26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Kielletyt jutut 2016 —->>

Etusivu Foorumit Välineet Kielletyt jutut 2016 —->>

Esillä 23 viestiä, 26 - 48 (kaikkiaan 48)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #300570 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    petsari kirjoitti: (30.10.2015 12:20:55)
    Onko pakko merkata pallonsa toisen pelaajan vaatimuksesta..siis olettaen että pallo on aivan eri suunnalla, eikä siihen millä järkevällä tavalla ole mhdollista osua.

    On, 22-2 ja 3-4.

    Sähän just kirjoitit tästä tuolla sääntöosiossa?

    petsari kirjoitti: (30.10.2015 12:20:55)
    Olen myös käyttänyt merkkinä pitkää tii-tikkua(ja havainnut sivusilmällä että se on aiheuttanut vielä suurempaa ärtymystä kuin konsanaan pelkkä pallon jättäminen merkkaamatta greenille).

    Ihmekö tuo, kun rikot golfin sääntöjä (huomautusta säännössä 20-1). Mä lahjoittaisin sulle kolikon ja pyytäisin käyttämään mielummin sitä. Jos kieltäytyisit, niin seuraisi sama sääntö 3-4 (tiukasti tulkiten).

    #300571 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Tasamaan tuuppari kirjoitti: (30.10.2015 13:04:03)

    petsari kirjoitti: (30.10.2015 12:20:55)
    Onko pakko merkata pallonsa toisen pelaajan vaatimuksesta..siis olettaen että pallo on aivan eri suunnalla, eikä siihen millä järkevällä tavalla ole mhdollista osua.

    On, 22-2 ja 3-4.

    Lyöntivuorossa olevaa pelajaa häiritsevä pallo on säännön 22-2 ja D22/1 perusteella nostettava. Pallon ei tarvitse olla paikassa, jossa pelaajan pallo voi siihen osua, vaan esim. näkökentässä oleva pallo voi olla häiritsevä.

    Tasamaan tuuppari kirjoitti: (30.10.2015 13:04:03)

    petsari kirjoitti: (30.10.2015 12:20:55)
    Olen myös käyttänyt merkkinä pitkää tii-tikkua(ja havainnut sivusilmällä että se on aiheuttanut vielä suurempaa ärtymystä kuin konsanaan pelkkä pallon jättäminen merkkaamatta greenille).

    Ihmekö tuo, kun rikot golfin sääntöjä (huomautusta säännössä 20-1). Mä lahjoittaisin sulle kolikon ja pyytäisin käyttämään mielummin sitä. Jos kieltäytyisit, niin seuraisi sama sääntö 3-4 (tiukasti tulkiten).

    Kyllä tiitikun käyttäminen pallon paikan merkitsemiseen on täysin sallittua, joskaan ei suotavaa (kts. D20-1/16). Itse asiassa aika kekseliäs (joskaan ei usein käytettynä suotava) tapa merkata tuo paikka merkkausnastan puuttuessa on pistää pieni reikä maahan pallon taakse tiitikulla. Reikä on niin pieni, ettei se vaikuta pallon kulkuun eikä myöskään riko viheriön pintaa tarpeettomasti.

    #300572 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (30.10.2015 13:26:04)
    Kyllä tiitikun käyttäminen pallon paikan merkitsemiseen on täysin sallittua, joskaan ei suotavaa (kts. D20-1/16).

    Tarkoitinkin tilannetta, että pelaaja käyttää merkitsemiseen tiitikkua, toinen pelaaja antaa hänelle kolikon ja sanoo:’käyttäisitkö tätä mielummin’. Jos nyt ensimmäinen pelaaja edelleen itsepäisesti käyttää tiitkkua, niin mun mielestä se on DQ-rangaistavaa.

    Olisi mahdollisuus käyttää huomautuksen mukaista merkkausvälinettä ja silti sitä ei käytetä. Mun mielestä siinä puututaan toisen oikeuksiin.

    (mua itteä ei haittaa vaikka merkkais lapiolla tai koko bägillä, mutta näin periaatteesta)

    #300573 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Tasamaan tuuppari kirjoitti: (30.10.2015 13:31:30)

    KL kirjoitti: (30.10.2015 13:26:04)
    Kyllä tiitikun käyttäminen pallon paikan merkitsemiseen on täysin sallittua, joskaan ei suotavaa (kts. D20-1/16).

    Tarkoitinkin tilannetta, että pelaaja käyttää merkitsemiseen tiitikkua, toinen pelaaja antaa hänelle kolikon ja sanoo:’käyttäisitkö tätä mielummin’. Jos nyt ensimmäinen pelaaja edelleen itsepäisesti käyttää tiitkkua, niin mun mielestä se on DQ-rangaistavaa.

    Olisi mahdollisuus käyttää huomautuksen mukaista merkkausvälinettä ja silti sitä ei käytetä. Mun mielestä siinä puututaan toisen oikeuksiin.

    (mua itteä ei haittaa vaikka merkkais lapiolla tai koko bägillä, mutta näin periaatteesta)

    Siis hetkinen. Pelaaja merkitsee pallonsa paikan sääntöjen sallimalla välineellä ja sinä haluaisit diskata hänet, jos hän ei suostu käyttämään sinun tarjoamaasi toisenlaista sääntöjen sallimaa merkkausvälinettä?

    Ei sentään. Jos se tiitikku niin hirveästi sinua häiritsee, niin pyydä sitä toista pelaajaa puttaamaan ensin. Jos hän ei suostu, niin nielet ylpeytesi ja puttaat ensin ja unohdat koko tiitikun.

    #300574 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ShoulderTurn kirjoitti: (30.10.2015 12:53:52)

    petsari kirjoitti: (30.10.2015 12:20:55)
    … Vai uskooko B)itse luomaansa näkemykseen siitä kuinka pallo siirretään puttaamalla reikään. Tämä linja on harvoin suora..

    Hiukan putosin kärryiltä tämän kommentin suhteen: ei kai kukaan nyt sitä pallossa mahdollisesti olevaa suuntausviivaa aseta reikää kohti osoittamaan (paitsi jos linja tosiaan on suora), vaan nimenomaan siihen lyötävään linjaan nähden?

    Siinä vaiheessa kun sitä pallossa olevaa viivaa sihtailee ei ainkaan itselle synny oikeaa näkemystä siitä kuinka pallo mahdollisesti kaartaa reikää kohden. Kokonaisuuden arvioimiseen tarvitaan sekä suunnan että voimakkuuden arviointi, samanaikaisesti.

    Olen putannut elämäni aikana vajaat miljoona kertaa. Suoritusten pohjalta mielikuva kaartuvuudesta, vauhdista jne. syntyy juuri siinä tilanteessa kun astun pallon viereen. Vasta stanssatessa teen arvion sopivasta suunnasta ja vauhdista (ymmärsiköhän kukaan?). Siihen ’maagiseen hetkeen’ kun pallo laitetaan liikkeelle en kaipaa ylimäärisiä ’huomiovarkaita’ kuten pallossa oleva tähtäysviiva jne.

    Tottakai greeniä pitää katsella kauempaa (jopa ns. puttilinjan molemmilta suunnilta) ja arvioida sen kallistusta jne. Greenin arviointi ja katselu on kuitenkin eri asia kuin se mitä tehdään/tapahtuu siinä vaiheessa kun otetaan stanssi ja ryhdytään laittamaan palloa liikkeelle.

    Tottahan tähän liittyy paljon muutakin ja tehkööt jokainen asiat omalla tavallaan.

    Minua vain hämmentää se että monilta pelaajilta kuluu aikaa kaikenlaisiin turhiin maneereihin, sihtaamiseen ja merkkailuihin. Siksi toivoisin että ihmiset miettisivät tekemisään, miksi tekee sitä ja tätä. Eikä tämä (ylimääräinen) puttaushärdelli ole edes ainoa turha ajansyöppö golfkierroksilla.

    Mutta voin olla väärässäkin ja puttaamisen yhteydessä pitää kaikkien käyttää aikaa reilusti..sitähän riittää kellossa loputtomiin asti..

    #300575 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tasamaan tuuppari kirjoitti: (30.10.2015 13:04:03)

    petsari kirjoitti: (30.10.2015 12:20:55)
    Onko pakko merkata pallonsa toisen pelaajan vaatimuksesta..siis olettaen että pallo on aivan eri suunnalla, eikä siihen millä järkevällä tavalla ole mhdollista osua.

    On, 22-2 ja 3-4.

    Sähän just kirjoitit tästä tuolla sääntöosiossa?

    Kiitos tiedosta..

    #300576 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    petsari kirjoitti: (30.10.2015 14:24:41)

    ShoulderTurn kirjoitti: (30.10.2015 12:53:52)

    petsari kirjoitti: (30.10.2015 12:20:55)
    … Vai uskooko B)itse luomaansa näkemykseen siitä kuinka pallo siirretään puttaamalla reikään. Tämä linja on harvoin suora..

    Hiukan putosin kärryiltä tämän kommentin suhteen: ei kai kukaan nyt sitä pallossa mahdollisesti olevaa suuntausviivaa aseta reikää kohti osoittamaan (paitsi jos linja tosiaan on suora), vaan nimenomaan siihen lyötävään linjaan nähden?

    Siinä vaiheessa kun sitä pallossa olevaa viivaa sihtailee ei ainkaan itselle synny oikeaa näkemystä siitä kuinka pallo mahdollisesti kaartaa reikää kohden. Kokonaisuuden arvioimiseen tarvitaan sekä suunnan että voimakkuuden arviointi, samanaikaisesti.

    Olen putannut elämäni aikana vajaat miljoona kertaa. Suoritusten pohjalta mielikuva kaartuvuudesta, vauhdista jne. syntyy juuri siinä tilanteessa kun astun pallon viereen. Vasta stanssatessa teen arvion sopivasta suunnasta ja vauhdista (ymmärsiköhän kukaan?). Siihen ’maagiseen hetkeen’ kun pallo laitetaan liikkeelle en kaipaa ylimäärisiä ’huomiovarkaita’ kuten pallossa oleva tähtäysviiva jne.

    Tottakai greeniä pitää katsella kauempaa (jopa ns. puttilinjan molemmilta suunnilta) ja arvioida sen kallistusta jne. Greenin arviointi ja katselu on kuitenkin eri asia kuin se mitä tehdään/tapahtuu siinä vaiheessa kun otetaan stanssi ja ryhdytään laittamaan palloa liikkeelle.

    Tottahan tähän liittyy paljon muutakin ja tehkööt jokainen asiat omalla tavallaan.

    Minua vain hämmentää se että monilta pelaajilta kuluu aikaa kaikenlaisiin turhiin maneereihin, sihtaamiseen ja merkkailuihin. Siksi toivoisin että ihmiset miettisivät tekemisään, miksi tekee sitä ja tätä. Eikä tämä (ylimääräinen) puttaushärdelli ole edes ainoa turha ajansyöppö golfkierroksilla.

    Mutta voin olla väärässäkin ja puttaamisen yhteydessä pitää kaikkien käyttää aikaa reilusti..sitähän riittää kellossa loputtomiin asti..

    Toiset tekevät kuvailemallasi tavalla puttaamalla fiilispohjalta, mutta aika moni (hyvä) puttaaja valitsee jonkin kiintopisteen, jonka suuntaan hän haluaa pallonsa lähtevän. Vaikken itse tuota suuntausviivaa käytäkään, niin voisin kuvitella sen auttavan nimenomaan pitkissä puteissa, kuten joku jo totesikin.

    Ongelmaksi tuon tähtäysviivan käyttäminen muodostuu silloin, kun sitä palloa ei kuitenkaan saada lähtemään haluttuun suuntaan ja aikaa palaa turhaan viivan asetteluun. Toisaalta aikaa saadaan (turhaan) palamaan muuhunkin touhuiluun, joten lopputulos on se ainoa tärkeä ja ratkaiseva asia. Jos pelaaja saa pallonsa liikkeelle alle 40 sekunnissa siitä, kun on hänen vuoronsa lyödä, niin se riittää minulle. Alta metriset putit tosin pitää saada lyötyä tuotakin paljon nopeammin, ja ihan ilman viivaa…

    #300577 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kalle Päätalo joskus käytti ilmaisua: kato pitkin viivaasi. Ilmeisen kuvaava termi nyttemmin myös golfissa.

    #300578 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (30.10.2015 14:08:46)

    Tasamaan tuuppari kirjoitti: (30.10.2015 13:31:30)

    KL kirjoitti: (30.10.2015 13:26:04)
    Kyllä tiitikun käyttäminen pallon paikan merkitsemiseen on täysin sallittua, joskaan ei suotavaa (kts. D20-1/16).

    Tarkoitinkin tilannetta, että pelaaja käyttää merkitsemiseen tiitikkua, toinen pelaaja antaa hänelle kolikon ja sanoo:’käyttäisitkö tätä mielummin’. Jos nyt ensimmäinen pelaaja edelleen itsepäisesti käyttää tiitkkua, niin mun mielestä se on DQ-rangaistavaa.

    Olisi mahdollisuus käyttää huomautuksen mukaista merkkausvälinettä ja silti sitä ei käytetä. Mun mielestä siinä puututaan toisen oikeuksiin.

    (mua itteä ei haittaa vaikka merkkais lapiolla tai koko bägillä, mutta näin periaatteesta)

    Siis hetkinen. Pelaaja merkitsee pallonsa paikan sääntöjen sallimalla välineellä ja sinä haluaisit diskata hänet, jos hän ei suostu käyttämään sinun tarjoamaasi toisenlaista sääntöjen sallimaa merkkausvälinettä?

    Ei sentään. Jos se tiitikku niin hirveästi sinua häiritsee, niin pyydä sitä toista pelaajaa puttaamaan ensin. Jos hän ei suostu, niin nielet ylpeytesi ja puttaat ensin ja unohdat koko tiitikun.

    Kyllä vain, niin ajattelin.

    DQ 3-4 (tarpeeton vittuilu)

    Säännön 20-1 huomautus sanoo minkälaista merkkaustapaa tulisi käyttää
    mahdollisuuksien mukaan. Vaikka sääntö ja dekkari ei rankaisekaan suoraan tiitikun käytöstä, niin se ei poista sitä faktaa että tulisi käyttää mielummin kolikkoa tms. Jos on mahdollisuus siihen ja niin ei toimi (kiusallaan), niin mun mielestä siinä puututaan toisen pelaajan oikeuksiin.

    Ja niin ku sanoin, mua ei kiusaa vaikka millä merkkaisi.
    (perjantain kunniaksi, ihan sama millä vitulla merkkaa)

    #300579 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tasamaan tuuppari kirjoitti: (30.10.2015 16:51:13)
    DQ 3-4 (tarpeeton vittuilu)

    Säännön 20-1 huomautus sanoo minkälaista merkkaustapaa tulisi käyttää
    mahdollisuuksien mukaan. Vaikka sääntö ja dekkari ei rankaisekaan suoraan tiitikun käytöstä, niin se ei poista sitä faktaa että tulisi käyttää mielummin kolikkoa tms. Jos on mahdollisuus siihen ja niin ei toimi (kiusallaan), niin mun mielestä siinä puututaan toisen pelaajan oikeuksiin.

    Tilanne voidaan myös kääntää toisin päin. Jos pelaaja merkitsee pallonsa paikan sääntöjen sallimalla tavalla, niin yritys vaihdattaa tuo merkki johonkin toiseen voidaan yhtä lailla katsoa toisen oikeuksiin puuttumiseksi.

    Eiköhän tuommoisesta tilanteesta kuitenkin selvitä ihan puhumalla eikä äärimmäisyyksiin tarvitse mennä.

    #300580 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Minulla on kuppi, jonka avulla saan kätevästi piirrettyä kaikkiin uusiin palloihini puolikaaren. Aikaa kuluu muutama sekunti per pallo. Pidän tuota merkkaustapaa ylivoimaisena kaikkiin muihin tapoihin verrattuna. Pystyn tunnistamaan puolikaaren avulla palloni kentällä nopeasti varmaan liki yhdeksässä tapauksessa kymmenestä tarvitsematta turvautua merkkaamiseen ja pallon nostoon tunnistamista varten. Viiva siis nopeuttaa suuresti peliä.

    Ai niin, en minä ole sitä koskaan käyttänyt putin suuntaamiseen. Se on aivan liian hankalaa nysväämistä.

    tepi62 kirjoitti: (31.10.2015 19:51:18)

    Kyllä, kolkuttaa, ja mitä sitten? Kannattaako mun tehdä asialle jotain?
    Varmasti olet sinäkin tajunnut että teen sen viivan siihen palloon, jota sitten asettelen greenillä kun olen. So what? Niin kauan kun en huomaa sen muiden peliä sotkevan, niin se saa olla. Vaihdan sen menetelmän johonkin toiseen heti kun sellaisen löydän. Voi olla jopa ensi kesänä, tai sitten ei.

    Ehdottomasti kannattaa täällä yleistää ja oletella kaikkien toimivan samoin kuin itsekin. Ihan samalla tavalla mä voin yleistää ja olettaa olevani nopeempi greenillä kuin muut golfarit, joten silloin sen ei pitäisi muita juurkaan haitata vaikka mul ois pallo täynnä viivoja? Tekeeks se must paremman vai huonomman, tuskin kumpaakaan.

    Enempi mua ahdistaa nuo olettamukset toisten tekemistä. Hiuka sama ku menis uteleen kaupungilla, et ’miks sä tolleen kävelet, kävele kato näin ni pääset eteenpäin’
    Mä voin hämmästellä muitten manöörejä mut emmä ala niit tääl availeen ja tuskaileen…ai nii paitti hidast pelaamist kyllä!

    Täsmennetään nyt sen verran, että tulkitsen tämän koko keskustelun sisällön tulevan siitä, että Oldfartilla on sattunut matkaan pelikumppani, joka selvästi hidastaa peliä tällä viivan kanssa vatuloinnillaan, ja tuskin kukaan siitä närkästyisi, jos se nopeuttaisi peliä. Jos sinulla peli nopeutuu, niin sehän on vaan hyvä. Kaikilla ei näin välttämättä ole.

    Oldfart kirjoitti: (28.10.2015 20:13:09)
    Eikös 2016 eteenpäin noi napa ja muutenkin pitkät putterit tuu kielletyksi ja tohon pitäis ehdottomasti lisätä tää PALLOIHIN PIIRRETTÄVÄ PUTTAUSVIIVA jota sit asetellaan ja tähdätään jotta pallo saatais kuppiin….jumalauta mikään ei oo niin ärsyttävää ku joku Einari säätää ja asettelee viivaa kohdilleen et sais pallon kuppiin ⛳⛳⛳

    Mun mielestä mikään ei jumalauta ole niin ärsyttävää kuin se, että jotkut vanhat pierut koittaa mulle kertoa mitä mun siellä golf kentällä pitäisi tehdä/jättää tekemättä.

    El ninó kirjoitti: (2.11.2015 9:07:32)

    Oldfart kirjoitti: (28.10.2015 20:13:09)
    Eikös 2016 eteenpäin noi napa ja muutenkin pitkät putterit tuu kielletyksi ja tohon pitäis ehdottomasti lisätä tää PALLOIHIN PIIRRETTÄVÄ PUTTAUSVIIVA jota sit asetellaan ja tähdätään jotta pallo saatais kuppiin….jumalauta mikään ei oo niin ärsyttävää ku joku Einari säätää ja asettelee viivaa kohdilleen et sais pallon kuppiin ⛳⛳⛳

    Mun mielestä mikään ei jumalauta ole niin ärsyttävää kuin se, että jotkut vanhat pierut koittaa mulle kertoa mitä mun siellä golf kentällä pitäisi tehdä/jättää tekemättä.

    Pakkohan sitä on sanoa kun kaikenlaista säätäjää pyörii jaloissa ja päivittele fecebookkejaan kentällä..uudet harrastajat eivät edes käsitä kuinkan paljon kaikenlaista turhaa krääsää viimeisten 20 vuoden aikana on pelaajille saatu kaupattua.Oikeastaan jo mailoista lähtien. Ei tavallinen harrastaja tarvitse samalla tavalla mailoja kuin huippuammattilaiset..dreiveri, spooni, r3,r5,r7, pw, sw ja putteri riittäisi mainiosti 95%:lle pelaajista..sitten kun saa tasurinsa reilusti singeliin voi miettiä olisiko hyötyä lisämailoista. Tuollaien perussetin jaksaisi suurin osa porukasta kantaa, eikä tarvitsisi retuuttaa raskasta kärryä perässään.

    Sitten kun laittaa mailoihin kunnon gripit ei tarvitse hanskojakaan muuta kuin ehkä joskus sateella, jos silloinkaan. TV:n myötä osa tavallisista kentänkiertäjistä ovat ryhtyneet sähräämään hanskojen kanssa, kuin tour-pelaajat. Niitä venytetään käteen ja pois, kun on nähty kuinka ammattilaiset riisuu hanskansa ja viikkaa sen takataskuun roikkumaan joka greenillä. Ja joka mailaan, jokaistä lyöntiä ennen ja jälkeen, vanutetaan mitä erikoisemman näköisiä mailahuppuja. Omaa kokemusta on sen verran etten ole ikinä käyttänyt ensimmäistkään huppua eikä ole mailojen varret kertaakaan katkeilleen tai erityisemmin kolhiintuneet..grippejä tietenkin uusitaan lähes vuosittain.

    Ja nyt kentille ovat löytäneet nämä palloviivan sihtaajat, kaikenlaisten laitteiden käyttäjät jotka mittaavat jokaista (duffattuakin) lyöntiä etukäteen. Sitten syötetään tuloksia laitteeseen, katsellaan siitä väyläkarttaa (sillä tululla kotikentälläkin?) päiviteään sometietoja, kuvataan ja lähetellään selfieitä jne.

    Eihän tässä sinällään mitään pahaa ole. Tottahan ihmiset saavat ostaa ja käyttää minkälaisia juttuja tahansa..,Kunhan vain ymmärrettäisiin ettei muut halua hidastella kentilla samalla tavalla. Osa vain lyö palloaan ja tekee kierroksensa helposti ja kiirehtimättä 3 – 4 tunnissa..Tai siis tekisi, jollei joutuisi joka käänteessä odottelemaan em. välineitään tuijottavia ja joka käänteessä säätäviä hidastelijoita.

    Nyt syksyllä toki pääsee etenemään helpommin ja ilmojen viilentyessä on ihan mukavakin kulkea kentällä reippaammin. Nautitaan näistä..ja nyt ehtii vielä kentälle..

    Itse käytän viivaa muutamalla kierroksella kesässä, jos putti on ’kadonnut’ hommahan on korvien välissä ja todellakin katselen taakseni ettei ryhmäni ole tiellä…. Itse asiaan: asetan pallon, totean suunnan, ainahan se viiva näyttää p#######n, mutta itse en korjaa enää viivan suuntaa vaan arvioin virheen ja kallistukset ja annan mennä. Tana, minua v###ttaa enemmän nää kännykkään puhujat.

    petsari kirjoitti: (2.11.2015 10:54:13)
    Pakkohan sitä on sanoa kun kaikenlaista säätäjää …

    Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun tuli toi sähkövalo… 🙂

    Aivan loistava vuodatus, piristi aamua. Vitsailithan sinä? Vitsailithan?

    petsari kirjoitti: (2.11.2015 10:54:13)
    Ja nyt kentille ovat löytäneet nämä palloviivan sihtaajat, kaikenlaisten laitteiden käyttäjät jotka mittaavat jokaista (duffattuakin) lyöntiä etukäteen.

    Kyllä nyt joka jätkä etukäteen mittaa, mut mittaapa duffatun lyönnin JÄLKEEN se 27-metrinen rauta-viitonen. Se, se vaatii pokkaa.

    Eli vedetäänpäs yhteen….

    Golf-kentällä ei saa ottaa harjoitusswigejä, ei saa linjata putteja/tsekkailla kallistuksia, ei saa merkkailla tuloksia..ainakaan mihinkään elektroniseen härveliin. Päämääränä on kipittää kierros kahteen ja puoleen tuntiin.

    Tämähän on leppoisa laji.

    Tykkään reipastempoisesta golfkierroksesta, minkä vuoksi usein pelaankin aamulla ennen ruuhkia. Aika usein tulee pelattua hitaampia kierroksia ja esimerkiksi viimeksi reissussa, kun satoi aika lailla, jolloin varusteiden ja pukeutumisen kanssa oli ylimäääräistä säätöä tai esimerksi Thaimaassa viikonloppuisin, jolloin edellisissä ryhmissä voi olla 5-6 pelaajaa.

    Näille tilanteille ei yleensä voi mitään ja paras tapa on sopeutua & sopeuttaa oma pelirytmi täyden kentän rytmiin. Ainakaan näissä tilanteissa ei kannata hermostua tai ryhtyä voivottelemaan, kuten valitettavan usein näkee … tai yrittämään nopeuttamaan pelaamista tavalla, joka ei auta yhtään, esimerkiksi lyömään palloa edellisten kintuille tai hoputtamaan toisia esim. puttilinjan suuntaamisessa tai muuten vaan valittamaan kentän hitaudesta.

    Eli turha urputtaminen pannaan vuonna 2016

    Lisätään kiellettävien asioiden listalle pallo-onget ja vyöstä roikkuvat pallo/mailapyyhkeet.

    Ei kai sillä niin väliä miten jokainen oman aikansa käyttää. Vaikka minusta 45 sekuntia oman pallon takana onkin tolkuttoman pitkä aika, sellaiseen säännöt kuitenkin antavat luvan. Joten ei kai siihen sen kummempaa sanomista kenelläkään ole haluaako joku sen ajan piirrellä viivoja palloonsa ja asetella niitä oikeihin asentoihin, mittailla etäisyyksiä esteisiin, -lippuihin, tutkia väyläkarttoja, tai vaikka mutustella 35 sekuntia banaania ja maalata varpaankynsiään, kunhan hoitaa pallonsa kymmenessä seuraavassa ilmaan.

    Itselle on tullut tavaksi käyttää viimeiset 30 sekuntiani odottamalla seuraavana vuorossa olevan pelaajan lyöntiä.

    KL

    -Hippo- kirjoitti: (5.1.2016 10:48:26)
    Itselle on tullut tavaksi käyttää viimeiset 30 sekuntiani odottamalla seuraavana vuorossa olevan pelaajan lyöntiä.

    Höpsis! Sinusta on tullut niin pitkälyöntinen, että käytät viimeiset 30 sekuntia sen odottamiseen, että pallosi pysähtyy!

    Joskus ennen saatoit käyttää nuo sekunnit pallon noutamiseen Pickalan terassilta 😀

    KL kirjoitti: (5.1.2016 14:01:32)

    -Hippo- kirjoitti: (5.1.2016 10:48:26)
    Itselle on tullut tavaksi käyttää viimeiset 30 sekuntiani odottamalla seuraavana vuorossa olevan pelaajan lyöntiä.

    Höpsis! Sinusta on tullut niin pitkälyöntinen, että käytät viimeiset 30 sekuntia sen odottamiseen, että pallosi pysähtyy!

    Joskus ennen saatoit käyttää nuo sekunnit pallon noutamiseen Pickalan terassilta 😀

    Katos, tuli vähän yllättävältä taholta. Odotin että Rauski näkee tässä tilaisuutensa koittaneen, vaikkapa kommentilla: Höpsis! Käytät viimeiset 30 sekuntia lyömällä kymmenen varapalloa. Rauski nimittäin väittää että on nähnyt kun minulla treenatessa on kolme palloa yht’aikaa ilmassa. Tämä tapahtui Seasonin kuplahallissa 🙂

    -Hippo- kirjoitti: (5.1.2016 10:48:26)
    Ei kai sillä niin väliä miten jokainen oman aikansa käyttää. Vaikka minusta 45 sekuntia oman pallon takana onkin tolkuttoman pitkä aika, sellaiseen säännöt kuitenkin antavat luvan. Joten ei kai siihen sen kummempaa sanomista kenelläkään ole haluaako joku sen ajan piirrellä viivoja palloonsa ja asetella niitä oikeihin asentoihin, mittailla etäisyyksiä esteisiin, -lippuihin, tutkia väyläkarttoja, tai vaikka mutustella 35 sekuntia banaania ja maalata varpaankynsiään, kunhan hoitaa pallonsa kymmenessä seuraavassa ilmaan.

    Itselle on tullut tavaksi käyttää viimeiset 30 sekuntiani odottamalla seuraavana vuorossa olevan pelaajan lyöntiä.

    Eihän siitä, ajan maksimaalisesta käyttämisestä, ole sinällään suurempaa haittaa jos ymmärretään päästää takaa tulevat, ripeämmät ryhmät ohitse. Olettaen että edessä on vapaata väylää.
    Nimittäin vapaata väylää tulee varmasti ryhmän eteen jos jokainen pelaaja käyttää aina kaiken sääntöjen salliman ajan lyöntirutiineihin yms..

Esillä 23 viestiä, 26 - 48 (kaikkiaan 48)
Vastaa aiheeseen: Kielletyt jutut 2016 —->>

Etusivu Foorumit Välineet Kielletyt jutut 2016 —->>