Aihe: Miksi Caddimastereiden puhelinnumerot ovat maksullisia? - Golfpiste.com

9.–16.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[18][29]
KilpailuaSuomalaista

Miksi Caddimastereiden puhelinnumerot ovat maksullisia?

Etusivu Foorumit Yleistä Miksi Caddimastereiden puhelinnumerot ovat maksullisia?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 25)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #1364070 Ilmoita asiaton viesti

    Eli pieniä gallup, paljonko maksaa puhelu kotikenttäsi Caddiemasterille? Huomasin että tuossa eräälle kentälle soittaminen maksaa 0,78 euroa minuutti, myös jonotusmusiikista.

    Ihmettelen vain että miksi lähtöajan varaamisesta pitää maksaa, kun ei mikään viihdelinja ole kyseessä.

    #1364075 Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    Pvm, mitä se sitten onkaan.

    #1364078 Ilmoita asiaton viesti

    0,76 + ppm maksaisi, mutta firman omistamalla liittymällä en pysty soittamaan 0600 alkuisiin numeroihin…

    #1364089 Ilmoita asiaton viesti
    pjs

    Joku voisi ottaa yhteyttä Kilpailu- ja kuluttajavirastoon ja tuoda esiin, että käytäntöön olisi syytä puuttua. Kulutushyödykesopimuksen tehneille kuluttajille ei ole laillista tarjota sopimusasiointiin kuin perusmaksullista puhelinnumeroa. Voisi hyvinkin ajatella, että jos on hankkinut kentälle pelioikeuden, mm. kierrosten varaaminen on tällaista sopimusasiointia. Tämä ei sen sijaan koske kuluttajia, jotka eivät ole vielä mitään hyödykettä hankkineet.

    #1364090 Ilmoita asiaton viesti

    Tämä on totaalisen väärä tapa yrittää ohjata käyttäjiä digi-palveluihin. Jos löytyy todella näppärät, toimivat ja helppokäyttöiset verkkopalvelut, väitän, että iso osa käyttää niitä mieluummin kuin puhelinta. Mukaanlukien meikäläisen ikäiset papparaiset puhumattakaan nuorista, jotka ei edes tiedä että kännykällä voi soittaakin. Sitten tosiaan jäätetään vielä todella iso osa työsuhdepuhelimia käyttävistä ulos kokonaan. Toivoisi, että käyttäjät äänestäisivät jaloillaan, ja varaisivat tii-aikansa jostain muualta. Muu tuskin auttaa.

    #1364091 Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    Osaako joku kertoa kuinka suuri on matkapuhelinmaksu (mpm) ? En löytänyt Telian, DNAn enkä Elisan hinnastoista. Aina tuo mpm kuitenkin lisätään joka paikkaan palvelumaksun päälle, joten olisi kiva tietää kuinka suuri se on.

    #1364102 Ilmoita asiaton viesti

    KL, kyllä se hintatieto varmaan löytyy liittymäsopimuksestasi.
    Tässä on Elisan sivulta poimitut tiedot omasta Saunalahti Tarkka 100M- liittymästäni, josta kiinteä maksu on 8,90 €/kk:
    * Puhelut normaalihintaisiin kotimaan numeroihin vain 0,069 e/min ja viestit 0,069 e/kpl
    * Liittymän matkapuhelinmaksu (mpm) on 0,129 e/min
    * Rajaton netti ilman datakattoa 100 M nopeudella 4G-verkossa
    Jossain toisessa liittymätyypissä nuo puhelinmaksut on leivottu sisään kuukausimaksuun.

    #1364105 Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    KL, kyllä se hintatieto varmaan löytyy liittymäsopimuksestasi.

    No eipä löydy. Lienee sitten leivottu sisään kuukausimaksuun.

    #1364119 Ilmoita asiaton viesti
    #1364121 Ilmoita asiaton viesti

    Kyse ei olekaan absoluuttisesta hinnasta, vaan periaatteesta. Pitäisikö siitä, että pääsee ostamaan (maksamaan) vielä maksaa kynnysraha?

    #1364132 Ilmoita asiaton viesti

    Kyse lienee minusta siitä, miten golfkentän kustannukset jaetaan.

    Ääriesimerkkinä osakas/jäsen maksaa vuosittain kiinteän summan, johon sisältyy kaikki portin sisäpuolella – käytit palveluita tai et. Jokainen ymmärtää, että vuosimaksu on silloin suurempi ja siitä ruikuttavat ne, jotka eivät halua tai ehdi käyttää palveluita.

    Toinen laita on sitten se, ”pay & play” ulotettuna kaikkeen. Eli kaikki kustannukset pyritään kattamaan käyttömaksuilla – jolloin periaate on ”se maksaa, joka käyttää”. Silloin mm. henkilökohtainen puhelinpalvelu maksaa per minuutti, kuten esimerkissä. Tästä puolestaan ruikuttavat ne, jotka ovat tottuneet käyttämään palveluita paljon ja ilman lisämaksuja.

    Siinä on kaksi erilaista hinnoittelumallia, joilla kummallakin on puolensa. Osakkaiden enemmistö päättää, mikä on meille paras.

    #1364150 Ilmoita asiaton viesti

    Oma toimintatapani on se että en soita maksullisiin numeroihin, joskus hyvin harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta, jos on ihan pakko. Niihin poikkeuksiin eivät todellakaan kuulu golfkentät

    #1364175 Ilmoita asiaton viesti

    Minusta kaikkien palveluiden hinnoittelu on hölmöä. Ymmärtäisin jos se puhelinsoitto olisi ydinpalvelu mutta kun ollaan menossa pelaamaan. En soittele CM:lle sen vuoksi että haluan jutella juuri hänen kanssaan. Ei CM ole mikään lääkäri joka neuvoo ja kirjoittaa reseptin. Sellaisesta pitää maksaa.

    Onneksi vielä kaupassa saa käydä ilmaiseksi.

    #1364176 Ilmoita asiaton viesti

    Mielenkiintoisia kommentteja maksullisista numeroista, joiden tavoite on pyrkiä kustannusvastaavuuteen ja sitä kautta ohjaamaan ihmisiä itsepalveluun. Sama menettely toimii mm. pankeissa, joissa jotkut edelleen itsepintaisesti haluavat jonottaa kassalle maksaakseen laskunsa.

    Sixties ei halua soittaa maksullisiin numeroihin, mikä on minusta ihan ok – vaihtoehtona on käyttää digipalvelua, vaihtaa kenttää tai olla kokonaan pelaamatta. Möllikän mielestä kaikkien palveluiden hinnoittelu on hölmöä ja peräänkuuluttaa ”ilmaispalveluita”. En tiedä, miten Möllikkä hoitaa laskunsa – onko pankkiasioinnissa valmis itsepalveluun?

    Lopulta kyse lienee kahdesta asiasta:
    1. Pyritään ohjaamaan ihmisiä itsepalveluun, jolloin henkilökunta voi tehdä muita tehtäviä
    2. Kustannusvastaavuus tarkoitaa sitä, että a) ne ihmiset, jotka käyttävät digipalveluita hyötyvät tästä ja b) ne jotka haluavat käyttää puhelinpalvelua maksavat siitä aiheutuvat kulut itse (eivätkä maksata muilla).

    jos palveluissa ei pyrittäisi kustannusvastaavuuteen, se nostaisi Greenfeen tai osakkaan vuosivastikkeen hintaa. Tällöin siis myös ne maksaisivat kalliin puhelinpalvelun kustannuksia, vaikka itse käyttävät digipalveluita. Sama logiikka toimi pankkiasioinnissa – niin miksei sama ole ok golfkentällä?

    #1364185 Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    jos palveluissa ei pyrittäisi kustannusvastaavuuteen, se nostaisi Greenfeen tai osakkaan vuosivastikkeen hintaa. Tällöin siis myös ne maksaisivat kalliin puhelinpalvelun kustannuksia, vaikka itse käyttävät digipalveluita. Sama logiikka toimi pankkiasioinnissa – niin miksei sama ole ok golfkentällä?

    Pankissa tai cädärin toimistossa paikan päällä asioiminen ei maksa mitään. Pitäisikö sekin hinnoitella?

    Jotta tuo P-Pn logiikka toimisi kokonaisuudessaaan, maksulliseen numeroon soitettaessa jonotuksen pitäisi aina olla maksuton, koska odotusajalta ei saa mitään palvelua. Jos taas jonotus on maksullinen, puheluun pitäisi vastata heti. Sellaisissa tapauksissa maksullinen puhelinnumero on paikallaan, muussa tapauksessa mielestäni ei ole.

    Sama menettely toimii mm. pankeissa, joissa jotkut edelleen itsepintaisesti haluavat jonottaa kassalle maksaakseen laskunsa.

    Tämä vertaus ei oikein toimi, koska laskun maksaminen paikan päällä maksaa erikseen palveluhinnastossa kuvatun summan. Niinpä esittämäsi kustannusvastaavuuden saavuttamiseksi myös ilmoittautuminen tai ajanvaraus cädärin toimistossa pitäisi hinnoitella.

    #1364221 Ilmoita asiaton viesti

    En pidä suomalaisesta itsepalveluun tähtäävästä ajattelusta ollenkaan. Siihen ollaan valmiita satsaamaan vaikka miljoonia kunhan ihminen saadaan pois töistä. Maksulliset puhelinpalvelut elättävät lähinnä operaattoreita, kentille ei juuri mitään heru. Kysymys on periaatteesta mutta minullakin on omani. En käy ollenkaan itsepalveluravintoloissa.

    Näiden kustannusvastaavien maksujen ja itsepalvelun kehittämisessä ei ole mitään loppua. Kuittaan kierroksen Nexgolfilla mutt jotkut käyvät tiskillä. Pitäisikö heille laittaa saranamaksu? entä koko klubi talo, kuka sen maksaa? Pukuhuonemaksu, suihkumaksu, pyyhemaksu..

    Lopulta kaikille pelaajille voitaisiin antaa ruohonleikkurit mukaan. Itsepalvelua.

    #1364223 Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    pyyhemaksu

    Jossain OLI pyyhemaksu, en enää muista missä ja siitä on jo jokunen vuosi.

    #1364224 Ilmoita asiaton viesti

    Näissä maksuissa on tietenkin perinteitä, jotka muuttuivat ajan kuluessa ”saavutetuiksi eduiksi”. Vielä muutama vuosikymmen sitten oli tavallista, että pelaajat ottivat omat pyyhkeet mukaan – siis samalla tavalla kuin lähes kaikissa muissa urheilulajeissa. Toisaalta aikanaan myös kärryt olivat maksullisia, samalla tavoin ne ovat edelleen maksullisia monessa maassa (kuten Espanjassa ja Briteissä). Lyijykynätkin joillakin kentillä maksavat euron kappale ja aika usein tiitikut maksullisia.

    Kustannusvastaavuuden ja tuottavuuden parantamisen lisäksi tärkeä näkökulma on tuhlaamisen vähentäminen. Onko järkeä, että pyyhe pesetetään jokaisen käyttökerran jälkeen – ja erityisesti maissa, joissa vedestä on pula tai vesi valmistetaan merivedestä energiaa tuhlaten. Olisiko golfkentillä syytä hieman parantaa vastuullisuuttaan näissä tuhlausasioissa?

    #1364230 Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    Onko järkeä, että pyyhe pesetetään jokaisen käyttökerran jälkeen – ja erityisesti maissa, joissa vedestä on pula tai vesi valmistetaan merivedestä energiaa tuhlaten. Olisiko golfkentillä syytä hieman parantaa vastuullisuuttaan näissä tuhlausasioissa?

    Mikään ei estä jokaista ympäristöasioista huolissaan olevaa tuomaan omaa pyyhettä mukanaan, vai mitä?

    #1364231 Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    Toisaalta aikanaan myös kärryt olivat maksullisia, samalla tavoin ne ovat edelleen maksullisia monessa maassa

    En malta olla kertomatta muuatta tapausta reilusti yli vuosikymmenen takaa kärryjen maksullisuuteen liittyen.

    Katinkullassa oli aikanaan valtava ongelma kärryjen riittävyyden kanssa, koska viikko-osakkaat pitivät kentän kärryjä omilla mökeillään koko viikon. Pahimmillaan 18. griinin vieressä oli jonossa ihmisiä odottamassa kentältä poistuvilta vapautuvia kärryjä. Mainitsin täsä ongelmasta nuorelle cädärille, ja käytiin seuraavanlainen lyhyt keskustelu:
    Cädäri: Ensi vuonna ongelma poistuu, koska meille tulee kärryt, joissa on kahden euron pantti!
    Minä: Miten se muuttaa tilannetta? Viikon alussa laitetaan pantti kärryyn ja pois lähdettäessä pantti otetaan pois.
    Cädäri: Ai joo…

    Edelleen kyseisessä kohteessa on viljalti niitä k-päitä, jotka katsovat oikeudekseen pitää kentän omistamaa kärryä koko viikon omassa käytössään seisottaen sitä suurimman osan aikaa tyhjän panttina. Mänttejä riittää.

    #1364232 Ilmoita asiaton viesti

    Kattelin ett Torrequebradassa kärry maksaa 10 € per kerta. Se on aika suolainen hinta kun kaupasta saa halpis kärryn 40 €.

    Mutta verrannollista olisi jos kärryn varaaminen maksaisi erikseen vaikka 2 €. Ja pelkkä kysyminen saman vaikka ei olisi vapaanakaan. Kustannusvastaavaa toki.

    #1364233 Ilmoita asiaton viesti

    Tällöin siis myös ne maksaisivat kalliin puhelinpalvelun kustannuksia, vaikka itse käyttävät digipalveluita. Sama logiikka toimi pankkiasioinnissa – niin miksei sama ole ok golfkentällä?

    Mistä saadaan ilmaisia digipalveluita? Pankeissa ne eivät ole ilmaisia ja varmasti niistä maksetaan palvelumaksuissa jne. Artisti maksaa aina.

    #1364286 Ilmoita asiaton viesti

    Maksaa noin 1,12€/ppm, mutta olen ymmärtänyt että caddiemasterit eivät saa niin paljoa palkkaa vaan nämä puhelinlaskut ovat leijonanosa siitä. Vähän kuin tippikulttuuri joissain maissa. Tämän takia itse pyrin jopa hieman pidentämään puheluitani caddiemastereille

    #1364298 Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    olen ymmärtänyt että caddiemasterit eivät saa niin paljoa palkkaa vaan nämä puhelinlaskut ovat leijonanosa siitä.

    Kuulostaa perin hassulta. Ei niitä puheluita tänä päivänä ihan vaivaksi asti cädäreille tule, että niistä jonkinlainen palkanlisä saataisiin leivottua. Senkin vuoksi kuulostaa hassulta, koska monella kentällä on edelleen normaali 09-alkuinen numero. Jos palvelunumerolla kenttäyhtiö säästäisi osan työntekijöilleen maksamasta palkasta, niin luulisi kaikilla kentillä jo olevan maksullinen palvelunumero.

    #1364325 Ilmoita asiaton viesti

    Tietoni on kieltämättä vanhaa mutta ainakin ennen operaattori otti palvelunumeron tuloista suurimman osan. En usko että kukaan toivoo pitkiä jaarituksia kuitenkaan. Ei tavoitteena voi olla pitkät lörpöttelyt, eiköhän CM:llä ole parempaakin tekemistä. Ja jollain muulla asiakkaalla asiaa, eikä halua kuunnella jonotusääntä ja vielä maksaa siitä.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 25)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Etusivu Foorumit Yleistä Miksi Caddimastereiden puhelinnumerot ovat maksullisia?