Aihe: Lisää tiiaamisesta - Golfpiste.com

29.11.–6.12. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][3]
KilpailuaSuomalaista

Lisää tiiaamisesta

Etusivu Foorumit Säännöt Lisää tiiaamisesta

Esillä 24 viestiä, 1 - 24 (kaikkiaan 24)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #180672 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Tulipa tuohon toiseen ketjuun littyen yksi erikoinen skenaario mieleen. Monet ovat nähneet joko livenä tai juutuubasta niitä temppuja, joissa pelaaja pompottelee palloa mailallaan ja sitten lyö sitä ilmasta. Miten peliä jatketaan, jos pelaaja tiiauspaikalla ottaa pallon taskustaan, heittää sen ilmaan ja lyö pallon ilmasta eteenpäin kohti reikää? Pannaan reunaehdoiksi, että pallo on lyötäessä tiipaikan rajojen sisäpuolella ja että pelaajalla on aito tarkoitus laittaa pallo kuvatulla tavalla peliin. Lisäksi pallo päätyy lyönnin seurauksena kentän rajojen sisäpuolelle.

    #284718 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tiiauspaikalta kolmas lähtee.

    #284719 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Moisesta ilveilystä pelaaja tulisi sulkea pelistä ja määrätä kilpailukielto.

    #284720 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    eikös säännöt sano jotenki näin että pallo on pelissä vasta aloituslyönnin jälkeen? tuossa tapahtui vakava etikettivirhe johon kilpailun tuomarin tulisi puuttua välittömästi. ja vielä säännöistä: liikuvan pallon lyöminen ei ole sallittua. ei tuota temppuilua voi oikein harjotteluksikaan voi laskea. minusta 1. lähtee jos tämä tyyppi yleensä on vielä kisassa mukana.

    #284721 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Siinä vaiheessa kun pelaaja heittää tai pompottaa pallon ilmaan,lyödäkseen sitä eteenpäin,kannattaa huutaa saatanan kovaa VÄÄRÄ…

    #284722 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (28.12.2010 9:16:47)
    Tulipa tuohon toiseen ketjuun littyen yksi erikoinen skenaario mieleen.

    Monet ovat nähneet joko livenä tai juutuubasta niitä temppuja, joissa pelaaja pompottelee palloa mailallaan ja sitten lyö sitä ilmasta. Miten peliä jatketaan, jos pelaaja tiiauspaikalla ottaa pallon taskustaan, heittää sen ilmaan ja lyö pallon ilmasta eteenpäin kohti reikää?

    Pannaan reunaehdoiksi, että pallo on lyötäessä tiipaikan rajojen sisäpuolella ja että pelaajalla on aito tarkoitus laittaa pallo kuvatulla tavalla peliin. Lisäksi pallo päätyy lyönnin seurauksena kentän rajojen sisäpuolelle.

    DQ. Sääntö 11-1.

    #284723 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    PG

    KL kirjoitti: (28.12.2010 9:16:47)
    Miten peliä jatketaan, jos pelaaja tiiauspaikalla ottaa pallon taskustaan, heittää sen ilmaan ja lyö pallon ilmasta eteenpäin kohti reikää?

    Pelaaja jatkaa peliään niin, että hän laittaa pallonsa tiiausalueelle maanpinnalle tai sääntöjenmukaiselle tiille, joka on maan pinnassa tai pinnalla (11-1) sekä lyö. Monesko lyönti lähtee? Sitä ei kysytty.

    #284724 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    DQ tais tulla tuosta

    #284725 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    jykitee kirjoitti: (28.12.2010 12:41:08)

    KL kirjoitti: (28.12.2010 9:16:47)
    Tulipa tuohon toiseen ketjuun littyen yksi erikoinen skenaario mieleen.

    Monet ovat nähneet joko livenä tai juutuubasta niitä temppuja, joissa pelaaja pompottelee palloa mailallaan ja sitten lyö sitä ilmasta. Miten peliä jatketaan, jos pelaaja tiiauspaikalla ottaa pallon taskustaan, heittää sen ilmaan ja lyö pallon ilmasta eteenpäin kohti reikää?

    Pannaan reunaehdoiksi, että pallo on lyötäessä tiipaikan rajojen sisäpuolella ja että pelaajalla on aito tarkoitus laittaa pallo kuvatulla tavalla peliin. Lisäksi pallo päätyy lyönnin seurauksena kentän rajojen sisäpuolelle.

    DQ. Sääntö 11-1.

    Tuohon minäkin päädyin. Aika kova tuomio.

    #284726 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (28.12.2010 13:49:07)

    jykitee kirjoitti: (28.12.2010 12:41:08)

    KL kirjoitti: (28.12.2010 9:16:47)
    Tulipa tuohon toiseen ketjuun littyen yksi erikoinen skenaario mieleen.

    Monet ovat nähneet joko livenä tai juutuubasta niitä temppuja, joissa pelaaja pompottelee palloa mailallaan ja sitten lyö sitä ilmasta. Miten peliä jatketaan, jos pelaaja tiiauspaikalla ottaa pallon taskustaan, heittää sen ilmaan ja lyö pallon ilmasta eteenpäin kohti reikää?

    Pannaan reunaehdoiksi, että pallo on lyötäessä tiipaikan rajojen sisäpuolella ja että pelaajalla on aito tarkoitus laittaa pallo kuvatulla tavalla peliin. Lisäksi pallo päätyy lyönnin seurauksena kentän rajojen sisäpuolelle.

    DQ. Sääntö 11-1.

    Tuohon minäkin päädyin. Aika kova tuomio.

    minusta ei:

    11-1 Tiiaus
    Kun pelaaja laittaa pallonsa peliin tiiauspaikalta, on se pelattava tiiauspaikan sisäpuolelta ja maanpinnalta tai sääntöjen mukaiselta tiiltä, joka
    on maan pinnassa tai pinnalla.
    Tässä säännössä, maan pinta pitää sisällään maan pinnan epätasaiset kohdat (on pelaaja ne tehnyt tai ei) ja hiekan tai muun luonnon
    aineen (on pelaaja sen siihen laittanut siihen tai ei).
    Pelaaja suljetaan pelistä, jos hän kohottaakseen pallonsa maanpinnasta käyttää tiiatessaan sääntöjen vastaista tiitä tai muuta esinettä.
    Pelaaja saa seistä tiiauspaikan ulko puolella lyödessään sillä olevaa
    palloa.

    tuossa säännössä ei puhuta mitään tuollaisesta tapahtumasta. olen edelleen sitä mieltä mitä aikaisemmin kirjoitin: 1. lähtee jos tuota ressukkaa ei ole jo muuten poistettu kisasta (olihan kyseessä kilpailutilanne)
    siis selvyyeksi: jos itse olisin tuomarina kun jotain tällaista sattuisi niin poistaisin kyseisen pellen välittömästi kisasta vaikka vaaralliseen käyttäytymiseen vedoten.

    #284727 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    laitetaan lisää: saako liikkuvaa palloa lyödä?

    #284728 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    juza21 kirjoitti: (28.12.2010 17:18:58)

    11-1 Tiiaus
    Kun pelaaja laittaa pallonsa peliin tiiauspaikalta, on se pelattava tiiauspaikan sisäpuolelta ja maanpinnalta tai sääntöjen mukaiselta tiiltä, joka
    on maan pinnassa tai pinnalla.
    Tässä säännössä, maan pinta pitää sisällään maan pinnan epätasaiset kohdat (on pelaaja ne tehnyt tai ei) ja hiekan tai muun luonnon
    aineen (on pelaaja sen siihen laittanut siihen tai ei).
    Pelaaja suljetaan pelistä, jos hän kohottaakseen pallonsa maanpinnasta käyttää tiiatessaan sääntöjen vastaista tiitä tai muuta esinettä.
    Pelaaja saa seistä tiiauspaikan ulko puolella lyödessään sillä olevaa
    palloa.

    Sama alkukielellä:

    When a player is putting a ball into play from the teeing ground, it must be played from within the teeing ground and from the surface of the ground or from a conforming tee in or on the surface of the ground.
    For the purposes of this Rule, the surface of the ground includes an irregularity of surface (whether or not created by the player) and sand or other natural substance (whether or not placed by the player).
    If a player makes a stroke at a ball on a non-conforming tee, or at a ball teed in a manner not permitted by this Rule, he is disqualified.

    #284729 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    ts kirjoitti: (28.12.2010 19:05:09)

    juza21 kirjoitti: (28.12.2010 17:18:58)

    11-1 Tiiaus
    Kun pelaaja laittaa pallonsa peliin tiiauspaikalta, on se pelattava tiiauspaikan sisäpuolelta ja maanpinnalta tai sääntöjen mukaiselta tiiltä, joka
    on maan pinnassa tai pinnalla.
    Tässä säännössä, maan pinta pitää sisällään maan pinnan epätasaiset kohdat (on pelaaja ne tehnyt tai ei) ja hiekan tai muun luonnon
    aineen (on pelaaja sen siihen laittanut siihen tai ei).
    Pelaaja suljetaan pelistä, jos hän kohottaakseen pallonsa maanpinnasta käyttää tiiatessaan sääntöjen vastaista tiitä tai muuta esinettä.
    Pelaaja saa seistä tiiauspaikan ulko puolella lyödessään sillä olevaa
    palloa.

    Sama alkukielellä:

    When a player is putting a ball into play from the teeing ground, it must be played from within the teeing ground and from the surface of the ground or from a conforming tee in or on the surface of the ground.
    For the purposes of this Rule, the surface of the ground includes an irregularity of surface (whether or not created by the player) and sand or other natural substance (whether or not placed by the player).
    If a player makes a stroke at a ball on a non-conforming tee, or at a ball teed in a manner not permitted by this Rule, he is disqualified.

    Tästä nähdään suomennoksen ja alkukielisen erilaisuus. Toisessa puhutaan tiin käyttämisestä ja toisessa tiiaamisesta. Alkukielisen viimeiseen lihavoituun virkkeeseen minäkin perustan tulkintani, eli pallo on tiiattu säännön 11-1 vastaisesti.

    #284730 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    juza21 kirjoitti: (28.12.2010 17:18:58)
    Pelaaja saa seistä tiiauspaikan ulkopuolella lyödessään sillä olevaa palloa.

    Jos aivan tarkkoja ollaan, niin tämä säännön 11-1 viimeinenkin lause tarkoittaa sitä, että pallon on lyötäessä kosketettava tiiausalueen pintaa tai oltava tiin päällä. Siispä ilmassa olevan pallon lyöminen on ko. säännön rike ja siitä seuraa säännössä kuvattu rangaistus, joka on diskaus.

    #284731 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    KL kirjoitti: (28.12.2010 19:22:22)

    juza21 kirjoitti: (28.12.2010 17:18:58)
    Pelaaja saa seistä tiiauspaikan ulkopuolella lyödessään sillä olevaa palloa.

    Jos aivan tarkkoja ollaan, niin tämä säännön 11-1 viimeinenkin lause tarkoittaa sitä, että pallon on lyötäessä kosketettava tiiausalueen pintaa tai oltava tiin päällä. Siispä ilmassa olevan pallon lyöminen on ko. säännön rike ja siitä seuraa säännössä kuvattu rangaistus, joka on diskaus.

    Ja kun oikeen tarkkoja ollaan, ymmärretään tiiaamisen tarkoittavan pallon asettamista pelattavaksi aloituslyöntiä varten. Eli tiiaaminen tarkoittaa tuota, riippumatta siitä, käytetäänkö minkäänlaista apuvälinettä mukana. Siis tiiaaminen = pallon peliin laittaminen.

    Alkukielen sääntö kertoo ne tavat miten pallon saa peliin laittaa ja kertoo selkeästi, että jos näin ei toimita, seurauksena on hylkäys.

    #284732 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    k.

    ts kirjoitti: (28.12.2010 19:31:21)

    KL kirjoitti: (28.12.2010 19:22:22)

    juza21 kirjoitti: (28.12.2010 17:18:58)
    Pelaaja saa seistä tiiauspaikan ulkopuolella lyödessään sillä olevaa palloa.

    Jos aivan tarkkoja ollaan, niin tämä säännön 11-1 viimeinenkin lause tarkoittaa sitä, että pallon on lyötäessä kosketettava tiiausalueen pintaa tai oltava tiin päällä. Siispä ilmassa olevan pallon lyöminen on ko. säännön rike ja siitä seuraa säännössä kuvattu rangaistus, joka on diskaus.

    Ja kun oikeen tarkkoja ollaan, ymmärretään tiiaamisen tarkoittavan pallon asettamista pelattavaksi aloituslyöntiä varten. Eli tiiaaminen tarkoittaa tuota, riippumatta siitä, käytetäänkö minkäänlaista apuvälinettä mukana. Siis tiiaaminen = pallon peliin laittaminen.

    Alkukielen sääntö kertoo ne tavat miten pallon saa peliin laittaa ja kertoo selkeästi, että jos näin ei toimita, seurauksena on hylkäys.

    Samaa mieltä muuten, mutta pitääkö asettaa?

    Eikö pallo ole laitettu peliin tiiauspaikalta sen jälkeen, kun se osuu maahan? Asettamalla, mailalla pomputtelemalla, nakkaamalla …

    Sen jälkeen voi lyödä paikallaan olevaa tai liikkeellä olevaa – vaikka ilmassa – palloa. Jos tarkkoja ollaan. Lyöntiasentoajoitukset tietysti huomioiden.

    #284733 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    k. kirjoitti: (28.12.2010 20:10:14)

    ts kirjoitti: (28.12.2010 19:31:21)

    KL kirjoitti: (28.12.2010 19:22:22)

    juza21 kirjoitti: (28.12.2010 17:18:58)
    Pelaaja saa seistä tiiauspaikan ulkopuolella lyödessään sillä olevaa palloa.

    Jos aivan tarkkoja ollaan, niin tämä säännön 11-1 viimeinenkin lause tarkoittaa sitä, että pallon on lyötäessä kosketettava tiiausalueen pintaa tai oltava tiin päällä. Siispä ilmassa olevan pallon lyöminen on ko. säännön rike ja siitä seuraa säännössä kuvattu rangaistus, joka on diskaus.

    Ja kun oikeen tarkkoja ollaan, ymmärretään tiiaamisen tarkoittavan pallon asettamista pelattavaksi aloituslyöntiä varten. Eli tiiaaminen tarkoittaa tuota, riippumatta siitä, käytetäänkö minkäänlaista apuvälinettä mukana. Siis tiiaaminen = pallon peliin laittaminen.

    Alkukielen sääntö kertoo ne tavat miten pallon saa peliin laittaa ja kertoo selkeästi, että jos näin ei toimita, seurauksena on hylkäys.

    Samaa mieltä muuten, mutta pitääkö asettaa?

    Eikö pallo ole laitettu peliin tiiauspaikalta sen jälkeen, kun se osuu maahan? Asettamalla, mailalla pomputtelemalla, nakkaamalla …

    Sen jälkeen voi lyödä paikallaan olevaa tai liikkeellä olevaa – vaikka ilmassa – palloa. Jos tarkkoja ollaan. Lyöntiasentoajoitukset tietysti huomioiden.

    Pallon tulee koskettaa maata tai tiivälinettä, muutoin säännön 11-1 vaatimuksia ei täytetä. Ilmasta ei palloa siis saa lyödä. Liikkuvan pallon lyöminen taasen on kiellettyä (muutamin poikkeuksin) säännön 14-5 perusteella.

    Oikeassa olet tietenkin siinä, ettei palloa tarvitse asettaa, sen saa myös pudottaa maahan, kunhan se pysähtyy tiialueelle.

    #284734 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    KL kirjoitti: (28.12.2010 22:06:44)
    [

    Oikeassa olet tietenkin siinä, ettei palloa tarvitse asettaa, sen saa myös pudottaa maahan, kunhan se pysähtyy tiialueelle.

    Jolloin se on kuin heittäen asetettu. Lienee hieman sama kuin juosten kustu, mutta tarkempi.

    #284735 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (28.12.2010 22:06:44)

    k. kirjoitti: (28.12.2010 20:10:14)

    ts kirjoitti: (28.12.2010 19:31:21)

    KL kirjoitti: (28.12.2010 19:22:22)

    juza21 kirjoitti: (28.12.2010 17:18:58)
    Pelaaja saa seistä tiiauspaikan ulkopuolella lyödessään sillä olevaa palloa.

    Jos aivan tarkkoja ollaan, niin tämä säännön 11-1 viimeinenkin lause tarkoittaa sitä, että pallon on lyötäessä kosketettava tiiausalueen pintaa tai oltava tiin päällä. Siispä ilmassa olevan pallon lyöminen on ko. säännön rike ja siitä seuraa säännössä kuvattu rangaistus, joka on diskaus.

    Ja kun oikeen tarkkoja ollaan, ymmärretään tiiaamisen tarkoittavan pallon asettamista pelattavaksi aloituslyöntiä varten. Eli tiiaaminen tarkoittaa tuota, riippumatta siitä, käytetäänkö minkäänlaista apuvälinettä mukana. Siis tiiaaminen = pallon peliin laittaminen.

    Alkukielen sääntö kertoo ne tavat miten pallon saa peliin laittaa ja kertoo selkeästi, että jos näin ei toimita, seurauksena on hylkäys.

    Samaa mieltä muuten, mutta pitääkö asettaa?

    Eikö pallo ole laitettu peliin tiiauspaikalta sen jälkeen, kun se osuu maahan? Asettamalla, mailalla pomputtelemalla, nakkaamalla …

    Sen jälkeen voi lyödä paikallaan olevaa tai liikkeellä olevaa – vaikka ilmassa – palloa. Jos tarkkoja ollaan. Lyöntiasentoajoitukset tietysti huomioiden.

    Pallon tulee koskettaa maata tai tiivälinettä, muutoin säännön 11-1 vaatimuksia ei täytetä. Ilmasta ei palloa siis saa lyödä. Liikkuvan pallon lyöminen taasen on kiellettyä (muutamin poikkeuksin) säännön 14-5 perusteella.

    Oikeassa olet tietenkin siinä, ettei palloa tarvitse asettaa, sen saa myös pudottaa maahan, kunhan se pysähtyy tiialueelle.

    sieltä oli jotenki eroteltu jotain aivan epäolennaista siitä mitä kirjoitin. tuo sääntökohta ei todellakaan anna syytä diskata tuota pelleä. alkuperäisen ja suomennoksen ero oli jokseenki merkityksetön, molemmista tuli säännön henki selville. pallo ei ole pelissä niinkuin sääntö 11-1 edellyttää niin 1.lähtee.

    #284736 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    juza21 kirjoitti: (28.12.2010 23:05:25)

    sieltä oli jotenki eroteltu jotain aivan epäolennaista siitä mitä kirjoitin. tuo sääntökohta ei todellakaan anna syytä diskata tuota pelleä. alkuperäisen ja suomennoksen ero oli jokseenki merkityksetön, molemmista tuli säännön henki selville. pallo ei ole pelissä niinkuin sääntö 11-1 edellyttää niin 1.lähtee.

    Toinen PG?

    If a player makes a stroke at a ball on a non-conforming tee, or at a ball teed in a manner not permitted by this Rule, he is disqualified.

    Kyllä tuossa juuri on se olennainen. Ensin kerrotaan tarkasti miten pallo pitää laittaa peliin, ja jos pelaaj ei näin toimi, mutta suorittaa lyönnin, seurauksena on diskaus.

    Mietihän nyt hetki taas tuota, voisiko sitten mitenkään pelaajaa tuon säännön perusteella diskata, kun pallo ei kerta ole pelissä?

    #284737 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    juza21 kirjoitti: (28.12.2010 23:05:25)

    KL kirjoitti: (28.12.2010 22:06:44)

    k. kirjoitti: (28.12.2010 20:10:14)

    ts kirjoitti: (28.12.2010 19:31:21)

    KL kirjoitti: (28.12.2010 19:22:22)

    juza21 kirjoitti: (28.12.2010 17:18:58)
    Pelaaja saa seistä tiiauspaikan ulkopuolella lyödessään sillä olevaa palloa.

    Jos aivan tarkkoja ollaan, niin tämä säännön 11-1 viimeinenkin lause tarkoittaa sitä, että pallon on lyötäessä kosketettava tiiausalueen pintaa tai oltava tiin päällä. Siispä ilmassa olevan pallon lyöminen on ko. säännön rike ja siitä seuraa säännössä kuvattu rangaistus, joka on diskaus.

    Ja kun oikeen tarkkoja ollaan, ymmärretään tiiaamisen tarkoittavan pallon asettamista pelattavaksi aloituslyöntiä varten. Eli tiiaaminen tarkoittaa tuota, riippumatta siitä, käytetäänkö minkäänlaista apuvälinettä mukana. Siis tiiaaminen = pallon peliin laittaminen.

    Alkukielen sääntö kertoo ne tavat miten pallon saa peliin laittaa ja kertoo selkeästi, että jos näin ei toimita, seurauksena on hylkäys.

    Samaa mieltä muuten, mutta pitääkö asettaa?

    Eikö pallo ole laitettu peliin tiiauspaikalta sen jälkeen, kun se osuu maahan? Asettamalla, mailalla pomputtelemalla, nakkaamalla …

    Sen jälkeen voi lyödä paikallaan olevaa tai liikkeellä olevaa – vaikka ilmassa – palloa. Jos tarkkoja ollaan. Lyöntiasentoajoitukset tietysti huomioiden.

    Pallon tulee koskettaa maata tai tiivälinettä, muutoin säännön 11-1 vaatimuksia ei täytetä. Ilmasta ei palloa siis saa lyödä. Liikkuvan pallon lyöminen taasen on kiellettyä (muutamin poikkeuksin) säännön 14-5 perusteella.

    Oikeassa olet tietenkin siinä, ettei palloa tarvitse asettaa, sen saa myös pudottaa maahan, kunhan se pysähtyy tiialueelle.

    sieltä oli jotenki eroteltu jotain aivan epäolennaista siitä mitä kirjoitin. tuo sääntökohta ei todellakaan anna syytä diskata tuota pelleä. alkuperäisen ja suomennoksen ero oli jokseenki merkityksetön, molemmista tuli säännön henki selville. pallo ei ole pelissä niinkuin sääntö 11-1 edellyttää niin 1.lähtee.

    En nyt jaksa kaivaa tuolta alempaa (;)), mutta muistaakseni kirjoitit, että jos ei ks. pelleä ole jo suljettu kisasta, niin 1. lähtee. Edelleen, muistaakseni kirjoitit, että jos olisit tuomari, niin ks. pelle ilman muuta suljettaisiin kisasta..

    Mikäköhän tässä on nyt sitten niin vaikeata? Poikkeuksellisesti, sääntö on tässä kohden täysin selkeä. Jos palloa ei ole ’tiiattu’ (siis asetettu peliin, riippumatta siitä, käytetäänkö tiitä, mailalla hakattua turvetta á la Ms. Davies vai ei) sääntöjen mukaisesti, on seurauksena DQ. piste.

    Oisko niin, ettei juzakaan lähde..?
    En kyllä lähde minäkään 😉

    #284738 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    k.

    KL kirjoitti: (28.12.2010 22:06:44)

    Pallon tulee koskettaa maata tai tiivälinettä, muutoin säännön 11-1 vaatimuksia ei täytetä. Ilmasta ei palloa siis saa lyödä. Liikkuvan pallon lyöminen taasen on kiellettyä (muutamin poikkeuksin) säännön 14-5 perusteella.

    Oikeassa olet tietenkin siinä, ettei palloa tarvitse asettaa, sen saa myös pudottaa maahan, kunhan se pysähtyy tiialueelle.

    Ruohonkorrenhalkomista, mutta yksi poikkeuksista on tämä

    Golfin säännöt 2008–2011: 11-3
    Jos pallo, joka ei ole pelissä, putoaa tiiltä, tai pelaaja näpäyttää pallon
    tiiltä tähdätessään palloa, saa tämän tiiata uudestaan ilman rangaistusta.
    Jos kuitenkin tällaisessa tapauksessa palloa on lyöty, lasketaan
    lyönti pelitulokseen riippumatta siitä, liikkuiko tämä pallo vai ei. Rangaistusta
    ei tästä seuraa.

    Eli pallo voi olla ilmassakin:-)

    #284739 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (28.12.2010 9:16:47)
    Tulipa tuohon toiseen ketjuun littyen yksi erikoinen skenaario mieleen.

    Monet ovat nähneet joko livenä tai juutuubasta niitä temppuja, joissa pelaaja pompottelee palloa mailallaan ja sitten lyö sitä ilmasta. Miten peliä jatketaan, jos pelaaja tiiauspaikalla ottaa pallon taskustaan, heittää sen ilmaan ja lyö pallon ilmasta eteenpäin kohti reikää?

    Pannaan reunaehdoiksi, että pallo on lyötäessä tiipaikan rajojen sisäpuolella ja että pelaajalla on aito tarkoitus laittaa pallo kuvatulla tavalla peliin. Lisäksi pallo päätyy lyönnin seurauksena kentän rajojen sisäpuolelle.

    olin jo suuttua, mutta nyt se on todistettu: olen luki häiriöinen. nyt se pelle diskataan ilman muuta. oliko KLn tarkoituskin kokeilla jos joku ei luekkaa viestiä kunnolla? tai löytää luki häiriöiset?

    #284740 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    juza21 kirjoitti: (29.12.2010 13:34:51)

    KL kirjoitti: (28.12.2010 9:16:47)
    Tulipa tuohon toiseen ketjuun littyen yksi erikoinen skenaario mieleen.

    Monet ovat nähneet joko livenä tai juutuubasta niitä temppuja, joissa pelaaja pompottelee palloa mailallaan ja sitten lyö sitä ilmasta. Miten peliä jatketaan, jos pelaaja tiiauspaikalla ottaa pallon taskustaan, heittää sen ilmaan ja lyö pallon ilmasta eteenpäin kohti reikää?

    Pannaan reunaehdoiksi, että pallo on lyötäessä tiipaikan rajojen sisäpuolella ja että pelaajalla on aito tarkoitus laittaa pallo kuvatulla tavalla peliin. Lisäksi pallo päätyy lyönnin seurauksena kentän rajojen sisäpuolelle.

    olin jo suuttua, mutta nyt se on todistettu: olen luki häiriöinen. nyt se pelle diskataan ilman muuta. oliko KLn tarkoituskin kokeilla jos joku ei luekkaa viestiä kunnolla? tai löytää luki häiriöiset?

    Reunaehdot laitoin siksi, että keskityttäisiin siihen olennaiseen eikä lähdettäisi sekoittamaan asiaan vaikkapa harjoittelua tms. ajanvietettä. Koko kysymys syntyi tuosta säännön 11-1 kohdasta, jossa puhutaan diskaamisesta. Ei ole tullut tuota asiaa juurikaan pohdittua (pl. laittomat tiivärkit), joten näin sydäntalvella oli siihen hyvä tilaisuus.

    Lukki häröj ä eis iinä haetu.

Esillä 24 viestiä, 1 - 24 (kaikkiaan 24)
Vastaa aiheeseen: Lisää tiiaamisesta

Etusivu Foorumit Säännöt Lisää tiiaamisesta