Aihe: Kenttämestarien taito sijoittaa reiät väärään paikkaan - Golfpiste.com

28.7.–4.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][9]
KilpailuaSuomalaista

Kenttämestarien taito sijoittaa reiät väärään paikkaan

Etusivu Foorumit Yleistä Kenttämestarien taito sijoittaa reiät väärään paikkaan

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 35)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Onkos kukaan huomannut samaa ilmiötä kuin mä, että noi kenttämestarit ja kentänhoitat on oikein mestareita sijoittelemaan noita reikiä muutaman sentin pieleen. Siis lähes joka kerta kun mä yritän putata palloa koloon niin se pallo menee siitä sentin-pari ohi joko oikealta tai vasemmalta. Jos ne reiät olisi sijoitettu pari-kolme senttiä alkuperäisestä paikasta oikealle tai vasemmalle niin mun puttien määrä olisi arviolta noin 4-7 puttia vähemmän/kierros. Joskus ne myös osaa sijoittaa sen reiän muutaman sentin liian kauaksi. On ne kyllä hemmetin taitavia kavereita! Kertokaa joku syytetty asianosainen miten te pystytte siihen, niin voisi tätä peliä oppia paljon paremmin pelaamaan.

Ehkä ne ei mieti, ne vaan pelaa peliään.

Pelaajatkin vois pelaa kentän niinku se on, eikä niinku sen pitäis olla. Lyhyenä tai ilman raffeja ja bunuja.

Rauski kirjoitti: (11.8.2011 22:41:35)
    Onkos kukaan huomannut samaa ilmiötä kuin mä, että noi kenttämestarit ja kentänhoitat on oikein mestareita sijoittelemaan noita reikiä muutaman sentin pieleen. Siis lähes joka kerta kun mä yritän putata palloa koloon niin se pallo menee siitä sentin-pari ohi joko oikealta tai vasemmalta. Jos ne reiät olisi sijoitettu pari-kolme senttiä alkuperäisestä paikasta oikealle tai vasemmalle niin mun puttien määrä olisi arviolta noin 4-7 puttia vähemmän/kierros. Joskus ne myös osaa sijoittaa sen reiän muutaman sentin liian kauaksi. On ne kyllä hemmetin taitavia kavereita! Kertokaa joku syytetty asianosainen miten te pystytte siihen, niin voisi tätä peliä oppia paljon paremmin pelaamaan.

No ei tuo nyt vielä mitään.
    Enemmän syytän kenttäarkkitehtejä.

Ne perkeleet kun osaavat sijoittaa griinitkin väärään paikkaan, välillä jopa kymmeniä metrejä. Pers’silmälläkö ne on ne griinien paikat katsoneet, vai millä?

Onkos kukaan huomannut samaa ilmiötä kuin mä, että noi kenttämestarit ja kentänhoitat on oikein mestareita sijoittelemaan noita reikiä muutaman sentin pieleen. Siis lähes joka kerta kun mä yritän putata palloa koloon niin se pallo menee siitä sentin-pari ohi joko oikealta tai vasemmalta. Jos ne reiät olisi sijoitettu pari-kolme senttiä alkuperäisestä paikasta oikealle tai vasemmalle niin mun puttien määrä olisi arviolta noin 4-7 puttia vähemmän/kierros. Joskus ne myös osaa sijoittaa sen reiän muutaman sentin liian kauaksi. On ne kyllä hemmetin taitavia kavereita! Kertokaa joku syytetty asianosainen miten te pystytte siihen, niin voisi tätä peliä oppia paljon paremmin pelaamaan.

Näytti Uudenmaan reikäpelisarjaa sarjan viimeisessä matsissa Talmaa vastaan ykkössingeliä pelanneen joku Hanrik. Hän saattaisi noin ensialkuun jeesata noissa ilmiöissä:)

yeux de serpent kirjoitti: (11.8.2011 23:17:32)
    No ei tuo nyt vielä mitään.
    Enemmän syytän kenttäarkkitehtejä.

Ne perkeleet kun osaavat sijoittaa griinitkin väärään paikkaan, välillä jopa kymmeniä metrejä. Pers’silmälläkö ne on ne griinien paikat katsoneet, vai millä?

Halvatun koijarit piirtelee kokonaisia kenttiä mihin sattuu. Tänäänkin tuhrautui kokonaista 22min edestakaisiin matkoihin, kun piti ajaa autolla kentälle ja takaisin.

Sori, tulee vähän off-off-topiccia, mutta olen huomannut, että reikiä porataan aivan omituisiin paikkoihin griineillä. Sellaisiinkin, jotka eivät ole kilpailu- ja pelikäsikirjan ohjeitten kaltaisia. Jonkin kerran olen antanut asiasta palautetta…

Lipulle kirjoitti: (11.8.2011 23:28:43)

Näytti Uudenmaan reikäpelisarjaa sarjan viimeisessä matsissa Talmaa vastaan ykkössingeliä pelanneen joku Hanrik. Hän saattaisi noin ensialkuun jeesata noissa ilmiöissä:)

No siinä nyt oli enemmän kyse siitä että vastustaja tiesi paremmin millä korkeudella väylät oli mailasta;), Tosin vastustajan peli oli uskomattoman hyvää, propsit siitä haukalle.

Joskus aikaisin aamulla kun oon pelannu niin oon huomannut että kenttämiesten jäljiltä lippu on ollu siellä missä pitääkin. Eli tanakasti pystyssä reijässä. Joskus taas pelaajien jälkeen päivemmällä asia ei ole välttämäti ollut näin.

Mika Hekkanen kirjoitti: (11.8.2011 23:38:56)
    Sori, tulee vähän off-off-topiccia, mutta olen huomannut, että reikiä porataan aivan omituisiin paikkoihin griineillä. Sellaisiinkin, jotka eivät ole kilpailu- ja pelikäsikirjan ohjeitten kaltaisia. Jonkin kerran olen antanut asiasta palautetta…

’Lippua ei saa sijoittaa kolmea metriä lähemmäksi viheriön hyvin kaltevaa osaa tai vanhaa reiän kohtaa. Jos reikä joudutaan viheriön pinnamuodon vuoksi laittamaan kaltevaan osaan, on kuppi asetettava pystysuoraan eikä rinteen suuntaisesti. Pelattaessa palloa reiän yläpuolelta on se kyettävä pysäyttämään lähelle reikää.’

Olishan se ihan hyvä, jos edes alapuolelta pelattaessa pystyisi pysäyttämään lähelle reikää. Eräällä nimeltämainitsemattomalla kentällä kohtasin sellasen neronleimauksen reiän sijoittamisessa, että alapuolelta n. kolmen metrin päästä lyöty putti valui aina takaisin jaloille. Oli ihan hyvä kierros menossa, mutta siihen kohtaan tuli sitten jotain tyyliin 6 puttia. Eikä mennyt yhtään edes hermot 😀

Kertokaa joku syytetty asianosainen miten te pystytte siihen, niin voisi tätä peliä oppia paljon paremmin pelaamaan.

Vika ei ole meissä vaan siinä, että puttaat liian pitkiä putteja. Yksikään liian pitkä ei ole koskaan mennyt reikään (Norjalaisen tutkimuksen mukaan liian lyhyet saattavat joskus upota).

Minusta reijät sijoitetaan pääsääntöisesti ihan hyvästi, mutta yöxdeucemetrix:in (liian vaikea nimierkki opetella muistamaan) kanssa osittain samoilla linjoilla. Suunnittelijan perkeleet ne syypäät on. Eihän niihin taitava pallonlyöjä voi milllään osua kun ovat rakennettu ihan minne sattuu.

Mitätön pikkuseikka tarinasta jäi paitsi, mutta onneksi on tämä uusi editointimahdollisuus.

Edit:

Henkka kirjoitti: (12.8.2011 18:09:05)
    Minusta reijät sijoitetaan pääsääntöisesti ihan hyvästi, mutta yöxdeucemetrix:in (liian vaikea nimierkki opetella muistamaan) kanssa osittain samoilla linjoilla. Suunnittelijan perkeleet ne syypäät on. Väyliä rakennetaan jos johonkin. Eihän niihin minun laiseni taitava pallonlyöjä voi milllään osua kun ovat rakennettu ihan minne sattuu.

… mutta yöxdeucemetrix:in (liian vaikea nimierkki opetella muistamaan) kanssa osittain samoilla linjoilla. …

Meillähän on parin viikon päästä lauantaina eli 27.8 ne tärät Everstillä. Pitäisköhän koittaa houkutella toi veli Kärmesilimäkin samaan ryhmään?

kebax kirjoitti: (12.8.2011 18:59:39)

… mutta yöxdeucemetrix:in (liian vaikea nimierkki opetella muistamaan) kanssa osittain samoilla linjoilla. …

Meillähän on parin viikon päästä lauantaina eli 27.8 ne tärät Everstillä. Pitäisköhän koittaa houkutella toi veli Kärmesilimäkin samaan ryhmään?

Meille sopii mainiosti. Sen kerran kun viikon samalle ’leirille’ viikoksi kerran satuttiin, mielyttävä ysxdösxpentti kernaasti sopii jatkossakin samaan lähtöön.

ts

Henkka kirjoitti: (12.8.2011 20:23:17)

Meille sopii mainiosti. Sen kerran kun viikon samalle ’leirille’ viikoksi kerran satuttiin, mielyttävä ysxdösxpentti kernaasti sopii jatkossakin samaan lähtöön.

Siinä on riski, että paljastaa teille golfin tarkimmin varjellun salaisuuden. 12 tynnyrinalaa….

…. mielyttävä ysxdösxpentti kernaasti sopii jatkossakin samaan lähtöön.

Tästähän pitää sitte yrittää tehä rojekti.

garageaholic kirjoitti: (12.8.2011 14:13:20)
    ’Lippua ei saa sijoittaa kolmea metriä lähemmäksi viheriön hyvin kaltevaa osaa tai vanhaa reiän kohtaa. Jos reikä joudutaan viheriön pinnamuodon vuoksi laittamaan kaltevaan osaan, on kuppi asetettava pystysuoraan eikä rinteen suuntaisesti. Pelattaessa palloa reiän yläpuolelta on se kyettävä pysäyttämään lähelle reikää.’

Meillä oli eilettäin liput erittäin tiukoissa paikoissa, usein hyvin lähellä viheriön reunaa. Olisikohan niin, että viheriöitä säästettäisiin mestiksiä varten?
    Paikat olivat onneksi kuitenkin reiluja ja vain yksi reikä oli kairattu rinteeseen. Toivottavasti tämän päivän paikat ovat kanssa huolella mietittyjä, kisastartti lähestyy tasaisesti 60 sekuntia minuutissa.

Mika Hekkanen kirjoitti: (13.8.2011 10:35:05)

Meillä oli eilettäin liput erittäin tiukoissa paikoissa, usein hyvin lähellä viheriön reunaa. Olisikohan niin, että viheriöitä säästettäisiin mestiksiä varten?
    Paikat olivat onneksi kuitenkin reiluja ja vain yksi reikä oli kairattu rinteeseen. Toivottavasti tämän päivän paikat ovat kanssa huolella mietittyjä, kisastartti lähestyy tasaisesti 60 sekuntia minuutissa.

Joo, kyllä aika pirun tarkkana saa olla noitten lipunpaikkojen kanssa, jos tuon linkittämäsi kilpailu- ja pelikäsikirjan mukaisesti kaikki laitetaan. Ei tosin taida olla seuramestiksissä vaatimuksenakaan asettaa lippuja yhtä tarkasti kuin ’suurkilpailukentillä’. Itse olen miettinyt, että lipunpaikalla haettaisiin ensisijaisesti haastetta lähestymiseen. Rohkea lipunjuureen suunnattu lyönti palkittaisiin onnistuessaan, mutta hieman heikompi voisi päätyä rinteen viedessä entistä kauemmaksi. Kenttä on ehkä viimeinen asia, jota haluan syyllistää heikosta tuloksesta, mutta siinä kohtaa, jos kenttämestari – tai joku muu ao. henkilö – alkaa leveilemään sillä, ettei ketään kisaajista ole pystynyt yläpuolelta lyötyä puttia pysäyttämään lipun tasalle, on jotakin pahasti pielessä :-/

Mika Hekkanen kirjoitti: (13.8.2011 10:35:05)

Tuo on yksi hyvä pointti, näin useinkin on.

Kentänhoitajat vaihtavat reiät useinmiten leikkuun yhteydessä, käytännöt tosin vaihtelevat. Kuitenkin, kentänhoitajien itsesäilytysvaisto on parempi kuin kenttämestareilla joten he käyttävät mielummin hyviä paikkoja. Kenttämestarit tietävät niiden rajallisuuden ja itsepäisinä paksunahkoina (MOT) säästelevät niitä kuin se entinen tyttö ainokaistaan.

Ns. ’tärkeitä tapahtumia’ riittää koko kesälle, muitakin kuin mestikset. Niissä pitäisi pystyä näyttämään parastaan. Monille kentsuille mestaruuskilpailut ovat kuitenkin ykkönen.

Oheisessa linkissä PGA:n tämänpäiväisen kierroksen greenikartta. Eivät ole aivan helpoissa paikoissa.
    Kolmas kierros

TV-kuvaa katsellessa tuntuvat tämän kentän greenit olevan suurempia kuin Suomessa. Voisi jopa sanoa, että nyt kenttämestari on pannut liput todella hankaliin paikkoihin ei kuitenkaan vääriin paikkoihin.

garageaholic kirjoitti: (13.8.2011 14:00:41)
    Joo, kyllä aika pirun tarkkana saa olla noitten lipunpaikkojen kanssa, jos tuon linkittämäsi kilpailu- ja pelikäsikirjan mukaisesti kaikki laitetaan. Ei tosin taida olla seuramestiksissä vaatimuksenakaan asettaa lippuja yhtä tarkasti kuin ’suurkilpailukentillä’.

Meillä on pitkin kesää ollut reikiä kairattuna aina silloin tällöin aika älyttömiin paikkoihin, rumiin rinteisiin. Hyvin harvoin onneksi on reikä ollut aivan viheriön reunassa bunkkerien ja muitten isojen haasteitten suojelemana.

Tämän päivän kisassa ei vastaan tullut ensimmäistäkään häiritsevää reiän paikkaa, hienoa!

KL

pöljä kirjoitti: (13.8.2011 21:25:29)
    Oheisessa linkissä PGA:n tämänpäiväisen kierroksen greenikartta. Eivät ole aivan helpoissa paikoissa.
    Kolmas kierros

Tuota reikäsijoittelua ei kannata noudattaa kansallissa kisoissa…

pöljä kirjoitti: (13.8.2011 21:25:29)
    Kolmas kierros

Hui kammotus 😮

Tämä onkin sellainen läppä jota ei ole juuri koskaan kuullutkaan reikienvaihtokierroksen (onko tuo yhdyssana?) aikana. Todella hauskaa ja uutta siis, hehheh.

ts kirjoitti: (12.8.2011 20:24:49)

Siinä on riski, että paljastaa teille golfin tarkimmin varjellun salaisuuden. 12 tynnyrinalaa….

Se oli muuten 14 tynnyrinalaa!

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 35)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #437996 kohteessaKenttämestarien taito sijoittaa reiät väärään paikkaan

Etusivu Foorumit Yleistä Kenttämestarien taito sijoittaa reiät väärään paikkaan