Aihe: Kenttien bongauksesta - Golfpiste.com

14.4.–21.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][12]
KilpailuaSuomalaista

Kenttien bongauksesta

Etusivu Foorumit Yleistä Kenttien bongauksesta

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • …Hyvinkin yksinkertainen kysymys: miten määrä lasketaan? Sanotaan nyt, että jos olen pelannut Kurkissa 18+9 niin lasketaanko kaksi kenttää bongatun vai vain yksi? Entäs jos 18+18? Hupaisa kysymys…mutta niin kovin tärkeä! =)

Itse käytän laskentatapaa jossa 9 rataa on kentän minimivaatimus. ts jos on 18 + 9 reikää pelattu jossain niin se on kaksi kenttää. kuten myös 18+18 on kaksi kenttää. jos 18 reikäisellä kentällä on 9 reikää pelattu niin lasken kentän pelatuksi.

Ai niin, 83 kenttää nyt listalla.

Ulkomaille kertoi ihan oikean periaatteen. Bogarit laskevat kyllä kentäksi myös 6-reikäisen kentän. Mulla on kasassa Suomessa 107 kenttää ja ulkomailla n. 70. Olen laskenut määrän, mutta en intohimoisesti bongaillut kenttiä.

Ulkomaille kirjoitti: (19.5.2008 12:31:02)
    Itse käytän laskentatapaa jossa 9 rataa on kentän minimivaatimus. ts jos on 18 + 9 reikää pelattu jossain niin se on kaksi kenttää. kuten myös 18+18 on kaksi kenttää. jos 18 reikäisellä kentällä on 9 reikää pelattu niin lasken kentän pelatuksi.

Tuo viimeinen kriteeri on kyllä jo ’petkuhuiputusta’. Sama kuin juoksisi 10 000m kisassa
    5 000m ja ilmoittaisi tulleensa maaliin…

Thanks, äijät. Nähtävästi olen sitten laskenut täysin oikein…

Kyy

Hiukka eriävä mielipide.Minusta golfkenttä käsittää 18 reikää ja siksi lasken 9 reikäiset kentät puolikkaiksi.Kun saan 2 puolikasta kasaan lasken ne yhdeksi täydeksi kentäksi.
    Mun kirjanpidossa esim Kurkin ja Nurmijärven 18+9 reikäisten kenttien yhteenlaskettu summa on 3 kenttää. 90 kenttää läjässä…

MP-33 kirjoitti: (19.5.2008 13:30:04)

Ulkomaille kirjoitti: (19.5.2008 12:31:02)

Tuo viimeinen kriteeri on kyllä jo ’petkuhuiputusta’. Sama kuin juoksisi 10 000m kisassa
    5 000m ja ilmoittaisi tulleensa maaliin…

No musta se on ihan hyvä toi 9 rataa. Miten on tuupparin kanssa joka nostaa pallon viisi kertaa taskuun ja jättää pahan par vitosen pelaamatta kun ei jaksa, mutta kuitenkin ’pelaa’ 18 reikää? Onko hän pelannut kentän?

No voi harmi, jos tuo 18+9 on kaksi kenttää. Itse olen laskenut sen vain yhdeksi ja 36-reikäisen kahdeksi. Toki laskentatapani on ollut sikäli epäjohdonmukainen, että 9-reikäinen kenttä yksinään on mennyt tilastoihin yhtenä kenttänä.
    No, pitääpä laskea uudestaan puuttuvat ’osaysit’. On taas 200:n rajapyykki lähempänä.

Suomen golfkenttäbongareilla on jonkinmoinen ’yhdistys’. Pääsyvaatimuksena on 300 bongattua kenttä, mutta noviisiksi pääsee 100 kentällä. Laitan tänne lähiaikoina lisää tietoa laskennasta (tai linkin) ja tuosta poppoosta, kunhan luvattua tietoa saan. Kai Kilappa voisi itsekin vastata tänne, mutta ei taida juuri lukea tätä. Lupasi kuitenkin tietoa, joten odotellaan ja bongataan lisää kenttiä, 9- ja 18-reikäisiä.

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #405034 kohteessaKenttien bongauksesta

Etusivu Foorumit Yleistä Kenttien bongauksesta