Aihe: Golfkärryt (kolmipyöräiset työntökärryt) - Golfpiste.com

7.2.–14.2. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][10]
KilpailuaSuomalaista

Golfkärryt (kolmipyöräiset työntökärryt)

Etusivu Foorumit Välineet Golfkärryt (kolmipyöräiset työntökärryt)

Esillä 24 viestiä, 26 - 49 (kaikkiaan 49)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

    KKS62 kirjoitti: (31.5.2010 9:13:08)
    Moi,
    Onko kokemuksia erilaisista kolmipyöräisistä työntökärryistä?
    Olen katsellut näitä http://www.clicgear.com/ jotka tuntuvat laadukkailta, mutta sikahintaisilta.
    Kokemukset itsellä ainoastaan Rinkun kolmipyöräisistä kärryistä ja nyt kun pelaan Talmassa, niin kärryjen ”vetäminen” ei oikein tunnu mukavalta…
    Mistähän nuo Clicgearit saisi edullisesti, Golfonline myy niitä pikkaisen yli 200E rahteineen.
    Onko muita hyviä laadukkaita vaihtoehtoja?
    Olen erittäin kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksista kaikista kolmipyöräisistä kärryistä?
    T.KKS62

    Golf Digestissa oli juttu testistä, jossa kokeiltiin erilaisia kolmipyöräisiä työntökärryjä. Hyviltä tuntuivat. Lehdellä on näköjään tilauskampanja menossa. Saatu näytenumero oli varsin hyvä. Olen itse jo monta vuotta sitten vaihtanut kärryn vetämisen työntämiseen, vaikka käytän kenttien omia kaksipyöräisiä kärryjä. Varsinkin joitakin vuosia sitten yleistyneet ’Bag Boy’-kärrymallit sopivat hyvin työntökärryiksi. Kärryn työntäminen on mukavampaa kuin vetäminen, bägi mailoineen on koko ajan silmien alla ja työntämisliike rasittaa tasapainoisesti yläkropan lihaksia.

    Mun ei ainakaan tartte ottaa bägiä irti noista Sun Mountanin kärryistä ku laitan vermeet Variant mallin Passattiin. Menee aika virtaviivaiseksi toi paketti. Edellisessä versiossa (7 vuotta vanhant) piti ottaa eturatas irti jot paketti mahtu kyytiin mut tuon uuden kärryn kanssa sitä ei tarvitse tehdä.

    En tiedä kysykö kukaan mistä näitä saa, mutta täällä on ainakin noita EX-Tro kärryjä. Olen tilaillu muuta kamaa, kuten palloja, lentokonebagisuojuksia jne. ja voin kauppaa suositella kyllä. Näistä kärryistä ei varsinaisesti oo kokemusta vielä toistaiseksi:

    http://www.smartgolf.fi/category/3/golfkarryt

    Tilasin tommosen Sun Mountainin kärryn onlinesta, mutta tuntuu toimitus olevan poikkeuksellisen hankalaa näille kulmille. Pakettti on seissyt jo tiistaista lähtien Confirmed at depot Turkkusessa.

    JuKu kirjoitti: (2.6.2010 12:18:03)
    Pitääkös noissa (Clickgear, Sun Mountain) ottaa bägi irti kun ne taittelee auton perään?

    meillä kokemusta sunista ja bagboysta. niistä riittää kun ottaa 3n pyörän pois, mutta käsittääkseni clik pitää ottaa irti ennen kasausta. mutta niinkuin tuossa kerrottiin niin molemmilla merkeillä on useita malleja. tuo sunin 4 pyöräinen vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta sen käyttö vaatii mielestäni vahvaa egoa. on se niin erikoisen näkönen.

    Jamasa kirjoitti: (2.6.2010 12:45:12)
    Itselläni on ollut Bag Boyn 3-pyöränen käytössä pari vuotta. Mallia ei enään ole myynnissä mutta kevyt ja ihan ok peli. Näyttää Bag Boylla uudistuneen kaikki työntökärryt.

    Mutta tuossa kun keväällä Kävin Skånessa pelaamassa, niin huvikseni kannoin kantobägiä päivän ja sillä tiellä ollaan. Tuntui vaan jotenkin hyvältä.

    Olis ylimääräinen Bag Boy varastossa 🙂

    Ei ole enään. Huvikseni testasin vkonloppuna kärryä ja enpäs muistanutkaan kuinka kevyttä hommaa se olikaan.

    Kertokaapas sivistymättömälle, mikä juttu näissä kolmipyöräisissä on – miksi sellaiset olisi paremmat kuin klubilta ilmaiseksi saatavat? Ja ei, tarkoitus ei ole ***tuilla, vaan ihan uteliaisuuttani kysyn – jotenkin ihan puun takia yhtäkkiä huomasin, että tuollaisia kolmipyöräisiä kärrejä näkee aika paljon. Kommenttien perusteella selkäkivut on yksi syy, onko muita perustavanlaatuisia syitä?

    Hankintapäätös on periaatetasolla tehty. Päätettävänä vielä kärry: Click vai Sun Mountain.

    Ainoa kysymys, johon avuille olisi käyttöä on: ilmafillarit vai airless?

    Onko kellään kokemuksia vaikka molemmista?

    tmmi kirjoitti: (7.6.2010 14:03:56)
    Kertokaapas sivistymättömälle, mikä juttu näissä kolmipyöräisissä on – miksi sellaiset olisi paremmat kuin klubilta ilmaiseksi saatavat? Ja ei, tarkoitus ei ole ***tuilla, vaan ihan uteliaisuuttani kysyn – jotenkin ihan puun takia yhtäkkiä huomasin, että tuollaisia kolmipyöräisiä kärrejä näkee aika paljon. Kommenttien perusteella selkäkivut on yksi syy, onko muita perustavanlaatuisia syitä?

    Huono kunto, laiskuus, trendikkyys, brassailu, liikaa kamaa pitää olla mukana, huono pelitaitaito (30 varapalloa), baarikaappi bägissä, kun en keksinyt muutakaan ostettavaa ja jollain piti saada mieli rauhalliseksi jne.

    Kiitos kattavasta vastauksesta =D

    Salmonin syylista oli varmaan oikeaan osuva, mutta luulisin, että suurin ostosyy on juuri tuo, minkä tmmi jo tiesikin eli selkävaivat. Kun selkävaivainen on tällaisen ’kalliin’ kolmipyöräisen hankkinut ei häntä saa enää millään takaisin ’ilmaisiin’ kaksipyöräisiin kenttäkärryihin. Tanskassa oli tarjolla osalla kentistä kolmipyöräiset menopelit ja osalla meikäläiset kaksipyöräiset. Näiden eroa ja paremmuutta ei tarvinnut arvuutella kun jotakuinkin vuoropäivinä vehje vaihtui 3sta 2pyöräiseen.

    salmon kirjoitti: (7.6.2010 22:57:00)

    tmmi kirjoitti: (7.6.2010 14:03:56)
    Kertokaapas sivistymättömälle, mikä juttu näissä kolmipyöräisissä on – miksi sellaiset olisi paremmat kuin klubilta ilmaiseksi saatavat? Ja ei, tarkoitus ei ole ***tuilla, vaan ihan uteliaisuuttani kysyn – jotenkin ihan puun takia yhtäkkiä huomasin, että tuollaisia kolmipyöräisiä kärrejä näkee aika paljon. Kommenttien perusteella selkäkivut on yksi syy, onko muita perustavanlaatuisia syitä?

    Huono kunto, laiskuus, trendikkyys, brassailu, liikaa kamaa pitää olla mukana, huono pelitaitaito (30 varapalloa), baarikaappi bägissä, kun en keksinyt muutakaan ostettavaa ja jollain piti saada mieli rauhalliseksi jne.

    Pelaan esimmäistä kautta Talmassa jossa on niin sanotut perinteikkäät kaksipyöräiset kärryt.
    Sitä enne kaksi kautta Rinkussa jossa kolmipyöräiset kärryt, ero on valtava!
    Onko se laiskuutta tai mitä tahansa, niin ero on todella suuri työntää tai vetää.
    Jos ihmisellä on pituutta on yli 180cm, niin kaksipyöräisen työntäminen päättyy jossain vaiheessa töksäytykseen esteeseen ja jos työntöaisa on liian alhaalla, niin tulee alavatsa pipiksi tai…
    Nyt minulla on Clicgearit ja en usko että koskaan palaan takaisin ’klubikärryihin’, on se vaan niin paljon mukavempaa kolmipyöräisillä;)
    T.KKS62

    tmmi kirjoitti: (7.6.2010 14:03:56)
    Kertokaapas sivistymättömälle, mikä juttu näissä kolmipyöräisissä on – miksi sellaiset olisi paremmat kuin klubilta ilmaiseksi saatavat? Ja ei, tarkoitus ei ole ***tuilla, vaan ihan uteliaisuuttani kysyn – jotenkin ihan puun takia yhtäkkiä huomasin, että tuollaisia kolmipyöräisiä kärrejä näkee aika paljon. Kommenttien perusteella selkäkivut on yksi syy, onko muita perustavanlaatuisia syitä?

    Selkävaivoista en tiedä (kopkopkop), mutta tässä syyt omalle hankinnalleni:

    1. klubin kaksipyöräiset on ihan syvältä, koska esim. bägi ei pysy suorassa
    2. sateenvarjon saa kahvan päälle pystyyn auki-asennossa
    3. ei tartte lähtee haeskelemaan kärryjä ties mistä ja palauttelemaan niitä ties minne
    4. pallot, tiit ja muu tilpehööri on hyvin saatavilla eikä rei’ittämässä ja likaamassa taskuja
    5. jengi luulee singeliksi 🙂
    6. fairway credi on ihan huipussaan aloittelijoiden silmissä 🙂

    Laitoin nuo hymiöt ihan kaiken varalta :-).

    Pauno Päkiä kirjoitti: (7.6.2010 17:58:30)
    Hankintapäätös on periaatetasolla tehty. Päätettävänä vielä kärry: Click vai Sun Mountain.

    Ainoa kysymys, johon avuille olisi käyttöä on: ilmafillarit vai airless?

    Onko kellään kokemuksia vaikka molemmista?

    Kokemusta on molemmista ja nykyään työntelen Cliciä. Clicgear 3.0 version myötä kärry parani ehdottomasti. Taittelu helpottui huomattavasti (3 momenttia) käsijarrutoiminta parani myös eikä laajennettu säilytystilakaan ollut huono juttu. Yleisesti ottaen Click tuntuu huomattavasti jämäkämmältä kuin SM, ja uskoakseni on myös kevyempi ja menee pienempään tilaan.

    Airless fillarit kun ovat leveämmät kuin ilmafillarit, niin nämä tuovat mukanansa vakautta, lisäksi vielä koska kummassakaan kärryssä ei ole kääntyviä etupyöriä niin Sun Mountainin etufillari saattaa (ainakin kovilla pinnoilla) ’napata’ kiinni suuntaa vaidattaessa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että etupyörä pitää nostaa ilmaan kun kääntyy, kun taas Clicin etupyörä ikään kuin ’laahaa’ kääntyillessä. Pieni juttu sinänsä, mutta minä koin tämän ’laahaamisen’ helpommaksi kuin nostelun. Toisekseen ilmafillareiden pinnat ovat vaikeammin putsattavissa kuin airlessin puolat.

    Tuosta vakaudesta vielä. Koska pojat on poikia ja aina pitää kisailla niin testattiin kerran kaverin kanssa kärryjen ’mäkiominaisuuksia’, päästettiin molemmat kärrymme jyrkässä (Kytäjä SE no 3) alamäessä vapaaluisuun. Molemmat lähti varsin vauhdikkaasti menemään, mutta kun mäki lähti viettämään oikealle niin Clicin ’kaarreajo ominaisuudet’ olivat täysin omiaan. SM kykeni jonkin matkaa samaan, mutta kun kurvi tiukkeni, ympärihän se meni. Johtuu varmaan noista kapeammista tassuista ja kapeammasta akselivälistä. Kyllä naurettiin =D

    MacG kirjoitti: (9.6.2010 10:32:40)

    Pauno Päkiä kirjoitti: (7.6.2010 17:58:30)
    Hankintapäätös on periaatetasolla tehty. Päätettävänä vielä kärry: Click vai Sun Mountain.

    Ainoa kysymys, johon avuille olisi käyttöä on: ilmafillarit vai airless?

    Onko kellään kokemuksia vaikka molemmista?

    Kokemusta on molemmista ja nykyään työntelen Cliciä. Clicgear 3.0 version myötä kärry parani ehdottomasti. Taittelu helpottui huomattavasti (3 momenttia) käsijarrutoiminta parani myös eikä laajennettu säilytystilakaan ollut huono juttu. Yleisesti ottaen Click tuntuu huomattavasti jämäkämmältä kuin SM, ja uskoakseni on myös kevyempi ja menee pienempään tilaan.

    Airless fillarit kun ovat leveämmät kuin ilmafillarit, niin nämä tuovat mukanansa vakautta, lisäksi vielä koska kummassakaan kärryssä ei ole kääntyviä etupyöriä niin Sun Mountainin etufillari saattaa (ainakin kovilla pinnoilla) ’napata’ kiinni suuntaa vaidattaessa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että etupyörä pitää nostaa ilmaan kun kääntyy, kun taas Clicin etupyörä ikään kuin ’laahaa’ kääntyillessä. Pieni juttu sinänsä, mutta minä koin tämän ’laahaamisen’ helpommaksi kuin nostelun. Toisekseen ilmafillareiden pinnat ovat vaikeammin putsattavissa kuin airlessin puolat.

    Tuosta vakaudesta vielä. Koska pojat on poikia ja aina pitää kisailla niin testattiin kerran kaverin kanssa kärryjen ’mäkiominaisuuksia’, päästettiin molemmat kärrymme jyrkässä (Kytäjä SE no 3) alamäessä vapaaluisuun. Molemmat lähti varsin vauhdikkaasti menemään, mutta kun mäki lähti viettämään oikealle niin Clicin ’kaarreajo ominaisuudet’ olivat täysin omiaan. SM kykeni jonkin matkaa samaan, mutta kun kurvi tiukkeni, ympärihän se meni. Johtuu varmaan noista kapeammista tassuista ja kapeammasta akselivälistä. Kyllä naurettiin =D

    Thanx for help. Ei muuta kuin tilaamaan.

    EZ-TRO DELUXE 3 tuli postissa viime viikolla ja muutaman sateisen kierroksen jälkeen voin todeta että hyvä ostos. Suomesta katselin noita mutta hinta oli aika kova (yli 200€)kun taas Englannista tulivat kotiovelle viikossa hintaan 130€.

    Ostin kärryt nimenomaan selkäkipujen vuoksi ja voin kertoa että helpottaa mun peliä kun ei tartte vetää perässä kaksipyöräistä klubikärryä. Netistä löytyy hyvä mainosvideo ko. kärrystä

    http://www.youtube.com/watch?v=4gsRkuANL3c

    Tilasin omani osoitteesta http://www.greenpistesports.com

    Itselläni on alaselkä vihoitellut ja miten, että kärryissäkö se vika onkin?

    Turhaan olen vissiin kirolla käynyt.

    Jamasa kirjoitti: (15.6.2010 14:46:31)
    Itselläni on alaselkä vihoitellut ja miten, että kärryissäkö se vika onkin?

    Turhaan olen vissiin kirolla käynyt.

    Edit olisi tosi kiva juttu 🙂

    Nyt muutaman kierroksen Sun Mountainia käyttäneenä voin todeta, että eipä tuossa juuri parannettavaa ole. Kevyt kuin mikä ja tilaa löytyy kaikille tarvikkeille.

    Husqvarna kirjoitti: (15.6.2010 15:35:51)
    Nyt muutaman kierroksen Sun Mountainia käyttäneenä voin todeta, että eipä tuossa juuri parannettavaa ole. Kevyt kuin mikä ja tilaa löytyy kaikille tarvikkeille.

    Löytyyköhän noita kärryjä tuolla sinun nimimerkilläsi…?Meillä noita sanotaan emmaljugiksi

    Nimetön

    Onko kokemusta Sun Mountain Speed Cart 2010 With Wide Wheelsistä. Hinta edullisempi kuin ilmarenkaisessa, mutta miten on työntöominaisuudet. Sun Mountain olisi tarkoitus laittaa.

    Onko kellään kokemusta niistä Sun Mountain 4 pyöräisitä?
    Lehdessähän ne saivat vähiten pisteitä mutta kommentit olivat hiukan vähäisiä ja
    kyllä ne ainakin kaupassa tuntuvat aivan asiallisilta, onhan se aivan eri nurmella mutta kuitenkin. Ja taittuvat nekin tosi pieneksi kuljetusta helpottamaan.

    get in the hole! kirjoitti: (16.6.2010 19:01:15)

    Husqvarna kirjoitti: (15.6.2010 15:35:51)
    Nyt muutaman kierroksen Sun Mountainia käyttäneenä voin todeta, että eipä tuossa juuri parannettavaa ole. Kevyt kuin mikä ja tilaa löytyy kaikille tarvikkeille.

    Löytyyköhän noita kärryjä tuolla sinun nimimerkilläsi…?Meillä noita sanotaan emmaljugiksi

    🙂

    BigFoot kirjoitti: (22.6.2010 9:46:53)
    Onko kellään kokemusta niistä Sun Mountain 4 pyöräisitä?
    Lehdessähän ne saivat vähiten pisteitä mutta kommentit olivat hiukan vähäisiä ja
    kyllä ne ainakin kaupassa tuntuvat aivan asiallisilta, onhan se aivan eri nurmella mutta kuitenkin. Ja taittuvat nekin tosi pieneksi kuljetusta helpottamaan.

    Duunikaveri on lykkinyt niitä nyt noin 10 rundia ja ollut erittäin tyytyväinen. Kokeilin itsekin hetken ja todella kevyesti kulkee ja kääntyy.

Esillä 24 viestiä, 26 - 49 (kaikkiaan 49)
Vastaa aiheeseen: Golfkärryt (kolmipyöräiset työntökärryt)

Etusivu Foorumit Välineet Golfkärryt (kolmipyöräiset työntökärryt)