Aihe: Menikö oikein? - Golfpiste.com

30.11.–7.12. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[3][3]
KilpailuaSuomalaista

Menikö oikein?

Etusivu Foorumit Säännöt Menikö oikein?

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #1349191 Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    Tämmöinen tuli vastaan.

    Pelaaja lyö pallonsa väylälle, mutta osa väylästä on merkitty kunnostettavaksi alueeksi (GUR), jolle pallo päätyy. Pelaaja toteaa, että jos hän vapautuu GURista, hänen on dropattava pallonsa raffiin. Sitten hän muistaa, että käytössä on mailanmitan siirtosääntö. Niinpä hän käyttää siirtosääntöä tuon GUR-alueen sisällä väylän suuntaan, ei lähemmäs reikää. Asetettuaan pallonsa hän päättää vapautua GURista, koska nyt hän pystyykin vapautumaan väylälle ja niin hän myös tekee. Dropattuaan pallonsa hän vielä kerran käyttää siirtosääntöä ja pelaa pallonsa asetettuaan sen alle mailanmitan päähän.

    Toimiko pelaaja oikein? Jos ei, missä meni pieleen ja tuliko rangaistuksia?

    #1349201 Ilmoita asiaton viesti

    Jos normaali GUR, josta saa pelata, niin silloin voi käyttää siirtosääntöä. Jos sen jälkeen haluaa vapautua, se on mahdollista. Vapautumisen jälkeen on jälleen mahdollisuus siirtosäännön käyttöön. Eli nähdäkseni meni oikein

    #1349206 Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    Juurikin näin. Jälleen osoitus siitä, että ainakin kaikki vapautumissäännöt kannattaa opetella kunnolla, siinä säästää lyöntejä.

    Hämmennystä tässä tapauksessa herättänee se, että siirtosääntöä käytettiin kaksi kertaa ilman lyöntiä siinä välissä. Nyt on kuitenkin niin, että dropin jälkeen saa AINA käyttää siirtosääntöä, jos pallo dropin jälkeen on sellaisella alueella, jolla siirtosääntö on voimassa.

    #1349207 Ilmoita asiaton viesti

    Entä jos olisi merkitty vapautuessa kunnostettavasta alueesta pallo asetetaan?

    No joo, toivottavasti lordit joskus estävät tälläisen sääntö kikkailun.

    Jos joskus rikastun ja järjestän golf kilpailun niin sääntö on pelaa pallo siitä missä se sijaitsee tai vapaudu 2 lyönnin rangaistuksella, itsepähän löit sen sinne, toki pitää miettiä että kuinka toimitaan esim sadettajien kanssa ei ole tarkoitus rikkoa niitä lyödessä .

    #1349212 Ilmoita asiaton viesti

    Kuinka monta kertaa pallo siirtyi tuossa KL1:n kuvaamassa tapauksessa? 2 vai 3? Tekstissä lukee ”asetettuaan” ”dropattuaan” ”asetettuaan”.

    #1349214 Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    Entä jos olisi merkitty vapautuessa kunnostettavasta alueesta pallo asetetaan?

    @Jani2: En ymmärrä kysymystäsi.

    Veikolle: pallo asetettiin kahdesti ja dropattiin kerran.

    #1349222 Ilmoita asiaton viesti

    Ei kai mailanmitan siirtosääntöä voi ketjuttaa? Mihin sääntökohtiin perustuivat nuo kolme pallon siirtoa? (Ilmeisesti en osaa oikein hahmottaa mitä tilanteessa tapahtui).

    #1349226 Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    Tilanteessa pelaaja siis ensin käytti siirtosääntöä (= mallipaikallissääntö E-3). Sitten hän vapautui GURista droppaamalla (ei siis käyttänyt siirtosääntöä, vaan sääntöä 16.1). Sen jälkeen pelaaja taas käytti siirtosääntöä (E-3). Tällainen touhu on aivan sallittua. Tilanne on analoginen esimerkiksi sen kanssa, että tiellä on tilapäistä vettä. Pelaaja voi halutessaan ensin vapautua tilapäisestä vedestä tielle ja vasta sen jälkeen vapautua tiestä.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Etusivu Foorumit Säännöt Menikö oikein?