23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][12]
KilpailuaSuomalaista

Malaga, La Cala

Etusivu Foorumit Matkailu Malaga, La Cala

Esillä 22 viestiä, 1 - 22 (kaikkiaan 22)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kokemuksia kentästä. Miten Malagasta helpoimmin pääsee ja kauanko sinne ajaa. Millainen kenttä on kyseessä ? Kaikki tieto kelpaa…

    Lentoihin ja majoitukseen ei kannata keskittyä, ne on jo hoidettu.

    Nimetön

    La Calassa on tällä hetkellä kaksi kenttää Sur / South ja Norte / North, joista tuli keväällä pelattua tuo Sur. Kolmas kenttä on valmistumassa (tai valmistunut jo, en tiedä?). Erittäin mielenkiintoinen ja mielestäni yksi hienoimpia kenttiä, joita olen pelannut. Korkeuserot ovat todella suuria, kenttä on oikeastaan vuoristokenttä. Jokainen väylä lyödään ylä- tai alamäkeen ja tasaisia kohtia väylillä ei juuri ole. Vaatii monilla väylillä tarkkaa peliä, sillä ulos mennyt pallo on usein joko tiheässä piikkipensaikossa, josta ei voi lyödä tai rotkossa. Saatat hyvin lyödä pari reilu 300 metristä draivia kunnon alamäkeen. Eräällä par-5:lla minä löin kakkoslyöntini lyhyellä raudalla pitkäksi (en muista väylää).

    Kentät kylläkin jakavat vahvasti mielipiteitä. Jotkut eivät pidä lainkaan noin mäkisestä ja haastavasta kentästä.

    Ajomatka riippuu varmaan ajatko moottoritietä (tietullit) vai rantatietä ja onko lähtöpiste Malagan keskustassa tai länsipuolella. Itse ajoimme Benalmadenasta aamulla, jolloin ei ollut ruuhkia rantatietä ehkä noin 25 minuuttia.

    Juu, kyse on tuosta North kentästä.

    Olen viime talvina pelaillut noin 30 rundia per vuosi costa del solin seuduilla, ja näistä rundeista varmaankin puolet La Calassa. Syy La Calassa pelaamiseen ollut lähinnä mahdollisuus päästä sinne edullisemmin, mutta myös kentät (joita nykyään kolme, kolmas avattiin viime keväänä ja nimeltään muistaakseni Europe) on yli keskitason rannikon kentistä. Kentät hyvässä kunnossa ja muutoinkin mukavia pelata, hyvän scoren tekeminen vaatii kenttien tuntemista ja suoria lyöntejä. Ainakaan aikaa ei tuhraannu kuulien etsimiseen, väylältä uloslyöty pallo on auttamattomasti joko rotkossa tai piikkipuskissa. Kentät on kuitenkin siinä määrin haastavia, että mikäli händäri on yli 20 etc, valitsisin enneminkin helpompia puisto- yms. kenttiä rennomman ja onnistuneemman loman viettämiseksi 😉 Yleensä kentät ovat vetäneet suht’hyvin, ja muutenkin klubilla homma hallussa (käsittääkseni englantilaisten omistama). Auton käyttäminen kannattanee ainakin lämpimämmällä ilmalla, jotkut väylät voittanevat Suomen Lapin skimbarinteet. Veikkaisin, että lentokentän läheisyydestä menee ajoaikaa noin 40 minuuttia, itse ajaisin rantatietä ja la calan kylän liittymästä ylös (mijaksen kentän liittymän kautta pääsee kanssa, mutta se saattaa olla ruuhkainen). Kannattanee pelata myös pari vuotta sitten avattu Santana, joka La Calan vieressä, rahalla tehty tosi hieno kenttä, periaatteessa helpohko, mutta kovat, nostetut ja nopeat griinit (ks. http://www.santanagolf.com).

    La Calan Europa kenttä tuli pelattua vapun aikoihin.

    Griinit oli silloin huonokuntoiset, varmaan tilanne on parantunut kesän aikana. Tosin Espanjassa on ollut kuivaa koko vuoden, mikä lienee tilanne nyt?

    Europa kenttä on mielestäni vielä haasteellisempi kuin vanhat kentät, ylös-alas-vuorenrinnettä tai vinorinnettä pitkin ja palloja on turha etsiä väylien ulkopuolelta. Europa kenttä on suunniteltu autokentäksi, jo siirtymä 1. tiille ja 18:sta klubille on kilometrin luokkaa molemmat.

    La Calassa väylillä ei saa ajaa autolla vaan on ajettava betonoituja teitä väylien sivuilla joka tekee koko hommasta jatkuvaa mailanippujen kanssa sähläämistä.

    Kenttä on ihan mahtava.

    Eli ajat malagasta länteen päin kunnes tuut fuengirolaan ja sit sieltä pitäis löytyä liittymä, jossa on fuengirola coin teksti tai km tolpalta 202 ja siitä pitäis kääntyä oikeelle (sisämäähän päin). En nyt ihan tarkasti muista kumpaa käytin la calaan mennessä ja kumpaa mijasiin mennessä. !!! Tien vasemmalla puolella pitäis olla rakennuksia ja maaston tasaista kun oikealla muistaakseni oli jotain kallioita!!!. sit piti ajaa jokunen kilsa eteenpäin sitä tietä (muistikuvani mukaan se on välillä tosi pieni). Kunnes tulee risteys vasemmalle, jossa on kyltti altavista(jotain). Sinne pitäis kääntyä ja ajaa taas vähän matkaa. Sitten pitäis tulla semmonen ’kuja’ missä on(oli) reunoilla puista tehty aita. Tätä tietä pitäis jaktaa niin kauan kunnes tulee risteys, jossa vasen menee suoraan ja oikealle lähtee jyrkkä alamäki – mee suoraan vasemmalle. Sit pitäis olla La Cala golf resortin klubitalolla. (matka fuengirolasta klubille noin 10-12 kilsaa).

    …niin ja se oikealle kääntyvä alamäki menee ykköstiille – jos meet paremmalle vaihtoehdolle eli north courselle.

    Aikaa malagasta en osaa arvioida ku ite tuun yleensä calahondasta.

    -toivottavasti löydät perille. Jos eksyt ni kysy neuvoo pallon myyjiltä joita on tie poskessa.

    Nimetön

    Mielestäni aivan parhaasta päästä Costa del Solin alueen kenttiä ainakin Sotogranden alueesta Malagan suuntaan tultaessa) Maisemallisesti upea, kahden vanhemman kentän kunto on ollut aina hyvä (tosin viimeinen vierailu pari kolme vuotta sitten.) Norte alkaa klubille nousevan tien oikealta puolelta alhaalta ja 4 ensimmäistä väylää menevät siellä kattilamaisen laakson pohjalla suhteelisen kesyinä. Sieltä noustaan par 3:lle, joka ei ole järin pitkä, mutta greeni vietti oikealle ja vaikeutti putteja. Parilla kerralla tuuli myös lisäsi kerrointa. Sitten alkaa nousu väylille jotka kulkevat enimmäkseen ylös ja alas rinteitä. Ei mitään tuskaisen vaikeita tai ahtaita, mutta mailanvalinnat tietty aiankin vaikeutuvat. Lisäksi jyrkemmissä nousuissa ekoilla kerroilla kiinnostaisi tietää, mitä greenien takana ja sivuilla piilee (jos piilee).

    Range sijaitsee asfalttitietä klubilta eteenpäin eli ylös ja kätevämmin sinne menee autolla. palloautomaatit ainakin ennen toimivat kolikoilla. Lyöntipaikan ruoho oli kulahtanutta ja aamulla vuoristolle tyypillinen viileä tuuli kävi suht hyvin.

    Hyviä pelejä!

    Malakan la kaala norttti on vanha tutuu – yhes paikassa o n tunne ku Kiilopäällle nosuis, mutt jso alalkuviikon pelas esim ruukis ja Noordcenterissä – ei kaaloja tarvittu – oli tosi upeet ilimat ei ruuhkia kentillä ja kurkiaurat cviilsivät ronkkuen taevasta – ja hinta oli 10 rosenttia kaaloist – mut akiki e i voe libwetä arkibäevä askareist – Nordcenterin ja Ruuki kaalaaan.

    La Calan pelikierroksen suunnittelijoille suosittelen myös Alhaurin -kentää, se on melko edullinen. Matka-aikaa sinne pitää varata noin 15 min enemmän Malagan kentän lähistöltä ajettaessa.

    Jos haluaa vuoristossa pelata niin em lisäksi voisi kokeilla myös Marbellaa ja Monte Myoria.

    Tietoja, ajo-ohjeita, gf-hintoja ym. La Calasta samoin kuin kaikista muistakin Costa del Solin kentistä löytyy seuraavasta nettiosoitteesta:

    http://www.par1golf.com

    Sieltä voit myös varata tiiaikoja suomenkielellä alennettuun hintaan. Palvelu toimii erinomaisesti.

    Nimetön

    Vielä sen verran, että jos olet normaali- / hyväkuntoinen, ei siellä mitään autoa tarvita ainakaan alle 25 asteen lämpötilassa. Maistuupahan olut paremmalta, kun kioskiauto tulee jossain vaiheessa kentällä vastaan.

    +35 ja kantaen ilman autoo. En oikein muista enää nitä viime rundin viimesiä reikiä kunnolla 😉

    Nimetön

    Hinnat: calan GF:t löytyvät lacalagolf.com/tarifas y ofertas tai sama enklanniksi. Sinänsä hyvin palveleva Par1 ei aiempina vuosina saanut meille varatuksi teeaikoja jostain syystä parina vuonna. Lisäksi mielestäni juuri Calaan ei ainakaan halvempien hintojen aikoina alennusta saanut. Viikkotarjous 18reikää+ jaettu auto/pv 220 ei ole paha, jos semmoisina aikoina sattuu paikalla olemaan ja haluaa minimoida viikon GF-kuluja ja pelata hyviä kenttiä, joita siis nyt on 3 + pieni par-3 kenttä. Varaukset onnistuvat hyvin sähköpostiosoitteesta.

    Golfautoilla ei saa tosiaan väylillä porhaltaa. Pienellä skarppauksella sähläys vähenee, eli: riittävästi mailoja mukaan pallolle mukaanlukien putteri greenin lähellä ja auton hoitaa jompi kumpi järkevään paikkaan. Äkkiä nimittäin kamojen kanssa sohlatessa sotkee oman pelinsä. Autoa kohti tuli ainakin aiemmin semmoinen GPS-pohjainen etäisyysmittari. Mielenkiintoinen vekotin, mutta ilmankin pärjää ja toisaalta voi aluksi aiheuttaa lisäsohlausta.

    Ei kannata mennä Mijaksen kautta jos olet menossa La Calaan. Mijaksen tie on todella ruuhkainen (tietysti riippuu mihin aikaan).

    Aja rantatietä Fuengirolan ohi n. 5 km. Rantatiellä tulee todella tiukka kurvi oikealle, jonka jälkeen käännyt seuraavasta liittymästä oikealle. Siinä on vielä iso kyltti missä lukee COSTA DEL GOLF.

    Siitä ramppi alas ja heti oikealle. N.2 km ja tulee pieni liikenneympyrä, jossa kyltti vasemmalle La Cala. Samassa risteyksessä näkyy myös uutta kenttää. Olet jo lähellä.

    Tästä n. 3 km ja olet klubilla. Range sijaitsee ’vuoren’ päällä David Leadbetterin Golf Academyn yhteydessä. Sinne mennään aina autolla, kun on sen verran matkaa ja sitä ylämäkeä.

    Automaatti toimii kolikoilla ja rangella lyödään ruoholta. Rangen yhteydessä on myös Par-3 kenttä, jossa 6-reikää. Kentässä muutama aika haastava reikä ja niissä varmaan muutama pallo syöksähtää helposti rotkoon. Kannattaa pelata vaikka lämmittelyksi tämä kenttä. Maksu taisi olla jotain 10-12 €.

    Itse en ainakaan koko lomaani pelaisi La Calan kentillä. Sen verran vinoja ovat että hyvätkin lyönnit valuvat usein rotkoon. Palloja kannattaa La Calaan varata ainakin 5-10/ kierros pelitasosta riippumatta (ainakin ensimmäiselle kierrokselle). Eli ProV:t kannattaa jättää bägin pohjalle.

    Suosittelen ehdottomasti pelaamaan myös Mijaksen molemmat kentät, joissa pelistä pääsee nauttimaan kunnolla. Santana on myös erinomainen, tosin hiukan kalliimpi.

    Ja tuolta Par1:stä saa noita Green Feetä helposti.

    Hyvää peli reissua!!

    Nimetön

    Meillä ei ollut mitään ongelmia saada lähtöaikaa La Calaan viime maaliskuussa. Par1:n kautta saatiin lähtöajat haluamallemme päivälle ja toivomaamme aikaan. Ehkä siihen vaikutti, että lähtöaikamme oli muistaakseni vähän ennen klo 9. Kahdestaan pelattiin kaverin kanssa ja väljää oli. Yhdelläkään väylällä ei odoteltu eikä kukaan tullut välittömästi perässä. Kierroksen hinta taisi tuolloin olla noin 65 €.

    Kun tuossa oli puhetta Mijaksesta, niin pelasimme myös Los Olivoksen samalla reissulla (ja pari muutakin lähialueen kenttää). Ihan ok kenttä, sellainen leppoisa ja sopivan helppo, mutta mielestäni La Cala oli paljon hienompi kokemus.

    Sehän on niin, että yks tykkää ongelmista ja haasteista, toinen leppoisuudesta ja relaamisesta. Itse en toista kertaa mene sellaisille kentille kuin La Cala ja Alhaurin, mutta toisille ne ovat kenttien aatelia. ’Relaxed golfia’ Costa del Solilla tarjoavat mm. Guadalhorce, Mijaksen molemmat ja Parador, jollekin toiselle ne ovat liian kesyjä.

    Suomalaisethan pelaa tunnetusti Mijaksen kenttiä. Kerran on tullut molemmat pelattua, enkä viitsi toista kertaa mennä. Ovathan ne halpoja, mutta onko järkeä matkustaa Espanjaan asti ja säästää sitten kymppi-pari ja pelata kenttiä, joita parempia voi pelata kotonakin. Esim noin 60 euron kenttä on myös Santa Maria, joka on helpohko, mutta mielestäni aivan eri tasoa kun joku Mijas. Menisin itse jopa ennemmin pelaamaan Lauron kuin Mijaksen pelloille linnun kakan sekaan. Ainoa hyvä puoli siellä on range, jossa tulee vierailtua matkalla muille kentille.

    toi valke kirje kari j nybergin nimellä on viiesti mäkisukselta Henkalle, jotta hyvää matkaa ja aurinkoisia hyviä kolohvielämyksiä vanna kalanorttiin nimihän ion lähel Kalaforniiaa Porist joka taas on lähellä Kaliforniaa USA:ssa.

    Ite siassa mejän 3 p v.n leiri Nudikassa ja Ruukis vastas mitä tajhansa näist. toi kirje on tekninen vahinko,mutt tarkoitettu tän mutkan kaut henekaLLER.

    Kiitos kaikille vastauksista.

    Tuota autoa ei tarvitse, kun kannan itse bägiä, mutta onneksi ei tarvitse kuitenkaan pelata itse, joten eiköhän voimat riitä loppuun asti. Ja muita kenttiä ei voi pelata kun kisat on juuri tuolla La Calan, North Coursella.

    Lämpötilakin ensikuun puolenvälin jälkeen tuskin on enää +35, joten eiköhän siellä pärjätä 🙂

    Lisääkin mielenkiintoisia kokemuksia saa kertoa. On ollut mielenkiintoista lukea kaikkia kommenttejanne.

    Kiitos vielä kerran kaikille. Kenttä kun on minulle täysin outo, niin on kiva uteliaisuuttaan kuulla asiantuntevia kommentteja.

    NII JA HINTAHAN OLI VAIN ROSENTIN HEHNEKAN HINNASTA tai enhänmää tiijä jos vaimoo on lyykvärdinnaa tai on finskin pongoi ni haalappaa voi ola.

    henkk aa ’ illaksi kotiin ’ – sama joka ilta uudestaaan.

    et tainnu muistaa siit matkastakaan paljoo,säneuvot ihan kuin mun muija,meet siit eteen päin tai olix se oikeelle mut ei hätää ,ajat sit eteenpäin niin kauan kun alkaa vituttaanja sit käännyt vasemmalle niin se on heti siinä vieressä. motarii mijaksen mäki alas fuengirolan liittymäst rantatielle,majakan ohi,noin 3.5kilsaa kurva peligrosa …la calan kylän liittymäst alas oikeelle sisämaahan päin 3.5km snadi ympyrä siit vas (uus asunto alue)3.5km ja oot samas mestaa mihin mun muijja neuvo.

    ai niin unohtu,kentät on kaikki makeita.(kysy viikko greenfeetä,)jätä yx kierros väliin ja mee leadbetterin agademyyn mäen päälle ottaan pari tuntii,ei mee fyrkat hukkaan , on todella tasokasta opetusta.

Esillä 22 viestiä, 1 - 22 (kaikkiaan 22)
Vastaa aiheeseen: Malaga, La Cala

Etusivu Foorumit Matkailu Malaga, La Cala