin ilman palloa, mutta palloa lyödessä pyrin pitämään ajatukset minimissä.

Kiitos kun rohkaistuit sohaisemaan muurahaispesää. Vaikuttaa siltä, että olet tehnyt monta asiaan ’oikein’ ja luonut itsellesi järkeviä toimintamalleja. Haluaisin poimia muutaman asian kommentoitavaksi.

Ensinnäkin aivan loistava ajoitus golfharrastuksen aloittamiselle. Talvella, kun pallon lentorata jää lyhyeksi, voit unohtaa pitkälle yrittämisen eivätkä kaikille aluksi tyypilliset slaissitkaan pääse sotkemaan karkeamotoristen liikeratojen tapailua. Näin voit rauhassa keskittyä perusasioihin ja parantaa osumatarkkuutta asteittain. Monet muut asiat, kuten lyöntipituus ja lyöntien suoruus tulevat sitten kuin itsestään liiemmin yrittämättä.

Toiseksi säännöllinen pron luona käynti opettaa sinut tutustumaan omaan svingiisi. Kun siihen yhdistää sopivasti itseopiskelua ja harjoittelua, oppii ymmärtämään omaa tekemistään ja korjaamaan säännöllisesti toistuvia virheitään. Ja mikä parasta, oppii suhtatumaan oikealla tavalla pahimpiin pelin ja lyönnin tuholaisiin – rangekuukkeleihin tai klubitietäjiin, joiden neuvot voi jättää omaan arvoonsa.

Sopiva määrä opiskelua, ajattelua ja kaikkien lyöntien harjoittelua järkevästi ajoitettuna, niin kentällä voi olla mukavaa – voi tulla aihetta jopa fiilistelyyn.

#247385 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jotenkin tälleen se meni:

Kaverit aloittelivat golfia siinä vähän ennen vuosituhannen vaihdetta, ja mä funtsin että toihan on ihan homojen hommaa, en varmaan ala. Mutta sitte ku niistä ei kesäisin enää kuulunutkaan mitään ku ne vaan pelas sitä helvetin golfia, niin ajattelin että on ehkä syytä muuttaa suhtautumista Ks. lajin suhteen.

Siispä. Kundien kanssa rangelle. Kesä -99 menikin sitten rangella palloja huitoessa sinne tänne. Kuumat vinkit sain aina kavereilta: Pidä pää paikallas ja vasen käsi suorana. (Joo joo, tota ei tarvii kommentoida…) Kausi huipentui syksyllä erään urheiluopiston kentällä, jossa pelasin ensimmäisen golfkierrokseni (kaverin tasoituskortilla..) tulokseen 114. Olin sika ylpeä, koskapa päihitin pelikaverini (joka tuntui vanhalta tekijältä) muistaakseni neljällä lyönnillä.

No niin. Seuraavana keväänä sain green cardin. Kaverin faijan tuttu kun oli silloin prona yhdessä fancy-klubissa, niin otin siltä tunnin ja sen lopuksi Ks. pro sanoi että kai sut uskaltaa kentälle päästää. Tuon tunnin aikana yllättäen meni grippi, stanssi, bäkäri ja downsving uusiksi. Niin ja loppuasento.

Mutta samalla alkoi itää jonkinlainen ajatus siitä mitä sen pallon matkaan saattamiseksi tarvitaan. Tuon ekan tunnin loppupuolella löin ekan ihan oikean golflyöntinikin, sellaisen kauniisti nousevan rauta 7:n, jota päivittelin kavereille monta päivää. Niitä varmaan vitutti. Tunnin päätteksi pro kehoitti ottamaan seuraavaksi lähipelitunnin. (En ottanut)

Kesän 2000 kiertelin kenttiä ja totesin golfin itseasiassa olevan ihan hauskaa. Tuloksista en piitannut ja palloja hukkui järkyttävä määrä. Pääasia oli että näin taas kavereitani.

2001 otin muutaman tunnin Riku Soravuolta. Hän sanoi että ihan hyvin toi maila heilahtaa, mutta voiskohan tolle bäkärissä pesismailan tavoin roikkuvalle varren asennolle tehdä jotain. Ja gripille. Ja Stanssille. Ja downsvingille. Niin ja loppuasennolle.

Otin kohta toisenkin tunnin. Enää korjattiin grippiä, stanssia, DS:ää ja loppuasentoa (Joka tietty on riippuvainen kaikesta siitä mitä edellä tapahtuu, tiedän…) Kaiken tämän keskellä pelasin ihan ok golfia. sellaisia kasikymppiä lähenteleviä ja vähä allekin.

Syksyllä 2001 otin vielä parin tuntia. korjattavaa riitti, mutta pallot alkoivat saada pikkuhiljaa ilmaa alleen, ja suuntakin tuntui olevan jo hiukan sinnepäin, ainakin ajoittain.

Kausi -02 meni vituiksi lätkämatsissa pamahtaneen olkapään takia. Tosin palo kentälle, ja varsinkin pelin parantamiseen oli kova, ja niinpä talvella -02/-03 otin heti useamman tunnin edellä mainitulta Prolta. Kevään koittaessa kuulin pelkäämäni sanat:’Nyt sun kuule pitäis vaan ite funtsia tätä juttua’. Tähän asti olin vaan orjallisesti noudattanut open ohjeita. Perkele että otti kuuppaan.

Aloin funtsia. Ja samoihin aikoihin, talvella 2003 (muistaakseni) tutustuin sellaiseen toiseen Prohon, joka kehoitti seisomaan kaukana pallosta. Ennen ja jälkeen lyönnin. (Partikos tuota ekana käytti?)

Siitä lähti periaatteessa tällainen prosessi käyntiin että vaikka en edelleenkään seiso kaukana pallosta (ennen tai jälkeen…) niin tekemättä varsinaisesti mitään sen kummempaa opin yhtäkkiä tajuamaan mitä olin tekemässä. Ja aloin lyömään palloa.

Ja kaudella 2005 otin ekan lähipelituntini. Siitä lähtien onkin lähipeli ollut ns. vaihtelevaa…

#247386 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ai niin… Piti vielä sanomani, että maila roikkuu bäkärissä edelleen. Että siitä on mulle ihan turha mainita jos joskus nähdään. :o)

#247387 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Voi voi ku tässä ei oo editointi fiitseriä…

Kaikkein tärkein jäi sanomatta. Että tämä pro joka-seisoo-kaukana-pallosta lähinnä jotenkin sai tällasen läskipään opetettua ajatettelemaan oikeita asioita.

#247388 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tetsa kirjoitti: (26.10.2006 7:57:10)

Siitä lähti periaatteessa tällainen prosessi käyntiin että vaikka en edelleenkään seiso kaukana pallosta (ennen tai jälkeen…)I]

Tää pitää kutinsa. Siis 99,9%:sti;oP

Mitä sitten itseeni tulee, niin pallonlyöjäksi ei minusta ole. Pron tuntejakin olen matkan varrella ottanut, mutta minuun mikään oo tarttunut. Kunnes tämä pro joka-seisoo-kaukana-pallosta sai jotenkin tämän kankean kropan liikkumaan oikeassa järjestyksessä edes hiukan oikeaan suuntaan, ja nyt kaikkien näiden vuosien jälkeen olen löytämässä uuden kevään rakkaan harrastukseni parissa.
    Pallonlyöjäksi ei minusta kuitenkaan liene jatkossakaan.

#247389 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ai niin -onhan mää tämn kertont jo sata kertaa, että mä löin ekan kerrankoohvii
    Karpihovissa Jusa Hämäläinen veti Wullffin asiakkaille tälläista kolohvidemoo –
    ku puumaila – spooni kerran kolahti – olin myyty. Niin Wuffinjohtaja oli Aarne Hallama,
    joka miutkii palvelualan konsulttina kutsu paikalle asiakkaiden joukkoon. Kiitit Aarnel.

No homma tuntui niin hyvältä, että päätin oootaa sopivaa htekee ja 2 vuuen kuluttua 1988 kesällä lähtee sinne Innesbrookkiin kolohvii oikein jenkkiPROn ja kolohviakatemian puitteissa opetteleen. Ja peöasin yksillä vieläkin Jenkkilän parailla kentilä het ekan aamuna . Sandpiper, Island, Copper ja pari sinne on tult lissähi.

Jne.

Mutta suurin duuni svingissä – se kuuluisa jlkatyö — tehtiin siellä

Maunulan napuulaliigan fudiskentällä kevät lumen vielä maassa olessa …

rakastin reenata lyödä 50 – 100 palloo eessun taassun – ja paljon sai kävellä ku hangesta haki niitä palloi.. reenii sekin..

mä onn hyvä löytään palloi kentälkii – mut siihen on auttant taas myös 5 vuopden sienestys enne kolohvii – siis tosi aktiivinen.

Fillaril ens Porin tietä- Takkulan kaupalle Nuksion erämaihin, Maunulasta 23 kiilsaa sivu – 3- 4 tunnin sienestys metässä – täysien korien kanssa metässä ja mettästä pois
    1 h ja ja sienikorit fillarin stongasa ja takatuupparilla taas 23 kilsaa Maunulaan- juu ja sitten 2- 3 h sienien perkaamista ja kuivaamista 2 kuivurilla.

Arvakkaa mitä vaimoo ja POika sanos osana iltarukousta.. suojel taivaan isä ettei mejän pappaa enää lähe sieneen.
    No ain mää lopetin ku paikat ol taynn’ä sienii. Voe limanuljask kumiinnii .. ja tatit perään.

#247390 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Pakko kysyä, että onko tavallasi kirjoittaa jokin erityinen syvempi tarkoitus kun tekstistä ei tahdo saada mitään selvää ?

#247391 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Emmä ny tiijä onks täs nynni kauhiaa sekamelskaa.
    Mä vaan skraibeen niin ku mä pamlaan- seassa vähä stadin slangii
    ja muitahii murtheita. Mä diggaan murtheita – kylmää ite asiassa
    oon aika tavallinen kanaslainen ( tää tarkoitta siis stadiainen tai kanalainen )-
    ehkä normaalii vähän stydimpi – mut emmä ny mikään diiva oo.

Joskus joku skribevirhe tunttuu tuoreemmalta ku alkuperäinen – siks mä en korjaa sitä.
    Sitä mä oon joskus funtasailu – et ku nynnoi japsit toi markkinoille noita nummeroleikkei – ni niitä jaksetaan vääntää ku rubikin kuutioo – mut jos mun teksti
    ei het aukene ni mulle tarjotaan jopa köyttä.

Jos ei viitti ees sen verta vaiavautua mietttiin muntekstei – ni määki voin funtsata
    et miksi mää ny vaiavaudun skrivaan.

Kyl mää mielstäni väöännään tätä ko9lohvistoorii hjuumormielellä – koohvin puolesta peistätaittaen, mut miksi pitäis aina tai kaikkien olla niin helevetin totinen torvensoittaja.

Mä muistan että mäkeeki hypätttiin ain välillä yhellä suksella vaan tylsyyden karkoittamiseksi.

Ilusast paremp jalak eellä kui Saarenmaan valssisssa.

#247392 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

mäkisuksi kirjoitti: (28.10.2006 23:53:16)

On. Profiilin mukaan melkein 2000 viestiä kirjoitettuna, onko kaikki samaa mongerrusta? Itse skippaan parin sanan jälkeen koko viestin kun huomaan että taas samaa schaibaa…

#247393 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

mäkisuksi kirjoitti: (28.10.2006 23:53:16)
    Mä vaan skraibeen niin ku mä pamlaan- seassa vähä stadin slangii
    ja muitahii murtheita…

….Jos ei viitti ees sen verta vaiavautua mietttiin muntekstei – ni määki voin funtsata
    et miksi mää ny vaiavaudun skrivaan…

…Kyl mää mielstäni väöännään tätä ko9lohvistoorii hjuumormielellä – koohvin puolesta peistätaittaen, mut miksi pitäis aina tai kaikkien olla niin helevetin totinen torvensoittaja…

Sitähän minä vähän ajattelinkin kun välillä tulee ihan normaalia tekstiä ja välillä sellaista mongerrusta, ettäs siitä ei saa seppäkään selvää.

Se mitä minä vaan ihmettelin, että miksi henkilö jolla selvästikin on tarve kirjoitella juttujaan muiden luettavaksi pukee ne sellaiseen muotoon ettei niistä saa mitään selvää. En näet usko, että kovinkaan moni vaivautuu juttujasi tavaamaan. Ja vaikka itse selvästikin pidät niitä kirjallisina helminä jotka sisältävät hienoja ajatuksia, niin ainakaan minä en ole löytänyt niistä mitään erityistä. Täytyy kyllä myöntää, että en yleensä viitsi niitä edes lukea vaan hyppään yli jos kohdalle sattuu 😉

En myöskään ymmärrä mitä tekemistä huumorintajulla tai tavalla suhtautua golfiin vähemmän vakavasti on sekopäisen kirjoittamisen kanssa…

#247394 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

En mä oletakkaan, että kaikki lukee mitä kirjoitan-’
    hieman helpottaa , jos lukee tekstini ääneen – se on
    enemmän puhetta ku kijrakieltä. Mutta, mutta sehän
    on liikaa vaivaa nähty – ja jos et lue mun tekstejäni
    et sä mitän menetä – ja jos mä luen sun tekstejäs .-
    en mää mitään viisastu ?

On toki paljon parempaa tekstii ja tekemistä olemassa- esim sun lukea – sun omat tekstisi – no uppeeta proossaa – niin tyylikästä – , tai Tolstoi, Haanpää, Leino, Toivanen ( Erkki ) – just tänpän Hesarissa ’ Suomen Historia– Heikki Meinander WSOY, ostan kirjan het ku voin. mm. ’ Toist puol jokke A.I. Arvidsson ei olluka se jeppe , joka ensteks sanos et seiso Suomi -poik omal maal ja oo Suomalaine – sen sanos Aleksanteri I ’. Arvidsson vain toisti Aleksanterin sanoja —

Emmääkään välttämättä lue kaikkee – vaikkkei siin on vihretääkää.

Valitettevasti et lue tätäkääntekstii – no ei se mitään – pelattan klihvaa kolohvii sitä enemmän.

On se vaan klihvaa, paimenet pukkas kakkapökköjö myyränkoloihin, lamapahat kaivos bunkkerit, piti pureskelemaalla linksiruohot lyhkäsin , vanha irkku- ukot löi linkseill syystuulessa puunuijilla kuttaperkkapalloo 11 reikää out ja saman in – ottivat välillä plöröö pulllosta – ja me nahistellaan tehhänkö grippi 2 vai kolomella sormella.

Oi ku kiva ois pelat Morisonien kans syksyn tuulesa ja otta plörö siel 11 reiällä.

#247395 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

mäkisuksi kirjoitti: (29.10.2006 11:24:38)
    Mutta, mutta sehän on liikaa vaivaa nähty – ja jos et lue mun tekstejäni
    et sä mitän menetä – ja jos mä luen sun tekstejäs .-
    en mää mitään viisastu ?

Tästä asiasta olemme varmasti yhtä mieltä 😉

Sen sijaan siitä, millaista on mielenkiintoinen teksti tai mitä kannattaa lukea, saatamme olla eri mieltä. Itse uskon, että Tolstoin tai Haanpään ajatukset olisivat ihan mielenkiintoisia oli ne sitten puettu millaiseen kieliasuun tahansa. Toisaalta en usko, että tyhjästä saa mielenkiintoista tekemällä siitä vaikeaselkoista. En myöskään usko meidän kummankaan ajatuksien olevan niin kiehtovia, että niiden selvittämiseen kukaan viitsisi käyttää ylimääräistä aikaa tai vaivaa.

Itse luen todella mielelläni kaikenlaisia golfiin liittyviä kirjoituksia, vaikka ne eivät olisikaan kenenkään kirjallisen virtuoosin kirjoittamia. Ihan tavallinen kieli riittää oikein hyvin. Toisaalta en varmasti lukisi sivuakaan yhdenkään golfgurun ajatuksia jos ne olisi käännetty ’mäkisuksi’ -tyylille.

Yleensäkin näyttää siltä, että ihmiset joilla ei ole mitään sen ihmeellisempää sanottavaa, käyttävät mielellään paljon sivistyssanoja tai muuten vain puhuvat sekavasti. Tavoitteena lienee antaa vaikutelmaa jostain sellaisesta mihin ei muuten kykene.

Mutta jatkakaamme samalla linjalla kuin tähänkin asti eli sivuuttamalla toistemme kirjoitukset. Oli vain pakko kysellä mistä on kysymys kun olin ihmetellyt asiaa jo jonkin aikaa…

#247396 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Rifle kirjoitti: (29.10.2006 12:38:07)
    Yleensäkin näyttää siltä, että ihmiset joilla ei ole mitään sen ihmeellisempää sanottavaa, käyttävät mielellään paljon sivistyssanoja tai muuten vain puhuvat sekavasti. Tavoitteena lienee antaa vaikutelmaa jostain sellaisesta mihin ei muuten kykene.

Höh… Nyt mä jäin kiinni.

#247397 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tetsa ai sääki.
    ut tohon rihlasypyn kysymykseen . suora vatsaus –
    ei todellakaan oo mitään syvällisempää tarkoitusta.

#247398 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ihan kivalta tuntuu lukea sinun tekstiä. Eräänlaista tajunnan virtaa, jota voi lukaista nopeasti ja yleensä kuitenkin viestikin välittyy. Ainakin on poikkeuksellisen persoonallinen tyyli.

#247399 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Piiri pieni pyörii…..pikku ryhmä siinä hyörii.
    Mitenkään provosoimatta (tällä kertaa) – en ole lukenut Mäkisuksen juttuja pitkiin aikoihin. Yksinkertaisesti siksi, että luettavuus on p*****stä eikä mene edes huumorin piikkiin. Liian vanha juttu.
    Piiri pieni pyörii…..pikku ryhmä siinä hyörii. Tämä on näille muutamille ylistäville muka-golffareille.

#247400 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Miten tonny taas ottais- vai ottaisko ollenakkan.

Miten mäe en muista noita hauvakaravvanareita olleskaan .-
    mistään en muista Emppu ( Elviksen landfaninimi – siis emmpuulan Elvis – sieltä Kracelandista) mitä ne ovat kierjottanet – Rifle – ei tuu miäleen- vai kirjoittaks ne mitään- ehkä vian lukevat ja kritisoivat – osasaavat lahjaakkaasti
    arviosteklla – taito sekin – .

Onks nää nit Kolohvipisteen laatutarkkailijoita ?

Näitä Seniorin nimeemiä fundamenttalistejahan on joka karavaanissa –
    ei ne vie mitään uutta eteenpäin- mutta suojaavat vanhaa- sehän on tervetä-
    mutta ku kehitsy kehittyy – ei sille voi mitään. Mennään silkkkitietä ja raketaan kiinanmuuri – kehitys on pahasta ja varallista- vaivalloista .

No ei se mitään – paras tapa hakata 62 vuotias on lyödä se perinpohjaisesti
    linksillä – don´t hesiate to call me if you wanna best one- seniofr- just d it.
    before teh evening comes.

#247401 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

No mutta ’mister’ Mäkisuksi,

Sinunhan piti olla jovijaali stadin kundi, joka ilahduttaa kaikkia tiukkapipoisia golfareita letkeillä ’tajunnanvirta’ jutuillaan.
    Tuo viimeisin kyllä vaikuttaa enemmänkin kitkeröityneen vittuilijan purkaukselta. Päätä nyt jo kumpaa roolia haluat esittää 😉

#247402 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

En oo katkeroitunut – miksi olisin-
    eläämäähän tää vaan on- toi
    yks palautejuttu tajunnan virrasta osuu ehkä aika oikeaan.

Joskus on kiva vaan antta virrata – sen luova voima on suunnaton.

Tottakai mmäkin josku vatsaan niink u kaikuna–
    tää mun eelllinen teksti voi olla sun oman ajatukses kaiku .

No harma viilings enivei. Joviaali stadin kundi eelleenki.

#247403 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

mäkisuksi kirjoitti: (31.10.2006 8:47:21)

Joskus on kiva vaan antta virrata – sen luova voima on suunnaton.

Tottakai mmäkin josku vatsaan niink u kaikuna–
    tää mun eelllinen teksti voi olla sun oman ajatukses kaiku .

No harma viilings enivei. Joviaali stadin kundi eelleenki.

Jos sinusta toisten nimitteleminen fundamentalisteiksi on jotain kaikua jostain, niin ei voi muuta kuin sanoa, että erikoiset on kaiut sinulla.

Mukavahan se varmasti on antaa tajunnan virrata. Toivotaan, että siitä virrasta löytyy ajoittain myös jotain sellaista, josta muutkin kuin virtaaja itse saisivat jotain selvää.

Mutta ’no harm done’ … jatketaan kirjoittelua kukin omalla tyylillämme.

#247404 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

’Tottakai mmäkin josku vatsaan niink u kaikuna’

#247405 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

’Tottakai mmäkin josku vatsaan niink u kaikuna’

Sanojen väärinkirjoittaminen ei tee tekstistä murretta sen enempää kuin tajunnanvirtaakaan.

Nike Miklaus,

Pohdiskelusi on ihan oikean suuntaista. Tätä titomäärää
    on todella paljon , mistä ammentaaa.

Sit on yllättävän tehokasta ottaa PRO:lta oppitunti –
    Back to basics .

1- Grippi – kui se tahtoo unohtua ja se käsi kulkea omia teitään –
    kui teini-illoissa ..sanonko ..

2. Suuntaus – siiis maaaliin kohdistaminen – eli siis seisonko oikeaan suuntaaan
    mihin oikein tähtään – AINA PITÄISI OLLA MAALI JA KATSOA SITÄ PALLOA MITEN SE KÄYTTÄYTYY MAALIIN NÄHDEN ( Tässsä on se ero harjoittelun ja kilapilun välillä )

3. Väylälyönti raudoilla oikein – se on suuri edistyminen – nostaa peliä ihan eri tasolle.

4. Svingi ilman pallloo – kui se tuntuu mukavalta ja sit bolu hyrrään vaan ..

5. Vaisttoiminttaa – ihan kui hydalla – ku swingi lähtee se menee selkäytimellä.

6. Sit on joka mailalla ja lyöntityypillä – pikkiniksejä — niitä riittä hautaan saakka.

7. Näit ahaa- elämyksiä .. milloin mistäkin ..

8. Sit on mulla 48 kolohvin osa-aluetta, joita miettiä ja hioa … 48 .. swingin lisäksi ..
    ennen lintui oli 47 .linnut on 48 .

Korjaan 47 svingin lisäksi ..

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 50)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #247401 kohteessaMiten sinä opit pallonlyöjäksi

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Miten sinä opit pallonlyöjäksi