Aihe: Golfmessut 2011 - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Golfmessut 2011

Etusivu Foorumit Yleistä Golfmessut 2011

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 68)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ristiveto kirjoitti: (14.3.2011 16:00:25)
    Kun pelaa valkoisilta pitää kai olla valkoinen ranneke. Eihän se muuten toimi?
    Kumpaan käteen se tulee?

No nyt se selvis. Minä kun olen koittannu valkoisilta pelatessa käyttää vaatteiden kanssa sävy sävyyn ranneketta. Kätisyys tietty valitaan senmukaan kumpikäsi ohjaa ’swingiä’.

Olisiko rannekeaihe jo kaluttu loppuun?
    Kertokaa nyt paikalla olleet mitä hauskaa tapahtui tai puhuttiin Piltzin klinikassa?

Mä voisin maksaa jollekin gurulle vaikka 2 eur tekstiviestistä jolla saan kierrokselle oikean rytmin, vakaan uskon puttien uppoamiseen ja kolme metriä pidemmät draivit.

ts

Husqvarna kirjoitti: (14.3.2011 15:42:38)
    ala korjaamaan etänä vaikkapa aluksi vain foorumilaisten swingejä. .

Mitä sä luulet mun koneen ääressä tekevän päivästä toiseen? Kirjottelevan johonkin foorumille vai 🙂

Kävin lauantaina messuilla kiertämässä ja päällimmäiseksi tuntemuksi jäi lievä pettymys messuihin. Alue oli melko pieni ja siitäkin melko iso osa oli omistettu matkailuun keskittyneille näytteilleasettelijoille. Jonkun mielestä varmasti kiinnostavaa ja tarpeellista, omasta mielestä ei. Siis makuasia.Toisaalta taas messuilla tuotteita myyneet, ei pelkästään esitelleet, oli ahdettu melkoisen pieniin ja ahtaisiin tiloihin. Tasan ei mene nallikarkit.

Olisiko sitten valjuun kokemukseen vaikuttaneet liian suuret odotukset messujen suhteen.

Sen verran otan kantaa keskustelua hallinneeseen rannekkeeseen, että itse olin melkoisen huvittunut, kun höpöhöpö-rannekeita markkinoivan standin messuilla näin. Enemmänkin henkimaailman juttuja sekin, väitän. Mutta mikäli joku kokee rannekkeen parantavan suoritustaan, niin antaa mennä vaan.

travolta kirjoitti: (14.3.2011 19:01:51)
    Sen verran otan kantaa keskustelua hallinneeseen rannekkeeseen, että itse olin melkoisen huvittunut, kun höpöhöpö-rannekeita markkinoivan standin messuilla näin. Enemmänkin henkimaailman juttuja sekin, väitän. Mutta mikäli joku kokee rannekkeen parantavan suoritustaan, niin antaa mennä vaan.

Mitähän jos joku testiryhmän jäsen ilmoittaisi että ranneke aiheuttaa oksennusta, nivelkipua, päänsärkyä ja kammottavia tuskia ranteessa heti ekasta sekunnista lähtien. Olisiko rikossyytteen paikka. Pahoinpitely huuhaa-rannekkeella?

Olisi mielenkiintoista kuulla miten myyjä selittää kuinka käärmeoljy on PELKÄSTÄÄN hyväksi, eikä ollenkaan pahaksi.

KL

Kävin lauantaina messuilla kiertämässä ja päällimmäiseksi tuntemuksi jäi lievä pettymys messuihin. Alue oli melko pieni ja siitäkin melko iso osa oli omistettu matkailuun keskittyneille näytteilleasettelijoille. Jonkun mielestä varmasti kiinnostavaa ja tarpeellista, omasta mielestä ei. Siis makuasia.Toisaalta taas messuilla tuotteita myyneet, ei pelkästään esitelleet, oli ahdettu melkoisen pieniin ja ahtaisiin tiloihin. Tasan ei mene nallikarkit.

Olisiko sitten valjuun kokemukseen vaikuttaneet liian suuret odotukset messujen suhteen.

Tartunpa tähän ja kysyn millaisia odotuksia ihmisillä ylipäätään on? Mitä messuilla tulisi olla ja mitä siellä ei tarvita?

Kannanottoja mielellään niin messukävijän kuin näytteilleasettajankin näkökulmasta, ts. jokainen voi miettiä minkälaisesta näytteillepanosta yrittäjä/organisaatio saattaa hyötyä.

Rannekkeeseen liittyen vielä, nyt kun linkin löysin aiheeseen liittyen:

Kulissit kaatuu

Kuten sanottua, henkimaailman juttuja. Tosin suomalaisille varmaan kaikki apu ihan paikallaan, henkinen kantti kun kovissa paikoissa ei tunnetusti ole se paras mahdollinen.

Kehtaako joku tunnustaa ostaneensa kyseisen rannekkeen messuilta? Tai omistavansa sellaisen? Mites ostokset messuilta muuten, jäikö jotain kivaa matkaan?

KL

travolta kirjoitti: (14.3.2011 20:42:04)
    Kehtaako joku tunnustaa ostaneensa kyseisen rannekkeen messuilta? Tai omistavansa sellaisen? Mites ostokset messuilta muuten, jäikö jotain kivaa matkaan?

En ostanut, mutta ilmaiseksi tarjotun olisin ottanut kokeillakseni.

Sen sijaan sain Rukka-merkkisen aurinkolipan osallistuttuani lähipelikisaan. Muuten hyvä lippa, mutta nauhassa ei ole säätömahdollisuutta (suunnilleen sama kuin että yhden koon villapipo ei venyisi lainkaan…). Onneksi sopi vaimon päähän, johon sitä alunperinkin sen mukaan ottaessani ajattelin.

Mä kehtaan tunnustaa, tosin mulla on Trion:Z ranneke :).

Itse oli kuuntelemassa sen Britti-kaverin selostuksia ihan kolminkesken ja oli aika huikeeta tarinaa, joko on hyvä satuilija tai sitten….. Mutta mielelläni olen kuulemassa ja vaikka voisin tulla testikaniiniksi kun ts testaa joskus tuota ranneketta. Saapahan omin silmin kokea mistä on kyse.

KL

Jamasa kirjoitti: (14.3.2011 21:02:31)

Ja sinulta minä olin ostamassa kärryä??!?!?!?!? Brutus, perkule!!!

Olen huomannut rannekkeella vaikutuksia. Töissä vakavia asioita palaverissa keskustellessa huomasin, käsittääkseni järkevällä ihmisellä, tuollaisen rannekkeen. Tämän jälkeen oli lähes mahdotonta keskittyä agendaan.

Ehkä ranneke saakin muut pois tasapainosta eikä käyttäjää tasapainoon?

Q8 kirjoitti: (14.3.2011 21:21:16)

Olen huomannut rannekkeella vaikutuksia. Töissä vakavia asioita palaverissa keskustellessa huomasin, käsittääkseni järkevällä ihmisellä, tuollaisen rannekkeen. Tämän jälkeen oli lähes mahdotonta keskittyä agendaan.

Ehkä ranneke saakin muut pois tasapainosta eikä käyttäjää tasapainoon?

Niin ne on muut kanssapelaajat sanoneet kun ovat skinejään mulle makselleet :).

Eipä tullu rannekkeita osteltua,uskomatonta jos joku uskoo.. takiaispallo jalkovälissä ois pare noille(:
    tulis kierrosaikoihin samalla vauhtia. Kaikilla onneks valinnan vapaus mihin uskoo.
    Mailat tuli hankittua tosi sopivaan hintaan,Callawayn rauta setti 5-pw+taottu wedge+bägi, kannatti käydä messuilla,niin ja emännälle uudet pelikengät samalla tietty. Unohtui mun mailahankinnat samalla. Messuilla oli suht koht mukavasti tarjontaa,kyllä tuo aina piristää näin keväällä.
    Pelireissua kavereiden kanssa odotellaan,alkaa jo hiukan kuumottaa. Toivottavasti ranget aukeaa sitä ennen että pääsee testailemaan uusia keppejä.

ristiveto kirjoitti: (14.3.2011 12:03:12)

KL kirjoitti: (14.3.2011 11:52:03)
    Jäämme suurella mielenkiinnolla odottamaan testisi tuloksia. Yritä saada siihen mukaan placeboranneke.

Ehdottomasti pitää lumevaikutus tutkia myös. Auttaahan akupunktiokin vaikka neuloja ei oikeasti käytetä, kunhan potilas vain luulee, että niitä käytetään. Sama kipulääkkeiden kanssa. Pillerin värilläkin on vaikutusta toimivuuteen.

Mulle myytiin pari kesää sitten urheilukaupassa kaulanauha, jossa pitäis olla muka nestemäistä titaniumia, joka antaa energiaa ehtymättä. Heh.

No sittenhän kannattaisi noita laittaa useampia rinnan, niin voisi lopettaa sähkön ostaminenkin. Senkun muunnetaan energia sähköksi.

On tuo huuhaan markkinointi mielenkiintoista… Tosin WC Fieldsin ajatusta laajentaen ’It’s morally wrong to allow suckers to keep their money’

ts kirjoitti: (14.3.2011 15:34:42)

Ulkomaille kirjoitti: (14.3.2011 15:10:04)

ts kirjoitti: (14.3.2011 11:47:57)

KL kirjoitti: (14.3.2011 11:31:21)
    naureskella sisäänpäin sille rannekemyyjälle, joka vakavalla naamalla kehui ihmisten saaneen 5-10% parempia lyöntisuoritteita viikonlopun testeissä ranneketta käyttämällä. Oikein brittipro oli sinne tuotu ihmisiä vakuuttelemaan ja semmoinen 3D-analysaattori, jossa ihmiseen kiinnitetään antureita ja johtoja. Usko siirtää vuoria, sano.

Jotenkin tulee tunne, että kun testi aina tehdään ensin ilman ranneketta ja sitten rannekkeen kanssa, niin eikö rivistä kiskotun henkilön lihakset ja keho ylipäätään verry jo tuon 5-10% testin kestäessä? .

Tuossahan ei käytetty ukkoja rivistä, vaan mitattiin lähinnä pelaavien ammattilaisten lyöntejä. Eräs heistä kertoi minulle oman varsin vahvan skeptisyytestä murenneen kertalaakista testin jälkeen. Ymmärtääkseni testi tehtiin myös niin, että välillä oli ranneke välillä ei, eli ei niin, että ensin ilman ja sitten rankkeen kera.

Täytyypä toteuttaa samat testit täällä keväämmällä ja julkaista tulokset.

Täytyy nyt ihan kysyä että oletko ihan vakavissasi? Viestistäsi on tulkittavissa että pidät ihan mahdollisena että nämä huuhaa rannekkeet parantavat pelituloksia?

Näitkö tuossa tekstissä minun kirjoittavan niin?

Koitas lukea se uudestaan ja jätät kaikki omat tulkintasi pois. Siinä tekstissä on hyvin tarkaan kerrottu juuri se mitä siinä lukee.

Ja tokihan perään kuuluu laittaa…. mistä näitä….

Siis jos kirjoitat, että ’täytyypä tehdä testit’, niin kyllä kait siitä voi ajatella, että pidät mahdollisena että rannekkeella on jotain vaikutuksia.

Miksi rupeaisit tekemään jotain testausta ja hukkaamaan aikaa, jos olisit varma siitä että mitään vaikutusta ei ole?

Siis ihan kaikella hyvällä tämä. Olen aidosti ihmeissäni, mikäli PGA pro alkaisia puhua moisten rannekkeiden puolesta. En nyt väitä, että alkaisit, mutta se että olet kiinnostunut niitä testaamaan, niin on jo mielenkiintoista.

Faktahan on se, että mitään tieteellistä näyttöä ko vehkeen eduista ei ole.

ts

Ulkomaille kirjoitti: (14.3.2011 23:09:23)

Siis jos kirjoitat, että ’täytyypä tehdä testit’, niin kyllä kait siitä voi ajatella, että pidät mahdollisena että rannekkeella on jotain vaikutuksia.

Miksi rupeaisit tekemään jotain testausta ja hukkaamaan aikaa, jos olisit varma siitä että mitään vaikutusta ei ole?

Siis ihan kaikella hyvällä tämä. Olen aidosti ihmeissäni, mikäli PGA pro alkaisia puhua moisten rannekkeiden puolesta. En nyt väitä, että alkaisit, mutta se että olet kiinnostunut niitä testaamaan, niin on jo mielenkiintoista.

Voi herran pieksut mitä tulkintoja aivan selvästä tekstistä.

Jos joku jollain, itse asiassa tällä hetkellä käytetyimmällä testilaitteella saa tuollaisia eroja esille, totta hitossa mua kiinnostaa katsoa onko se feikkiä vai näkyykö sama meillä. Sitä kutsutaan avoimeksi mieleksi. Avointa mieltä on hyvä esiintyä silloin, kun kukaan ei oikeesti tiedä asiasta yhtään mitään, vaikka kuinka uskoisikin jostain saamaansa tietoon. Ja jos minä en tiedä, haluan asian selvittää. Sen verran tervepäisen kaverin kertomaa tuo oli, että haluan itse nähdä toisetkin tulokset.

Totuus kun on se, että sinäkään et tiedä noiden rannekkeiden vaikutuksesta hevonpeetä, mutta silti sinulla on nistä varma mielipide. Se on minusta hassua.

Ainiin juu.. ranneketta olen käyttänyt siitä lähtien kun sen käytön aloittaminen poisti kivun ranteesta ja peukalosta. Olen sitten vaikka miten idiootti, mutta eipä ainakaan särje.

Ulkomaille kirjoitti: (14.3.2011 23:09:23)

ts kirjoitti: (14.3.2011 15:34:42)

Ulkomaille kirjoitti: (14.3.2011 15:10:04)

ts kirjoitti: (14.3.2011 11:47:57)

KL kirjoitti: (14.3.2011 11:31:21)
    naureskella sisäänpäin sille rannekemyyjälle, joka vakavalla naamalla kehui ihmisten saaneen 5-10% parempia lyöntisuoritteita viikonlopun testeissä ranneketta käyttämällä. Oikein brittipro oli sinne tuotu ihmisiä vakuuttelemaan ja semmoinen 3D-analysaattori, jossa ihmiseen kiinnitetään antureita ja johtoja. Usko siirtää vuoria, sano.

Jotenkin tulee tunne, että kun testi aina tehdään ensin ilman ranneketta ja sitten rannekkeen kanssa, niin eikö rivistä kiskotun henkilön lihakset ja keho ylipäätään verry jo tuon 5-10% testin kestäessä? .

Tuossahan ei käytetty ukkoja rivistä, vaan mitattiin lähinnä pelaavien ammattilaisten lyöntejä. Eräs heistä kertoi minulle oman varsin vahvan skeptisyytestä murenneen kertalaakista testin jälkeen. Ymmärtääkseni testi tehtiin myös niin, että välillä oli ranneke välillä ei, eli ei niin, että ensin ilman ja sitten rankkeen kera.

Täytyypä toteuttaa samat testit täällä keväämmällä ja julkaista tulokset.

Täytyy nyt ihan kysyä että oletko ihan vakavissasi? Viestistäsi on tulkittavissa että pidät ihan mahdollisena että nämä huuhaa rannekkeet parantavat pelituloksia?

Näitkö tuossa tekstissä minun kirjoittavan niin?

Koitas lukea se uudestaan ja jätät kaikki omat tulkintasi pois. Siinä tekstissä on hyvin tarkaan kerrottu juuri se mitä siinä lukee.

Ja tokihan perään kuuluu laittaa…. mistä näitä….

Never mind, mutta ’testaaminen’ voi myös vahvistaa oman kannan useissakin asioissa (suomalainen ei usko ennenkuin näkee).

Usein ammattipelaajat tai heidän käyttämänsä valineet, välinetestien tulokset tai PGA- pron testaama uutuus ovat ns. suositeltavien listoilla netissä / printissä, mutta tämä ei välttämättä itsellä olekaan se ’kultamitalin’ saanut väline / tuote, joka toimii parhaiten henkilökohtaisella tasolla.

Testaaminen tuossa ts:n leiri- / opetusviikon tapauksessa voipi myös olla viihdyttävää, vaikka kaikenkattavaa tiedettä ei tehtäisikään.

Jään mielenkiinnolla odottamaan tuloksia. Have fun!

Olen TÄYSIN samaa mieltä :). Nii ja ny ku olen lueskellu ni mitä noista rannekkeista on hyötyä? Saanko kysyä.

ts

Lipulle kirjoitti: (14.3.2011 23:38:24)
    [
    Testaaminen tuossa ts:n leiri- / opetusviikon tapauksessa voipi myös olla viihdyttävää, vaikka kaikenkattavaa tiedettä ei tehtäisikään.

Jään mielenkiinnolla odottamaan tuloksia. Have fun!

Kaikkea en taaskaan ymmärtänyt alkuunkaan, mutta siis tarkoitus tehdä tuo testi 4D:ssä ja katsoa onko vastaavuutta tuon toisen laitteiston antamien tulosten kanssa. Silloinhan saatttaa paljastua joko iso huijaus tai jotain muuta.

ts kirjoitti: (15.3.2011 7:14:05)
    Kaikkea en taaskaan ymmärtänyt alkuunkaan, mutta siis tarkoitus tehdä tuo testi 4D:ssä ja katsoa onko vastaavuutta tuon toisen laitteiston antamien tulosten kanssa. Silloinhan saatttaa paljastua joko iso huijaus tai jotain muuta.

Kunhan muistaa kokeilla myös placebon eron ’aitoon’ rannekkeeseen. Uskolla kun on vahva vaikutus ihmismieleen. Tuo placebo toimíi jopa silloin, kun koehenkilö tietää saavansa sitä:

A NEW study appears to indicate placebos can be effective, even when patients know they are taking ’dummy pills’.
    http://www.news.com.au/technology/sci-tech/placebos-work-even-when-patients-are-in-the-know-report/story-fn5fsgyc-1225975628030

Mua jännittää/ihmetyttää kovastikin se, miten/mistä Trion-Z kehittää ne 600-800 atomiaan/sec, minne ne atomit menee? Tapsan ranteeseen ja peukaloon? Jos sä pidät vuoden tommosta ranneketta, niin sullahan täyttyy peukalo ylimääräisistä atomeista.

600 atomia/sec x 60sec x 60min x 24h x 30pv x 12kk = 18 MILJARDIA atomia vuodessa lisää peukaloon ja ranteeseen!!!

Tulloo paise! Ioniatomipaise!

Homppälukemia

Muistaakseni ruotsalaisissa käyttöohjeissa neuvottiin, että peukaloa voi lepuuttaa välillä työntämällä sen perseeseen jolloin ionit leviävät koko kehoon. Ja jos ollaan enemmän kuin hyvänpäiväntuttuja, voi peukalon työntää myös kaverin perseeseen, jolloin myös hänen tasapainonsa vakiintuu aivan uudelle tasolle.

Lavantauti kirjoitti: (15.3.2011 8:49:53)
    Mua jännittää/ihmetyttää kovastikin se, miten/mistä Trion-Z kehittää ne 600-800 atomiaan/sec, minne ne atomit menee? Tapsan ranteeseen ja peukaloon? Jos sä pidät vuoden tommosta ranneketta, niin sullahan täyttyy peukalo ylimääräisistä atomeista.

Kuutiosentissä ainetta voip olla aineesta riippuen jopa miljardi miljardia atomia, ei sekään toki ihan loputtomiin riitä…

Syöthän säkin vuodessa ainaki 500kg ruokaa ja juot 1000kg nestettä. Ei nekään suhun jää…

Ihmeellistä miten jotkut ottavat lämpöä rannekkeista?

Minun mielestä on mielenkiintoista tutkia ja testata tuota messuilla ollutta kyseistä ranneketta koska sen Brittikaverin jutut oli aikasmoisia. Moniko kävi niitä edes kuuntelemassa?
    Siksi tuo ts:n testi on nimenomaan mielenkiintoinen, että voi verrata tuloksia heidän saamiin tuloksiin.

Mutta oli tulos mikä tahansa, niin eihän sitä kukaan usko ennekuin omin silmin näkee ja kun näkee, niin ei usko siltikään.

Taylos Maden kavereillahanmessuilla oli lippis jossa oli takana nasta joka pitää mielen tasapainossa :). Huomasiko kukaan?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 68)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #442120 kohteessaGolfmessut 2011

Etusivu Foorumit Yleistä Golfmessut 2011