Aihe: Jäsenten svingit - Golfpiste.com

24.2.–3.3. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][4]
KilpailuaSuomalaista

Jäsenten svingit

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Jäsenten svingit

Esillä 25 viestiä, 101 - 125 (kaikkiaan 1,142)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #235468 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Minusta metron swingi on aivan erinomaisen hyvässä vaiheessa. Se on juuri sopivalla tavalla pilattu. Sillä tavalla, mikä mahdollistaa positiiviseen luuppiin astumisen. Meininki on oikea. Perustsekkaukset kuntoon. Pientä kulmien säätöä. Liikejärjestys on ’vähän’ harakoilla. Se voisi hoitua muutaman session avulla osaavissa käsissä.
    Sanoisin, että Metro on kolmosluupissa 4 luupin ketjussa.
    Iso riski on toisaalta joutua tuosta negatiiviseen suuntaan, jonka päässä häämöttää bogituupparien hautausmaa.
    Varoisin kiinnittämästä huomiota yksittäisiin oireisiin. Metrolla on oikeat lottonumerot kasassa. Ne pitää saada vaan yhteen ja samaan ruudukkoon.
    Proolle. Mutta kenelle?

#235469 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Bosco kirjoitti: (16.10.2007 0:51:12)
    Minusta metron swingi on aivan erinomaisen hyvässä vaiheessa. Se on juuri sopivalla tavalla pilattu. Sillä tavalla, mikä mahdollistaa positiiviseen luuppiin astumisen. Meininki on oikea. Perustsekkaukset kuntoon. Pientä kulmien säätöä. Liikejärjestys on ’vähän’ harakoilla. Se voisi hoitua muutaman session avulla osaavissa käsissä.
    Sanoisin, että Metro on kolmosluupissa 4 luupin ketjussa.
    Iso riski on toisaalta joutua tuosta negatiiviseen suuntaan, jonka päässä häämöttää bogituupparien hautausmaa.
    Varoisin kiinnittämästä huomiota yksittäisiin oireisiin. Metrolla on oikeat lottonumerot kasassa. Ne pitää saada vaan yhteen ja samaan ruudukkoon.
    Proolle. Mutta kenelle?

Pakko kysyä, notta mitäs tuo ’luuppi’ ikäänkuin meinaa? Vaikeuttaa tekstin ymmärrystä kun ei ole mitään käsitystä mitä sana tarkoittaa.. (Samaan syssyyn voisi kysyä, mitä tuo kolmosluupissa olo 4 luupin ketjussa meinaa?)

’Proolle, mutta kenelle?’ -Kumpikaan Oulun proista teidän mielestänne kenties sopiva minun ongelmieni ratkomisiin? (Linna ja Kuiri)

#235470 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Metropolit kirjoitti: (16.10.2007 8:42:28)
    Pakko kysyä, notta mitäs tuo ’luuppi’ ikäänkuin meinaa? Vaikeuttaa tekstin ymmärrystä kun ei ole mitään käsitystä mitä sana tarkoittaa.. (Samaan syssyyn voisi kysyä, mitä tuo kolmosluupissa olo 4 luupin ketjussa meinaa?)

’Proolle, mutta kenelle?’ -Kumpikaan Oulun proista teidän mielestänne kenties sopiva minun ongelmieni ratkomisiin? (Linna ja Kuiri)

Älä Boscosta välitä. Se on helvetin fiksu, mutta muuten ihan pihalla. Luuppi on lainasana englanninkielen loop-termistä, joka viittaa siis silmukkaan. Olet siis joutumassa kierteeseen, myönteiseen kehityssilmukkaan, ainakin pienellä osaavalla avustuksella. Bosco varoittelee siis keskittymästä korjaamaan jotakin näkyvää oiretta (kuten oikaisempaan reverse pivotin jonkun drillin avulla). Tuo neljän luupin ketju on uusi juttu, ja implikoi sitä, että olet ikään kuin kehityksellisesti (potentiaalisesti) varsin pitkällä. Bosco on ilmeisesti lukenut Kauko Niemisen eetteripyörteistä tai jotain, koska tähän asti kehitysluuppien määrä ei ole ollut fiksattu. Mutta jos näkemys perustuu omaan ajatteluun, mittaamiseen ja simulaatioihin, niin turha sitäkään on sitten epäillä.

Oulun pro:sta en osaa sanoa.

#235471 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Metropolit kirjoitti: (16.10.2007 8:42:28)

Kummankaan swingiopetuksesta tai -valmennuksesta ei minulla ole kokemusta, mutta itse menisin jututtamaan ensiksi Linnan Tommia. Tämä pelkästään sen takia, että minulla on parempi mielikuva hänen ulosannistaan ja lisäksi hän tyyppinä on enemmän sen oloinen jonka kanssa itse tulen hyvin juttuun…

Linna oli opettamassa minua keväällä golfohjaajakurssilla ja minulle jäi erittäin hyvä kuva hänestä. Kuiri otti aikanaan vastaan gc-kokeeni ja… hän lienee liian samanlainen kuin minä. Suorasanainen mutta pahimmillaan jopa töykeältä vaikuttava mikäli ei ole kanssaan samalla aaltopitudella.

#235472 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

kysyin miten oma tasoituksesi on syntynyt??

urpo

#235473 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Toi sun juttujen taso on sitä ’luokkaa’ että olet ilmeisesti vielä varhaisessa teini-iässä. Tasoituksesi puolesta olet ns. aloitteva golfari, etkä osaa oikein vielä pelata. Siihen ei auta se, että sulle on sanottu että svingi näyttää joltakin. Se ei sua valitettavasti auta. Tosiasia on se, että sä olet vaan ihan tavallinen klubituuppari. Et muuta.

Niin että nyt se svingi nähtäville, niin katsotaan onko pojan sanoille katetta. Jos ei svingiä ole näkyvillä kolmeen vuorokauteen, julistan sinut pelkuriksi, mamoksi, vellihousuksi ja saamattomaksi vätykseksi. joka edellisen lisäksi ei osaa svingata.

#235474 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

kun tietäs kirjoitti: (16.10.2007 17:35:51)
    kysyin miten oma tasoituksesi on syntynyt??

urpo

Eiköhän valtaosan tasoitus ole syntynyt pelaamalla.

Pekka

#235475 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Noh sain nyt sitten viimein aikaiseksi kuvata tuota swingiä.

Rauta 6 – DTL:
    https://www.youtube.com/watch?v=qvDszjmSdDY

Tässä on minun perinteinen huono swingi. Lähdetään liian kiireellä ylhäältä alas ja ei anneta mailan tipahtaa oikealle paikalleen. Ilmenee aina kun ei malta lyödä rauhallisesti ja viedä BS:ää loppuun asti.

Rauta 7 – Face on:
    https://www.youtube.com/watch?v=3ujYtZhpISA

Tällä hetkellä vähän puuttuu oikeanlaiset mielikuvat tuosta tekemisestä ja sitä yrittää aina jonkinlaista virittää kun pääsee kentälle. Eli pienoisessa umpikujassa tällä hetkellä. Tiedän että pystyn lyömään palloa melkoisen hyvinkin, mutta kun on aina pienoinen epävarmuus niin sitten iskee hermostuminen ja jännitys yleensä backswingin aikana.

#235476 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

januz kirjoitti: (16.10.2007 21:24:54)

Onkos sun epäonnistuneet draivit hukkeja?

#235477 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Eli pienoisessa umpikujassa tällä hetkellä. Tiedän että pystyn lyömään palloa melkoisen hyvinkin, mutta kun on aina pienoinen epävarmuus niin sitten iskee hermostuminen ja jännitys yleensä backswingin aikana.

Se on mielenkiintoinen juttu tuo epävarmuus… kun kuitenkin pahinta mitä voi tapahtua on: ei mikään

#235478 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Scoop kirjoitti: (16.10.2007 22:11:48)

Niitä on kahta laatua: Jos flippaan tuon mailan ranteilla ennen aikojaan niin lähtee sellaista iloista pullihookkia vasuriin. Toinen missi on sitten sellainen pushfade kun maila ei mene tuosta osuma-alueelta oikein läpi. (Oikea käsi ei käänny luonnollisesti päälle ja tuosta loppuasennosta tulee pysty)

#235479 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

januz kirjoitti: (16.10.2007 22:18:56)

Niitä on kahta laatua: Jos flippaan tuon mailan ranteilla ennen aikojaan niin lähtee sellaista iloista pullihookkia vasuriin. Toinen missi on sitten sellainen pushfade kun maila ei mene tuosta osuma-alueelta oikein läpi. (Oikea käsi ei käänny luonnollisesti päälle ja tuosta loppuasennosta tulee pysty)

Niin, siis noita pullihuukkeja tulee onneksi aika paljon harvemmin.

#235480 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

januz kirjoitti: (16.10.2007 22:20:10)

Niin, siis noita pullihuukkeja tulee onneksi aika paljon harvemmin.

Vähän nimittäin näyttäisi tuo hartiakierto jäävän kesken.

#235481 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Rauta 6 – DTL:
    https://www.youtube.com/watch?v=qvDszjmSdDY

Tässä on minun perinteinen huono swingi. Lähdetään liian kiireellä ylhäältä alas ja ei anneta mailan tipahtaa oikealle paikalleen. Ilmenee aina kun ei malta lyödä rauhallisesti ja viedä BS:ää loppuun asti.

Rauta 7 – Face on:
    https://www.youtube.com/watch?v=3ujYtZhpISA

Tällä hetkellä vähän puuttuu oikeanlaiset mielikuvat tuosta tekemisestä ja sitä yrittää aina jonkinlaista virittää kun pääsee kentälle. Eli pienoisessa umpikujassa tällä hetkellä. Tiedän että pystyn lyömään palloa melkoisen hyvinkin, mutta kun on aina pienoinen epävarmuus niin sitten iskee hermostuminen ja jännitys yleensä backswingin aikana.

HArvoin enään viitsin kirjoitella, mut nyt on pakko:)
    Ei toi bs niin kamala ole.
    Sain monen yrityksen jälkeen pysäytettyä tohon osumaan edestäpäin kuvattuna. Eli asia mikä mun silmään pisti oli sun asento osumassa. Tää on vaan yksi klippi joten en voi sanoa toistuuko. Anyways, lantio ehtinyt osuman alta pois siis näyttää, että löisit aika lailla pakaran kohdilla palloa. Lisäksi lantiolinja kääntynyt jonkin verran taivaisiin- samoin siis hartialinja. Kontrollin ja voiman takia kannattaisi lyödä enemmän kropan edestä, ei takaa vähän kärjistäen.
    Ehkä siis voisi miettiä liikettä osumaan tultaessa. Maata kohti (koska siellä on pallo) siis alas. Toki pitää kiertyä samalla… Mutta ei ehkä keinua lantiosta. Tää on tosi epäselvää. Sorry.
    Hmm.. Kokeile vaikka puuta tai maata vasten (aseta maila) miten saa voimaa vartalosta ilman käsien käyttöä. Varsi saa taipua kunnolla kun teet tuon. Luultavasti löydät tehokkaamman asennon siten ja ehkä voi avautua jotain mitä osumassa tapahtuu…
    Onhan tietty olemassa Fyryk, mut se ei voisi edes harkita muuta tapaa.
    Kysy jos oli hebreaa tai sano jos oon ihan hakusessa.
    bs on tietty tärkeä, mut niin on osumakin.

#235482 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    mac

mac kirjoitti: (15.10.2007 23:25:02)
    Donaldin svingiä katsottuani heräsi seuraava kysymys, mitenkä nyt se vasen jalka osumassa pitäisi olla, suorassa vai vielä hieman kulmauksilla?

Edelleen vastausta odotellaan!

#235483 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

mac kirjoitti: (17.10.2007 10:01:22)

mac kirjoitti: (15.10.2007 23:25:02)
    Donaldin svingiä katsottuani heräsi seuraava kysymys, mitenkä nyt se vasen jalka osumassa pitäisi olla, suorassa vai vielä hieman kulmauksilla?

Edelleen vastausta odotellaan!

Ei tohon oo vastausta. Se riippuu monesta muusta asiasta, koska kysehän on dynaamisesta liikesarjasta. Ei pysähtyneiden asentojen tuijottamisesta.

#235484 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kierrätkö sä sitä mailaa tietoisesti käsillä?

Oikeneeko toi takajalan polvi bsw:ssä, vai saatko sä siitä vastetta lantionkierrolle?

#235485 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (17.10.2007 10:12:28)
    koska kysehän on dynaamisesta liikesarjasta. Ei pysähtyneiden asentojen tuijottamisesta.

Ei kai kukaan ole väittänyt, että golfissa olisi kyse pysähtyneiden asentojen tuijottamisesta? 😉

#235486 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Ole sinä kuule hiljaa kun et mistään mitään tiedä.
    (TETSA)

Oot varmaan joku helvetin nössö pappa jonka svingi on niin helvetin ruma.

Eikö sun mielestä ole uskottavaa jos entinen golf ammattilainen sanoo jotai toisen pelaajan svingistä se onkin varmaan niin vitu…..N epätotta.

VI…u sä oikeesti oot niin helvetin tyhmä

TÄÄ VIESTI TETSALLE

#235487 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Scoop kirjoitti: (17.10.2007 10:49:22)

koska kysehän on dynaamisesta liikesarjasta. Ei pysähtyneiden asentojen tuijottamisesta.

Ei kai kukaan ole väittänyt, että golfissa olisi kyse pysähtyneiden asentojen tuijottamisesta? 😉

Eipä ehkä.. kai… mahdollisesti. Paitsi muutamat tuhannet noita kuvia tuijottavat ja miettivät misssä asennossa jonkun pitäisi olla missäkin vaiheessa swingiä. Mutta kun eihän ne ole, vaan tekevät jotain.

Ainakin meitin Rouvan mielestä tolla on iso ero. Aina sanomassa, että kun sä et kotona tee mitään, oot vaan selällään sohvalla 😉

#235488 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

kun tietäs kirjoitti: (17.10.2007 11:03:01)
    Ole sinä kuule hiljaa kun et mistään mitään tiedä.
    (TETSA)

Oot varmaan joku helvetin nössö pappa jonka svingi on niin helvetin ruma.

Eikö sun mielestä ole uskottavaa jos entinen golf ammattilainen sanoo jotai toisen pelaajan svingistä se onkin varmaan niin vitu…..N epätotta.

VI…u sä oikeesti oot niin helvetin tyhmä

TÄÄ VIESTI TETSALLE

Voi kun tietäisit, kuka on nyt ja mitä?

#235489 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (17.10.2007 11:03:45)

Scoop kirjoitti: (17.10.2007 10:49:22)

Eipä ehkä.. kai… mahdollisesti. Paitsi muutamat tuhannet noita kuvia tuijottavat ja miettivät misssä asennossa jonkun pitäisi olla missäkin vaiheessa swingiä. Mutta kun eihän ne ole, vaan tekevät jotain.

Ainakin meitin Rouvan mielestä tolla on iso ero. Aina sanomassa, että kun sä et kotona tee mitään, oot vaan selällään sohvalla 😉

Toihan on selvä vihje, että olis kiva joskus vaihtaa asentoa 😉

Mut ei silti kukaan ole väittänyt, että golfissa on kyse kuvien tuijottelusta. Jotkut tietty voi olla sitä mieltä, että golfswingin analysoimisessa olennaista on kuvien tuijoittelu.

Mutta kyllä alku- ja loppuasennossa on ainakin ihan hyvä olla. Ainakin hetken. Ja on varmaan asioita, joita voi pysähtyneistäkin asennoista tunnistaa ja analysoida. Vasemman jalan asento osumahetkellä ei ehkä kuulu siihen, paitsi jos kyseessä on poikkeama halutusta. Palataan ehkä taas siihen ymmärtämiseen. Tietynlainen vasemman jalan asento osumahetkellä sinänsä ei ole hyvän osuman riittävä eikä edes välttämätön ehto. Se ei siis kerro funktiosta. Tosin siihen liittyvä pysäytyskuva osumahetkestä voi olla informatiivinen, jos jalan asennolle on joku odotusarvo (ei yleistyksenä vaan ao. swingaajan kohdalla).

Tässä mielessä macillekin voi antaa vastauksen: ihan sama, kunhan vasenkin jalka tekee tehtävänsä.

Ja mä tarviin lisää kahvia.

#235490 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Terve vaan kaikille!

Oon tässä jonkun aikaa seurannu mielenkiinnolla teidän kirjoituksianne.
    Tästä aiheessa heitän ts/scoop:lle, miten on, omat swingit kehiin. Vai onko niin että
    älä tee niin kuin minä, vaan niinkuin minä sanon?

Sori tälläinen aloitus.

#235491 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

four birdie kirjoitti: (17.10.2007 22:54:54)
    Terve vaan kaikille!

Tästä aiheessa heitän ts/scoop:lle, miten on, omat swingit kehiin. Vai onko niin että

Sori tälläinen aloitus.

En todellakaan laita…nyt jo syytetty asiattomasta kirjoittelusta, niin tuosta ei ihan vähällä selviäiskään 😉 Siks toisekseen mä joutusin laittaan siihen pitkän listan perään, minkä haluisin olevan toisin… ei vanha mies oo ite oppinu sitä mitä pitäs…työlästäkin olis.

Näkisin niin, että jokainen voi esitellä työnsä jälkiä. Ne jotka treenaa esittelee sen tuloksia, ne jotka treenauttaa, esittelee sen tuloksia….ja sitten voi vielä sanoo että pelaaja ei oo antanu lupaa julkasta 🙂

#235492 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

four birdie kirjoitti: (17.10.2007 22:54:54)
    Terve vaan kaikille!

Ihan ymmärrettävä pointti. Mutta kuitenkin: a) en ole missään vaiheessa kertonut miten jonkun pitäisi jotakin tehdä; b) kamppailen itse sellaisten tekijöiden kanssa, ettei swingini mitenkään ole sellainen kuin haluaisin – se toimisi siis vain huonona esimerkkinä; c) en edes omista flickiä omasta swingistäni. Plus, minulla on omat syyni operoida nimimerkin takaa. Sorry.

Esillä 25 viestiä, 101 - 125 (kaikkiaan 1,142)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #236470 kohteessaJäsenten svingit

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Jäsenten svingit