26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Kauden 2005 tavoitteet?

Etusivu Foorumit Yleistä Kauden 2005 tavoitteet?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 38)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #178717 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Golfinn’in yllyttämänä avaan siis uuden ketjun :o). Mitä tavoitteita olit asettanut tälle kaudelle ja ovatko tavoitteesi toteutuneet?

    #344248 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tavoite oli pelata rennosti ja oppia swingaamaan oikein.

    Rentoutta ei ole viellä ollut kovinkaan paljon koska swingi ei ole vielä kohdillaan.

    Niillä kierroksilla kun on lähtenyt hyvin ja peruslyönnit on toimineet niin silloin kyllä on ollut rentoa peliä ekaan katastrofi väylään asti.

    Tavoiteet on siis jäänyt saavuttamatta mutta oikealla tiellä ollaan ja hampaat irvessä lyönnit on vähentyneet.

    Ei sitä tahdo kyllä aina uskoa kuinka vaikeaa on swingata oikein ja ottaa grippi niin että ei le lapa auki;)

    #344249 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Tavoitteena oli 85 alitus ja händärin lasku alle 15. Ensimmäinen tavoite onnistui – paras tulos par 72 -kentällä oli 83, mutta händäri on 16, joten yhden lyönnin jäin tavoitteesta. Toki olisin päässyt hcp 15:een, jos olisin palauttanut kortit myös parhailta harkkakierroksilta, mutta jätin pääasiassa vain kisakortteja.

    Tavoitteena ei siis ollut saada jotain tiettyä händäriä sinänsä, vaan kehittää pelitaidot tiettyä händäriä vastaavaksi (= pystyn pelaamaan noin puolet kierroksista bufferiin tai paremmin).

    Pelitaitojen kehittymistä on jarruttanut kyllä harjoittelun vähyys. Pienen tytön isänä en pääse läheskään niin usein harjoittelemaan ja pelaamaan kuin perheettömät ystäväni. Usein kierrokselle tuli lähdettyä varhain aamulla, jotta kierros menisi nopeasti (noin kolmeen tuntiin) ja jäisi enemmän aikaa perheelle. Rangella ja muilla harjoitusalueilla tuli käytyä todella vähän.

    Kaiken kaikkiaan tänä vuonna olen kiertänyt 23 eri kenttää, joista neljä ulkomailla (kahdessa eri maassa) ja 19 kotimaassa. Kierroksia yhteensä vajaat 50, mutta vielä ehtinee pari kierrosta pelata.

    #344250 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    On tavoitteet sevverran hyvin toteutuneet, ettei tartte jatkossakaan pelata vaaleanpunaiset pampulasukat jalassa. :o))))))))))

    #344251 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Mulla oli tavoitteena kierroskeskiarvon pudottaminen alle +11, viime vuonna se oli +11,9. Ei kuitenkaan onnistunut, jäi +11,5:en. Mieltä kuitenkin suuresti lämmitti heinäkuinen 7 kierroksen putki, jolla keskiarvo oli +5,4. Tuolloin tasoituskin kävi alle kuudessa. Ei ole siellä enää…

    Lisäksi putti on toiminut paremmin kuin aiemmin ja kyllä kesän hyviin muistoihin jäävät ne neljä tehtyä iigeliä. Kerralla viisinkertaistin kesägriineille tehtyjen iigelien määrän!

    #344252 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Lefti perkele! =D

    #344253 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Miten voi viisinkertaistaa iigeleiden määrän jos niitä tekee neljä?

    #344254 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    5×0=4

    #344255 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    No kun niitä ennen oli vain yksi ja tänä kesänä tuli neljä, yhteensä siis viisi = viisinkertainen määrä aikaisempaan nähden.

    #344256 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Minulla on ollut tavoitteena saada tasoitus putoamaan viidessä vuodessa alla kympin. Nyt kolmantena pelivuonna osatavoitteena oli päästä alle 15.

    Tavoite onnistui yli odotusten. Tasoitus on nyt kolmentoista pinnassa. Viimeisimmän pudottavan kierroksen pelasin tulokseen +11. Se ei mennyt mitenkään nappiin, korttiin merkittiin mm. kaksi triplaa. Löin esim. hutin bunkkerissa!, pari sokettia wedgellä, kaksi avaustakin lipsahti vielä hukiksi. Parannettavaa jäi siis kosolti.

    Parasta kaudessa on ollut parantuneen svingin ansiosta myös paineensietokyvyn ja sitä kautta itsevarmuuden kasvu. Hyvä alku ei enää automaattisesti merkitse sössimistä lopussa. Puttaustaitoni on myös kasvanut huikeasti, keskiarvo on syksyn tullen lähestynyt jo 30:tä. Tuntuu lisäksi siltä, että parhaat putit tulevat juuri silloin, kun todella yritän.

    Jotta nämä minun tavoitteeni tulisivat oikeaan valoon, kerrottakoon, että reilun viikon päästä on kuusikymppiä lasissa. Ihminen pystyy, jos haluaa – ei se ole iästä kiinni.

    #344257 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tavoitteet on saavutettu. Kentällä on ollut hauskaa. Siinä sivussa on tullut uusi uusi ennätys ja tasoituskin on tippunut.

    #344258 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tammikuussa listasin täällä seuraavat tavoitteet:

    ”1. Nautiskella hienosta pelistä hyvässä seurassa tai joskus jopa yksin (aamuvarhaisella ehkä). Aina kentällä suu korvissa ja muutenkin iloisella mielellä.

    2. Mahdollisimman monta kierrosta, ehkä jopa yli 25.

    3. Kehittyä vähän ainakin jollain pelin osa-alueella. Avauksiin ja muihin pitkiin lyönteihin pitäisi saada lisää varmuutta, koska niiden epäonnistuminen on kohtalokkainta nautiskelun kannalta eli varapallot, uudet pallot ja etsiminen eivät lisää nautintoa. Tässä ei ole kyse vain driveista vaan kaikista yli 130 metrisistä.

    4. Kahtena viime kautena olen pelannut yhden unelmakierroksen kumpanakin (89, normaali hyvä kierros välillä 100-110). Sellainen olisi mukava saada kasaan ensi kesänäkin.

    5. Toivottavasti vältän viime kesänä tapahtuneen katastrofin, jolloin lyönti katosi kokonaan, ja mikä johti kuukauden paussiin keskellä kautta (paussiin vaikutti kyllä muutkin seikat, mutta kuitenkin).”

    Toteutumat:

    1. Toteutui oikein hyvin. Tässä kehityn koko ajan. Vain hyvin harvoin tumpulointi harmitti niin paljon, että piti ottaa itseään niskasta kiinni ja muistuttaa, miksi tämä on niin kivaa. Sitten mentiin taas suupielet niskan takana yhdessä.

    2. Ei ihan toteutunut, sillä täysiä kierroksia tuli 20. Vajaita olikin sitten tusina, joten oikeastaan oikein hyvin meni. Harjoituksiakin oli aikaisempaa enemmän, joten golfsessioita oli kaikkiaan yli 50, mikä on uusi ennätykseni.

    3. Lähipelissä (chipit ja pitchit) kehityin aika lailla, kun sain keväällä prolta vähän neuvoja. Joten siinä mielessä tämäkin tavoite toteutui. Pitkä peli ei oikeasti kehittynyt varmemmaksi kuin hetkellisesti heinäkuussa. Siihen täytynee paneutua ensi kaudella ihan oikeasti ja hakea kai vähän lisää apua prolta.

    4. Unelmakierrosta ei tullut, vaan aina peli pätki jossain vaiheessa. Mutta unelmalyöntejä tuli melkein joka kierroksella, ja niitä oikeastaan olen hakemassa.

    5. Katastrofeja tuli tasaisesti joka kierroksella, mutta lyönti ei missään vaiheessa kadonnut kokonaan.

    Yhteenvetona siis oikein onnistunut kausi, joka taas valitettavasti loppui vähän kesken. Loman jälkeen pelit ovat jääneet taas aivan liian vähiin elokuun sateiden, pimeiden iltojen, perheen muiden harrastusten ja duunikiireiden takia.

    #344259 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Minun kauden tavoitteeni oli pelata muutama kierros vanhoilla hikkorimailoilla ja saada aikaan Suomen ensimmäiset hikkorikisat.

    Tavoitteet toteutuivat hienosti. Takana on kymmenkunta kierrosta hikkoreilla enimmäkseen kotikentälläni Keimolassa. Ja Suomen ensimmäinen hikkorikisa pidettin syyskuun puolivälissä Aulangolla.

    Ensi vuonna tavoitteena onkin tuplata hikkorikisan osallistujamäärä. Toivottavasti onnistun. Toinen tavoite voisi olla vaikka jokin tulokseen liittyvä, esimerkiksi alle 95 hikkoreilla. Keimolan Kirkka antaa slopen 21 joten aika lähelle nykyaikaisten mailojen tulostani tavoittelen.

    Lue lisää: Lisätietoa hikkoripelaamisesta

    #344260 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tänne olen kirjannnut seuraavaa:

    ”Tarkoitus olis rauhoittua ja samaan aikaan riehaantua.”

    Mitähän tuokin tarkoittaa? En osaa sanoa pääsinkö tavoitteeseen tän suhteen.

    ”Treenata täytyis kovasti vaikka se on niin _hirvittävän_ tylsää; väyläseireenit kutsuu luokseen =)”

    Kyllähän se pelaamisen puolellle meni välittömästi kun vaan kentät auki saatiin. Sitä ennen kyllä ehdin jonnin verran treenata sisätiloissa. Yhtä sessiota lukuunottamatta pelikaudella treenaaminen rajoittu satunnaiseen wetkeharjotteluun. Mikä kuitenkin tuntuu kantaneen jotain hetelmää. Wetket o täysin eri kuosissa kuin kevään reissuilla. Tästä kiitokset muuten Santalan Tapsalle 🙂

    ”Tulosta? Moi? No kaksisataa meetriä tarttee saaha rikki..”

    Kaksisataa metriä arvioin lyöneeni jokusen kerran. Tavotteessa ei ole muuta mainintaa kuin että rikki pitää saada. Tavotteessa siis.

    .”.. ja kaksinumeroinen kortti tehä.”

    Joo ei. Kaukana siitä 🙁

    ”Ja tietenkin paljon mukavia pelihetkiä hyvässä seurassa =)”

    Tämä tavoitteeseen…

    Näin siis täällä.

    #344261 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    tmv

    Pari tavoitetta oli ennen kauden alkua.

    1. Pelata enemmän kuin parina aiempana kesänä (eli yli 15 kierrosta /kesä)

    > Toteutui osittain, kierroksia takana ehkä 20-25 kpl. Vieläkin liian vähän tosin.

    2. Pelata tasoitukseen tai alle.

    > Alkukaudesta peli kulki mallikkaasti ja tasoituskin hieman putosi. Putti on kuitenkin tökkinyt koko kesän, joten pääosin siksi on varsinkin loppukesän ja alkusyksyn kierroksilla tullut liikaa lyöntejä.

    3. Saada draivi käyttöön ja toimimaan

    > Onnistui erinomaisesti. Alkukauden harjoittelu on kantanut hedelmää ja draiveri on ollut kesän varmimpia mailoja. Paljon väyläosumia ja minulle riittäviä lyöntipituuksia (220-280m). Keskiarvoinen draivi varmaankin jossain 240m paikkeilla.

    4. Oppia nauttimaan pelistä, eikä pelata liian tulospainotteisesti.

    > Onnistunut osittain. Yksi kierros tänä kesänä oli tuntumaltaan yhtä juhlaa. Maila oli sillä kierroksella kuin luonnollinen osa kroppaa. Loistava tunne! (tosin putti ei tietenkään toiminut silloinkaan)

    #344262 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kolme tavoitetta:

    1. Pelata yli 70 kierrosta – täyttyi jo kuukausi sitten

    2. Yli 2 birkkua kierroksella – Jep, kolme tuli

    3. Brutto alle 80 lyöntiä – Jep, ja reippaasti – 73

    Tasaisuutta on tullut lisää vaikka pieniä muutoksia on tehty paljon.

    #344263 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tavoitteena oli pelata golfia enemmän kuin koskaan ennen kahdenkymmenen vuoden aikana ja otsa tiukasti kurtussa sekä hampaat irvessä.

    Tavoite on toteutunut: kauden mottona on ollut ’Määrä korvaa laadun’. Amalgaamipaikatkin on suurimmaksi osaksi jo tippuneet hampaista.

    Nyt täytyy ruveta miettimään ensi kauden tavoitteita – onko ehdotuksia?

    #344264 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tulostavoitteeni oli hurja pudottaa HCP 16.5 alle 10:een, mutta se vaatisi etukäteen tietoa siitä, että pustuu pellaamannn vahintään 50 kilapilua tai harkkaa. tÄTÄ TIETOO MUL EI VALITETTAVASTI OLLU . sIT PITÄS MENNÄ SIIHEN KOVAAN SR-RINKIIN MUKKAAN. NO 2006 SITTE.

    No tää ennen kirjaamaton lämpölokakuu toi tusinan verran kieroksia joululahjana pilkkahintaan, joten kierroksii ULKON on 42 , mutta en oo ollu kovissa sr-kiosissa, jossa veri punnitaan.

    Elämässä on ollut muuta mukavaa : Kolohvi on lyönyt murhamielssä diabtes-rölli peikkoa päähjän ja minä olen saanut – kiitos kolohvin suuressa määrin – metaboiosen oireyhtymän ( mmo/l, RR, kg, kol ja vyötärö alle 100 cm ) kovaan kondikseen.

    Vaimo vietti kivat 60 v päevät , poeka kihlaantuihe, olen saanut monia ihmissuhteita lisää ja vanhoja mm. broidin kaa kolohvin liikeelle ja mie oon mentroinnut sen 12 kiekan avulla 33,5 – 29,5 HCP.

    Ololen näissä iisimmäsäää ksioissa jotenkin pärjännyt ja yhessä suht . kovaskiii. Sienisarjan pitkäjänteisyys 4- 9 kukausien välill 89 skbaa kolohvvikentäll oli siinä porukassa mulle kuuskymppiselle kyllä yllätys.

    Oli kauell nu mitä tahans tavopiteita ni – tää CHAMP-SIENISARJA sijoitus ja myös palkinto oli mun tavoitteiden ulkiopuolella.

    Muissakin kisoissa oon pärjäillyt paremmin kuin ootin – mut olen saaanut pelata hyvillä säillä – hyvillä kentillä – huvassa seurassa ja nähnyt myös livenä kentill ja TV Lassipekka / Asko – Teemu hienoi swingei ja lukent hyvää Kolohvikirjalli-suutta.

    Mc Ewanin kans on horistu hickory mailosit j askaboist . SENIOR on ollut vanhan mäkikaverini Tapsan tavoin kolohvienekelini – ooon saanut kaveri-ja veikkakyyttii JA MUUTAHII TRAHTEERAUSTA – et nyt voisin painaa kauden 2005 mapin tytväisenä kii ja muistel et kaus alkasi simuilla – niin niit on 6 – joten kierroksia onkii äkist 48 – eiköhän 50 mee riki VIEL TÄN VUON

    .

    Niin JO TALVELL raksutikerin kANS VOITIMMA SIMUKISAN hYVINKÄÄLÄ.

    Parhaiten täst kauest jää kuiteskii mieleen Nudika, Ruuki ja Hillsiden maisemat erikoisest stadin kundi hiljenty ku parin sadan kurkilauma lesn ronkkuen Benzin punaises ilta-aurinkossa. Njamma – njamma – voehan muekku – TOKKIINXSA.

    #344265 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    1. Piti saada tasoitus laskemaan 25 tai, alle.

    – Hyvin meni, tällä hetkellä 24,3.

    (Olen siis Tilanderin luokituksen mukaan golffari, Tämä oli ensimmäinen kokonainen pelikesäni.)

    2. Piti tehdä kesän aikana muutama birdie.

    – Onnistuin tässäkin, henkilökohtaisesti tein 7 birkkua ja scramblessa 5.

    3. Par-viitonen kahdella päälle.

    – En onnistunut. Jos avaus oli hyvä, toinen lyönti taas ei jne.

    #344266 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Viime vuonna paatin tehda tasta pelista itselleni ammatin. Sen lisaksi kierroksia piti ruveta pelaamaan enemman seiskalla alkavilla numeroilla. Tarkoitus oli myos valloittaa mahdollisimman monta uutta kenttaa. Ja tietenkin lyoda oma ennatys. Ja tavata Greg Norman.

    Noista toteutui kaikki muut paitsi toi ’enemman seiskalla alkavia’. Ja tavata Gregi (loukkaantui juuri ennen turnausta). Tuli pelattua ’liikaa’ uusia kenttia ja myos vaikeita kenttia. Senkin uhalla tulokset pyori siina 80n hujakoilla, enka paassyt siihen omaan kierroskohtaiseen tavoitteeseen: jokaisen kolmen reijan tulos on 13 tai sen alle. Toki sopivia kenttia valiten tamakin ongelma olisi hoidettu, mutta se olisi ollut turhan puuduttavaa se.

    Opetuspuoli on kuitenkin lahtenyt kayntiin hyvinkin vauhdikkaasti ja asiakkaat ovat olleet hyvinkin tyytyvaisia kayttamaani metodiin. Siita olen ylpea. Lisaksi toi nikkarointi menee sen verran hyvin putkeen, etta asiakkaat suosittelee minua jo kavereilleen ja he soittelevat tarpeistaan.

    Ensi vuonna olisi sitten tarkoitus laajentaa tata hommaa taysin uusille urille tassa kaupungissa, mutta mitapa siita tassa. Se on sitten ensi vuoden juttuja 😉

    #344267 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tavoite tasaisempaan peliin ei toteutunut. Pari huonoa väylää tahtoo näköjään pujahtaa useasti kierrokseen. No, kausihan jatkuu:)

    #344268 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Olen pelannut 2v. Viime kesän oli tavotteet alle 20,’ epäonnistuin’ niukasti(20,02). Tällä kaudella oli tavoite oppia lähipeliä, puttaamaan, swingi, kierteitä ja händäri singeliin. Hcp oli parhaimmillaan 8,7, nyt koulujen alettua se on nousut 9,3, eli joka kisa päin vitt… Lähipelin olen oppinut huonosti(osun griineihin mut puttaan huonosti ja up&down liian harvoin. Mut parantunut loppukaudest. Swingi ja kierteet ei hallussa, swingaan radallisesti päin vittua.. Mut ens kaudel tavotteet on pelata junnutouril aina buffeeriin tai alle, saada hcp alle 6, talvel saada oikea liikerata ja oppia rutiineita, todella tärkeää ja tietysti pallon hallitsemista, low fade, punch, sun muut jutut..

    #344269 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tavoitteena saada händäri 24:ään. Tavoite toteutui ja händäri tipahti enemmänkin kuin oli tarkoitus.

    Kierroksia tuli paljon vähemmän kuin olin ajatellut. Olosuhteiden pakosta :-(.

    Emmääkään päässy par femmaa kahella päälle (Suomessa) , mut viime viikonloppuna melkein onnistui kun Kytäjällä tuuppasin kakkoslyönnin griinin kanttiin uudella kentällä.

    Nyt sitten ootellaan jo ensi kautta :o). Mitäköhän asettaisi tavoitteiksi?

    #344270 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    1. Hyvä rusketus: Jes

    2. Rento svingi: Ei tarpeeksi, mutta parempaan suuntaan.

    3. Puhdas osuma: Puhtaiden osumien määrä kierroksella on noussut huomattavasti. Silti sekaan tulee joka kierroksella edelleen läpimätiä, ehjä kierros harvinaisuus.

    4. Olla joka kierroksella puheväleissä paremman puoliskon kanssa 18. reiällä: Jes

    5. Parantaa kierrosennätystä (81): Jes (79)

    6. Pistää Tomppaa (hcp 3) päihin scratchinä yhdellä ysillä: Nope, äijä pelasi niin tasaisen varmasti, etten päässyt iskemään heikolla hetkellä.

    Kaiken kaikkiaan hyvä golf-kesä, vaikken kehittynyt pallonlyömisessä niin paljon kuin olisin halunnut. No, paljon töitä talvella ja ensi keväänä uudestaan paremmalla menestyksellä.

    #344271 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Taivoitteet saavutettu ja saavuttamatta.

    1. Hcp tavoite 4,4 nyt 3,7 saavutettu OK! aloitus 10,5

    2. Kierroksen lyöntipeli tavoite 65 ei saavutettu. =(

    3. Paljon kierroksia n.100 OK!

    4. Tostoja 25.000 ylitetty OK! (laatu?)

    5. Paljon aurinkoa =)=)=)=)=)=)=) OK!

    Neljä viidestä aika hyvin=)

    Hyvää talvi-kautta kaikille=)

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 38)
Vastaa aiheeseen: Kauden 2005 tavoitteet?

Etusivu Foorumit Yleistä Kauden 2005 tavoitteet?