Aihe: ’Golffia’ Hyvinkäällä - Golfpiste.com

28.7.–4.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][9]
KilpailuaSuomalaista

’Golffia’ Hyvinkäällä

Etusivu Foorumit Yleistä ’Golffia’ Hyvinkäällä

Esillä 20 viestiä, 1 - 20 (kaikkiaan 20)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Caddiemaster antaa lapun, jossa on minuutti aikataulu (n. 10 min/väylä); 1 tii, 2 tii, 3 tii…..18 tii. Jos et pysy aikataulussa on valvojalla oikeus poistaa kentältä. Lähtöajat 8 min. välein. Jippii!!! Golf on siirtynyt uuteen aikaan, TIK..TAK..TIK..TAK.

10 min väylä? 18×10=180min 180/60=3h

aikasta nopea kierros ,)

taitaisi usealle tulla lähtöpassit kentältä, jos tuossa ajassa ei pysy..

ps. hyvinkään kenttä on kaunis, jos ei muuta…

ts

Niin on Golf siirtynyt uuteen aikaan – onneksi.

Hyvinkään aikataulu antaa pelaajille 4h 15 min kentän kiertämiseen ja tällä on saatu kierrosten kesto putoaman tuosta viime vuoden 5h30 minuutista siedettäväksi.

Aikataulu on muuten käytössä vastaavanlaisena kaikissa suuremmissa kisoissa Suomessa ja maailmalla, eikä siten millään lailla uusi asia. Lappu antaa pelaajille paremman mahdollisuuden tarkkailla pelinopeutta kun se on annettu väyläkohtaisesti, eikä esim viiden väylän välein, jolloin tilanne on jo karannut käsistä.

Hitaasta pelaamisesta on puhuttu vuosikausia, nyt on asialle vihdoin tehty jotain konkreettista.

Tama on ollut erinomainen uudistus, ja perustuu seuran jasenten viime talvena tehtyyn mielipidetiedusteluun antamaan palautteeseen. Kuten ts totesi, vaikutus pelinopeuteen on ollut merkittava ja positiivinen. Pysyakseen annetussa aikataulussa ei kenenkaan tarvitse juosta.

Tuossa aikataulussa ei ole millään muotoa mahdoton pelata kenttää lävitse. Tuntuu kuitenkin siltä ettei tuota aikataulua niin kovin vakavasti pelaajien keskuudessa oteta ja uskon että ko. kenttä rullaisi ilman tuota aikataulua. En kuitenkaan ole tuota aikataulua vastaan.

Ryhmän alimalla tasoituksella pelaavalle annettavalla aikataululapulla on vissi psykologinen vaikutus. Jos ryhmään sattuu joku ’säätäjä’, on helpompi huomauttaa saamatta niuhottajan mainetta, että pitäis ehkä vähän nopeuttaa peliä.

Hyvinkää on kotikenttäni ja olen tänä vuonna pelannut siellä ehkä 30-40 kierrosta. Kierrosajat ovat lyhentyneet selvästi. Esimerkiksi eilen aivan täydellä kentällä neljän ryhmässä 4 h 10 min.

Viime vuonna viikonloppuisin vakio oli viisi tuntia, joten parannusta on tapahtunut. Sitä paitsi, en ole kuullut, että Hyvinkään sheriffit olisivat kentältä ryhmiä poistaneet sen takia, etteivät ne ole pysyneet aikataulussa, korkeintaan kehottaneet päästämään nopeampia ryhmiä ohi.

Eikä siihen lappuun niin kuolemanvakavasti tarvitse suhtautua. Jos täydellä kentällä pysyy edellisen ryhmän kannassa, niin on oman osuutensa kentän rullaamisesta kohtuudella hoitanut.

Miettikää mikä on klubgolffin idea??? Jos tarkoitus on juosta kello kainalossa, niin vaihtakaa ratajuoksuun!!

Ei tuolla tahdilla tarvitse juosta – minäkin konkkaan ton radan läpi tuossa ajassa.

Pieni vinkki: ei sieltä metsästä tartte sitä palloa välttämäätä koko viittä minuuttii hakea;)

Klubigolfin idea on pelata golfia ja joillakin viettää lisäksi klubielämää. Enemmistö maksaa lähinnä vain pelaamisesta ja haluaa pelata rauhallisen sujuvan kierroksen ilman 1-2 tunnin ylimääräistä seisoskelua.

Eläköön Hyvinkää. Muut kentät seuratkaa esimerkkiä tai pankaa paremmaksi. Olisi kiva päästä ruuhka-aikoinakin inhuimillisessä tahdissa kentän läpi. se on oikeasti mahdollista!

Tuusulassa koko kesä on mennyt ukkosmyrskyjä lukuunottamatta minulta n 4 tunnissa kaikki kierrokset. Osa alle osa muutaman minuutin yli. Mukana pari kisaa.

Erittäin hyvä!

Hyvinkäällä kenttä on ajallisesti pidempi pelata 4.10 kuulostaa oikein hyvältä.

Jos aikatauluilla on tarkoitus eliminoida 5..6 tunnin kierrokset, niin silloin se on ok. Jos taas joku sovittaa golfkierroksen kalenteriinsa minuuttiaikataululla, olen samoilla linjoilla kuin Jukka eli ihmettelen syvästi – golf vie oman aikansa…

Pidän golfista niin paljon,

ettei minulla ole koskaan kiire golfkentällä

eikä golfkentältä.

Käyn aina rauhassa saunassa,
    syön jos ehdin ja
    juon kupin kahvia
    poltan sikarin ja
    katson kaunista golfmaisemaa.

Kierrokseeni tulee 4-5 tunnin lisäksi 1-2 t klubilla oloa.

Minulla ei ole liikaa muita harrastuksia;
    ei mökkiä,
    ei venettä enää,
    ei likia klubeja t. yhdistyksiä.

Syön mielelläni myös ravintolassa,
    jossa olen ainoa asiakas tai seurueeni on.

Minulle golfkenttä on esteettisyyden vuoksi yksi suurimmista ureheilunautinnoista. Mitä aikaisempi lähtö aamukosteille väylille sen raikkaampi ilma.

ME IHMISET OLEMME ERI TEMPOHERMOSTOILLA RAKENNETUT.

Kaupungissa asuva ihminen kiirehtiikoko ajan ilman varsinaista syytä. Kun tämä ompelukone tulee golfkentälle hän ei rentoudu , vaan suhisee kiukusta edelleen, kun liikenne oli hidasta eikä päässyt ohi – usein ylirasittunutkin. Hän ei käytä edes golfkentän taukoa hyväksi syömiseen, tai keskusteluun pelikumppanin kanssa, vaan
    katsoo kädet uumnalla edelläolevia pelaajia, jos
    pääsisi nyt ohi – kun ei liikenteessä päässyt.

Jotta peli kulkisi minun mielestäni nopeasti ,tulisi kaikkien ryhmien olla samantasoisa pelaajia ja samansuuruisia ryhmiä.

Minä luulen,että useat pelin nopeutta vaativat ja muiden hidasta peliä moittivat eivät itse asiassa ole kovin hyviä pelaajia, vaan he ovat nopeita ja saavat palkinnon itselleen
    tästä nopeudesta. kun tulos ei ehkä olekaan parasta tasoa.

Kilpailen mielelläni ja tiedän, että nopea pelirytmi tuo ehkä paremman tuloksen,mutta kilpailut kestävät joka tapauksessa 4 -5 t kierros, joten on paras sopeutua siihen.

Hyvinkään systeemi on varamasti hyvä, mutta jokainen voi kyllä rauhoittaa itseään mm.suunnittelemalla pelinsä ja pelimääränsä siten,että oma hermosto kestää vähän häiriötekijöitäkin.

Voi esim harkita pelaako 20 -30 – 40 kierrosta kaudessa ja millä kentillä ja mihin aikaan.

Sitä paitsi eikö sen pelikaveri kanssa voisi vaihtaa odotellessa jonkun mukavan ajatuksen, jos ei heti päse lyömään ???

Usein ajansäästö on 5 -15 min. Mitä sillä voi tehdä ?

Hiljalleen hyvää tulee-

ajatellen aivan kaunis.

Miksi ihmeessä keskustelu pelinopeudesta aina kääntyy siihen, että jotkut JUOKSEVAT, HOSUVAT, STRESSANTUVAT ym,ym ja että heillä pitäisi olla oma pelikenttä ja omat ajat ???!! Nytkin ihan asiallisesti aloitettu keskustelu rupeaa kääntymään siihen.

4 h 15 min kierrokseen ei tarvitse juosta eikä edes kävellä nopeasti. Ei hosua lyönneissä, ei vähentää sosiaalisuutta eikä etenkään menettää peli-iloa. Eikä siihen tarvita huimaa pelitaitoakaan. Joskus jopa voi olla hyvä ettei lyö pitkälle vaan korkeammalla hcp:lläkin pelaavat voivat olla nopeita. Kaikista em. tapauksista löytyy tukuittain kokemusta.

Mutta ei nopeaan peliin pääse myöskään, jos syö eväitään, vaihtaa vaatteitaan, merkkaa tuloskorttiansa tai kertoo tarinoita kun on oma lyöntivuoro. Pelkällä ihan normaalilla käytöksellä ja liikkumisella pärjää.

Kyllä jotain on vialla, jos kentällä täytyy kelloa katsella. Oli se vika sitten edellisessä ryhmässä tai omassa päässä…

Koittakaa nauttia pelaamisesta ja hyvistä lyönneistä.

Luepa uudestaan; löydätkö mitään mainintaa kellosta ? Minun viestini oli, että älkää juosko, pelatkaa normaalia vauhtia, mutta välttäkää turhia asioita. JA NAUTTIKAA PELAAMISESTA !!!!! Näin peli etenee automaattisesti hyvin ilman väliaikataulukoita ja kellon katsomista. Itse en edes pidä kelloa mukanani.

Onko tämä nyt niin vaikeaa ymmärtää ?

Kyllä huomaa että golfin suosio on kasvanut – tänä vuonna en ole päässyt pelaamaan kuin yhden kierroksen ilman, että olisi tarvinnut odotella edellä pelaavien vuoksi. Pelaan sattuneesta syystä (työ) yleensä iltaisin, eli kentät tuntuvat aina olevan täynnä. Selvää on että odottelua tulee, mutta tänä vuonna kierrokset 4 hengen ryhmissä ovat kestäneet säännöllisesti 4h30-5h10, neljän tunnin kierroksista voi vain nähdä unta…

Mutta se odottelu on ihan oikeasti ikävää, koska oma peli kärsii siitä aivan älyttömästi. Selittäkää, miksi nykyisin on enemmän sääntö kuin poikkeus että 9. ja 10. reikien välillä saa pitää 8-10 min tauon (aina ei ymmärtääkseni ole edes ohitusoikeutta!)? Kun kenttä ei rullaa (esim. Ruuhikoskella tässä pari viikkoa sitten), odottelua tulee joka reiällä 5-10 min, ja sitten tuossa puolivälissä vielä ylimääräinen 10 min (muistaakseni meitä oli Ruuhikoskella 3 ryhmää tumput suorina siinä odottelemassa…). Kahdenkymmenen minuutin tauon jälkeen kun lataa avauksen vaikealla tiipaikalla ja näkee topatun driven katoavan puroon kanjonin pohjalla hyvin pelatun etuysin jälkeen, niin kyllä alkaa väkisin syyttää systeemiä ilonpilaamisesta. Elimistö (selkä) jäykistyy nopeasti kun ensin pelaa ja sitten seisotaan 15-20 min. Hommaa pahentaa vielä edellä mainitulla tavalla se, jos 10. reiän avaus on vaikea, koska uskoisin muillakin pelituntuman kärsivän seisoskelusta?

Vinkkejä miten elimistö pidetään virkeänä sillä aikaa kun odotellaan? Mihinkään aerobic-jumppaan en rupea…

Nipa, sinulla oli niin kiire lukea tekstini, että luit väärin. Minähän totesin, että nopea peli tuo paremman tuloksen- ehkä?

Eväitä voi ja pitää syödä maratonin ajan kestävässä rasituksessa ja helteellä varsinkin juoda joka väylällä.
    Vaatteitakin vaihdetaan , jos sade lakkaa.

juttuja voi kertoa juuri niillä tauoilla, jotka tulevat , kun peli hetken seisoo.

Pelikortit i merkataan tietysti ennen omaa lyöntivuoroa tai ,kun olen honorissa heti oman avauksen jälkeen.

Pelasin hiljan Keimolassa kolmen viehä ttävän golfdaamin kanssa – a vot oli
    Kivaa,kun kolmen lyönnin ajan sai rauhassa tehdä omia askareitaan.

Olin samalla kerralla pelannut jo A 9:n yksin ja olin
    5 väylän jälkeen E. Totesin,ettävarmaan nopeammalla pelirytmillä tulos paranee. Sitten tuli jo väsymys liian kiihkeästä lyöntimäärästä, ja löin 6. kuusi.

On tosiaan ikävää, että
    surin osa joutuu pelaamaaan ruuhkaliikenteen jälkeen ruuhkaisimmalla kentällä ja pinna kireänä.

Minäkin nuorna miesnä 44 v. ajelin 120 km/h Nevakseen ja söin myöhäislounasta klo 16.00 auton ratissa – kauppatorilta ostettuja savusilakoita. Perille tullessa oli suurin ongelma pyyhkiä kaa lrasvat kännyistä.

Nyt on jo ikää ei enää tarvitse lähteä ruuhkaan – löytyy muitakin peliaikoja .

Päästin kerran jenkeissä ohi kaksi todella nopeaa pelaajaa -mielelläni. He olivat kuin intiaaanit – selässä nuolikoteloa muistuttava bägi,jossa ehkä 5 mailaa. Juoksivat kuin hirvaat ja etenivät tuulen lailla.

Olenmyös havainnut, että golfarit ,joilla ei ole aiempaa urheilu- ja kilpailukokemusta menettävät hermonsa helposti. He eivät ehkä todella tajua, etttä kovan päivätyön jälkeen pelata golfkierros 4 tuntia usein helteessäja hermopaineessa myös oman pelin suhteen – vaatii todella oikeaa ravinnon nauttimista.
    Nämä hermoilut toisten peleistä ovat usein seurannaisia omista
    virheistä -niin kuin elämässä muutenkin. Me arvostelemme mielellämme lähimpiämme OMISTA PUUTTEISTAMME.

Golf onmonisyinen tarina – mitipä rauhassa miksi oikein pelaat golfia ?

Sorry, ilmeisesti olin hätäinen. Pieni kommentti eväiden syömiseen, vaatteiden vaihtamiseen etc. Olen samaa mieltä kanssasi; lähinnä tarkoitin sitä, että jos on oma lyöntivuoro, ei sitä puseroa ole pakko ottaa pois päältä ennen lyöntiä vaan sen jälkeen ja kortin kirjoittaa muiden lyöntivuoron aikana. Erittäin pieniä asioita, jotka jouduttavat toimintaa. Sateet, maratonit ym ovat asia erikseen.

Miellyttäviä (ja joustavia) golfkierroksia kaikille !!

#504759 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nipa. Niinpä niin kiire teettää kaikenlaista mm. ymmärretään toisten kirjoitukset väärin ja puhumattakaan elekielestä, jota on vielä vaikeampaa tulkita. Olsi mkiva ensi kesänä pelat akierros ja oppia jotain pelityyleistämme.

NO HARM FEELINGS – I´M FLYING !

#504760 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Itse pelaaminenhan ei paljon aikaa vie. Aikaa kuluu paljon pallon etsimiseen pöpeliköstä, rutiinien aloittamiseen vasta sitten, kun edellinen pelaaja on suorittanut oman lyöntinsä, etc. Jos ryhmässä pelaajat älyävät hoitaa ko. asiat, eikä lyöntejä jäädä joukolla laskemaan greenin viereen, kierroksen pelaa 3,5 tunnissa 4:n porukalla ilman, että tarvitsee hosua missään. Parempi edetä reippaasti palloille, niin jää suoritukselle aikaa…

Esillä 20 viestiä, 1 - 20 (kaikkiaan 20)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #504750 kohteessa’Golffia’ Hyvinkäällä

Etusivu Foorumit Yleistä ’Golffia’ Hyvinkäällä