23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[13][26]
KilpailuaSuomalaista

Liian löysä varsi???

Etusivu Foorumit Välineet Liian löysä varsi???

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 35)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Möin kaverille viime kesänä Ping G10 Draw draiverin regu varrella. Nyt pelattiin ekan kerran yhdessä. Kaveri on ollut aika tyytyväinen mailaan, mutta lyö sillä hemmetin korkeita kaaria. Tosin sektoritkin on välillä hakusessa. Eilen katselin kun kaveri tykitti sillä Pingillä – lyö mun mielestä hemmetin lujaa, en nyt yhtäkkiä muista montaa yhtä lujaa lyövää nähneeni. Pallot kuitenkin nousee taivaisiin – silti mittaa melkein aina 200 metriä, tosin usein myös naapuriväylälle. Lyöntitekniikkakin on varmaan hiukka hakusessa, kun ei ole paljoakaan pelannut. Olikos niin että liian löysä varsi ampuu pallon taivaisiin…???

    Olisko tuossa kumminkin jostain muusta kysymys,et muuten kertonut mailan loftiakaan…?

    Lofti 10,5 – ja ei se tietenkään pelkästään varren jäykkyydestä ole kiinni – mutta voiko se myös vaikuttaa asiaan – kokeili kaveri välillä myös tiiata matalammalle.

    Lähinnä kiinnostai toi asia, kun olis kellarissa ylimääräinen TM draiveri stiffinä ja 9,5 – josko kannattaisi antaa se kaverille kokeiluun….

    anssijokunen kirjoitti: (4.9.2010 12:28:29)
    Lofti 10,5 – ja ei se tietenkään pelkästään varren jäykkyydestä ole kiinni – mutta voiko se myös vaikuttaa asiaan

    Mutta paljonko mailassa on loftia, jos siihen on kirjoitettu maaginen luku 10,5?

    KL

    Varressa alhainen kick-point? Lapa tulee palloon runsaasti alhaalta ylöspäin? Pallo tiiattu korkealle?

    Nämä nyt ensinnä tulevat mieleen.

    KL kirjoitti: (4.9.2010 13:47:05)
    Varressa alhainen kick-point? Lapa tulee palloon runsaasti alhaalta ylöspäin? Pallo tiiattu korkealle?

    Nämä nyt ensinnä tulevat mieleen.

    höpö höpö…

    Arsu kirjoitti: (4.9.2010 19:52:27)

    KL kirjoitti: (4.9.2010 13:47:05)
    Varressa alhainen kick-point? Lapa tulee palloon runsaasti alhaalta ylöspäin? Pallo tiiattu korkealle?

    Nämä nyt ensinnä tulevat mieleen.

    höpö höpö…

    Onneks on noita ns. asiantuntijoita meidänkin kolopallolevassa porukassa.

    valitettavasti useamman sadan mailan rakentamisen jälkeen voin todeta et KL on harvinaisen oikeessa. .

    1. varsi ja sen taipumakohta (kick point) on yksi asiaan hyvinkin paljon vaikuttava.
    2. Lof kulma ei todellakaan ole aina se mitä ’kinuskit’ on laittannu siihen lapaan (jopa 8 asteen heittoja mitattu) useinmiten 1-2 astetta pielessä, (Alkuperäinen Ping on kyllä yleensä niinku lääkäri määrää)
    3. Tiin korkeus ja paikka stanssissa vaikuttaa myös aikalailla
    4 Lyönti on myös vaikuttava tekijä

    Eli kannattaa kokeilla sitä Stihviä ja pienempää kulmaa jos sellainen löytyy autotallista.

    tmv

    Voi jösses näitä juttuja… draivin mitta ’lähes aina 200m’ ja joku edes kehtaa ehdottaa jäykempää vartta? Oisko pron tunti mitään? Toki varsi vaikuttaa (paljon) lyöntiin, mutta jos raipalla mitat on 200m niin joku muu on pielessä kuin pelkästään korkealle lyönti kickpointin aiheuttamana tms. Ensin lyönti kuntoon ja sitten ihmettelemään varsia ja kulmia.

    Ja juu. En mäkään tätä peliä osaa pelata.

    Kokeillaas vielä uudestaan; minkä takia jotkut pelaa stiff varrella..? Mitä seuraa jos lujaa lyövällä kaverilla on liian löysä varsi? Oletetaan nyt, että muut lyöntiin liittyvät asiat olis kunnossa.

    Mulla yhtäkkiä tuli mieleen kun katselin niitä kaverin ’yhtä pitkiä kuin korkeitakin 200 metrin kaaria’ että toi energia menee hiukka väärään suuntaan, kun puolet madaltais niin tulis pituutta kivasti lisää. Ja hei.. tää kaveri lyö sitä palloa oikeeesti lujaa, hänellä on mailapelitaustaa joten tietää kyllä mistä se lyönti lähtee – osaa siis lyödä.

    anssijokunen kirjoitti: (5.9.2010 8:22:36)
    Kokeillaas vielä uudestaan; minkä takia jotkut pelaa stiff varrella..? Mitä seuraa jos lujaa lyövällä kaverilla on liian löysä varsi? Oletetaan nyt, että muut lyöntiin liittyvät asiat olis kunnossa.

    Mulla yhtäkkiä tuli mieleen kun katselin niitä kaverin ’yhtä pitkiä kuin korkeitakin 200 metrin kaaria’ että toi energia menee hiukka väärään suuntaan, kun puolet madaltais niin tulis pituutta kivasti lisää. Ja hei.. tää kaveri lyö sitä palloa oikeeesti lujaa, hänellä on mailapelitaustaa joten tietää kyllä mistä se lyönti lähtee – osaa siis lyödä.

    Mutta jos se ei sittenkään osaa;) .Kerroit aikaisemmin että lyönnit myös tahtovat ’karkailla’
    kuin virtsa ikäneidolta.Voimaa varmaan löytyy,mutta se kohdistuu nyt jotenkin väärin.Hyvin usein löysä varsi aiheuttaa hookia mailanpään jäädessä taipuman takia jälkeen,siis jos lyönti tulee oikealla tavalla palloon.Ensteks ehkä kannattais käydä vaikka näyttämässä sitä lyöntiä proolle ja sen jälkeen pohtia ne välineasiat uudestaan.

    Jos kaaret ovat järkyttävän korkeita on aivan varmaa että swingi ei ole kuosissa, on se varsi mikä tahansa! Toisaalta, jos kaveri lyö ’hemmetin lujaa’ ja vielä nopealla temmolla niin eihän se regu voi olla millään optimaalinen varsi, right?

    Eläkeläinen2 kirjoitti: (4.9.2010 21:00:13)

    Arsu kirjoitti: (4.9.2010 19:52:27)

    KL kirjoitti: (4.9.2010 13:47:05)
    Varressa alhainen kick-point? Lapa tulee palloon runsaasti alhaalta ylöspäin? Pallo tiiattu korkealle?

    Nämä nyt ensinnä tulevat mieleen.

    höpö höpö…

    Onneks on noita ns. asiantuntijoita meidänkin kolopallolevassa porukassa.

    valitettavasti useamman sadan mailan rakentamisen jälkeen voin todeta et KL on harvinaisen oikeessa. .

    1. varsi ja sen taipumakohta (kick point) on yksi asiaan hyvinkin paljon vaikuttava.
    2. Lof kulma ei todellakaan ole aina se mitä ’kinuskit’ on laittannu siihen lapaan (jopa 8 asteen heittoja mitattu) useinmiten 1-2 astetta pielessä, (Alkuperäinen Ping on kyllä yleensä niinku lääkäri määrää)
    3. Tiin korkeus ja paikka stanssissa vaikuttaa myös aikalailla
    4 Lyönti on myös vaikuttava tekijä

    Eli kannattaa kokeilla sitä Stihviä ja pienempää kulmaa jos sellainen löytyy autotallista.

    Höpö höpö…
    Mäkin vaihdan talvirenkaat itse, mutta ei se musta mitään mekaanikkoa vielä tee.
    Kaveri lyö 200 metriä ja kuulemma vauhtia on paljon. Vaikka siihen laittaisi narun ja 13 asteisen se lentäisi pidemmälle kuin tuo 200 metriä. Korkealla varmasti, mutta pitkälle.
    Lähes varmuudella voin sanoa, että kaverisi tulee driverillä jyrkästi alaspäin, mutta kun vahtia on niin saa lähtökulman kohtuulliseksi. Alakierrettä on kuitenkin niin sikana, että nousee nopeasti ja tippuu alas kuin kivi. Se, että ollaan naapuriväylillä kertoo myös tästä. Eli alaspäin ja ulkoa sisään, lujaa ja paljon.
    Voi olla että jollain kepillä saa jotain muutosta, mutta eipä paljoa.
    Kannattaa siis tiiata eteen, korkealle ja tulla sisältä ulos ja osua palloon ylöspäin tulevalla lavalla. Spinni vähänee ja pallo lentää pidemmälle. Jäykemmällä varrella lähtökulma laskenee, mutta lapa ja pallo vaikuttavat lentoon huomattavasti.
    Ps. Usko mua ja unohda noi amatöörikommentit. Nyt joku vetää herneet nenään, mutta sinne ne kuuluukin:)

    Niin ja lisätään nyt vielä, että pallon lähtönopeus ei luultavasti ole niin hyvä kuin voisi olla. Eli kuten joku aikaisemmin mainitsi niin tehot suuntautuvat johonkin muuhun kuin pallon ytimeen. Ehkä enemän siihen kuoreen:)
    Ja anteeksi vielä jos olin aikaisemmin hiukan sarkastinen. Ei ole tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä, ehkä vain hieman herättää ajattelemaan.
    Kaikki vaikuttaa kaikkeen, mutta toi jäykempää vartta ja vähemmän nostokulmaa tai toisin päin on jo liian vanha klisee.. Ne toimi silloin kun oli vaan tutkat millä mitattiin mailanpäännopeuksia. Niin ja mä en ole pysynyt laskuissa pitkään aikaan, jos se on nyt joku referenssi:)
    Ehkä mä vaikenen taas vuodeksi tai pariksi.

    Arsu kirjoitti: (5.9.2010 9:54:31)

    Eläkeläinen2 kirjoitti: (4.9.2010 21:00:13)

    Arsu kirjoitti: (4.9.2010 19:52:27)

    KL kirjoitti: (4.9.2010 13:47:05)
    Varressa alhainen kick-point? Lapa tulee palloon runsaasti alhaalta ylöspäin? Pallo tiiattu korkealle?

    Nämä nyt ensinnä tulevat mieleen.

    höpö höpö…

    Höpö höpö…
    Mäkin vaihdan talvirenkaat itse, mutta ei se musta mitään mekaanikkoa vielä tee.
    )

    Muistathan laittaa myös talvi-ilmaa renkaisiin sit kun senaika on.. kesäilmalla ne talvikset menee piloille.

    PS olik noissa postareissa mainintaa retgusta vai vaikuttiko se taipuma siihen korkeuteen 🙂 Se retkuus taas vaikuttaa paljon muuhun.. riippuen varren yläpäässä tapahtuneesta toiminnasta.

    Jos tartteet hernenätarran niin siihen löytyy ihan Ilmailuliiton hyväksymä virallinen malli, niitä on ollu jopa myynnissä eräillä lentokentillä.

    KL

    Arsu kirjoitti: (5.9.2010 9:54:31)

    Eläkeläinen2 kirjoitti: (4.9.2010 21:00:13)

    Arsu kirjoitti: (4.9.2010 19:52:27)

    KL kirjoitti: (4.9.2010 13:47:05)
    Varressa alhainen kick-point? Lapa tulee palloon runsaasti alhaalta ylöspäin? Pallo tiiattu korkealle?

    Nämä nyt ensinnä tulevat mieleen.

    höpö höpö…

    Onneks on noita ns. asiantuntijoita meidänkin kolopallolevassa porukassa.

    valitettavasti useamman sadan mailan rakentamisen jälkeen voin todeta et KL on harvinaisen oikeessa. .

    1. varsi ja sen taipumakohta (kick point) on yksi asiaan hyvinkin paljon vaikuttava.
    2. Lof kulma ei todellakaan ole aina se mitä ’kinuskit’ on laittannu siihen lapaan (jopa 8 asteen heittoja mitattu) useinmiten 1-2 astetta pielessä, (Alkuperäinen Ping on kyllä yleensä niinku lääkäri määrää)
    3. Tiin korkeus ja paikka stanssissa vaikuttaa myös aikalailla
    4 Lyönti on myös vaikuttava tekijä

    Eli kannattaa kokeilla sitä Stihviä ja pienempää kulmaa jos sellainen löytyy autotallista.

    Höpö höpö…
    Mäkin vaihdan talvirenkaat itse, mutta ei se musta mitään mekaanikkoa vielä tee.
    Kaveri lyö 200 metriä ja kuulemma vauhtia on paljon. Vaikka siihen laittaisi narun ja 13 asteisen se lentäisi pidemmälle kuin tuo 200 metriä. Korkealla varmasti, mutta pitkälle.
    Lähes varmuudella voin sanoa, että kaverisi tulee driverillä jyrkästi alaspäin, mutta kun vahtia on niin saa lähtökulman kohtuulliseksi. Alakierrettä on kuitenkin niin sikana, että nousee nopeasti ja tippuu alas kuin kivi. Se, että ollaan naapuriväylillä kertoo myös tästä. Eli alaspäin ja ulkoa sisään, lujaa ja paljon.
    Voi olla että jollain kepillä saa jotain muutosta, mutta eipä paljoa.
    Kannattaa siis tiiata eteen, korkealle ja tulla sisältä ulos ja osua palloon ylöspäin tulevalla lavalla. Spinni vähänee ja pallo lentää pidemmälle. Jäykemmällä varrella lähtökulma laskenee, mutta lapa ja pallo vaikuttavat lentoon huomattavasti.
    Ps. Usko mua ja unohda noi amatöörikommentit. Nyt joku vetää herneet nenään, mutta sinne ne kuuluukin:)

    Pitäisi nähdä tuon lyönnin trajektori, jotta voisi sanoa jotakin täsmällisempää. Onko kyseessä kenties matalana lähtevä ja sitten jyrkähkösti nouseva vaiko suurella lähtökulmalla lähtevä enemmän heiton kaarta muistuttava lentorata? Tuohon suureen alakierteen määrään en hetkeäkään usko, ei se palloa taivaisiin nosta, ei sitten millään.

    Valitessani nykyisen draiverini kokeilin samaa nuppia kahdella muuten samanlaisella varrella, ainoa ero oli kick-point. Alempana olevalla kick-pointilla pallo lähti selvästi korkeammalle ja myös pysyi paremmin linjassa, sillä korkeammalla taasen tahtoi pallo kiertää ulospäin.

    Mitä korkeamman lentokaaren pallooni haluan, sitä korkeammalle tiiaan ja sitä enemmän lyön alhaalta ylöspäin. Alakierteen määrään tuo vaikuttaa toki merkittävästi, mutta noita kuupalloja korkeammalle on aivan turha yrittää millään alaspäin palloon tulevalla riuhtaisulla.

    Nimetön

    anssijokunen kirjoitti: (4.9.2010 10:20:55)
    Möin kaverille viime kesänä Ping G10 Draw draiverin regu varrella. Nyt pelattiin ekan kerran yhdessä. Kaveri on ollut aika tyytyväinen mailaan, mutta lyö sillä hemmetin korkeita kaaria. Tosin sektoritkin on välillä hakusessa.

    Eilen katselin kun kaveri tykitti sillä Pingillä – lyö mun mielestä hemmetin lujaa, en nyt yhtäkkiä muista montaa yhtä lujaa lyövää nähneeni. Pallot kuitenkin nousee taivaisiin – silti mittaa melkein aina 200 metriä, tosin usein myös naapuriväylälle. Lyöntitekniikkakin on varmaan hiukka hakusessa, kun ei ole paljoakaan pelannut.

    Olikos niin että liian löysä varsi ampuu pallon taivaisiin…???

    Monta vuotta sitten pelasin seuramme juniorin kanssa. Hänellä oli juuri sama vika. Pallot ampaisivat korkeuksiin, tuli 300 metrin lyöntejä eli 100 metriä ylös, 100 metriä eteenpäin ja 100 metriä alas. Siinä kokeiltiin kaikenlaista, mutta mikään ei auttanut. Kierroksen lopulla katselin kaverin painonsiirron toimintaa. Ja toden totta, kun kaveri alkoi tehdä svingissä kunnollisen painonsiirron, pallo ampaisi alempaa rataa ja poika veti oivallisen 200-metrisen spoonilla johti greeniä. Taivaalle tykityksen pulma ratkesi kertaheitolla. Tästä tapauksesta en osaa sanoa mitään näkemättä.

    KL kirjoitti: (5.9.2010 19:18:46)

    Arsu kirjoitti: (5.9.2010 9:54:31)

    Eläkeläinen2 kirjoitti: (4.9.2010 21:00:13)

    Arsu kirjoitti: (4.9.2010 19:52:27)

    KL kirjoitti: (4.9.2010 13:47:05)
    Varressa alhainen kick-point? Lapa tulee palloon runsaasti alhaalta ylöspäin? Pallo tiiattu korkealle?

    Nämä nyt ensinnä tulevat mieleen.

    höpö höpö…

    Onneks on noita ns. asiantuntijoita meidänkin kolopallolevassa porukassa.

    valitettavasti useamman sadan mailan rakentamisen jälkeen voin todeta et KL on harvinaisen oikeessa. .

    1. varsi ja sen taipumakohta (kick point) on yksi asiaan hyvinkin paljon vaikuttava.
    2. Lof kulma ei todellakaan ole aina se mitä ’kinuskit’ on laittannu siihen lapaan (jopa 8 asteen heittoja mitattu) useinmiten 1-2 astetta pielessä, (Alkuperäinen Ping on kyllä yleensä niinku lääkäri määrää)
    3. Tiin korkeus ja paikka stanssissa vaikuttaa myös aikalailla
    4 Lyönti on myös vaikuttava tekijä

    Eli kannattaa kokeilla sitä Stihviä ja pienempää kulmaa jos sellainen löytyy autotallista.

    Höpö höpö…
    Mäkin vaihdan talvirenkaat itse, mutta ei se musta mitään mekaanikkoa vielä tee.
    Kaveri lyö 200 metriä ja kuulemma vauhtia on paljon. Vaikka siihen laittaisi narun ja 13 asteisen se lentäisi pidemmälle kuin tuo 200 metriä. Korkealla varmasti, mutta pitkälle.
    Lähes varmuudella voin sanoa, että kaverisi tulee driverillä jyrkästi alaspäin, mutta kun vahtia on niin saa lähtökulman kohtuulliseksi. Alakierrettä on kuitenkin niin sikana, että nousee nopeasti ja tippuu alas kuin kivi. Se, että ollaan naapuriväylillä kertoo myös tästä. Eli alaspäin ja ulkoa sisään, lujaa ja paljon.
    Voi olla että jollain kepillä saa jotain muutosta, mutta eipä paljoa.
    Kannattaa siis tiiata eteen, korkealle ja tulla sisältä ulos ja osua palloon ylöspäin tulevalla lavalla. Spinni vähänee ja pallo lentää pidemmälle. Jäykemmällä varrella lähtökulma laskenee, mutta lapa ja pallo vaikuttavat lentoon huomattavasti.
    Ps. Usko mua ja unohda noi amatöörikommentit. Nyt joku vetää herneet nenään, mutta sinne ne kuuluukin:)

    Pitäisi nähdä tuon lyönnin trajektori, jotta voisi sanoa jotakin täsmällisempää. Onko kyseessä kenties matalana lähtevä ja sitten jyrkähkösti nouseva vaiko suurella lähtökulmalla lähtevä enemmän heiton kaarta muistuttava lentorata? Tuohon suureen alakierteen määrään en hetkeäkään usko, ei se palloa taivaisiin nosta, ei sitten millään.

    Valitessani nykyisen draiverini kokeilin samaa nuppia kahdella muuten samanlaisella varrella, ainoa ero oli kick-point. Alempana olevalla kick-pointilla pallo lähti selvästi korkeammalle ja myös pysyi paremmin linjassa, sillä korkeammalla taasen tahtoi pallo kiertää ulospäin.

    Mitä korkeamman lentokaaren pallooni haluan, sitä korkeammalle tiiaan ja sitä enemmän lyön alhaalta ylöspäin. Alakierteen määrään tuo vaikuttaa toki merkittävästi, mutta noita kuupalloja korkeammalle on aivan turha yrittää millään alaspäin palloon tulevalla riuhtaisulla.

    Just joo.
    Kaikki pelaajat luulevat tietävänsä mitä tekee.. Mä lyön ylöspäin jne. Lähes aina ollaan väärässä.
    Nämä asiat eivät ole minun itseni keksimiä vaan opettelemiani ja minulle opetettuja. Olen siis kuunnellut viisaampia ja kokeneempia. Kaksi heistä mm. fittaa ET-pelaajia, siis työkseen. Tämä vain siis, että uskoisit näillä jutuilla olevan pohjaa.
    Olen itse fitannut aloittelijasta ammattilaispelaajiin (myös pituuslyöjiä) käyttäen Flight Scopea sekä TrackMania. Joten olen asiat kokenut myös käytännössä ja huomannut miten pihalla sitä on joskus ollutkaan. Kaikki on aluksi ja jotkut on aina.
    Kukin onneksi saa päättää mitä ja ketä uskoo.
    Alkuperäiseen viestiin ja vielä alakierteen määrään. Se alakierre on juuri se mikä nostaa palloa ylöspäin/ pitää sitä ylhäällä. Eli jos se kaveri oikeasti lyö lujaa, mutta 200m on haamuraja niin se lyö siihen alaspäin leikaten. Joskus lähtenee ihan ok kaari vasemalle, mutta kun sinne ei sitä halua niin pidetään lapa auki. Törkee spinni ja varmaan kohtuu lähtökulma. Kaverit sanoo, että HYVÄ.. eiku OHO. Jossain tuolla oikealla..
    Tämän enempään en jaksa tuhlata aikaa väittelyyn.
    Moido, nähdään taas 2011:)

    Kuntogolfari kirjoitti: (5.9.2010 20:01:59)
    Monta vuotta sitten pelasin seuramme juniorin kanssa. Hänellä oli juuri sama vika. Pallot ampaisivat korkeuksiin, tuli 300 metrin lyöntejä eli 100 metriä ylös, 100 metriä eteenpäin ja 100 metriä alas. …, mutta mikään ei auttanut. Kierroksen lopulla katselin kaverin painonsiirron toimintaa. Ja toden totta, kun kaveri alkoi tehdä svingissä kunnollisen painonsiirron, pallo ampaisi alempaa rataa ja poika veti oivallisen 200-metrisen spoonilla johti greeniä. Taivaalle tykityksen pulma ratkesi kertaheitolla. Tästä tapauksesta en osaa sanoa mitään näkemättä.

    Kyntteliä vedellyt, ei oo tilaa svingata. Taisi junnu yrittää lyyä sitä palloa. Oivallinen 200-metrinen spoonilla… Ei kyllä johda mihinkään driverilla.

    Painonsiirtoa en lähtis tekemään kunnolla svingatessa ollenkaan. Se vaan syntyy, jos tekee oikeita asioita oikein.

    anssijokunen kirjoitti: (4.9.2010 10:20:55)
    Möin kaverille viime kesänä Ping G10 Draw draiverin regu varrella. Nyt pelattiin ekan kerran yhdessä. Kaveri on ollut aika tyytyväinen mailaan, mutta lyö sillä hemmetin korkeita kaaria. Tosin sektoritkin on välillä hakusessa.

    Eilen katselin kun kaveri tykitti sillä Pingillä – lyö mun mielestä hemmetin lujaa, en nyt yhtäkkiä muista montaa yhtä lujaa lyövää nähneeni. Pallot kuitenkin nousee taivaisiin – silti mittaa melkein aina 200 metriä, tosin usein myös naapuriväylälle. Lyöntitekniikkakin on varmaan hiukka hakusessa, kun ei ole paljoakaan pelannut.

    Olikos niin että liian löysä varsi ampuu pallon taivaisiin…???

    Jos näyttääkin siltä, että kaveri lyö hemmetin kovaa, olen sitä mieltä, että golflyönnistä ei ymmärretä perusteita.

    MakeM kirjoitti: (5.9.2010 9:10:20)

    Jos kaaret ovat järkyttävän korkeita on aivan varmaa että swingi ei ole kuosissa, on se varsi mikä tahansa! Toisaalta, jos kaveri lyö ’hemmetin lujaa’ ja vielä nopealla temmolla niin eihän se regu voi olla millään optimaalinen varsi, right?

    Joo juuri näin ja regu varsi jossa huono kiertojäykkyys ja osuma lavan yläosaan. Lääkkeet Arsulta.

    Mulla on strong varsi H2:ssa ja viivasuoria 220 m..joskus ei nouse juuri ollenkaan jos väylä alempana silti 220 m.

    SMG

    Tämän ketjun viestejä lukiessa, tulee kyllä mieleen, että suurimmalle osalle kirjoittajista varren ominaisuudet, etenkin taipumaprofiili(kick-point), on täysin tuntematon asia. Etenkin Arsun kommenttien jälkeen on hyvin vaikea uskoa, että hän olisi fitannut yhtään mailaan, tai jos on niin lopputulos ei varmasti ole ollut kovin toimiva.

    Itse lyön melko kovaa ja kaikilla mailoilla todella korkealle. En väitä, että lyöntini olisi paras mahdollinen, mutta minulla ainakin on kokemusta juuri ketjun aloittajan kuvaamasta tilanteesta. Varren vaikutus tuohon draivin korkeuteen on todella merkittävä. Löysän ja alhaisen kick-pointin varren sekä jäykän ja korkean kick-pointin varren ero draivin korkeudessa on kuin yö ja päivä. Pelkkä väärällä tekniikalla aiheutettu alakierre ei sellaista eroa tee.

    Itse ostin tyhmyyksissäni alkukesästä 9.5 asteisen Cobran draiverin Aldilan DVS-HL(high launch, eli kick-point alhaalla) varrella, jolla pallot nousi taivaisiin ja putosi hieman 200m jälkeen ottaen alle 5 metrin rullit. Maila meni nopeasti vaihtoon. Nyt käytössä on 9.5 asteinen Titu Aldilan VS Proto -varrella sekä 9.5 asteinen TaylorMade tm:n omalla m.a.s.2 low trajectory -varrella, joissa molemmissa kick-point korkealla. Lyöntien kaaret ovat täysin erilaiset kuin Cobralla. Pallo lähtee matalalla menevällä kaarella ja ottaa pitkät rullit. Omat pisimmät draivini (tyynellä) ovat lähes 300 metrisiä, esim. toissa viikonloppuna pisin draivi -kisassa etäisyysmittarilla mitattuna 270 m.

    Varren merkitys lentokaaren korkeuteen on siis huomattavasti suurempi kuin esim. mailan pohjassa lukeva asteluku. Uskoisin, että löysällä low kick-point -varrella dynaaminen lofti voi helposti olla vaikka tuplat mailan staattiseen loftiin verrattuna. Millainen oman draivisi lentokaari olisi 20 asteisella loftilla? PRO:nkin on aika paljon helpompi opettaa jos maila on edes suurinpiirtein svingiin ja sen nopeuteen sopiva.

    SMG kirjoitti: (23.9.2010 13:23:25)
    Itse ostin tyhmyyksissäni alkukesästä 9.5 asteisen Cobran draiverin Aldilan DVS-HL(high launch, eli kick-point alhaalla) varrella, jolla pallot nousi taivaisiin ja putosi hieman 200m jälkeen ottaen alle 5 metrin rullit. Maila meni nopeasti vaihtoon. Nyt käytössä on 9.5 asteinen Titu Aldilan VS Proto -varrella sekä 9.5 asteinen TaylorMade tm:n omalla m.a.s.2 low trajectory -varrella, joissa molemmissa kick-point korkealla. Lyöntien kaaret ovat täysin erilaiset kuin Cobralla.

    Mutta paljonko noissa nupeissa on loftia?

    Olen mittonut aika ison läjän 10,5-asteiseksi leimattuja Cobria, tyypillisesti niitten mitattu loft on ollut 12-13 asteen välillä, mutta isompiakin on eteen tullut.
    Ennätys taitaa olla yhä 14,2 astetta.

    SMG kirjoitti: (23.9.2010 13:23:25)
    Tämän ketjun viestejä lukiessa, tulee kyllä mieleen, että suurimmalle osalle kirjoittajista varren ominaisuudet, etenkin taipumaprofiili(kick-point), on täysin tuntematon asia. Etenkin Arsun kommenttien jälkeen on hyvin vaikea uskoa, että hän olisi fitannut yhtään mailaan, tai jos on niin lopputulos ei varmasti ole ollut kovin toimiva.

    Itse lyön melko kovaa ja kaikilla mailoilla todella korkealle. En väitä, että lyöntini olisi paras mahdollinen, mutta minulla ainakin on kokemusta juuri ketjun aloittajan kuvaamasta tilanteesta. Varren vaikutus tuohon draivin korkeuteen on todella merkittävä. Löysän ja alhaisen kick-pointin varren sekä jäykän ja korkean kick-pointin varren ero draivin korkeudessa on kuin yö ja päivä. Pelkkä väärällä tekniikalla aiheutettu alakierre ei sellaista eroa tee.

    Itse ostin tyhmyyksissäni alkukesästä 9.5 asteisen Cobran draiverin Aldilan DVS-HL(high launch, eli kick-point alhaalla) varrella, jolla pallot nousi taivaisiin ja putosi hieman 200m jälkeen ottaen alle 5 metrin rullit. Maila meni nopeasti vaihtoon. Nyt käytössä on 9.5 asteinen Titu Aldilan VS Proto -varrella sekä 9.5 asteinen TaylorMade tm:n omalla m.a.s.2 low trajectory -varrella, joissa molemmissa kick-point korkealla. Lyöntien kaaret ovat täysin erilaiset kuin Cobralla. Pallo lähtee matalalla menevällä kaarella ja ottaa pitkät rullit. Omat pisimmät draivini (tyynellä) ovat lähes 300 metrisiä, esim. toissa viikonloppuna pisin draivi -kisassa etäisyysmittarilla mitattuna 270 m.

    Varren merkitys lentokaaren korkeuteen on siis huomattavasti suurempi kuin esim. mailan pohjassa lukeva asteluku. Uskoisin, että löysällä low kick-point -varrella dynaaminen lofti voi helposti olla vaikka tuplat mailan staattiseen loftiin verrattuna. Millainen oman draivisi lentokaari olisi 20 asteisella loftilla? PRO:nkin on aika paljon helpompi opettaa jos maila on edes suurinpiirtein svingiin ja sen nopeuteen sopiva.

    Vaikka vuosi ei ole vaihtunut vielä:)
    Ensinnäkin se ei ole uskon asia:)
    Olen onnellinen, että olet mailaa vaihtamalla saanut 100 metriä lisää pituutta. Kannattaa ottaa yhteyttä Ennätystehtaaseen.
    Kyllä minä olen sitä mieltä, että varsi vaikuttaa, kuten lavassa kulma, massa ja sen sijoittelu, swingipaino ja grippi jne.
    Tässä viestiketjussa ihmeteltiin kaverin epätarkkuutta ja liian kokeita kaaria. Siihen vastaukseni on mielestäni oikea? Kyllä mainitsin varrenvaihdostakin olevan jonkin asteinen hyöty, mutta mailan käyttöohjekin on hyvä osata. Harmi, että niitä ei jaeta myytäessä:)
    Ai niin, säkin lyöt palloa alaspäin, mutta et niin leikaten. Jos löisit ylös niin se pallo lentäisi takuulla pidemmälle kuin tuo 200 metriä.
    Harringtonin mailassa lukee tällä hetkellä 9,5 ja se on väännetty 13 asteiseksi. Dynaaminen loft on 7,5. Nopeutta 118 mph. Sekin lyö siis alaspäin. Noilla nopeuksilla ei niin väliä, koska menee tarpeeksi pitkälle.
    Tää loppu hölinä ei liity mihinkään, mutta joitakin voi asia kiinnostaa. Muakin vaikka en tiedä näistä asioista yhtään mitään.

    tmv kirjoitti: (4.9.2010 21:15:39)
    Voi jösses näitä juttuja… draivin mitta ’lähes aina 200m’ ja joku edes kehtaa ehdottaa jäykempää vartta? Oisko pron tunti mitään? Toki varsi vaikuttaa (paljon) lyöntiin, mutta jos raipalla mitat on 200m niin joku muu on pielessä kuin pelkästään korkealle lyönti kickpointin aiheuttamana tms. Ensin lyönti kuntoon ja sitten ihmettelemään varsia ja kulmia.

    Ja juu. En mäkään tätä peliä osaa pelata.

    Varsi ei vaikuta pätkän – paskankaan vertaa lyöntiin, mutta pallon käytökseen sillä saattaa olla vaikutusta.

    Mun arvaus, kun kerran kovaa näytetään lyövän, että sitä ihan oikeesti lyyään. Käsillä ja ulkoa sisään. Sattuman kaupalla sitten on lapa sen verran kiinni, että leikkaava liike osuu pallon suoraan lähettävällä tavalla ja saadaan omalle väylälle se huikea 200-metrinen ÄLYTÖN drive. ;D

    Arsu kirjoitti: (23.9.2010 18:54:43)
    Harringtonin mailassa lukee tällä hetkellä 9,5 ja se on väännetty 13 asteiseksi. Dynaaminen loft on 7,5. Nopeutta 118 mph. Sekin lyö siis alaspäin. Noilla nopeuksilla ei niin väliä, koska menee tarpeeksi pitkälle.

    Ei ehkä lyö ollenkaan alaspäin vaan vaakaan ja kädet tekee ihan jotain muuta kuin lyö sitä palloa ihan helketin kovaa.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 35)
Vastaa aiheeseen: Liian löysä varsi???

Etusivu Foorumit Välineet Liian löysä varsi???