Etusivu › Foorumit › Kilpagolf & harjoittelu › Il Krande Katastrof numero quattro 19.10.07
-
JulkaisijaArtikkelit
-
…mutta links-kenttää se ei ole nähnytkään. Maapallo on sen verran pyöreä että ihan Skotlantiin asti ei Vuosaaresta näy.
Tärkeimmät erot:
-Väylät ovat kaikki samaa tasaista baanaa, ei kunnon muotoiluja.
-Väylänurmi on samaa pehmeää kuin lähes kaikilla muillakin Suomen kentillä. Rullit eivät siis näyttele oikein mitään osaa Vuosaaressa.
-Tuuli ei tule peliin (kuten Linkseillä) ja jos joskus tulee niin silloin ei siltikään voi pelata kuten linkseillä kun pallo ei rullli väylillä.Juu kiitoksia kovasti Mäkkärille mukavasta kisasta… Kiva että joku jaksaa järjestää.
Ottamatta kantaa links/ei links, ni erittäin pelattavassa kunnossa oli väylät ja kernit.Ja kyllä Dostojevskillä amalgaanit draivin jälkeen tallessa oli. Se vaan nyt sattui oikeesti lyömään sitä palloa… eikä taputellu niinku mää…
Januz,
Mie luulen , jotta asenne Vuosaaren linkseille tullessa ratkaisee aika paljon , millaisen ensivaikutelman saat kentästä. Olen sitä mieltä, että ekan kerran Vuosaaren kentälle mennessä olis asennoiduttava siten , että tää on links-tyyppinen kenttä. Minä kiinnostuin itse kentästä 6 vuotta sitten , kun Vuosaaren kenttä mainosti HS:ssa , että
’ miksi mennä Skotlantiin linkseille , kun voi pelata Vuosaareessa linkseillä ’.
Kyllä mainoksen lupauksella oli vastine .Vaikka en ollut pelannut aidoilla linkseillä , minulla oli duunissa skotti , Drew Mc Donald, joka on St Andrewstä kotoisin, niin lähdin ekalle kiekalle aika hyvin tietoisena linksin luonteesta ja Vuosaareen asennoituen , että kysymyksessä on links-kenttä. Puuttomuus , väylien väliset maavallit, paksut raffiruohot, Lassikin tökki viimeksi väylän 15 pääsemättä paksusta raffista eroon, vaikka muuten pelasi hyvin.
Tuulesta
puheen ollen – olet kyllä täysin väärässä .
Vuosaaressa tuulee kyllä yleensä paljon ja paljon enemmän kuin muilla kentillä.
Nythän on ollut tyventä koko viikko stadin seudulla .Rullit
voivat jädä tosiaan vähäisemmiksi kuin aidoilla linkseillä – pelillisesti en tiedä mikä merkitys sillä nyt on – hyv’ä keilaaja voi hyötyä ? tarkka peli pelaa joka kentällä. Onks se golfin kannalta tärkeää , että on pitkät rullit ja vaatimus linksille ?
Väylät eivät ole läheskään samanlaiset
Samanlaisuuden leima tulee puiden puuutteesta, mutta syksyllä – nyt – ei ole lehtiä ja oksia greeneillä.
1 ja 9 keskenään alkuosaltaan ei griinit 6, 14, 15 ja 16 ovat aika samanlaiset alkuosaltaan, mutta vain kaksi griiniä niistäkin samantyyppisiä .
Hell Hole väylien 13 ja 14 välissä on kyllä samanlainen St Andrewn kanssa, koska englantilainen linkskonsultti on sen niin muovannut.Mielestäni Vuosaaren links on pelkistetty links-golfkenttä. Sielä korostuu pelaajan taito – ei perinteiset suomaliset puistokenttä- puitteet – nummimainen maisema poikkeaa suomalaisista Talimaisista puistokentistä kentistä oleellisesti – mutta Vuosaaren linksfeelinki on mahtava.
Suosittelen kyllä ekan kerran kokenutta Vuonlinksaajaa opaskoiraksi, sillä silloin on helpompi kulkea ssirtymissä ensimmäinen kerta. Ainahan ryhmässä yleensä on joku Vuosaaren jäsen mukana , ja sen voi varmistaa Harri Mankilta ja muilta cädeiltä.
Eihän me ihmiset muutenkaan tykätä samoista asioista – mutta mielestäni tuomiosi noilla kolmella perusteella kyllä hieman ontuvia.
Eiköhän siellä Skotlannissa tuu käytyä lähivuosina ja 10. Il Krande 19.10. 2013 voidaankin pelata useammassa osassa – 1 päivä Vuosaaressa 2, ja 3 St Andrewssä ja päätöshuipentuma 4 pvä Vuosaaressa. Sit oon viisaampi.
mäkisuksi kirjoitti: (22.10.2007 12:41:10)
Tuulestapuheen ollen – olet kyllä täysin väärässä .
Vuosaaressa tuulee kyllä yleensä paljon ja paljon enemmän kuin muilla kentillä.
Nythän on ollut tyventä koko viikko stadin seudulla .
Huomaa tosiaan että et ole oikeilla linkseillä pelannut.
Vuosaari tosin menee pieleen jo aivan ensimmäisessä links-kentän edellytyksessä: Se ei ole meren rannalla.
Pakko kertoa vielä lauantain kierroksesta; tein birkun ensimmäiselle reiälle, jonka pelasin golfpisteen keskustelijan kanssa. Meriitti sekin. Mapetelle terkkuja!
-
JulkaisijaArtikkelit
Etusivu › Foorumit › Kilpagolf & harjoittelu › Il Krande Katastrof numero quattro 19.10.07