Aihe: Golfliiton toiminta - Golfpiste.com

24.9.–1.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][24]
KilpailuaSuomalaista

Golfliiton toiminta

Etusivu Foorumit Yleistä Golfliiton toiminta

Esillä 25 viestiä, 201 - 225 (kaikkiaan 362)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #1399402 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    DÜSSELDORFER GOLF-CLUB

    Auf unserer Anlage sind Gastspieler anerkannter in- und ausländischer Golf Clubs herzlich willkommen.
    Die Handicapbeschränkung liegt bei -36,0. Bitte dokumentieren Sie Ihren WHI durch Vorlage Ihres Clubausweises.
    Eine vorherige Anmeldung ist erforderlich und kann unter info (at) duesseldorfer-golf-club.de und telefonisch unter 02102-81092 vorgenommen werden. Wir bitten um Verständnis, dass die Nutzung unseres Golfplatzes an Wochenenden und Feiertagen vorrangig unseren Mitgliedern und Gästen in Mitgliederbegleitung vorbehalten ist. Bitte kontaktieren Sie daher vorab unbedingt unser Sekretariat, wenn Sie als Gast bei uns spielen möchten, damit Sie den Weg zu uns nicht umsonst antreten.

    #1399407 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Nimimerkki Maison tuomitaan käyttämään ruudullisia golfhousuja peliuransa loppuun asti.

    #1399408 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    Die Handicapbeschränkung liegt bei -36,0. Bitte dokumentieren Sie Ihren WHI durch Vorlage Ihres Clubausweises.

    Tuohon ei ole paljon lisäämistä. Siihen olen törmännyt kaikilla Saksassa pelaamillani kentillä. Syy sen todistuksen pyytämiseen oli siinä, että olimme pelaamassa huhtikuun alussa ja seuran jäsenyys on voimassa aina 31.3. asti. Huhtikuun alussa eivät pahviset kortit vielä olleet tulleet, joten pyysin kotiseurastani todistuksen siitä, että olen jäsenmaksuni maksanut ja että olen jäsen.

    Maison, totuus joskus kirpaisee, mutta ole ystävällinen äläkä jatkossa valehtele niin räikeästi kuin tähän saakka. Valheella on lyhyet jäljet, etenkin internetissä käytävissä keskusteluissa. Sinunkin valheesi on jo toteen näytetty, jos moinen sanaleikki sallitaan…

    #1399410 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    En kyllä löytänyt tekstistä mainintaa että pitäisi olla Suomen golfliiton jäsen (seuran kautta). Maailmalla on toki laskureita joilla voi kukin laskea tasoituksensa. Ei ollut myöskään mainintaa että pitäisi olla saksankielinen versio.

    #1399411 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Siihen olen törmännyt kaikilla Saksassa pelaamillani kentillä.

    Erikoista kyllä että sinun mukaasi pitää olla Suomen golfliiton todistama tasoistukortti, ei kyllä löytynyt mainintaa siitä. Tietääkseni ne pahvikortit eivät olleet saksankielisiä, eli selitit itsesi pussiin jälleen kerran.

    Olen pelannut Münchenin seudulla ja ei siellä ainakaan mitään todistuksia kyselty, maksun kyllä kierroksesta halusivat.

    #1399412 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Auf unserer Anlage sind Gastspieler anerkannter in- und ausländischer Golf Clubs herzlich willkommen.

    #1399413 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Nämä KL1 päätelmät ovat kyllä hauskoja, saa nauraa makeasti. Ensin puhui kuinka ”kätevä” digitaalinen jäsenkortti on, sitten vaihtoi heti seuraavassa kommentissa pahviseen korttiin. Suomessa pelatessa ei hänen mukaansa tarvita jäsenkorttia, mutta ulkomailla on kuulemma pakollinen!:) Saksassa vieraillessa pitää vielä olla käännösversio, niin varmaan!:)

    #1399415 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    eBirdie tuli käyttöön 2017. Sitä ennen oli pahviset jäsen/tasoituskortit-

    #1399417 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Niin oli pahviset ja saisi olla vieläkin. Paljonkohan eBirdie maksoi, miljoonia euroja ja silti kelvoton palvelu. Asian vierestä, pelaajalla voi olla sama tasoitus vuosikausia, ei kerro sen hetken pelitasosta yhtään mitään.

    #1399418 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Niin oli pahviset ja saisi olla vieläkin. Paljonkohan eBirdie maksoi, miljoonia euroja ja silti kelvoton palvelu.

    😅🤷

    #1399419 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Minä olen pelaillut saksassa kymmeniä krtoja ja ikupäivänä ei mitään korttia ole kysytty. 20 -30 vuotta sitten joskus . Että se siitä korttivaatimuksista saksassa. Kaikenlaisia huulia sitä täälläkin heitetään.

    #1399436 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    Erikoista kyllä että sinun mukaasi pitää olla Suomen golfliiton todistama tasoistukortti

    Suomessa pelatessa ei hänen mukaansa tarvita jäsenkorttia, mutta ulkomailla on kuulemma pakollinen!

    Lukulasini eivät näköjään toimi, koska en löydä tästä ketjusta itse kirjoittamistani postauksista mitään tuommoista. Oletko ystävällinen ja lainaat väitteitäsi tukevat viestit tänne? Vai toteammeko vain, että olet patologinen valehtelija tai vaihtoehtoisesti niin pahasti lukihäiriöinen, ettet ymmärrä lukemiasi tekstejä?

    Valinta on sinun.

    #1399474 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Die Handicapbeschränkung liegt bei -36,0. Bitte dokumentieren Sie Ihren WHI durch Vorlage Ihres Clubausweises.

    KL1: Tuohon ei ole paljon lisäämistä. Siihen olen törmännyt kaikilla Saksassa pelaamillani kentillä. Syy sen todistuksen pyytämiseen oli siinä, että olimme pelaamassa huhtikuun alussa ja seuran jäsenyys on voimassa aina 31.3. asti. Huhtikuun alussa eivät pahviset kortit vielä olleet tulleet, joten pyysin kotiseurastani todistuksen siitä, että olen jäsenmaksuni maksanut ja että olen jäsen.

    Kun aikansa kiertää maailman kenttiä, niin oppii, ettei jokaiseen risaukseen tarvitse kuormittaa omaa kotiseuraa. Ja vieläpä aivan turhaan. Maalaisjärjellä ja kohteliaisuudella pärjää omin voimin. Tekstejä ei kannata lukea pilkun tarkasti. Itse en ole täällä referoituja tekstejä Dusseldorfinkaan kentille lukenut ja varsin hyvin sielläkin toimeen tultiin – ilman kortteja ja todistuksia. Jäsenkorttien, tasoituskorttien, bonuskorttien ja muiden korttien osalta käytännöt poikkeavat eri maissa. Yleensä kentillä on haluttu tietää, että golfkokemusta on. Ja tätäkin tärkeämpänä, että luottokortilla on katetta.

    #1399477 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Cervelon kommentti osuu naulan kantaan. Itse pelannut lähes sadalla ulkkarikentällä (myös Saksassa lukuisilla kentillä) enkä muista milloin viimeksi olisi tasoituskorttia kysytty (tosin yli 15 vuoden takaisia kokemuksia ei pysty tarkkaan muistamaan). Ja muuten, eiköhän pääosassa maailman kielistä numerot kirjoiteta samalla tavalla, jolloin suomenkielisestä digitaalisesta kortista voisi tasurin myös ulkomaiden kentillä tarvittaessa ongelmitta tarkistaa😊.

    #1399478 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    Tähän ketjuun tulleista asiallisista postauksista voitaneen vetää yhteen, että joissain maissa / joillain kentillä vaaditaan tai ainakin on vaadittu jonkinlainen todistus jonkin golfseuran jäsenyydestä ja että käytännöt vaihtelevat maittain / golfkentittäin. Siitä voitaneen myös olla yhtä mieltä, että joillekin kentille ei ilman golfseuran jäsenyyttä pääse pelaamaan ja monille muille pääsee.

    #1399479 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL on oikeassa, jäsenyyttä voidaan vaatia tai sitten ei. Tässä on kotiseurani sivuilta poimittua tekstiä:

    Yhtiöjärjestys:
    Pelioikeuden käyttäminen edellyttää, että pelaaja on jonkun Suomen Golfliitto ry:n alaisen urheiluseurayhdistyksen tai kansainvälisesti hyväksytyn golfyhdistyksen jäsen.
    Lähtöaikojen varaus:
    Muiden seurojen jäsen voi varata lähtöaikoja 6 vrk etukäteen.

    Lähtöaikojen varaus:
    ’X’-kentällä voit pelata myös ilman golfseuran jäsenyyttä tai green cardia, jos jokin seuraavista ehdoista täyttyy:
    1. Pelaajalla on green card.
    2. Ryhmässä on yksi kokenut pelaaja (hcp max 36) yhtä kortitonta kohden.
    3. Golfkurssilla suoritettu peruskoulutus.

    #1399482 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Joillakin kentillä on ajnvarausta suoritettaessa kyselty, mikä laitetaan tasoitukseksi.

    #1399484 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    Maison, minä vielä odottelen niitä lainauksia. Vai myönnätkö rehellisesti olevasi valehtelija?

    Tehdäänpä niin, että sinulla on aikaa 26.11. kello 16.00 asti esittää nuo väittämäsi lainaukset. Sen jälkeen kuljet loppuelämäsi ruutuhousuissa valehtelijan leima otsassasi. Tällä forumilla se tarkoittaa sitä, ettei mihinkään sinun esittämääsi asiaan voi luottaa. Varmasti hienoa olla sellaisen taakan kantaja.

    #1399486 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ootte te kyllä hauskaa porukkaa! Vänkäämistä ja mussutusta aiheesta kun aiheesta!

    Olen samaa mieltä että Suomen Golfliitto on pääsääntöisesti turha organisaatio nykyisessä toimintamallissaan. Aika moni lajiliitto on toki myös, mutta golfliitto on omaa luokkaansa. Rahaa kun oligarkeilla ja tulee joka vuosi automaattisesti. Mutta sen käyttö ja hyödyntäminen aivan tuuliviiri hommaa. Visio, strategia ja sen operatiivinen toteuttaminen pilipali hommaa! Mutta minkäs teet?

    Mitä taas tulee tohon pelaamiseen koto ja ulkomailla, niin ympäri maailmaa olen pallon perässä reissannut, kaikissa kulttuureissa, eikä koskaan korttia kysytty. Tokihan ulkomailla Marshall ja Startteri-toiminnot aktiivisempaa ja uloshan ne taluttaa jos tötöilet kentällä. Se korvannee pahvilapun jossa kuitenkin olis itse säädetty händäri.

    Kotosuomessa taas vieraskentille et mene pelaamaan ellet ole jäsen, et edes Talmaan vaikka Uolevi muuta väittää. Mutta tää on vaan hyväksyttävä, valitettavasti.

    Keskustelun vois kyllä kohdentaa tohon viime vuosien muoti-ilmiöön, jossa päivän nettikurssilla saa ajokortin ja Golfliitto taas hyvän korvauksen. Sitten näitä perusosaamiseltaan vajavaisia on joka puolella jaloissa pyörimässä. Aina kun näkee Starttilistalla Kurk tai Hifk, niin tietää että tänään tulee taas sellanen kierros!

    Mutta elämä jatkuu ja uusi kausi enää puolen vuoden päässä!

    #1399487 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Haardi.Kyllä Talmaan pääsee ilman jäsenyyttä. Kysy vaikka, vastaus on raha riittää, samoin suomen kentät, lukuunottamatta joitakin yhdistyspohjaisia kenttiä. Tänä vuonnakin ainakin 10 kentällä ilman jäsenyyttä. Raha on riittänyt.

    #1399488 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    PG

    Mieleeni on jäänyt kaksi tapausta.

    Syksyllä -98 Vilamouran The Old Course-kentällä erästä engelsmannia ei päästetty pelaamaan, koska hänellä ei ollut esittää tasoituskorttia.

    Keimolassa joskus 20 vuotta sitten erään kaverin pelit evättiin, vaikka hän olisi ollut valmis maksamaan kierroksestaan reilusti greenfeen ylittävän hinnan. Syy sama kuin edellä.

    Näitä kumpaakin tapausta olin todistamassa odotellessani omaa vuoroani cm-tiskille.

    Ennen vanhaan rahakaan ei aina ratkaissut. Miten mahtaa nykyään olla näissä klubeissa? Vieläkö ollaan yhtä tiukkoja?

    #1399489 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    PG

    Tänä vuonnakin ainakin 10 kentällä ilman jäsenyyttä. Raha on riittänyt.

    Uskon tuon kyllä. Kertoisitko kuitenkin, mitkä kentät olivat kyseessä. Olisi mielenkiintoista selvittää, mitä kyseisten klubien sivuilla tai yhtiöjärjestyksissä asiasta sanotaan, vai sanotaanko mitään.

    Talman sivuilla sanotaan näin:

    Masterilla ja Laaksolla pelaavilla tulee olla virallinen tasoitus (max. 54) ja voimassa oleva jäsenyys jossain golfseurassa. Par 3:lla saa pelata kuka tahansa, ilman jäsenyyttä tai green cardia.

    Talma ei siis noudata omaa ohjeistustaan.

    #1399500 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    PG

    Tokihan ulkomailla Marshall ja Startteri-toiminnot aktiivisempaa ja uloshan ne taluttaa jos tötöilet kentällä. 

    Paitsi jos maksat extraa pimeästi? Samaa keinoa käyttäen voi löytyä parempia lähtöaikojakin? (Itselläni ei ole tuollaisesta kokemusta, siksi kysymysmerkit).

    #1399501 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Pg, ei tällainen ohjeistus ole enää ollut aikoihin voimassa.Raha riittää talmassa.Minä olen vienyt talmaan vuosikausia ilman jäsenyyttä pelaavia tuttujani.Myös yhtiökokouksessa on jo aikoja sitten päätetty, jotta jäsenyyttä ei tarvita. Pelioikeus oikeuttaaa pelaamaan aina ilman jäsenyyttä.

    #1399502 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    PG: Talma ei siis noudata omaa ohjeistustaan.
    PG: Ennen vanhaan rahakaan ei aina ratkaissut. Miten mahtaa nykyään olla näissä klubeissa? Vieläkö ollaan yhtä tiukkoja?

    Maailmassa lienee n. 60 000 golfkenttää, joista lähes puolet USA:ssa. Eiköhän Talmassakin käytetä maalaisjärkeä ja palvellaan ulkomaista golfaajaa ilman jäsenkorttia mikäli heillä ei sellaista satu olemaan. Eikä esim. amerikkalaisilla sellaista usein ole. Itselläni on noin tuhat kierrosta ulkomailla takana. Hotellin consierge palvelee, mikäli alue ei ole itselle tuttu. Muutenkin pärjää, kunhan ei heittäydy avuttomaksi.

    Suomen golf-taso on noussut viime vuosina hienosti. Sekä naisia, että miehiä näkyy isoissa kilpailuissa. Golfin näkyvyys on noussut ja minusta vaikuttaa, että suomi-golf yleisesti on mukavan positiivisessa kierteessä. Tästä annan pisteet urheilijoille, golfliitolle ja seuroille. Maksan urheiluseuran jäsenmaksun erittäin mielelläni ja toivon kovasti, että varat kohdistetaan golfurheiluun. Erityisesti nuorten urheiluun, mutta toki myös ikäluokkiin. Jos seuran aikuinen jäsen ei pärjää ilman äitiä ulkomailla ja kuormittaa kotiseuraa, niin laittaisin tuollaiset palvelut maksulliseksi erillistä hintaa vastaan.

Esillä 25 viestiä, 201 - 225 (kaikkiaan 362)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #1399894 kohteessaGolfliiton toiminta

Etusivu Foorumit Yleistä Golfliiton toiminta