Aihe: Golf-etiketti. - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][4]
KilpailuaSuomalaista

Golf-etiketti.

Etusivu Foorumit Yleistä Golf-etiketti.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 29)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Käsittääkseni golf-etiketin mukaan sekä rangella että kentällä pitäisi käyttyä hillitysti ja varoa häiritsemästä muita lyöjiä. Olen harrastanut lajia jo yli 15 vuotta ja kokemuksesta täytyy sanoa, että green card kursseilla olisi hyvä käydä läpi nämä asiat. Valitettavasti täytyy todeta, että lajin kasvun myötä mesominen ja kiroaminen kentillä tuntuu jatkuvasti lisääntyvän. Ehdotankin, että seurat laittisivat Rangelle vaikka kyltin: keskustele hillitysti.

Ja laita kännykät äänettömälle!

Ja ei sikareiden polttelua rangella!

Ja ei saa jutella tuntemattomille..? Paitsi jos niil on golfpisteen pyyhe?

Pistä EARit korviin ja vielä kuulosuojaimet päälle, saat olla rauhassa ja keräät huimasti Respectiä..

espi. OOT PERIAATTEESSA OIKEASSA, MUTTA ETHÄN SÄ SAA HILJAISUUTTE EES KIRJASTOON, ETT AINAKAAN bILLA GATESIN LAHJOITTAMIIN NETTISALEIHIN HESAASaNTOI 1.000.000 E TÄSS MÄNÄ VUONNA.

EHKÄ NE MELUT VOI OPTTAA iRRALLISINI hAITTATEKIJÖIN ( = ih ) RANGELLÄ.

nINHÄN SITÄ TAIGERIIKI VALMENSI ISÄ TIIKERI -KALISUTELI KATTAILAN KANSIA ETT POIKA OPPIS SIETÄÄ ih-ÄÄNII PELIS. KALISUTELI EHKÄ LIIAN VÄHÄNM.

nO PERUASVIRHEISIINMM-. TURVALLISUUS JNE. ME SENIILIKOT VOIMME TOKI ANTAA ISÄLLSISÄ NEUVOJA JA KYLLÄ SE sUOMEN PARAS NUORISO ITSENÄISYYDEN IAKAN ( sITÄ SE NUORISO TÄNÄÄN ON – TERV VAIN OMALLE POJALLENI 32 V ) .

ET KOETAAN ME PAPAT OTTA OPIA NIITTEN NUORTEN HYVISTÄ OMINAISUUKSISTA EIKÄ AINA JÄKÄTTÄÄ NIITÄ OMIAME , JOTKA EI USEIN LÄHENMMIN TARKASTETLTAESSA EES KESTÄ PÄVÄLEHTIEN JUORUPALSTOILLA.

SUURIN KUNNIA MITÄ MÄ OON NUORILTA SAANUT OLI vUOSAARESS MKU PELASIN KAHEN NUOREN KANSSA JA NE KYSY 14 VÄYLÄLLÄ ; ’ OOT SÄ SE mÄKISUKSI ’ vOI JUMMI JAMMI JA

MÄ OLIN :::

Oltiin faijan kaa Eltsun ajoissa 1954 ja vieressä olevat pojat tarjosivat faijalle suklöaata. Mäkin tasiin saada. ku ne olis aikans tarjoillu se poika kysy faijalta ’ oot s ä tapsda rautavaara ? ’

No faija oli kyll tapsan näköinenja heitti kleihästäkin ja soitti mandolinia – mut joutu s sanoo – ei olevansa.

POJAT EI TARJNNU ENÄÄSUKLAATA.

KATOAVASITA ON MAINEN KUNNIA.

NO VIELÄ HUONMMIN KÄVI HARAKLLE , JKOKA OLI FASAANIENJOUKOSSA KU uRKKI LOI rUOTSIN KUNINKAAN METSÄSTYSRETKELLÄ OSUNUT FAASAANIOPARVEEN.

SIINÄ SE HARAKKA OLI KUOLLLITTEN FASAANIEN VIERESSÄ KUOLIAAKSI AMMUTTUNA ( IS:ien KUVA ) – EI KANAT AIN MENNÄ HERROJEN KANSA MARJAAN- TAI PITÄÄ TEITÄÄ HERROJEN TODELLINE

AAAAARRV O.

Jollekin on ollut liikaa kun on toisia kannustanut taputtaen ja ollut iloinen toisen puolesta, mielestäni on reilua taputtaa ja kannustaa kanssa kilpailijoita luoda tunnelmaa olla hyvällä tuulella vaikka ei osuisikaan kohteeseen se kuitenkin on aika iso askel ihmiseltä asettaa isensä alttiiksi arvosteleville katseille varsinkin selvinpäin. Kilpailumuoto oli meille kaikille uusi ja mielestäni tähän leikkimieliseen kilpaan VOISI kuulua toisen kannustaminen tuloksesta huolimatta ei kuitenkaan lyöntisuorituksen aikana niinkuin etiketti sanoo, aika hauskaa että etikettiin ei ole kirjoitettu kanssakilpailijan kannustamis ohjeita.

Mielestäni kilpailu oli hyvin järjestetty paikalla oli paljon mukavia ihmisiä ja paljon tuttuja, huonoja en edes huomannut olivat ilmeisesti piilossa penkin alla =)

Kiitokset HANNA TEERIJOELLE ja YHTEISTYÖKUMPPANEILLE ja kaikille jotka olivat järjestämässä kilpailua.

Samalla metsästysretkellä oli mukana myös Ahti Karjalainen. Harakan kuolemaan johtanut tapahtuma sai alkunsa Kekkosen havaittua harakan ja sanottua: ’Katsoppas harakka’, johon Ruotsin kunkku: ’Va sa ni’, jolloin Ahti ampui heti.

Voi Ahti-parka, se harkaa varmaan nauraa tälle vitsille pilvilinnois ja Ahti a harmitta.

Ahti sai Belkiakan konkosta savaniheinämäkiseuralta gibbonin lahjaksi ja toi sen tänne Stadiin.

Urkki tul Kauppatorilla vastaan ku Ahti ulkoilutti Gibboni. Mitä sä tota tääl kuljketat – vie se Korkeasaaren sähähti Urkki perintöprinssilleen.

Hyvä sanso Ahti.

Men par päevää ja Ahti könnkäs taas Gibbonins kans kaupatorill .

Urkki tukl vatstaan ja supersähähti , eks sä vieny sit Korkeasaaree”

.. juu jju vastas Ahti ja huomen mennään Linnamäel…

No aiheesseenki. Kyllhän Lassi Tilander yritti kouluttaa Talin Europan mestaruus kisoiis – tais ola nuoretn ku suomi ja irkkulandia pelas vastakkain

ja sumilaiossse vähän taputtivat irkkujen huonoliille lyönneill -ett ei saa elämöidä – mut mist pirust me se ois tiedetty – ku on vaan katsottu kotimaaan urheilua ja siell saa huuta ..

Mut mitä ne jenkhit taikeri mukan lukien tekivä sitte Ryyderi kapissa .. huuisvat ku perkeleet ku jenkki puttas 10m m putin siään .. hyppivä osabalin puttuilinjoilla frouvia myöten vaikka oli viel tasoittava putti osalla bäguissä – et suo siellä USA:ssa ja vetelät housisisa Suomaassa Suomes.

’Ja ei sikareiden polttelua rangella!’

Olen samaa mieltä – ja tämän pitäisi koskea koko kenttää, ja kaikkia muita paikkoja golfkentän läheisyydessä joissa savusta kärsiviä ihmisiä on läsnä.

Ja mä toivoisin kanssa, ettei sinne tultaisi rämisevillä autoilla. Miellellään diiselit kielletty kanssa, ovia ny ei ainakaan saa lyödä kiinni. Missään nimessä puhetta kuiskausta suuremmalla äänellä ei saa aiheuttaa edes 19 reiällä. Mitenkäs noi linnut vielä saatas olemaan visertämättä ja paskomatta. Huoh 🙁

Kyy

Jep,jep mua taas pännii ihan helv…ti toi niistäminen.Kauhee mekkala ja sit on maa täynnä sellasii pienii vihreitä papanoita.Varsinkin jos joku pallopää niistää greenillä niin voi prkl.. ,puttaile nyt siinä niitten pienten vihreiden papanoiden seassa.Ja kyl se pitäs kieltää myös tuolla liikenteessä ainaskii alle 100km läheisyydessä golfkentästä. Kerran meinasin joutua yhes risteyksessä rajuun papanaliirtoon…jummi.

Minulle on aivan sama mitä tekevät, kuhan homma toimii.

Eli erittäkää ihan mitä vaan itsestänne, kunhan ette jää lorvimaan ’pelaajien’ eteen tukoksi / pilaa tällä tavalla muitten kierrosta.

Ps olisi sitä paitsi hauska nähdä joku lady pusikossa vaikka k#sella.

Heheh, sitä päivää saa Herttua varmaan odottaa :o).

Mutta jos johonkin asiaan kiinnittäisin joillakin kentillä huomioita, niin nimenomaan tähän eli riittävästi niitä ’pömpeleitä’ sinne kentälle – kiitos!

Haluaisin palauttaa mieliin jo aiemminkin käsitellyn, mutta aina yhtä ajankohtaisen etikettivirheen, nimittäin piereskelyn.

Sehän tulisi suorittaa tuulen alapuolella ja äänettömästi. Tämä seikka pyrkii unohtumaan varsinkin kokeneemmilta pelaajilta ja seuraukset ovatkin usein ikäviä..

Tuuli, sehän se on kaiken pahan alku ja juuri. Jos olisi täysin tyven eivät minkäänlaiset hajuhaitat leijuisi muuta kuin ylöspäin.

Lisäksi tuulella on negatiivinen vaikutus tulokseen, eli se vähentää pelinautintoa ja pitää keinotekoisesti tasoituksia ylempänä.

Minun mielestäni tuuli pitäisi kieltää heti ja jos ei hallitus siihen pysty, mennään paavin puheille.

Tost kuseskelusta mä oon sitämieltä, että Nurmijärvi onparaiten hoitanut sekä bömbelit ett vesihuollon – ennen ki ol lähdeputki, josta tul ihanaa lorisevaa , mutt nyt ne on veil bömbeleissä ja raanat.

Muuteskikapten pelas mun kaa hienon motivoivan kiekan 2003 ta 2004 böördiii tuli niin maar perhanst.

Mut toi pysty – wc metsässsä – mä joudun vanhan miehen jo kuseskelee silloin ku se tulee ( Urkin ohje vanheneville miehill -ehkä urkin paras POLIITT. OHJE MULLEJA RUISKUKALLE. – neuvo tai onks se SITEKI SE , joka pure vanhast ja karppia – SE ON SILTÄ MILTÄ SE NÄYTTÄÄ – SE MUALIMAN PARANNUSKII ) .

mUTTA TOI KUSEMINEN –

MÄ OOON IHAN VARMA ETT NE REEMAJURIT JA LOORTITIKII KUS METTÄÄN KU HÄT OL – NIIN EIKÖHÄN SUOMME METÄKANSASKI SAA SEN TEHÄ – JOS EI OO BÖMBELII LÄHELL.

TIIÄTKTE MIST SE BÖMBELI ON KOTOISIN –

NO TIETTY eHRENSVÄRD ANTO MAAKUNTIEN SOTIALILLE PIIRUSTUKSET BÖMBELIST MUKAAN

KU NE LÄKS LOMILL KOTTIIN. IHAN SITÄ KURKITUSKUKKOA MYÖTE.

NÄIN LEVITETTII SIVISTYSTÄ YMBÄR SOOMEE.

PERUNA JA SIREENIO LEVISIVÄ SAMLL LAILL

SVEABORGISTA,( SUOMENLINNA JA VIIAPORI )n

SVEDUT NE MEILLE TOI USKONON JA HAARUKA JA VETTE JA PALJO MUUTA HIENOVA.

Mäkkäri, helppoahan se teillä on :D, minä nyt vain tulin ajatelleeksi meitä ladyjä…. ettei tarttis pusikoissa ….

On muuten nähty! Olimme juuri tulossa edellistä väylää kun seuraavan teen takana alkoi tapahtua. Senverran kauan joutui varvastelemaan paremman näköhavainnon toivossa, että pohkeet kramppas. Valitettavasti turhaan, havainto jäi vajavaiseksi, tarpeidentekopaikka oli niin huolella valittu.

Hui kauhistus :D! Mieluummin vaikka golf-pallon kokoinen kupla otsassa :o).

Epäilisin että moisten maalintujen bongaaminen on kokemattomien touhua. En muuten sanonut millä alueella?

Joo mää törmäsin pyllistelijäään 2 viikkoo sitte Saariselällä ladun varrella pakkasessa.

Mut naisse kyll ossaa pidättä . Sulkavan souduss kaks laihaa likkaa veteli ohi ja ku kysyin kuin ne huolehtii sen .. likat vasta, ett päätetän aamuklla et tänänn ei atsuk.

Tosta kykkimisestä saatiinkin hyvä aasinsilta takaisin Ahtiin.

Ahti Karjalainen ja Johannes Virolainen törmäsivät Eduskunnan hississä. Ahti huomasi että heillä on samanlaiset popliinitakit yllään, joten hän tokaisi:’kato meil on ihan samanlaiset, mulla on vaan pienempi ja ryppyisempi.’

Ja sikarihan kuuluu golfkentille, vai mitä Miguel Angel ja Sam? Eihän alkkohoolikaan ole kielletty piriste kolhvissa. Pitää vaan olla huomaavainen pössäyttelijä eikä tunkea itseään tupakoimattomien ’iholle.’

Kyllä, tupakoin!

Tällä kertaa kyseessä oli hiukan kokeneempi bongari. Ehkä ’lintukin’ totesi hädän hetkellä, bongarin mahdollisesti nähtyään, hänet jo niin kokeneeksi, että nopean tilannearvion perusteella päätteli tämän jo harmittomaksi ja jatkoi toimitusta.

Bongari ei kuitenkaan, oman mielenrauhansa säilyttääkseen, halua jatkaa tällä ajatusmallilla pitempään, vaan uskoo, että havainnon mahdollistanut tapahtumien kulku oli yllätys molemmille osapuolille.

Tällä keskustelupalstalla mopo karkaa aina käsistä, mutta ei se mitään…

Golf-etiketin tärkein anti on pelin turvallisuuteen, sujuvuuteen ja kentän kunnossa pysymiseen tähtäävät seikat.

Minusta on ikävää, että normaaleja hyviä käytöstapoja pitää opettaa green card kurssilla. Varsinkin kun silloin se on auttamatta myöhäistä. Sääntönippelit opitaan kyllä myöhemminkin, mutta pelikumppanin tai yleensä muiden läsnäolon huomioiminen opitaan jo lapsena. Jos opitaan. Pelkästään lukemalla tätä keskustelupalstaa voi todeta, että tapakasvatuksessa ja tilannetajussa on selvästi parannettavaa.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 29)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #353399 kohteessaGolf-etiketti.

Etusivu Foorumit Yleistä Golf-etiketti.