-
JulkaisijaArtikkelit
-
Hei! Onko kokemuksia nelipyöräisistä golfkärryistä? Kolmipyöräisiä on kehuttu kovasti, mutta meneekö nelipyöräiset käytössä niiden edelle keveydessä, ohjattavuudessa yms? Olisi kiva kuulla kokemuksista. Kiitos.
Mä en ole ikinä käsittänyt tätä ohjattavuus-kysymystä,
Miten neli- ja kolmipyöräisten kärryjen ’ohjattavuus’ voisi käytännössä poiketa toisistaan millään tavalla? Kumpaakin täytyy keulia jos suuntaa haluaa muuttaa.
Johan sen sanoo maalaisjärkikin, että neljä on aina parempi kuin kolme.
Heti kun mun ikivanha kolmipyörä hajoaa, mulla on alla saletisti nelipyörä.
Mä kävin jo hiplaamassa Sun Muontainin nelipyörää Golf-Centerissä, mutta niillä oli vain viime vuoden malleja, joissa ei ole niitä kaikkia ominaisuuksia joita mä itse tarvitsen.. Nettiostokseksi meni tämäkin siis…Lavantauti kirjoitti: (14.8.2011 16:01:15)
Heti kun mun ikivanha kolmipyörä hajoaa, mulla on alla saletisti nelipyörä.
Mä kävin jo hiplaamassa Sun Muontainin nelipyörää Golf-Centerissä, mutta niillä oli vain viime vuoden malleja, joissa ei ole niitä kaikkia ominaisuuksia joita mä itse tarvitsen.. Nettiostokseksi meni tämäkin siis…Eihän siinä nelipyörässä ole edes ilmatäytteisiä renkaita! Vai tuleeko ensi vuoden malliin sellaiset?
Hienot vauhtikahvat siinä sentään on 😉
KL kirjoitti: (14.8.2011 18:47:27)
Eihän siinä nelipyörässä ole edes ilmatäytteisiä renkaita! Vai tuleeko ensi vuoden malliin sellaiset?Hienot vauhtikahvat siinä sentään on 😉
Duh.
Tuohan on luonnollisesti valmistajan nettisivuilta otettu tämän vuoden malli. Suomessa kun ollaan aina vähän jälkijunassa, ei tuommoista kivijalkakaupasta saa. Suomessa (ainakin Golf-Centerissä) myytävässä versiossa ei hienon vauhtikahvan korkeutta/sateenvarjontelineen kulmia voi portaattomasti säätää.
Ko. ominaisuuksien peräänkuuluttaminen saattaa vaikuttaa kaikista teistä kääpiöistä triviaalilta, mutta kunhan kasvatte parimetriseksi ja pelaatte rankkasateella, ymmärrätte.
Ilmapyöräfetissiisi en ota kantaa.
Määpä on työnnellyt tollasta nelipyörästä härpäkettä ihan oikeella golfkentällä. Tosin vaan noin 5 metriä mutta kummiskin.
Jamasa kirjoitti: (14.8.2011 20:20:00)
Määpä on työnnellyt tollasta nelipyörästä härpäkettä ihan oikeella golfkentällä. Tosin vaan noin 5 metriä mutta kummiskin.Juuttuivatko mutaan vai miksi lopetit työntämisen? (hymiö huumorintajuttomille)
KL kirjoitti: (14.8.2011 21:15:10)
Jamasa kirjoitti: (14.8.2011 20:20:00)
Määpä on työnnellyt tollasta nelipyörästä härpäkettä ihan oikeella golfkentällä. Tosin vaan noin 5 metriä mutta kummiskin.Juuttuivatko mutaan vai miksi lopetit työntämisen? (hymiö huumorintajuttomille)
No tää nykyinen kärryni, joka oli joskus myynnissä ja olit kiinnostunut, niin on tällä hetkellä osoittaunut kaikista keveymmäksi tuuppia eteenpäin. Hyvä ja soiva peli siis.
Jamasa kirjoitti: (14.8.2011 22:32:41)
KL kirjoitti: (14.8.2011 21:15:10)
Jamasa kirjoitti: (14.8.2011 20:20:00)
Määpä on työnnellyt tollasta nelipyörästä härpäkettä ihan oikeella golfkentällä. Tosin vaan noin 5 metriä mutta kummiskin.Juuttuivatko mutaan vai miksi lopetit työntämisen? (hymiö huumorintajuttomille)
No tää nykyinen kärryni, joka oli joskus myynnissä ja olit kiinnostunut, niin on tällä hetkellä osoittaunut kaikista keveymmäksi tuuppia eteenpäin. Hyvä ja soiva peli siis.
Siinä on siis integroituna mp3 ??? Ei ihme, ettet raaskinut värkistä luopua.
Ne 4pyöräiset, jotka ovat GolfDigestin lukijatarjouksena ovat ihan kelpo kärryt. On sateenvarjotelinettä yms hyödyllistä etenkin sadekelejä ajatellen.
Hieman ovat pienet, joten isommalle karjulle voivat olla vähän hankalat. Samoin pohdin, että mitenköhän ajanoloon nuo monet muoviosat kestävät.
Olen työnnellyt nyt pari kautta nelipyöräistä Sun Mountainin Micro Cartia. Aiemmin kannoin bägiä toistakymmentä vuotta. Kevyt on työntää ja menee pieneen tilaan kasattuna. Kolmipyöräisiin en osaa verrata, kun päätin suoraan nelipyöräisen hankkia. Kaupan matolla tehdyt testit eivät tuoneet merkittäviä eroja kolmi- ja nelipyöräisten välillä.
Lavikselle voisi kommentoida, jotta ainakin nelipyöräinen kääntyy työntökahvasta kevyesti sivuun painamalla nostamatta etupäätä. Runko on sen verran löysä, että geometria muuttuu (vrt Gorgi Toys -leluautot 60-luvulla:)). Lisäapua kääntämiseen saa tuosta sateenvarjotelineestä, jonka päähän voi laittaa golf-pallon ja kärry toimii ikäänkuin joystickillä ohjaten.Ilmarenkaita en kyllä kaipaa pätkääkään. Kyllä kärryjen pitää olla huoltovapaat jne. Ainoa miinus on tuo Laviksen viittaama sateenvarjotelineen mataluus. Olen 190 cm pitkä ja lippis kolisee sateenvarjoon työntäessä. Täytyy googlata joku mesta, jossa saisi sateenvarjon varren fitatuksi omien speksien mukaiseksi:)
Eli minun kokemukseni nelipyöräisestä ovat erittäin positiiviset.
-
JulkaisijaArtikkelit
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)